Nové video
Českotřebovského deníku:
Koalice pro
Českou Třebovou na kole - 1. cyklojízda
Dne 25. srpna uspořádala Koalice
pro Českou Třebovou cyklojízdu městem. Start byl na Podhorce, cíl na
Pekláku. Na každém zastavení byly vysvětleny některé záměry nebo
problémy lokality: na Podhorce - v zakoupeném průmyslovém areálu
Bezděkov, v připravovaném sportovním areálu Benátky. Účastníci
cyklojízdy měli možnost také prohlédnout současný stav a potřeby
rekonstrukce technologické části krytého plaveckého bazénu.
Cyklistická vyjížďka Koalice pro Českou Třebovou skončila podle
plánu v areálu Peklák. Z veřejnosti se zúčastnilo jen několik
zájemců, ale problematiku lokalit na jednotlivých zastaveních dáváme
veřejnosti na vědomí prostřednictvím videa. Aby byla cyklojízda co
nejjednodušší, vybrali jsme jen několik stanovišť hodných pozornosti.
Témat je však více, proto uvažujeme ve vhodném zářijovém termínu o
zopakování cyklojízdy zase jinou trasou, na které chceme představit
veřejnosti na dvou zastaveních problematiku Borku a třetí zastávku
plánujeme na městské vodárně. Zde bychom rádi požádali jednatele
Vodárenské společnosti Marka Novotného o aktuální informaci z oblasti
výroby pitné vody pro Českou Třebovou a řešení kanalizační sítě, která
se stále více rozděluje na splaškovou a dešťovou. Termín akce včas
oznámíme.
Obdobnou akci bychom rádi pořádali koncem léta každým rokem.
https://youtu.be/c2eDeqU3RS4
Od září vyškrtnutý školní autobus město řeší
Podle informace Ing. Dalibora Zeleného, město řeší vyškrtnutý
autobus pro školáky tak, aby se mohli od čtvrtka běžně dostat do
školy, jak byli zvyklí. Dnes v pondělí dopoledne se uskutečnilo
na radnici jednání se starostou obce Semanín, jedná se také s vedoucím
odboru dopravy Krajského úřadu, který byl již v pátek vyrozuměn o
problému naléhavým dopisem. Zmíněný školní autobus, který přiváží
školáky z Kozlova, Semanína a Borku na ZŠ Nádražní se údajně
nedá při nedostatku řidičů firmy BusLine v rámci běžné směny zajistit. Zkouší se možnost
zajištění spoje jinou směnou. V krajním případě přes krátkost času
město zajisí smluvní spúoj u některého z regionálních dopravců. V tom
případě by to ale byla smluvní doprava pro školáky. I když kraj vše
nechal až na poslední chvíli, tak to rozhodně nedopadne tak,.že by se
žáci do školy nedostali.
Velká práce s
malým úsekem komunikace v Hubálkově ulici
Dostal jsem dnes fotografie, které vysvětlují,
proč byl postup silničářů opravujících vozovku v zatáčce mezi Hubálkovou
a Slovanskou ulicí tak zdánlivě zdlouhavý. nestalo se
tak ani laxností firmy, ani nedostatkem materiálu,, právě naopak.
Díky všímavosti a předvídavosti zhotovitele se podařilo předejít
následným škodám a problémům. Opravu povrchu komunikace v zatáčce mohli
udělat stejně ledabyle, jako jejich předchůdci před cca 3 lety,
když se likvidovaly problémy na trase stanovené objížďky. Ale neudělali.
Podnětem k poměrně složité práci byla malá loužička vody, která
ukazovala na skrytý problém výskytu spodní vody. A tak následoval
hluboký výkop, zajištění drenáže a odvedení spodní vody do
blízké kanalizace. Teprve potom mohla přijít na řadu asfaltérská
technika. Majitel zhotovitelské firmy poslal fotografie, které
dokazují co vše bylo třeba udělat, aby byla oprava komunikace v
tomto místě dokonalá a trvalá. Oprava byla jistě dražší než se čekalo,
ale je za to dobře udělaná. Kolem opravovaného místa jsem často chodil
(místo je trase pravidelné psí procházky), ale vždy večer, když se
napracoval s přemýšlel proč zde všechno tak dlouho trvá. Už je to jasné
a výsledkem je dobrá práce. Rád bych takto psal i o dalších
dokončených investicích, Tady to ale je rozhodně na pochvalu. (mm)
(Bezplatné)
svatební soboty v roce 2023
Rada města schválila v předstihu pro uzavírání manželství v
roce 2023 níže uvedené sobotní termíny::
21.01.; 11.02.; 11.03.; 25.03; 15.04.; 29.04.; 06.05.; 20.05.;
10.06.; 24.06.; 01.07.; 15.07.; 05.08.; 19.08.; 09.09.; 23.09.; 07.10.;
21.10.; 11.11.; 25.11.; 09.12.
