|
|
Mistrovské tituly pro Taneční školu
MČR v disciplínách hip hop, popping a discodance je za námi.
Do České Třebové jsme přivezli 4× titul mistrů ČR, 1× titul
vicemistrů ČR a 2× titul druhých vicemistrů ČR.
Naše medailové úspěchy:
1. místo Lenka Špajsová a Martin Prossa – duo hip hop
1. místo Lenka Špajsová a Martin Prossa – duo popping
1. místo Martin Prossa – sólo hip hop
1. místo Martin Prossa – sólo popping
2. místo Lenka Špajsová – sólo popping
3. místo Lenka Špajsová – sólo hip hop
3. místo Veronika Demlová a Martin Paděra – duo discodance
Naši tanečníci se prosadili i ve velké konkurenci mimo
medailové příčky.
Sofie Krajová a Nela Motlová v hip hop duu postoupily do
finále a skončily na krásném 7.-8. místě z 47 tanečníků.
V disciplíně sólo hip hop obsadila Nela Motlová 12. místo z
47 tanečníků a hned za ní, na 13. místě, se umístila také
naše tanečnice Ema Jiroušková.
Skupina Bandidos dosáhla ve své disciplíně hip hop skupiny
finále a celkového 6. místo.
Dařilo se i v disciplíně discodance.
Charlotte Chupíková a Ema Pávíčková se v duu discodance
probojovaly až před bránu finále a obsadily nádherné 7.
místo z 54 startujících.
Charlotte Chupíková bodovala i v disciplíně sólo, kde
získala 10. místo z 48 startujících.
Na toto vyvrcholení ligové sezóny se z celé České republiky
probojovalo celkem 2500 tanečníků, kteří se zúčastnili bojů
o tituly mistrů. Našich 60 tanečníků se v tomto množství
rozhodně neztratilo
Děkujeme trenérům za jejich skvělou práci a rodičům za
neustálou podporu svých dětí na jejich taneční cestě.
Společně tvoříme úspěchy, na které můžeme být hrdí!
Olympiáda
v anglickém jazyce
na ZŠ Habrmanova
Školní kolo olympiády
v anglickém jazyce pro rok 2024/25 proběhlo před Vánocemi,
konkrétně v pondělí 9. a ve středu 11. prosince 2024. Celkový
počet účastníků dosáhl 68 žáků, což je zatím nejvyšší účast.
Z písemné části, která
zahrnovala test i poslechové úlohy, postoupilo do ústního kola 10
nejlepších žáků z kategorie A I (6. a 7. třídy) a 12 soutěžících z
kategorie A II (8. a 9. třídy).
V ústním kole pak
soutěžící před dvoučlennou komisí popisovali obrázky a diskutovali
na vylosovaná témata. Přestože mnozí z nich bojovali s trémou,
podali výborné výkony a zaslouží si velkou pochvalu.
Vítězem kategorie A I
se stal Michal Janele (7. B)
a v kategorii A II
zvítězila Tran Bao Dalin (9. C).
Oba postupují do
okresního kola, které se uskuteční v únoru.
Držíme jim palce a
přejeme mnoho úspěchů!
Vyučující
anglického jazyka ZŠ Habrmanova
V
neděli se chystá na českotřebovském a skutečském stadionu
charitativní akce "S plyšákem na hokej".
Zároveň se jako populární "Winter
clasic" odehraje zápas
Alohy Lanškroun s
HC Baroni Opočno na otevřeném stadionu v
Králíkách. Tento zápas se uskuteční v rámci 60.výročí hokeje
v Králíkách. Bude mít také charitativní charakter, i když
jiného druhu. Oblastní liga vás na tyto zápasy srdečně zve!
