Sdílená kola v České Třebové startují |
Začal duben a tedy dle
uzavřené smlouvy i cyklistická sezóna pro sdílená kola. Ode dneška, tedy
od neděle 2. dubna je najdete zatím na některých stanovištích. Informace
najdete na webové stránce
https://www.nextbikeczech.com/mesto/ceska-trebova-2/
Největší počet kol na obsazených stanovištích jsme našli (a vyfotografovali) na dopravním terminálu Jana Pernera u výtahu před nádražím a na sídlišti na Lhotce. Kola jsou ale také v Javorce, u Korada v Hubálkově ulici, v Borku, na Novém náměstí, na sídlišti Pod Jelenicí, na Pekláku, u prodejny LIDL, u parnické školy,na Lhotce u školy (nebo stacionáře) a u sportovišť Za Vodou. V České Třebové bude v provozu 50 kol pro bikesharing Jsou s jinými koly nezaměnitelné. Jak se na nich jezdí nevím, ovšem některé na kolech používané nápisy se mi nelíbí, osobně bych nerad jezdil na kole označeném velkým heslem neboj se naskoč apod. Nevím, zda byla za ty nápisy poskytnuta nějaká sleva či výhoda, ale zdá se mi to dost zvláštní.
Cyklistika v České Třebové nemá zatím moc velké využití jako v jiných městech na rovině a nemá ani také dostatek pro cyklisty vhodných tras. Cyklisté, aby se dostali do některých cílů, musí využívat frekventované komunikace, kde se to kamiony jen hemží. To je nevýhoda. Všude to je s kopce a zase do kopce. Nemůže to tedy nahradit městskou dopravu a v zimě se kola nepůjčují. Věřím tedy, že odstartování sdílených kole pod garancí města bude současně znamenat některé úpravy cest tak, aby zde mohli legálně jezdit cyklisté, např. i v protisměru některých části jednosměrek. To podstatně zkrátí některé trasy. O to více pak budou kola využívána a o to méně budou pak lidé jezdit autem. Na některých úsecích jsou pak "natvrdo" značky "zákaz vjezdu", často nerespektované a i sem by bylo výhodné legálně pustit cyklisty. Nejlepší bude takové nyní "zakázané průjezdy" natočit a připomínkovat, snad by to mohlo vést k úpravě. Zatím nemám zprávy, že by se nějaký oficiální orgán města tímto zabýval. Věřím, že se tak stane, bylo by to ku prospěchu všech cyklistů a jejich bezpečnosti ve městě. Smysl by měla možnost půjčit kolo ve Třebové a vrátit v Ústí nad Orlicí, zařídit si věci, jít do školy nebo do práce a o kolo se pak již nestarat. Nebo obráceně Oušťáci by na sdílených kolech dojeli k nám. Jízda autobusem také není zadarmo a vede zde obstojná cyklostezka. Ústí zatím službu neobjednalo, škoda že vzájemná jednání vedení měst toto téma vynechala. Právě současné spuštění této služby by ji udělalo atraktivnější. A pokud má právě kraj řešit dotaci, tak by právě propojení dvou blízkých měst spojených cyklostezkou mělo pro dotaci větší váhu. Zatím to není, škoda. (mm)
MAPOVÉ PODKLADY
|