Organizační změny na ČD Cargo nejsou pro
Českou Třebovou příznivé
Další ústup České Třebové ze železniční státní slávy...
Od 1.4. 2024 dojde na ČD Cargo k organizačním změnám
na úseku provozu. Doposavad provozní zaměstnance ČD
Cargo (strojvedoucí, posunovače, vozmistry, nákladní
pokladní atd.) řídilo šest regionálních ředitelství
s názvem Provozní jednotka (Ústí
nad Labem, České
Budějovice, Praha, Česká Třebová, Brno, Ostrava).
Od
1.4. 2024 dojde ke sloučení Provozní jednotky České
Budějovice a Ústí nad Labem a sídlo jednotky bude v Ústí
nad Labem, sloučení Provozní jednotky Praha a Česká
Třebová se sídlem v Praze a provozní jednotky Brno a
Ostrava se sídlem v Ostravě. Pro Českou Třebovou to opět
znamená ústup ze železniční (státní) slávy. Celkem
nepochopitelně se vedení ČD Cargo (paradoxně
největší
slovo zde má Martin Svojanovský, který žije v Dlouhé
Třebové) rozhodlo pro sídlo sloučené jednotky v Praze
v pronajatých prostorách, i když v České Třebové budova
bývalého Provozního oddílu ČD Cargo patří a personální
obsazení a kvalita zaměstnanců hovoří jednoznačně pro
Českou Třebovou. U nás v České Třebové je podstatně
jednodušší obsadit odborné místo kvalifikovanou silou na
rozdíl od Prahy. Mimochodem i ředitel této sloučené
jednotky bude z Prahy....
Z nějakých větších řídicích celků státních
železničních podniků jsme přišli o depo, o řízení osobní
dopravy a jediné co ještě zůstalo je jednotka Správy
železnic se sídlem v České Třebové a centrální dispečink
ČD Cargo…. Určitou satisfakcí je to, že v České Třebové
sídlí privátní firmy podnikající na železnici jako je
například: Lokotrain, Retrack, Východočeská dopravní,
Retrack CZ, Metrans, Pirell, CZ LOKO, CZ Logistics atd…Schema
staré struktury ČD Cargo - kliknutím se zvětší
První zpráva "Regiojet
ve Třebové nestaví" byla uprostřed prázdnin
Již o prázdninách byl zveřejněn návrh jízdního řádu, kde
nebyly zastávky spojů Regiojet v České Třebové uvedeny a v
poznámce jsme se dozvěděli, "požadavek
dopravce (tedy
Regiojet)
se do uzávěrky nepodařilo zrealizovat." Na
čí straně byl tedy problém?: Zřejmě na straně Správy
železnic! Opravdu to nešlo zařídit? A opravdu s tím už
nelze nic dělat? Soukromý dopravce by zastavovat chtěl,
jeho požadavek však SŽ nezrealizovala a my jsme nic
nevěděli a nikoho se ani nezeptali....
Viz návrh:
NOVÁ VÝSTAVA ZAHÁJENA
V Galerii Kulturního centra máme novou výstavu MojDaVoca
V jejím názvu jsou zakódovány přezdívky
autorů, kteří svá díla vystavují – Slezan David Moješčík
a Polák Paul Voca. Výstava bude mít dvě části – v této
první vystavuje především MojDa, ve druhé části v březnu
především Voca.
Davida Moješčíka MojDu není třeba zvlášť představovat,
každý, kdo někdy vystoupil z vlaku v ostravském Svinově,
viděl jeho ženský akt v nadživotní velikosti dotýkající
se země jen třemi body – bronzovou Levitaci. Každý, kdo
vjížděl do Prahy autem po dálnici od Hradce a sjížděl
k centru přes Libeň, viděl jeho deset metrů vysoký
pomník operace Anthropoid. Pro Ostravu vytvořil také
sochu Leoše Janáčka – v médiích byla hodně řešena jeho
ostravská socha Věry Špinarové. Mojda v České Třebové
vystavoval již v roce 2016. Vystoupila také polská kurátorka výstavy Anna Madejská. Výstava
potrvá do 16/2 2024.
K výstavě uvádíme samostatnou
fotoreportáž ZDE
Českotřebovský deník také na vernisáži
natočil krátké video, uvedeme v nejbližších dnech.
Vernisáž druhé části výstavy je naplánována na 19/3.
Pawel Wocial/Paul Voca do České Třebové přiveze nejenom
sochy, ale také videoart. Voca je sochař, designér a
scénograf, který vystavuje po celé Evropě (Londýn,
Paříž, Berlín, Benátky, …) Jeho díla jsou pro mnohé
provokativní – a to jak svým zpracováním, tak tím, co
znázorňují.
Výstava, která potrvá do 12/4, je jedním
z vrcholů výstavní činnosti KC v roce 2024.
VIDEOPRŮVODCE
VÝSTAVOU SPOLEČENSKÝ ŽIVOT HMYZU
|