Českotřebovská pirueta -
celodenní maraton krasobruslařských vystoupení
Po celou sobotu od rána do večera byl českotřebovský zimní stadion v
obležení krasobruslařů z celých Čech a Moravy. Konal se zde další ročník
krasobruslařské soutěže Českotřebovská pirueta. Celorepublikové
závody se vším co k tomu patří. Organizace závodů klapala na jedničku,
časový rozvrh jednotlivých kategorií byl dodržen. Ráno začali
nejmladší, večer skončili dospělí.
Rychlé vyhlašování výsledků
zařazování do aktuálního žebříčku, v průběhu soutěže bylo možné sledovat
na velké obrazovce aktuální pořadí soutěžících i s jejich bodovým
hodnocením. Rychle po každé soutěži byly napsány diplomy,
připraveny ceny a do 30 minut po dojezdu posledního závodníka v
kategorii se konalo vyhlašování vítězů. V některých dopoledních
kategoriích byli třeba jen 4 závodníci (např. mladší žáci) v
odpoledních kategoriích mladších nebo starších žákyň soutěžily i tři
desítky krasobruslařek. Proto bylo také odpoledne hlediště zimního
stadionu více zaplněno. Mezi přihlášenými závodníky byli také zástupci,
spíše zástupkyně
českotřebovského krasobruslařského oddílu. Při svém vystoupení měly
v publiku samozřejmě velkou podporu. Nebyly zatím mezi nejlepšími,
ale neztratily se. V dopoledních hodinách
navštívil soutěž také starosta města měst a ujal se úkolu
předávání medailí. Některé jízdy českotřebovských závodnic mám také na
videu.
Českotřebovský deník natočil ze závodů videoreportáž, bude uvedena ještě
v neděli 4. února večer. Závody krasobruslařek pokračují ještě
další den 4. února oddílovými závody. Uvádím několik fotografií ze
závodů. (mm)
Vycházka s
městským muzeem po Nádražní a Sadové ulici
Dnešní vycházka po Nádražní a Sadové ulici v České Třebové. Byla ukrutná
zima, chvílemi i mrholilo, přesto přišlo cca 25 účastníků. Mezi nimi byl
také Pavel Stejskal, českotřebovský odborník na železnici, který všem
přítomným zasvěceně pohovořil o historii českotřebovského nádraží. Akce
se dle ohlasu přítomných vydařila.
Více ZDE
V ústecké galerii Pod radnicí bude vystavovat spolek STOReAGE z.s
Příznivci ústecké Galerie pod radnicí pamatují, že zde mnoho let
působila vyvstavoval Spolek přátel výtvarného uzmění, jehož
dlouholetým předsedou byůl Ing. Hartman. Potom pořádání výstav
přešlo na ústecké muzeum. Mymí je další změna. Od roku
2024 bude – s malou výjimkou měsíce vánočního v galerijních
prostorách výstavní činnost spolku STOReAGE z.s. Spolek touto anoncí
současně děkuje Městu Ústí nad Orlicí, a každému na výběru
dramaturgie osobně zúčastněnému, za takto projevenou důvěru.
Nejširší veřejnost si pak již nyní dovoluje pozvat na každou
z deseti plánovaných akcí. Všem členům spolku STOReAGE z.s. bude ctí
Vás přivítat. Poděkovat je jistě vhodné i minulým producentům,
zejména tedy Klubu přátel umění Ústí nad Orlicí z.s. a subjektu
Městského muzea: neboť právě především oni „vyučili“ k návštěvám
galerie veřejnost nejen ústeckou. Fakt, že s některými body minulé
dramaturgie spolek STOReAGE z.s. zcela nesouzní, a důvody tohoto
názoru veřejně vysvětluje, tak v žádném případě neznamená jakoukoli
neúctu k dříve odvedené práci. Předsedou spolku je Jiří Fikejz.
Záměr na rozšíření obchodní zóny Cihelna v Ústí n.O. zatím
neschválen
O prodej pozemku v lokalitě Cihelna v Ústí
n. O: požádala společnost AGILE spol. s r.o., která chce chce
pozemek využít pro výstavbu obchodní zóny v k.ú. Ústí nad Orlicí
dle územní studie, která je na obrázku. Rada města projednala
předloženou žádost společnosti AGILE spol. s r.o..a doporučila
zastupitelstvu města neschválit záměr prodeje a s žadatelem vést
další jednání.
Novinka na
Andrlově chlumu v lokalitě U Zabitého
Na
návštěvníky městských lesů čekalo ke konci loňského roku několik
novinek. Proměnou pro[1]šlo
turistické zastavení U Zabitého. Odstraněna byla shnilá střecha
a původní sezení přemístěno k lipové aleji na letiště, kde nahradilo
jiné sezení v horším stavu. K zastavení U Zabitého bylo pořízeno
nové kompletní sezení se střechou za zhruba 39 tisíc korun bez DPH.