Skuteč ve čtvrtek vysoko porazila Poličku a upevnila vedení
v tabulce
HC Skuteč vs. HC
Spartak Polička 9:1 (2:1,5:0,2:0)
Branky:
HC Skuteč: Netolický
3x,Brychta,Brázda,Haltuch,Zoulík,Secký,Nalli
Sestava HC Skuteč: Paleček,Kekula
-- Hudec, Kalous, Brychta, Secký, Nevečeřal, Brázda -, Polák,
Haltuch,, Solnička, Netolický, Pirner, Nalli, Hykl, Vařejčko,
Vágner, Zoulík
Komentář k zápasu Dohrávané utkání proti rezervě
Spartaku Polička nabídlo v první třetině vcelku vyrovnaný
mač.Domácí si vytvořili v této části více brankových
příležitostí,5 vteřin před sirénou propálil Adam Brázda dělovkou
vše, co mu stálo v cestě a upravil na 2:1.Od druhé třetiny
Skutečští přidali na obrátkách a začali střílet branky.Od
většího přídělu hosty uchránil dobře chytající brankář.Domácí
podali velmi dobrý výkon,který je zároveň pozvánkou na poslední
utkání v tomto roce.
Stručně z města:
l Do funkce jednatele městské
společnosti TEZA byl na prosincové valné hromadě natrvalo
jmenován Ing. Jiří Nesporý, který dosud vedl TEZU v druhém
pololetí roku po odstoupení Martina Voleského. Žádné další
výběrové řízení na jednatele tedy již vyhlášeno nebude.
l Rada města Česká Třebová
jmenovala na tříleté funkční období do správní rady Institutu Jana
Pernera, o.p.s. Zdeňka Řeháka, Mgr. Magdalénu
Peterkovou, Ing. Karla Švercla a do dozorčí rady doc. Ing.
Jaromíra Širokého, Ph.D.
Co je Institut Jana
Pernera, o.p.s. Byl založen Univerzitou Pardubice a
Nadací Jana Pernera a registrován u Krajského soudu v Hradci
Králové v rejstříku obecně prospěšných společností dne 9. 2.
1999. Institut poskytuje veřejnosti obecně prospěšné služby v
oblasti dopravy a spojů za využití mezinárodní spolupráce:
podporou výchovy a
dalšího vzdělávání pracovníků v oblasti dopravy a spojů,
poskytováním stipendií, půjček a příspěvků, podporou rozvoje
řešení vědeckých a výzkumných projektů, podporou přístrojového,
informačního a prostorového vybavení výchovných, vědeckých a
výzkumných činností, rozšiřováním poznatků, informací a
vědomostí, rozvojem informačních systémů, podporou publikační
činnosti.
Obecně prospěšné
služby jsou realizovány formou projektů zaměřených na:
výchovně
vzdělávací činnost a podporu výchovy a dalšího vzdělávání
pracovníků formou kurzů, specializovaných seminářů, konferencí a
licenčního studia, tematicky navazující na poslání Dopravní
fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice, řešení vědeckých,
výzkumných a racionalizačních projektů a zpracovávání
koncepčních materiálů, směřujících k rozvoji dopravní soustavy
ČR a jejího začlenění do evropského dopravního systému a
navazující na vědeckou činnost Dopravní fakulty Jana Pernera
Univerzity Pardubice, konzultační, poradenská a expertní činnost
k podpoře rozvoje bezpečné, spolehlivé a efektivní dopravy a
spojů s minimálními vlivy okolí budování kvalitních dopravních,
logistických a spojových systémů a služeb a jejich napojení na
evropskou dopravní infrastrukturu podnikatelských aktivit v
dopravě a ve veřejných službách, informační a publikační činnost
k rozšiřování poznatků, informací a vědomostí mezi odbornou a
širokou veřejnost.
