Slavnostní
zahájení činnosti Českotřebovského podnikatelského inkubátoru
V úterý 10. října odpoledne oficiálně ožil nově zřízený
Českotřebovský podnikatelský inkubátor na Skalce. Jde vlastně o pobočku
Pardubického podnikatelského inkubátoru, který se bude orientovat
zejména na východní polovinu Pardubického kraje, ale nejen na ni. Je
specifický tím, že zde nejsou jen kanceláře, ale také výrobní prostory
pro začínající firmy, které budou po rekonstrukci k dispozici pro
začínající firmy a podnikatele i s vybavením a to pro firmy vlastně z
celého kraje, protože v Pardubicích něco takového nemají a mít ani
nebudou.
Slavnostnímu zahájení předcházela spousta práce o které mohou vyprávět
především funkcionáři pardubického PPINKU, ale vše směřuje k cíli,
kterým je plně funkční využití budovy dosud užívané firmou Mika. Budova
patří Pardubickému kraji, který je právě zřizovatelem RRA Pardubice a
Pardubického inkubátoru. Plány jsou dány, je připravena nejen studie,
ale i projekt na úpravu budovy. Aby zatím nezahálela, byly upraveny
alespoň prostory v přední části, kde jsou vybavené kanceláře pro
coworking, zasedačka, nově zřízení RE-USE centrum (lépe RE-USE
POINT), připravuje se nahrávací studio atd.
Českotřebovský deník připravil z
otevření videoreportáž s vystoupením všech hostů a s prohlídkou nově
otevřené budovy. Zítra bude zveřejněno. Zatím
přidáváme fotoreportáž, kterou najdete ve zvláštním souboru ZDE. Jakési
shrnutí budoucnosti Českotřebovského inkubátoru zase přidáváme ve
vystoupení Martina Netolického pro Českotřebovský deník. hejtman
byl vlastně hlavním řečníkem dnešního slavnostního otevření.
Žádná "páska" se nestříhala, na
podnikatelském inkubátoru se startuje vypuštěním vlašťovek. No a
právě tento start je na naší úvodní fotografii Z části zatím budova
připomíná vybydlené
prostory (browfield)
, ale má dopředu stanovenou budoucnost. Až přijdete za 3 roky, bude to
všechno jinak, tak, jak je již nyní zatím na plánech a vizualizacích.
(mm)
FOTOREPORTÁŽ NAJDETE ZDE
VIDEOAKTUALITU
ZE ZAHÁJENÍ NAJDETE ZDE
Nové video
Českotřebovského deníku:
Prohlídka
výstavy NA HOUBY s Martinem Mičkou
Z vernisáže výstavy jsme nejdříve hned 22. září zveřejnili krátkou
aktualitu, nyní se dostáváme k řádné komentované prohlídce výstavy, i
když ani vernisáž nevynecháme. Nejlepší je ovšem prohlédnou celou
výstavu "na vlastní očři" a podívat se na tématiku hub z různých stran.
Takže zde najdete jak živé exempláře, tak velmi věrné modely hub,
houbařské publikace, kresby kozlovského malíře Rudolfa
Vejrycha, houby provází návštěvníka výstavy na každém kroku a pokaždé
jinak. Výstavu na videu komentuje Jana Voleská,. ředitelka
městského muzea a také mykolog ČSOP Podorlicko Martin Mička. Právě ve
spolupráci se ZO ČSOP Podorlicko tato výstava mohla vzniknout.
Není to poslední letošní video o houbách. Ve střižně ještě máme video
natočené n a letošní jubilejní Výstavě hub v českotřebovském ekocentru,
která měla letos 20. ročník. I zde bude komentovaná výstava všeho co
bylo na výstavě k vidění. Výstavu si prohlédla také delegace
italských mykologů, se kterými českotřebovští ochránci přírody udržují
spolupráci již od roku 2004. Další video tedy bude následovat s
krátkým odstupem.
