Středisko Javor hlásí: Skauti navštívili Svit
Stalo se to v pátek, kdy jsme se v deset minut před třetí před nádražím v České Třebové, abychom zjistili, že jeden z nás nepřišel. I tak jsme nasedli do Valašského expresu a jeli jsme až do Púchova, odkud jsme jeli Tatranem do Popradu. Měl půl hodiny zpoždění… Nakonec jsme ještě přestoupili do vlaku do Svitu, který tam přijel okolo 21:30. Po příchodu do klubovny jsme si rychle vybalili, vyčistili zuby a šli spát.
V sobotu jsme se rozhodli udělat si výlet do okolí Popradu. Po snídani jsme vyšli na autobusové nádraží, kde jsme si cestou koupili první zmrzlinu. A následovala cesta do Popradu, kde jsme zaskočili na bleší trh. Nezůstali jsme tam ale dlouho a odjeli do Kvetnice, kde jsme poté vyšli na vrchol Zámčisko a s pauzou na oběd v Kvetnici jsme šli přes Krížovou zpět do Svitu. V klubovně jsme ještě šli plnit body do stezky, zahráli jsme si karetní hry a poté jsme šli spát.
V neděli jsme měli v plánu největší výlet – výšlap do Vysokých Tater. Ráno po snídani bylo povinností stavit se cestou na vlak na zmrzlinu. A už se jelo do Tatranské Lomnice, kde jsme si zašli do muzea TANAPu a přes rezort šli podél lanovky nahoru do hor. V každé třetině cesty jsme si museli dát přestávku, protože většinu bolely nohy od neustálého stoupání vzhůru (vystoupali jsme přes 1000 m). Nakonec jsme došli ke Skalnatému Plesu, kde jsme se po svačině a několika fotkách vydali dál k Zamkovského chatě a přes Obrovský vodopád a Hrebienok až do Vysokých Tater. Odtud nás čekala jen cesta vlakem zpět do Svitu. Po příjezdu jsme vyrazili do Lidlu a, světe div se, na zmrzlinu. Po chvíli pobývání v klubovně jsme si v pizzerii Sorriso koupili tu největší pizzu, kterou měli na výběr. Kde jsme debatovali se skauty ze Svitu, a když se čas nachýlil, vrátili jsme se zpět do klubovny, vysprchovali jsme se, splnili několik bodů do stezky a šlo se spát.
V pondělí vstávali brzo, abychom stihli vlak do Liptovského Mikuláše. Chtěli jsme totiž jít do Tatralandie, největšího aquaparku na Slovensku. Cestou jsme uviděli monster truck, helikoptéry, a dokonce dům na střeše. V Tatralandii jsme byli skoro šest hodin a odcházeli jsme pozdě jen kvůli tomu, že jeden z brášků ztratil v areálu ručník. I když jsme tam strávili takovou dobu, rozhodně jsme se nenudili. Byla tam hromada tobogánů, bazénů a mých brášků, se kterýma jsem mohl dělat cokoli, co nás napadlo. Když jsme se potom odpoledne vraceli zpět na nádraží, vlak jsme naneštěstí nestihli a měli jsme poté dvě hodiny času, které jsme využili k prohlídce města. Po příjezdu do Svitu jsme ještě znova zašli do Lidlu a na zmrzlinu a poté do klubovny, kde jsme se předem připravovali na zítřejší balení.
V úterý jsme znovu vstali brzo, ale nijak výrazně jsme nespěchali. Pořádně jsme se dobalili, nasnídali a odebrali na nádraží, kde jsem si cestou koupil opravdu velkou zmrzlinu na závěr výletu. Ze Svitu jsme jeli osobákem do Liptovského Mikuláše, odtud do Púchova a pak zpátky do České Třebové, do které jsme dorazili přesně v pět.
Myslím si, že se nám výlet opravdu vydařil a těším se na další akce spolu se skautem.
S pozdravembratr Guláš
Více o oddílu a fotografie z akce lze najít na našich stránkách http://trojka.e-skaut.cz
Akce spolupráce s harcery z Olawy a skauty ze Svitu jsou podporovány Pardubickým krajem a městem Česká Třebová, kterým tímto děkujeme. Akce se zúčastnili 2 vedoucí a 15 členů oddílu. V hodnocení akce získala 1,06 b