Frekvence dopravy na silnicích na
Českotřebovsku |
Měření intenzit dopravy se provádí periodicky po pěti letech. Poslední
měření intenzit dopravy provádělo
ŘSD v roce 2020/21. Byla
to léta covidu,
který ovlivnit dění ve společnosti a tedy i na silnicích a rozhodně ke
zvýšení frekvence dopravy nepřispěl. však také toho roku významně poklesla
také dopravní nehodovost. Výsledky měření intenzit doprav jsou soustředěny
na webu ŘSD.
Vypočítané hodnoty jsou ročním
průměrem denních intenzit dopravy (RPDI) ve vozidlech za 24h.
Provedení CSD 2020 bylo zpožděno o rok z důvodu posunutí sčítacích
termínů jarní části sběru dat, které bylo reakcí na změnu chování
dopravy v době vládních opatření proti epidemii
covid-19.
Nás zajímá situace na silnicích v našem města a okolí, abychom měli nějaké porovnání a mohli posuzovat potřebnost dalších silničních investic. Tomuto tématu se věnují v souvislosti s dalším oddálením stavby obchvatu našeho města. ŘSD (jako zadavatel) a projekční organizace SUDOP nebyly schopno od roku 2016, tedy za 7 let dodat takové dokumenty, aby prošly procesem EIA. Potřebu stavby obchvatu města vnímám jako velmi potřebnou také v souvislosti s dopravní nehodovostí, technickými paramenty průjezdní silnice I/14 přes Českou Třebovou , počtem dopravou, hlukem a exhalacemi postižených obyvatel a vysokou zátěží kamionové dopravy, což je vidět např. na rychle se opotřebovávajícím povrchu neustále obnovované silnice...
Úsek na I/14 od křižovatky Masarykova na Lhotku
Úsek I/14 od Policie ČR na světelnou křižovatku
Úsek I/14 Korado - Policie ČR
Úsek na Litomyšlské ulici světelná křižovatka - pivovar
Úsek III/36012 Podbranská ulice
Úsek II/358 Pivovar - Litomyšl
|