Veřejné děkování za výstavu
hub a péči o italskou delegaci
Velké veřejné poděkování všem, kteří se v minulém týdnu postarali o
úspěšnou výstavu hub včetně pobytu italské delegace. Bylo to neuvěřitelné
množství práce ( propagace akce, sběr a určování hub, dovezení výzdoby,
instalace a úklid po výstavě, výklad školám a veřejnosti, psaní cedulek a
kvízu, příprava guláše a vepřo knedlo zela a dalšího občerstvení, výroba
perníčků, mytí nádobí, doprovod Italů do terénu a po městě, tlumočení,
technické zajištění přednášky, fotodokumentace, pokladna a účtování akce a
další.). Společně jsme to zvládli . Hana Grundová
Monika Veitová ve Varese těsně pod stupni
vítězů
Závodnice silniční cyklistiky, oddílu
Cyklotrénink František Trkal, se v prvním říjnovém víkendu zúčastnila za
podpory hejtmana Pardubického kraje světového poháru v italském Varese.
Tato akce je pořádána mezinárodní cyklistickou organizací UCI pro
širokou veřejnost, závodníky masters kategorií a bývalé profesionály.
V sobotní časovce na 22km dlouhé trati bojovala Monika o stupně vítězů.
Na mezičase v polovině trati se pohybovala na třetím až čtvrtém místě
spolu s německou závodnicí. Rozhodovalo se na zpáteční cestě do Varese.
V té byla bohužel závodnice z Německa rychlejší. Českotřebovská
závodnice tak dojela na nepopulárním čtvrtém místě a bohužel ji tak
unikla o jediné místo kvalifikace na mistrovství světa v příštím roce.
Druhý den se konal silniční závod na 130km, ve kterém skončila Monika
Veitová na 7. místě.
Výsledky Tre Valli Varesine, časovka
22km:
1. Alina Mylka
Polsko 33:41
2. Alessia Bortoli
Italie 34:18
3. Laura Tibitanzl
Německo 34:19
4. Monika
Veitová ČR 34:51
5. Lucia Lisco
Itálie 36:29
Za podporu v celé letošní sezóně a
možnost zúčastnit se světového poháru ve Varese patří poděkování všem
partnerům. Jsou to: hejtman Pardubického kraje, Armat spol. s. r.o ,
Elektro Franc, Město Česká Třebová, Auto Eso, BB Cut, Sport Bárt,
Pivovar Faltus, Skalický Transport, Autoservis Zempro, Autodoprava Ureš,
Pavel Brindzák a další nejmenovaní podporovatelé.
Stavba
výjezdových základen krajských záchranářů je opět o krok blíže
Radní Pardubického kraje na
svém pondělním jednání rozhodli o vyhlášení výběrového řízení na
výstavbu nových výjezdových základen Zdravotnické záchranné služby
Pardubického kraje
v Litomyšli a ve Svitavách.
Jedná se o pokračování
dlouhodobého trendu, kterým chce kraj zlepšovat nejen zázemí
záchranářů, ale také zajišťovat snadnější napojení na silniční síť,
což má pozitivní vliv také na dojezdovou dobu k jednotlivým
výjezdům. V případě Svitav je v tuto chvíli předpokládaná hodnota
stavby 88 milionů korun včetně daně, v Litomyšli pak přes 42 milionů
korun včetně daně.
„Vybudování
nových výjezdových základen našich zdravotnických záchranářů ve
Svitavách a v Litomyšli jsme avizovali již před časem a postupně
pokračujeme směrem k realizaci. V případě základny ve Svitavách je
její vybudování nezbytným předpokladem pro další rozvoj Svitavské
nemocnice, který postupně připravujeme. Předpokládaná hodnota této
stavby je dle projektu 88 milionů korun včetně daně. V případě
Litomyšle je předpokládaná hodnota stavby 42 milionů korun včetně
daně,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Ve Svitavách vznikne
dvoupodlažní novostavba s celkem sedmi garážovými místy pro zásahová
vozidla a výcvikové středisko Zdravotnické záchranné služby
Pardubického kraje. Objekt bude sloužit pro tři výjezdové posádky.