Jde vždy o sobu od 08:00 do 14:00 hodin. Uzavření manželství
ve stanovené době nepodléhá správnímu poplatku.
Uzavření manželství mimo stanovenou dobu podléhá správnímu poplatku
ve výši 1.000 Kč podle položky 12 písm. c) Sazebníku zákona č. 634/2004
Sb.
Přehled o
podaných stížnostech a peticích v r. 2022
Během této doby byly řešeny celkem 2 stížnosti a 2 petice.
Stížnosti, které jsou řešeny dle ustanovení § 175 správního řádu jako
stížnosti proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu
správního orgánu, nebyly podány.
Přehled :
1) stížnost na stav komunikace I. třídy I/14 - patří do majetku
státu spravovaného ŠD. Proto byla stížnost předána odpovědným orgánům.
2) stížnost na stav stromů kolem komunikace na Saharu.
Šetřením bylo zjištěno, že některé dřeviny vykazují známky defektu s
vlivem na jejich stabilitu. MěÚ zajistí ošetření nebo kácení stromů v
majetku města. Poloha stromů vzhledem ke komunikaci v majetku města byla
geodeticky zaměřena. U stromů, které nejsou v majetku města vyzvalo
město vlastníky, aby stav těchto stromů začali řešit.
3) Petice ve věci Změny č. 1 Územního plánu
Podnikatelský záměr vlastníka pozemků pod opěrnou zdí musí být v
souladu s platným územním plánem. Návrh na nové využití těchto pozemků
byl součástí projednávané Změny č. 1 Územního plánu. ZM na svém jednání
dne 04.04.2022 usn. Č. 64 schválilo Změnu č. 1 Územního plánu ve znění,
ve kterém byla změna funkčního využití plochy 1.10 z plochy sídelní
zeleně na plochu smíšenou obytnou – městskou vypuštěna.
4) Petice ve věci nesouhlasu stavby parkoviště u ZUŠ.
Dne 12.07.2022 se uskutečnilo jednání vedení města s petičním
výborem. Petenti i po tomto jednání trvají na svém stanovisku, zastavit
stavbu parkoviště. Všechny podklady petice byly předloženy členům RM.
Dne 20.07.2022 byl odeslán Ing. Typlovi dopis, ve kterém je popsán
průběh vyřizování petice. 25.07.2022. RM znovu jednala, nebylo přijato
usnesení. Petentům byl dle zadání RM nabídnut ústupek, resp. snížení
počtu míst ze 14 na 12. 01.08.2022 petenti informovali MěÚ, že tato
nabídka je pro ně nepřijatelná.
Město z pozice investora má za to, že byly splněny veškeré
administrativní a právní požadavky (projekt je zpracován autorizovaným
inženýrem pro dopravní stavby a má vydána všechna souhlasná závazná
vyjádření dotčených orgánů). Do projektu již město zapracovalo požadavky
Bytového družstva Trávník 2013–15 ze dne 9.3.2022, tzn. snížilo původní
počet parkovacích míst z 16 na 14 a rovněž souhlasilo s umístěním
vsakovacího objektu. Z toho lze soudit, že parkoviště je bezpečné a že
jeho realizací dojde ke zlepšení parkovacích poměrů v oblasti sídliště
Trávník a Kozlovské ulice.
Z pozice samosprávy nelze zasahovat do výkonu státní správy (tzn.
rozhodování odboru dopravy a silničního hospodářství MěÚ ve společném
územním a stavebním řízení). O zastavení společného územního a
stavebného řízení nebylo rozhodnuto. Záležitost stále řeší odvolací
orgán. Občané sami si mohou udělat obrázek o tom, jak těžké je prosadit
legální doporučenou dopravní stavbu, která má zlepšit poměry na
sídlišti...
-
Kraj vyzval
své organizace k hledání dalších energetických úspor. Ceny elektřiny
trhají rekordy
-
Hejtman
Martin Netolický a radní Alexandr Krejčíř svolali na pondělní
odpoledne jednání s řediteli všech krajem zřizovaných a zakládaných
organizací ve školství, zdravotnictví, sociálních službách a kultuře.
