VEŘEJNÁ
VYHLÁŠKA:
SPOLEČNÉ
POVOLENÍ pro úsek D35
Litomyšl - Janov
Ministerstvo dopravy, jako speciální stavební úřad ve věcech
dálnic, ve smyslu ustanovení § 15 zákona č. 183/2006 Sb., o územním
plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších
předpisů a § 40 odst. 2 písm. c) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních
komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, příslušné podle § 94j
odst. 2 stavebního zákona, ve společném řízení posoudilo podle § 94o
stavebního zákona žádost o společné povolení a na základě tohoto
posouzení: A. I. podle § 94p odst. 1 stavebního zákona a § 13a
vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování,
územního opatření a stavebního řádu, ve znění pozdějších předpisů,
schvaluje stavební záměr „D35 3507 Litomyšl – Janov“ v rozsahu
následujících stavebních objektů (případně jejich částí dle
projekčního staničení):
07-020 - Příprava území 07-101
Hlavní trasa dálnice D35 (úsek km 52,300 - 62,740) 07-110 - MÚK
Janov
07-116 - Služební sjezd a nájezd v km 57,400 07-117 - Služební
sjezd a nájezd v km 58,300 07-120
Přeložka silnice II/317 v km 52,689 07-121 -
Přeložka silnice III/36016 v km 55,320 MD-6938/2023-930/20
Přeložka silnice II/360 v km 57,318 07-123 -
Přeložka silnice II/358 v km 58,360 07-124 -
Přeložka silnice III/35846 v km 58,850 07-125 -
Přeložka silnice III/03530 v km 60,425 07-126 -
Přeložka silnice I/35 v km 62,670 07-134.1 atd.....
Celkem 89 stran společného povolení"
Pro nás v
České Třebové
nic nového
"Přivaděč" (II/358) je
rekonstruovaný. K dálnici
však nevede a v Litomyšli si za tyto získané prostředky vydláždili
silnici kolem památky UNESCO. Vlastně podvod, který se nelíbí
ani litomyšlským bydlícím kolem trasy na Českou Třebovou.
Mrzuté je
ovšem to, že se původně s křižovatkou "Litomyšl - sever"
umožňující napojení Ústí a Třebové počítalo, bylo to v záměrech a
výkresech. Částečně vlastní vinou a jistě i vyčůraností
litomyšlských konšelů se to nedalo uskutečnit. Říká se, že to lze
ještě někdy napravit, ale tomu určitě nevěří opravdu nikdo. Takže
dálnice povede "za humny", ale my na ni pojedeme nejméně 18 km
ať již do Opatovce nebo na MUK Řídký. Pěkně přes Němčice a Litomyšl,
kde nás budou všude, kde to trochu půjde, měřit a měřit. Přivaděče
přece mají být vedeny mimo obce.... Hlavní byla rychlost pro získání
povolení a ukončení obstrukcí vesnic u Litomyšle. (mm)
Mapa by mohla mít nadpis D35 a
Česká Třebová
Matyldino pohádkohraní
v Javorce dne 9. 8. 2023 se pro nepřízeň a nevyzpytatelnost počasí ruší.
Budeme se těšit na viděnou v září.
V
Litomyšli se vrací úsekové měření na Lány
K vůli plánované výstavbě
kruhového objezdu u marketu Lidl bylo vloni na jaře na Lánech
instalováno zařízení pro měření rychlosti. To až do konce loňského
roku monitorovalo jízdní pruh ve směru do centra. Poté muselo být s
ohledem na platnost povolení odstraněno a vráceno do ulice Zahájská,
odkud bylo kvůli tou dobou probíhající rekonstrukci dočasně
přemístěno.
Přibližně 650 metrů dlouhý kontrolovaný
úsek přinesl však tak výrazné zklidnění provozu v dané lokalitě, že
se do ní letos na žádost občanů vrátí natrvalo. Povolenou padesátku
v obci bude ale tentokrát hlídat v obou jízdních směrech. Konkrétně
v úseku od tamější hasičské zbrojnice po autobusovou zastávku U
Babky. Ostrý provoz byl zahájen 1. srpna. Na fakt, že je lokalita
hlídána úsekovým měřením, opět upozorňují dopravní značky.
Prostředky, které se zde na pokutách do
městské kasy vyberou, město použije výhradně na budoucí výstavbu
nového městského domova pro seniory. Stejně tak je tomu i v případě
ostatních úsekových měření v ulicích Moravská, J. E. Purkyně, T. G.
Masaryka, Zahájská a V. K. Jeřábka či měření průjezdů na červenou na
světelné křižovatce.
Poznámka: V Litomyšli
"jedou" a Česká Třebová nikoliv. V
Litomyšli systematicky řeší bezpečnost i přesto, že způsobují jiným
"ne tak pozorným spoluobčanům za volantem" potíže. Výsledkem je
zklidnění dopravy. Vše co je odevzdáno na pokutách nejde
sice na charitu, ale na konto budoucího Domova pro seniory.
U nás už připravené projekty bohužel rušíme a stále přešlapujeme na
místě. Chyba. Možná tak vedení získalo sympatie "od méně
pozorných řidičů", nicméně bezpečnost dopravy, která je stále více
obtěžující se tím nezajistí. Věřím, že se podaří snad ještě letos
toto změnit, jinak prostě zaostáváme. A pozornost za volantem se
vyplatí, dopravní nehody jsou časté. připomeňme převrácené osobní
auto za svodidly v Křivolíku minulý týden nebo další havárku
na úseku u Lidlu. Pochválit můžeme alespoň nově natřené přechody pro
chodce.
Sportovní
park Pardubice se rozjíždí počasí se zlepšuje
Po několika dnech špatného
počasí se Sportovní park Pardubice dočkal prvního slunečného dne. Na
návštěvu parku se proto v doprovodu manažera Pavla Stary vydal
hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
"Jsem
rád, že se organizátoři po prvním nadšení, které jsme měli všichni v
roce 2016, rozhodli pokračovat ne v olympijském, ale ve Sportovním
parku Pardubice, který se stal tradicí, a to nejenom v olympijských
letech. Akce je významná nejenom pro Pardubice, ale pro celý náš
region. Moc obdobných aktivit po celé České republice není, takže v
tomto jsou Pardubice výjimečné a jsem rád, že Pardubický kraj se
může do akce od samého počátku zapojovat,“ uvedl hejtman Martin
Netolický, který ocenil především možnost vyzkoušet si na jednom
místě desítky sportů. „Park je ideální prezentací jednotlivých
sportovních klubů, protože jsme se také vlivem koronavirové pandemie
v nedávné době potýkali s nedostatkem sportujících dětí a v parku
může probíhat nábor, a to přirozeným nenuceným způsobem. Každý si
může vyzkoušet různé sporty a následně se zapojit i aktivně a
dlouhodobě. Podle mého názoru je to příjemná záležitost, zpestření
prázdnin pro všechny, jak kluby, tak sportující veřejnost a děti.
Jsem také rád, že se s úterním ránem počasí umoudřilo a park se
otevřel naplno,“ sdělil hejtman Netolický. Konkrétní informace k
programu Sportovního parku Pardubice jsou k dispozici na
www.sportovnipark.cz
|