V souladu se
statutem vykonává Institut i doplňkovou činnost, na kterou má
vydány příslušné živnostenské listy:
provozování a
organizování školící a vzdělávací činnosti, vědeckovýzkumná,
vývojová a expertní činnost, činnost organizačních a
ekonomických poradců, nakladatelství a vydavatelství.
l
Cesta v
katastru Svinné nabídnutá jako dar městu je nakonec doporučena k přijetí
daru. Město dostalo nabídku od soukromého majitele pozemku ve Svinné na
darování pozemků, podstatě příjezdové cesty vedoucí k
jejich
nemovitosti ve Svinné v lokalitě u letos pokáceného lesíka poblíž
trasy Svinnského krosu. Nabídku nejdříve posoudila majetková komise, došla k
názoru, že darováním jenom městu vzniknou nové povinnosti a
vlastní veřejné využití bude minimální. Tak také rozhodla následně
rada města. Posoudila však situaci na dalším jednání znovu a došla k jinému
závěru, změnila usnesení. Proto jde nyní do pondělního zastupitelstva nový návrh, kde
rada zastupitelstvu přijetí daru doporučuje.
l Příští rok bude nový
Českotřebovský expres. Přesně takový pořad objednalo město
Česká Třebová ve vysílání Radia Orlicko v roce 2025.
Českotřebovský expres "vyjede" od ledna do prosince 2025
každý měsíc jednou, ale hned v osmi reprízách , přesbě dva
dny po sobě budou vždy 4 reprízy. Jaké to bude uslyšíme již
v lednu.
Kompenzace za negativní
vliv stavby skladové haly na budovu depozitáře muzea v Borku
odložena
Rada města původně vyjednala a schválila usnesení,
kde bude oceněný negativní vliv před dvěma lety vybudované
skladové haly v těsné blízkosti budovy depozitáře vyrovnán formou
finančního daru ve vypočtené výši
cca 291 tisíc korun. O co se
jedná? Po postavení haly se změnila požární bezpečnost
budovy, ve které je umístěn depozitář a pro odstranění problémů
musí město do budovy investovat - např. zazdít okna v přízemí
přiléhající ke skladové hale. Ostatní problémy (např. odvodnění)
byly vyřešeny při stavbě, ale všechno nikoliv. To mělo být řešeno
zmíněným finančním darem. Darovací smlouvu však zástupce
firmy odmítl podepsat, neboť to pro firmu znamená daňově nevýhodný
postup. Proto bylo příslušné usnesení rady města dodatečně zrušeno
a kompenzace bude řešena jinou cestou, která je daňově výhodnější. V letošním roce to ale nebude. Budova depozitáře se nyní upravuje,
jde zejména o přestavbu té části, která dříve sloužila nap. jako
záchytka. Po vystěhování nebyla pro muzejní účely dosud
přestavěna, na to přišla řada až nyní. Sbírky muzea musely být
proto dočasně z části přestěhovány do jiných prostor. Práci
provádí firma DS INTEX, která současně řeší i umíněné zazdění oken
v přízemí budovy. Na financování této práce se bude podílet firma Böhm plast technik.
Financování stavby sportovního areálu u ZŠ na Parníku
Jak Českotřebovský deník již uvedl, tak město Česká
Třebová vypsalo zakázkové řízení na stavbu sportovního areálu u
základní koly na Parníku. Financování této investice
předpokládá z dotace a proto požaduje cv rámci pondělního jednání
ZM vyjádřit souhlas s předložením žádosti o dotaci na realizaci
této investiční akce. O dotaci bylo požádáno u Národní
sportovní agentury v rámci výzvy č. 20/2025 – Regiony 2025 –
investice nad 10 mil. Kč - technické zhodnocení, v programu č. 162
52 – Regionální sportovní infrastruktura 2020 – 2026, Jde o
souhlas se zajištěním zajištěním spolufinancování této investiční
akce, a to v min. výši 30 % z celkových prokazatelně vynaložených
nákladů akce. Nic podrobnějšího nebylo napsáno a tak se
vlastně neví, jak budou uhrazeny případné další nezpůsobilé
výdaje, na které se dotace nebude vztahovat a vlastně se ani neví
jaký bude postup města v případě, když žádnou dotaci nezískáme
(což se stalo právě u předchozí žádosti). Zde si můžeme vypomoci
tím, co je napsáno v na webu veřejné zakázky Česká Třebová. Zde si
město vyhrazuje právo realizovat případně jen první etapu praví,
tedy multifunkční sportovní plochu a atletický ovál. Ale o tom, že
by mělo město od zakázky odstoupit zde nic napsáno není....
