V rámci tradičního veletrhu
cestovního ruchu Holiday World v pražských Letňanech se se
svým prezentačním stánkem představil také Pardubický kraj a jeho
Destinační společnost Východní Čechy. Ta si z veletrhu odnesla jedno
významné ocenění, a to za prezentační kampaň "Východočeskej svět", která
v rámci celorepublikové konkurence získala třetí místo v kategorii
Inovativní marketingová komunikace. Veletrh je pro návštěvníky otevřen
až do neděle.
„I
přesto, že v rámci každoročních statistik vychází náš kraj jako nejméně
navštěvovaný, což je však dáno způsobem, jak je tato statistika
koncipována, tak děláme společně s naší Destinační společností Východní
Čechy maximum, abychom náš kraj návštěvníkům zatraktivnili. Nemáme
Karlštejn, Pražský hrad nebo Lednicko-valtický areál, ale chceme
prezentovat to nejlepší z našeho kraje, a to jak pro domácí, tak
zahraniční návštěvníky. Proto například i v letošním roce budeme
pokračovat v oblíbených letních jízdách parních vlaků, rozvíjíme tvrz
Bouda na Králicku, ale investujeme také do Zámku Pardubice či
Winternitzových automatických mlýnů, které se z mého pohledu stanou
klenotem krajského města. Kromě investiční činnosti jsme však aktivní
také na poli prezentace a snažíme se vymýšlet neotřelé kampaně, které
zaujmou,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Takovou kampaní je projekt Východočeskej
svět, se kterým Destinační společnost Východní Čechy uspěla také
v celorepublikovém srovnání a na veletrhu si odnesla třetí místo
v kategorii Inovativní marketingová komunikace. „V rámci kampaně se
snažíme turisty z celé republiky zaujmout jedním z hovorových jazykových
specifik části našeho kraje. Proto náš Východočeskej svět zahrnuje
Veselej kopec, Králickej Sněžník, Pardubickej zámek, Visutej most nebo
Kladrubskej hřebčín. Původně nápad vznikl téměř jako vtip, který se ale
rozvinul do kampaně, kterou ocenila i odborná porota, což nás samozřejmě
těší. Důležitější však je, že na ni velmi kladně reagují také
návštěvníci z jiných částí republiky, protože právě ona koncovka je
velmi dobře zapamatovatelná,“ uvedla ředitelka Destinační společnosti
Východní Čechy Alena Horáková.
Pardubický kraj se v letošním roce na
veletrhu prezentoval samostatně. „V letošním roce se jako Pardubický
kraj a Destinační společnost Východní Čechy představujeme poprvé
samostatně bez Královéhradeckého kraje, který zvolil jinou formu
propagace. Pro nás je podstatné, že všechny klíčové značky a projekty
zůstávají naší destinační společnosti a můžeme je dále rozvíjet. Snažíme
se být velmi aktivní také na poli přeshraničních projektů s Polskem,
jelikož polská klientela tvoří významný podíl v rámci zahraničních
návštěvníků našeho regionu,“ uvedl radní Pardubického kraje pro oblast
cestovního ruchu Alexandr Krejčíř.
Na tomto veletrhu do roku 2018 vystavovala také Česká Třebová, po
nástupu minulého vedení to bylo v roce 2019 zrušeno. Právě včas, pak
přišel covid a na cestovní ruch nebylo ani pomyšlení. Mezitím se veletrh
stěhoval z výstaviště Holešovice do Letňan, tedy ještě dál z centra
Prahy A výstaviště v Letňanech není tak atraktivní. Více odolávalo město
Ústí nad Orlicí, které v expozici pokračovalo společně s Bytrzicou
Klodskou (díky dotaci z euroregionu Glacensis) V letošním ročníku
už není. Je zde málo měst: Klatovy, Litoměřice Louny a pak velká
statutární města: Olomouc Plzeň Brno, Chomutov. Východočeská
expozice byla letos roztržena - Královéhradecký kraj vystavoval jinde
(ale ve stejné hale) než kraj Pardubický.

|