V případě Litomyšle vznikne jednopodlažní novostavba se dvěma
garážovými místy s tím, že objekt bude sloužit pro jednu posádku v
24 hodinovém provozu. Součástí obou budov budou také
společné provozní místnosti s kuchyňským koutem, šatny, odpočinkové
místnosti pro řidiče, záchranáře a lékaře, dezinfekční místnosti,
sklad zdravotnického materiálu a prostředků, sklad léků, sociální
zařízení a technické místnosti jako kotelna, prádelna či místnost
údržby.
Na
oba projekty chce kraj získat prostředky z evropských fondů.
„Stejně jako v případě některých dalších výjezdových základen
zdravotnických záchranářů, hledáme i na projekty v Litomyšli a ve
Svitavách spolufinancování z Integrovaného regionálního operačního
programu 2021+. V případě Litomyšle chceme z Evropy zajistit zhruba
34 milionů korun a pro svitavskou výjezdovku pak dalších téměř 71
milionů korun,“ uvedl krajský radní pro evropské fondy a
regionální rozvoj Ladislav Valtr.
Obě
stavby budou řešené v těsné koordinaci s oběma městy.
„Svitavy budou po dokončení stavby obchvatu města řešit terénní
úpravy v okolí obchvatu v těsné blízkosti našeho pozemku, a proto
bude nutná koordinace obou staveb. Stejně tak v Litomyšli, kde město
plánuje současně s naší stavbou realizaci chodníku, který má
návaznost na dopravní napojení základny,“ řekl náměstek hejtmana
pro oblast investic Roman Línek.
Jednou z motivací kraje pro přestěhování základen je také snazší
výjezd posádek a napojení na silnice I. třídy. „Obě základny
se nyní nachází v centrech obou měst, kde bývá velmi často složitá
dopravní situace, což samozřejmě komplikuje výjezd. V případě Svitav
bude základna v bezprostřední blízkosti nového obchvatu, který staví
stát. V Litomyšli pak chceme základnu přestěhovat z prostoru u
nemocnice, kde sídlí také profesionální hasiči. Rovněž se jedná o
místo, ze kterého se velmi složitě vyjíždí na světelnou křižovatku u
autobusového nádraží v centru města,“ vysvětlil náměstek
hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Zahájena stavba infrastruktury pro rozšíření průmyslové zóny Kvasiny
Královéhradecký kraj ve spolupráci se státem zahájil výstavbu
infrastruktury pro nově budovanou jižní část průmyslové zóny u města
Solnice rozšiřující stávající zónu Solnice–Kvasiny.
Plní
tak uzavřená usnesení vlády na zlepšení veřejné infrastruktury v
regionu. Cílem je zajištění napojení rozšířené průmyslové zóny na
dopravní a technickou infrastrukturu a zlepšení dopravy na frekventované
silnici I/14 mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou. „Královéhradecký kraj pokračuje v plnění
vládního usnesení a investičně se podílí na rozvoji průmyslové zóny
Solnice-Kvasiny, a to nejen v oblasti dopravy, ale i bezpečnosti a
zdravotnictví. Nově budovanou infrastrukturu průmyslové zóny budou
využívat firmy, které zde vytvoří další pracovní místa. Kromě toho díky
této investici dojde ke zlepšení situace v dopravě, kdy přímé napojení
průmyslové zóny odlehčí silnicím v okolí a s úpravami se počítá také v
rámci železniční dopravy, kdy dojde k modernizaci trati, na kterou v
budoucnu naváže investice Správy železnic do rozšíření její kapacity.
Všechny zmíněné akce jsou součástí vládního usnesení, které přinesou na
Rychnovsko investice v celkové výši 11 miliard korun," zhodnotil význam
nově budované části průmyslové zóny hejtman Martin Červíček.
