Taneční
škola otevřela podzimní ligu ziskem 19 medailí.
V sobotu 24.9. se konala první podzimní
ligová soutěž v Táboře. Celkem 36 tanečníků z Taneční školy Česká
Třebová se v tento den utkalo ve stylech Hip Hop a Disco dance s
ostatními tanečníky z celých Čech. Na programu byl odjezd v 5
hodin ráno, přemístění se do nové sportovní haly v Táboře a pak už
celkem 49 startů. Koloběh postupů ze základního kola do semifinále a
finále, kolektivní fandění, převlékání, psychické a fyzické přípravy na
start, to vše dává soutěžnímu dnu tu pravou atmosféru.
Poctivá příprava, která probíhala celé
letní prázdniny a měsíc září se vyplatila. Při vyhlašování postupů a
finálních výsledků byla Taneční škola Česká Třebová v hale opravdu velmi
často slyšet. Z celkových 49 startů se 30 z nich probojovalo až do
finále. Konečným ziskem 19 medailí a ziskem důležitých bodů do žebříčku
jsme tuto první soutěž úspěšně zakončili.
Děkujeme všem trenérům za neuvěřitelnou
práci s tanečníky o prázdninách a ve volných chvílích. Tanečníkům
děkujeme za jejich poctivý přístup k tréninkům, nasazení a vzájemnou
podporu. Poslední poděkování patří rodičům, bez kterých by tato
výprava nemohla být uskutečněna. Více v
samostatném článku ZDE
Sociální služby obdrží další
finance
Zastupitelé Pardubického kraje schválili rozdělení dalších dotací na
sociální služby ze státního rozpočtu. Tím by se situace v službách
měla konečně zklidnit. Poskytovatelé těchto služeb to letos měli o to
složitější, že na začátku roku bylo rozpočtové provizorium, a poté
byla sociálním službám rozdělena menší částka, než bylo potřeba.
„Od Ministerstva práce a sociálních věcí obdržel Pardubický kraj
v rámci dofinancování částku ve výši 152 milionů korun, dohromady
s předchozími státními dotacemi je to letos pro sociální služby 1,182
miliardy korun. Díky navýšení státních dotací jsme mohli zároveň
podpořit rozvoj kapacit pečovatelské služby a osobní asistenci, aby
byla alespoň částečně pokryta vyšší poptávka po těchto službách,“
uvedl Pavel Šotola, radní pro sociální péči a neziskový sektor
Pardubického kraje.
Letos situaci v sociálních službách významně ovlivňuje řada
mimořádných skutečností, jako například situace na Ukrajině, zvýšení
cen energií a celková inflace. Náklady s tím spojené a
nepředvídatelnost financování nepřispívají ke stabilitě sociálních
služeb. Právě pro zvýšení stability ve službách Pardubický kraj již
před čtyřmi lety zavedl víceleté financování služeb, kdy poskytovatelé
vědí, kolik peněz z rozpočtu kraje získají v každém roce, a to po dobu
tří let.
Mimo peněz na provoz
bude třeba vynaložit nemalé prostředky na údržbu a opravy dvacet let
staré budovy A, která byla postavena v roce 2003. Již po deseti letech
vykazovala závady, které ale nebyly řešeny. Horní fotka je z roku
2008, kdy bylo vše ještě v pořádku pod ní jsou dvě fotky, jedna
z roku 2003 a druhá z roku 2013. Tyto prostředky na opravy je třeba
vynaložit z městského rozpočtu. A dále to odkládat nejde. Nejhůř
je na tom "stará" budova B, kde letos v červenci opadla omítka ze
stropu....
Zimní údržba
krajských silnic obslouží 3000 km vozovek
Zima se pomalu, ale jistě blíží. Krajští radní proto v pondělí 26.
září schválili plán zimní údržby silnic, který platí od listopadu do
konce března. Pardubický kraj bude i letos zajišťovat údržbu na
silnicích II. a III. tříd, sjízdnost hlavních komunikací I. třídy má od
roku 2017 na starost stát, respektive Ředitelství silnic a dálnic.
Celkem je v plánu udržovat přes 3000 kilometrů silnic, což je 96
% z celkové sítě komunikací. Zbývajících 132 kilometrů přes zimu
udržovat nebudeme, ale zde se jedná pouze o silnice s malým dopravním
významem bez hromadné linkové dopravy. Dopravní obslužnost do všech obcí
a trvale osídlených osad v Pardubickém kraji zůstane zachována,“
vysvětluje náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš a dodává: „Udržovat
průjezdných všech 100 % komunikací by bylo finančně neefektivní, protože
některé z nich vedou, když to řeknu lidově, odnikud nikam a jsou
minimálně využívané. Naší prioritou jsou frekventované dopravní tepny,
takže silnice II. třídy a vybrané komunikace o třídu níže. Pokud by byla
hlubší a dlouhotrvající ekonomická krize, připravujeme se i na tu
možnost, že by mohlo být kvůli úsporám nutné z těch 3000 kilometrů ještě
trochu ubrat. Až začne sněžit, uděláme maximum pro to, aby byly všechny
silnice zahrnuté do plánu údržby sjízdné co možná nejdříve. Záležet bude
samozřejmě i na počasí, ale věřím, že
|