Financování stavby nového pavilonu Domova pro seniory
Příprava stavby nového pavilonu Domova seniorů v
Bezděkově již postoupila do důležitého stádia, kdy je vybrán
dodavatel stavby a je známa také cena. Na základě výběrového
řízení byla zakázka přidělena společnosti PSG
Construction Otrokovice a to za nabídkovou cenu 234 346 tisíc
korun bez DPH t.t. s daní vlastně více než 285 milionů
korun. Připomeńme si limit 200 milionů, který byl dáván při zadání
projektování. Ten je tedy významně překročena to se jedná pouze o
stavební práce, dále bude třeba zajistit i vybavení. Celou tuto
anabázi jsme absolvovali proto, abychom byli úspěšní při získání
dotace z Národního plánu obnovy. Dotaci jsme získali a bude to asi
80 milionů korun. Všechno ostatní si musíme zaplatit ze svého a
protože tolik nemáme, tak si budeme muset půjčit a úvěr to nebude
vůbec malý. Ale prostě se nedá nic dělat. Stavba je hodně potřeba.
Při současném postupném útlumu stavebních prací jsme mohli možná
očekávat, že výběrové řízení přinese nějaké významné snížení ceny
pod hodnotu z projektu. U některých stavebních prací se takto daří
významně ušetřit. V tomto případě se tak nestalo a to zejména z
toho důvodu, že novou stavbu je třeba vybudovat v
neuvěřitelně krátkém časovém úseku cca jednoho roku. Navíc
tam jsou také nějaké stanovené podmínky např. spojené s
energetickou náročností stavby. To všechno stavbu významně
prodražuje a proto se stanovené hodnotě nedivme. K podobnému
výsledku došli ve výběrovém řízení také v Ústí nad Orlicí, kde
také budují velkou přístavbu Domova pro seniory. Lze říci, že
výsledky jejich výběrového řízení a toho našeho
českotřebovského jsou sobě odpovídající. V podstatě to znamená, že
z 80ti milionové dotace toto navýšení ceny za rychlost realizace nakonec hodně ukrajuje.
A tak se dostáváme k financování stavby. Jeho základem bude návrh usnesení pro pondělní jednání zastupitelstva
města: Zastupitelstvo města prohlašuje, že zajistí
financování projektu „Domov pro seniory Česká Třebová – budova C“
s předpokládanými celkovými investičními náklady ve výši
280.000.000 Kč včetně DPH z rozpočtu města pro rok 2025 a 2026.
Zdrojem financování celkových výdajů projektu (tj. vč.
nezpůsobilých výdajů) bude podpora z programu Národního plánu
obnovy Modernizace a rozvoj pobytových služeb sociální péče,
rozpočtové příjmy města a 4/8 investiční úvěrový rámec, který
město Česká Třebová sjedná ve výši do 250.000.000 Kč v r. 2025.
Bez velkého úvěru tedy nic nepostavíme. Ale nejme v tom sami -
podobně si sjednává nový úvěrový rámec sousední město Ústí nad
Orlicí. (mm)
Od 15. prosince budou nové
jízdní řády
Vše potřebné najdete na idos.cz, ale připomeňme si dobu, kdy
bylo účel mít při sobě sešitový nebo knižní jízdní řád.
Autobusové řády se nijak vlastně nemění, zajímají nás ty
vlakové. Tyto linkové jízdní řády jsou nyní k dispozici na
internetu na webové stránce Správy železnic. Odkazy na tratě,
které nás zajímají v našem okolí uvádím zejména poroto, že tam
jsou změny, které nebyly, zejména se jedná o to, že v Třebovici je třeba přesedat na vlak směr Moravská Třebová a
podobně další přesedání je nachystáno u některých
spojů i v Rudolticích, kde jezdí nyní přímě vlaky do Lanškouna některé
regionální spoje směr Zábřeh startují v Rudolticích.
