CZ LOKO vyrábí a
opravuje železniční dvojkolí v novém provozu
ČESKÁ TŘEBOVÁ, 5. června
2023
Téměř sto milionů korun investovala společnost CZ LOKO
v českotřebovském
závodě do stavby nového moderního
provozu kolovky,
specializovaného na opravy a výrobu železničních dvojkolí. Firmě, která je největším
evropským výrobcem posunovacích a univerzálních dieselelektrických lokomotiv,
to umožní především zefektivnit, zrychlit a zkvalitnit poskytované služby a
potenciálně až zdvojnásobit produkci dvojkolí na 80 měsíčně.
Z nich se zhruba 60 procent využije CZ LOKO
pro vlastní výrobu a zbytek firma nabídne jako volnou kapacitu pro další
zakázky.
„Potřebovali jsme inovovat dlouhodobě
nejužší výrobní místo v provozovně Česká Třebová, technicky a technologicky ho
posunout do třetího tisícíletí. Prioritou proto byla maximálně možná
automatizace provozu, abychom zásadně zlepšili kvalitu, efektivitu a logistiku
celého provozu,“
uvedl Jaroslav Plhák, provozní ředitel CZ LOKO.
Šlo o poslední velký projekt ze střednědobého
investičního plánu, přijatého v roce 2017. Zahrnoval mimo jiné rovněž stavbu
nové montážní haly pro výrobu lokomotiv v Jihlavě a to i včetně nové zkušebny
lokomotiv. V provozu Česká Třebová pak šlo o novou dílnu na výrobu a testování
podvozků, novou motorárnu či halu modernizací hlavních rámů.
Stamilionové investice významně posílily
soběstačnost CZ LOKO a zvýšily produktivitu práce a tím i konkurenceschopnost
na náročném železničním trhu.
„Také ve výrobě a opravách železničních
dvojkolí jsme se nyní zařadili mezi nejmodernější evropské provozy. Chceme-li
ale zůstat ve svém segmentu jedničkou v Evropě, kam jsme se díky tvrdé práci
v posledních letech prodrali, musíme dál investovat do zlepšování produktů a
pracovního prostředí,“ dodal
ředitel.
Nová kolovka vznikla přestavbou původní haly
ukončených oprav motorů ČKD. Stavba začala v listopadu 2021, kdy ještě
doznívala covidová pandemie. Loni v červenci se zahájila instalace hlavního
strojního vybavení, na níž na podzim navázal několikaměsíční zkušební provoz.
Ten nyní skončil a přešel na provoz běžný.
|