Základní
vymezení plochy tvoří trojice hlavních přístupových komunikací III.
třídy o celkové délce 3,5 kilometru. Navrhované komunikace průmyslové
zóny budou plynule napojeny na komunikaci III/32118 (ulice Průmyslová)
stykovou křižovatkou a na komunikaci I/14 okružní křižovatkou. Páteřní
komunikace podchází železniční trať v zhruba osm metrů hlubokém zářezu
(na železniční trati bude nově vybudován dvojkolejný most). Propojení
páteřních komunikací je řešeno formou stykové křižovatky v blízkosti
úrovňového železničního přejezdu a okružní křižovatkou (ta je navrhována
pro zajištění obslužnosti technologického zázemí a budoucí železniční
stanice Lipovka). Součástí stavby jsou dále doplňkové komunikace a polní
cesty, jejich úpravy, přeložky a realizace nových společných stezek pro
chodce a cyklisty.
„Nová
infrastruktura bude efektivně sloužit vznikající strategicky významné
průmyslové zóně Solnice-jih. Přípravu území pro tuto průmyslovou zónu
jsme odstartovali již vloni výstavbou pětiramenné okružní křižovatky za
31 milionů korun, kterou bude možné v budoucnu napojit na plánovanou
komunikaci směřující do zóny," doplnil první náměstek hejtmana Pavel
Bulíček odpovědný za investice, inovace a IT.
Předmětem stavby jsou také mosty – jedná se zejména o železniční
dvojkolejný most a silniční most. Záměrem je rovněž zajištění technické
infrastruktury pro stabilní provoz průmyslové zóny a zajištění dodávek
potřebných energií (vodovody, vodojem, splaškové kanalizace, čerpací
stanice atd.), tak i o prvky odvodnění (dešťové kanalizace, úpravy a
přeložky koryt vodních toků, retenční nádrže, odlučovače NEL atd.).
Největším objektem sloužící pro zajištění ochrany území pod průmyslovou
zónou bude suchý poldr o objemu 10,5 tisíce metrů krychlových. Dále jsou
nedílnou součástí přeložky a nová vedení elektrických (nízko i vysoko
napěťových) a sdělovacích kabelů, přeložky a nová vedení STL a VTL
plynovodů a vybudování regulační stanice, úpravy v rámci objektů dráhy,
a to jak samotné železnice (provizorní a definitivní přeložka trati),
tak i železničního přejezdu a kabelových vedení a také finální řešení
náhradní výsadby a vegetačních úpravy.
Vítězné
sdružení tří firem (M-SILNICE + EUROVIA CS + Chládek a Tintěra,
Pardubice) postaví v rámci stavby více jak 80 stavebních objektů
dopravní a technické infrastruktury. Odhadovaná cena stavebních prací
včetně nezbytných přeložek činí 670 milionů korun bez DPH. Ministerstvo
průmyslu a obchodu České republiky poskytne za tímto účelem státní
dotaci ve výši 410 milionů korun. Hotovo by mělo být podle předpokladu
do konce roku 2025.
Královéhradecký kraj v předstihu v této lokalitě vykupoval či směňoval
pozemky od soukromých majitelů jako plochy pro potenciální investory z
oblasti výzkumu a vývoje nebo ze zpracovatelského průmyslu, její celková
plocha 32 hektarů bude členěna po odečtení ploch na infrastrukturu v
poměru 80 % zastavitelné plochy a 20 % zeleně.
Investiční akce je součástí projektu
„Rozšíření strategické průmyslové zóny Solnice–Kvasiny a zlepšení
veřejné infrastruktury v Královéhradeckém regionu". Projekt se rozběhl
na základě vládního usnesení a podepsaného memoranda mezi společností
Škoda Auto, vládou České republiky a Královéhradeckým krajem.
Zdroj:
Orlicky.net
|