Připomeňme si přitom dobu, kdy jezdily osobní vlaky Pardubice
- Česká Třebová - Přerov.
Přehled vlakových tabulkových jízdních řádů, které nás mohou
zajímat:
-
Instalace ETCS do některých
vozidel bude zpožděná. Náhradní autobusová oprava je podle
kraje nepřijatelná
Od 1. ledna 2025 bude na
koridorových tratích zaveden výhradní provoz pod
zabezpečovacím zařízením ETCS. Bohužel se však ukazuje, že
ne všechna vozidla, která mají na těchto tratích
zajišťovat regionální dopravu, jsou na nový režim provozu
připravena. Primárně se problematika dotýká vozidel, která
mají být provozována v úsecích České Třebová – Lanškroun a
Česká Třebová – Zábřeh na Moravě. Hejtman Martin Netolický
a náměstek pro dopravu Ladislav Valtr proto na toto téma
v pátek jednali se zástupci Českých drah, které pro kraj
zajišťují většinu regionální železniční dopravy.
„Byl jsem informován o problémech
s legalizací nasazení systému ETCS do vozidel řady 841
RegioSpider od 1. ledna,
kdy je na koridorových tratích zaveden výhradní provoz pod
tímto jednotným evropským zabezpečovacím systémem. V našem
případě se jedná primárně o úseky
Česká Třebová – Lanškroun a Česká Třebová – Zábřeh na
Moravě. České dráhy podle slov jejich zástupců dělají
maximum proto, aby byl dopad na cestující pokud možno
minimální, a to i například přesunem jiných jednotek do
depa v České Třebové. Jedná se například o vozidla řady
844 z Pardubic, která ETCS mají, ale v rámci provozu na
trati 238 Pardubice – Hlinsko – Havlíčkův Brod
jej nepotřebují. Místo těchto
vozidel nasadí dočasně České dráhy na některé spoje
vozidla 814 Regionova.
Z mého pohledu je zcela neakceptovatelné, aby byla na
těchto úsecích, byť jen dočasně, zaváděna náhradní
autobusová doprava. Proto jsme chtěli znát jasné záruky,
že České dráhy dělají maximum, aby byl dopad na cestující
co nejmenší,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Z jednání se zástupci Českých drah vyplynulo, že je
v zájmu národního dopravce vše zajistit co nejdříve.
„České dráhy budou provozovat vozidla, která s námi nemají
zasmluvněná a proto budeme nucení uplatnit sankce z důvodu
neplnění smlouvy. Očekávám, že také tím pak bude v zájmu
dopravce dělat maximum pro rychlou nápravu, aby na
jednotlivých tratích jezdily vozy v kvalitě a vybavení,
které zde potřebujeme. Předpoklad pak je, že již v průběhu
února dojde k nasazení těch souprav, které mají být dle
smlouvy,“ řekl náměstek hejtmana Ladislav Valtr.
Dočasná změna jízdního řádu na
trati mezi Českou a Moravskou Třebovou
V souvislosti se zahájením výhradního provozu a dočasným
nedostatkem vozidel pro provoz na tratích s výhradním
provozem pod ETCS bude na období do červnové změny
jízdního řádu 2025 nutné asi ve dvou třetinách případů
přestupovat v Třebovici v Čechách při cestách mezi Českou
a Moravskou Třebovou na vlaky/z vlaků jedoucí z/do
Lanškrouna.
Kulturní
akce v prosinci jdou jedna za druhou
Co je Toulavý deník ?
Je to součást Českotřebovského deníku - seriál obvykle krátkých
videí které rozšiřují záběr Českotřebovského deníku a vznikly na
cestách a vyjížďkách především po našem regionu. je to projekt
Libora Vašiny, který právě nyní v době nemoci nemůže natáčet, ale
může zpracovávat dříve natočené záběry ze svých letních cest.
Uvádíme některé z právě dokončených dílů, ale také videa
stejného žánru z dřívější doby. Ono nezaškodí, když se krátce
rozhlédneme také po našem okolí....
|