Nasazení motorových jednotek ř. 847
RegioFox na trať 238: V průběhu zimních měsíců budou na všechny vlaky na
trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod nasazeny nové motorové jednotky
RegioFox, které nahradí stávající Regionovy. V této souvislosti dojde k
odstranění přestupů mezi vlaky v Hlinsku, nicméně nadále bude platit
stávající jízdní řád.
Ukončení pravidelného nasazení
řady 810: V průběhu zimních měsíců po dokončení dodávky nových motorových
jednotek RegioFox dojde k ukončení pravidelného nasazování motorových vozů
řady 810. Ty se nyní vyskytují především na lokálkách na Pardubicku a v
malé míře také na Českotřebovsku. Nahradí je nízkopodlažní jednotky
Regionova.
Otevření zastávky Orel
S novým jízdním řádem se otevře zastávka
Orel, která se nachází v úseku mezi Slatiňanami a Chrastí u Chrudimi.
Obslouží ji většina osobních vlaků.
Otevření zastávky
Pardubice centrum (od 9. 6. 2024)
Od 9. června bude v provozu nová zastávka
Pardubice centrum, na kterou bude přístup z podjezdu mezi ulicemi J.
Palacha a 17. listopadu na straně jedné a z tzv. myší díry, tedy podchodu
mezi ulicemi Sladkovského a Rokycanova na straně druhé. Na zastávku začnou
jezdit všechny osobní a spěšné vlaky (s několika výjimkami) ze směru a ve
směru Hradec Králové. Ze směru a ve směru Chrudim pak objednatel nyní
počítá s tím, že tato zastávka bude obsluhována pouze v pracovní dny
zhruba od 5. do 9. a následně od 12. do 19. hodiny. Ostatní vlaky budou
končit jako dosud na hlavním nádraží.
Nový dopravní koncept na tratích 238
a 261 (od 9. 6. 2024)
V souvislosti s dokončením
zdvojkolejnění úseku Pardubice hl.n. – Pardubice-Rosice nad Labem dojde po
mnoha desítkách let k odstranění častých delších pobytů vlaků v
Pardubicích-Rosicích nad Labem. Nově zde budou vlaky z Pardubic směrem na
Chrudim (a opačně) stát nanejvýš 2 – 3 minuty, což je čas nezbytný na
změnu směru jízdy. Na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu bude především
v úseku mezi Pardubicemi a Hlinskem zaveden nový dopravní koncept. Jeho
základem bude vedení zrychlených vlaků (budou projíždět v úseku Pardubice-Rosice
nad Labem – Chrudim) Pardubice – Hlinsko – Havlíčkův Brod a zpět každé 2
hodiny po celý den a týden. Ty budou doplněny na interval 1 hodina v ranní
a odpolední špičce. Další vlaky budou zahušťovat interval až na půl hodiny
mezi Pardubicemi a Chrudimí, Slatiňanami, popř. až Skutčí. Celkově tak na
této trati dochází k navýšení rozsahu dopravy a zavedení pravidelných
taktových tras vlaků.
V souvislosti se změnami na trati 238
dojde k úpravě jízdních řádů vlaků také na trati 261 Svitavy – Žďárec u
Skutče a to především na úseku mezi Borovou a Žďárcem.
Trať 010 Kolín –
Pardubice – Česká Třebová
Na této trati sice k žádným zásadním
změnám nedojde, nicméně je zde zapracována celá řada drobných úprav proti
stávajícímu jízdnímu řádu. Smyslem těchto změn je především zajištění
přípojových vazeb.
V pracovní dny pojede z Pardubic hl.n. v
5:43 Os 5055 přes Českou Třebovou (6:42 – 6:50) přímo až do Letovic
(7:30). Vznikne tím přímé ranní spojení např. pro cesty z Chocně či Ústí
nad Orlicí do Svitav. Z důvodu zajištění přípojů v Chocni (od Slováckého
expresu z Prahy) a v České Třebové (na Valašský expres směr Olomouc)
projedou 4 odpolední osobní vlaky stanice Ústí nad Orlicí a Dlouhá
Třebová. V úseku Choceň – Česká Třebová tak zastaví pouze v Brandýse nad
Orlicí (12:35, 14:35, 16:35, 18:35) a Ústí nad Orlicí městě (12:44, 14:44,
16:44, 18:44). Ve večerních hodinách dochází k úpravám tras osobních vlaků
mezi Chocní a Českou Třebovou v návaznosti na dodatečné úpravy poloh
rychlíků. Z Chocně pojedou vlaky v pracovní dny ve 20:28 a 22:28, o
víkendu pak ve 21:30. Z důvodu časového posunu tras dálkové dopravy a
následného pozdního příjezdu do Holic bude zrušen ranní přímý školní vlak
z Pardubic. Spojení je nadále zajištěno dřívějším vlakem s přestupem v
Moravanech. Ve směru z České Třebové na Kolín budou v pracovní dny
projíždět Dlouhou Třebovou osobní vlaky s odjezdem z České Třebové ve
13:06, 15:06, 17:06 a 19:06, a to z důvodu zajištění přípojů v České
Třebové (ze všech směrů) a Chocni (na Slovácký expres směr Praha).
Trať 017 Česká Třebová
– Moravská Třebová – Dzbel
Jedinou větší novinkou na této trati bude
zavedení nového pátečního vlaku 24766 z Moravské Třebové (12:54) do České
Třebové (13:28), který bude sloužit především k odvozu studentů z domova
mládeže.
Trať 018 Choceň –
Litomyšl
Z důvodu zajištění návazností v Chocni
především k rychlíkům ve / ze směru Pardubice a Praha dochází k časovým
posunům vlaků v brzkých ranních a pozdních večerních hodinách. V neděli
večer se zkrátí téměř 3hodinová prodleva mezi spoji na 2 hodiny, neboť
poslední vlak z Chocně do Litomyšle pojede již ve 22:36 po dojezdu
přípojného vlaku z Prahy.
Trať 260 Česká Třebová
– Letovice (- Brno)
Pardubický kraj objednává dopravu osobními
a spěšnými vlaky v úseku mezi Českou Třebovou a Letovicemi. V příštím
jízdním řádu nedojde k žádným změnám proti stávajícímu stavu.
Trať 261 Svitavy –
Žďárec u Skutče
Tato trať je v kraji třetí, kde bude
jízdní řád rozdělen do dvou období. V tom prvním do 8. června 2024 bude
platit shodný jízdní řád jako ten nynější. U některých vlaků dochází k
drobným posunům z důvodu zajištění přípojů ve Svitavách. Ve druhém období
od 9. června 2024 dojde k větším změnám na úseku mezi Borovou a Žďárcem u
Skutče a ve víkendové dopravě. Podrobnosti budou zveřejněny k termínu
letní změny jízdního řádu 2024.
Trať 270 Česká Třebová
– Lanškroun / Zábřeh na Moravě (osobní vlaky)
Osvědčený dopravní koncept, kdy je
zajištěno spojení mezi Českou Třebovou a Lanškrounem každou hodinu, ve
špičce pracovních dní každou půlhodinu a každé 2 hodiny mezi Rudolticemi a
Zábřehem na Moravě nedozná žádných změn. Dojde pouze k minutovým úpravám z
důvodu zajištění přípojů v České Třebové.
|