Hlavním cílem bylo předání informací o aktuální situaci na trhu
s elektrickou energií a plynem pro rok 2023. Zároveň vyzvali ředitele
organizací, aby se pokusili hledat další energetické úspory, a to
včetně těch, které budou vyžadovat dílčí investiční náklady.
- „Vzhledem k celé řadě mediálních
vystoupení a debatám ohledně nákupu elektrické energie a plynu na
příští rok jsme chtěli o našich aktuálních krocích informovat ředitele
námi zřizovaných a zakládaných organizací ve zdravotnictví, školství,
sociálních službách, dopravě či kultuře. Jedná se o organizace, pro
které nakupujeme energie centrálně na burze. Zatímco v pátek ráno byla
cena elektrické energie na burze 700 euro za megawatthodinu, tak
uzavření obchodování bylo na částce dosahující tisíc euro. Ještě
minulý týden v pondělí jsme debatovali nad nákupem za 550 euro. Pro
srovnání v běžné situaci se cena pohybovala na částce sto euro. Nyní
se tak bavíme v celkových číslech o nárůstu v rozmezí půl miliardy až
miliarda korun,“ vysvětlil hejtman Martin Netolický. Ten zároveň
odmítl, že by kraj od centrálního soutěžení ustoupil. „Situaci jako
takovou by to nevyřešilo, protože některým organizacím by se možná
podařilo nakoupit, i když za velmi vysoké ceny a některým ne. Pro ty
bychom stejně museli energie zajistit. Tato situace se musí řešit
centrálně na úrovni vlády a já doufám, že i podle posledních vyjádření
premiéra Fialy a ministra Síkely vláda konečně pochopila, že situace
je velmi vážná. Ostatně na to již několik týdnů upozorňujeme,“
řekl hejtman Martin Netolický.
- Podle radního Alexandra Krejčíře je
v rámci jednotlivých organizací nutné identifikovat možné okamžité
úspory. „Velmi jednoduše můžeme na spotřebě elektrické energie a
plynu uspořit jen vlastním zodpovědným uživatelským chováním. Hodně se
hovoří o snižování teploty v jednotlivých typech místností. Rozhodně
to nepovažujeme za cestu správným směrem v nemocnicích či zařízeních
sociálních služeb lůžkového charakteru. Měli bychom se však zaměřit na
využívání elektrických spotřebičů, vytápění nevyužívaných či velmi
málo využívaných prostor a další opatření, která nemusí nic stát, ale
můžeme je ovlivnit každý z nás,“ uvedl radní Krejčíř s tím, že
Pardubický kraj má schválené zásady hospodárného využívání energie a
opatření připravuje přímo v budově krajského úřadu.
-
Cyklotrasa
číslo 24 propojí Pardubický a Jihomoravský kraj
-
Cyklotrasa
č. 24 „Svitava“ v současné době vede z České Třebové do obce
Stvolová. Plánované vedení přes Letovice do Blanska, kde dojde
k napojení na evropskou dálkovou trasu EUROVELO 9, se dočká svého
pokračování. Jednal o tom krajský radní pro cestovní ruch a sport
Alexandr Krejčíř s náměstkem Jihomoravského kraje Janem Zámečníkem
a starostou města Letovice Petrem Novotným.
- „Územím Pardubického kraje vede cyklotrasa podél řeky Svitavy
v délce přibližně 50 kilometrů, v terénu je vyznačena a jejím
marketingovým koordinátorem je město Svitavy, konkrétně Turistické
informační centrum Svitavy,“ uvedl krajský radní pro cestovní ruch
a sport Alexandr Krejčíř s tím, že jedním z problematických míst
je úsek mezi Letovicemi a Skrchovem na území Jihomoravského kraje,
který brání bezpečnému průjezdu cyklistů. Tato situace by se mohla
už brzy změnit díky plánované nové asfaltové komunikaci. Na
nejbližším jednání zastupitelstev obou krajů by mělo dojít ke
schválení a uzavření memoranda mezi kraji o bližší spolupráci
v oblasti cyklodopravy. Po realizaci zmíněného úseku může být celá
cyklotrasa vyznačena i na území Jihomoravského kraje, čímž dojde k
propojení celé dálkové trasy.
- „Nad rámec této spolupráce letos Pardubický kraj poskytl
dotaci na umístění sčítače k této cyklotrase, díky čemuž získáme
ucelené informace o intenzitě využívání trasy v oblasti Svitav,
konkrétně v katastru obce Lačnov,“ dodal radní Krejčíř.
-
|