Další novinka se týkala přemostění potoka v Hylvátech nad kuželnou.
Nákladem necelých 9 tisíc korun bez DPH byla vyměněna původní lávka
za novou. Ke konci roku bylo také vyvě[1]šeno
10 budek pro zahnízdění puštíka obec[1]ného.
Instalace probíhala na kraji lesních porostů po celém lesním majetku
města.
Na pořadu je Wonkův most v
Pardubicích
Avizovaná oprava Wonkova mostu v Pardubicích začne za pár týdnů
přípravnými pracemi, které však neomezí provoz. Rekonstrukce
dopravní tepny skončí na podzim roku 2025. Po novém povrchu by mohli
v ochranném pruhu jezdit i cyklisté. Pardubický kraj v současné době
s magistrátem hledá možnosti, jak vše zařídit a zajistit bezpečnost
všem účastníkům provozu.
Wonkův most je ve vlastnictví Pardubického kraje a má v současné
době celkem pět jízdních pruhů - dva v každém směru a jeden
odbočovací. Při plánování bezpečného místa pro cyklisty je nutné
brát v potaz celkovou šířku mostovky a to, že po konstrukci jezdí
trolejbusy, které potřebují více místa pro manévrování. I tak to ale
vypadá, že by projektanti mohli pro novinku na mostě najít místo.
„Na konci ledna jsme se s kolegy ze Správy a údržby silnic sešli se
zástupci pardubických občanů a projektanty, abychom probrali několik
možných návrhů. Shodli jsme se na základních věcech. Nebudeme rušit
odbočovací pruh, který bude mít po vybudování nového parkovacího
domu poblíž svou roli. Stejně tak po dohodě s Dopravním podnikem
Pardubice trváme na tom, že pravé jízdní pruhy v obou směrech budou
širší než tři metry, aby tam mohly komfortně jezdit trolejbusy.
Bohužel to vypadá, že nepůjde výrazně rozšířit chodník, takže
necháváme prověřit možnost, aby pruhy byly podél něj, a budeme řešit
jejich šířku. Chceme příznivcům cyklodopravy ve městě vyjít vstříc,
ale ne na úkor bezpečnosti, proto vše ještě důkladně probereme s
policií," popisuje záměr Pardubického kraje náměstek hejtmana pro
dopravu Michal Kortyš. První návrhy na úpravu budoucího provozu na
Wonkově mostě budou k dispozici již na konci února.
Úzká spolupráce s
magistrátem
Pardubický kraj od počátku plánování rekonstrukce Wonkova mostu vše
úzce koordinuje s magistrátem, aby dopravní omezení byla co nejmenší
a veřejnost o nich měla v předstihu informace. „Vážíme si spolupráce
s Pardubickým krajem, že se snaží najít koncepční řešení pro zvýšení
bezpečnosti na mostu Pavla Wonky, jenž mu patří, a v souladu s naším
plánem městské mobility. Všem nám jde o stejnou věc a musíme najít
řešení, které bude vyhovovat řidičům, cyklistům a chodcům. Oceňuji,
že se jednalo o konstruktivní debatu a hledaly se kompromisy a
možnosti. U mostu máme umístěn sčítač, denně kolem něj projede
zhruba 3000 cyklistů, pomyslný rekord drží 29. červen 2016 s 4552
cyklisty. Tři pětiny cyklistů využívají tuto spojnici mezi oběma
břehy Labe i v zimě. Tato čísla ukazují, proč dáváme zvýšení
bezpečnosti pro cyklisty vysokou prioritu," dodává náměstek
primátora Pardubic pro dopravu Jan Hrabal s tím, že v pracovní dny
projede přes most Pavla Wonky až 30 tisíc vozidel.
Rekonstrukce Wonkova
mostu se blíží
Stavaři začnou s přípravnými pracemi na rekonstrukci Wonkova mostu
na přelomu února a března. Dopravní omezení v podobě provozu jedním
pruhem v obou směrech nastane od června do podzimu 2025. Konstrukce
zůstane po dobu rekonstrukce průchozí i pro pěší.
Most je klíčovou dopravní stavbou v Pardubicích a projede přes něj
více než 20 tisíc aut denně. K jeho opravě dojde kvůli tomu, že je
potřeba vyměnit lana volného předpětí mostu, která jsou významně
napadena korozí. „Nejde ale pouze o rekonstrukci. Připravíme most
pro jednodušší údržbu dalším generacím. Lana volného předpětí jsou v
současné době uložená ve speciální pěně. V rámci opravy budou
nahrazena novými s dvouplášťovou ochranou proti korozi. Zároveň
vznikne na koncích mostu takový tunel, díky kterému se k nim
v
budoucnu lépe dostaneme, a případně další údržbové práce budou moci
proběhnout již bez výrazného omezení provozu. Je to tedy také
investice do budoucna," vysvětluje náměstek Michal Kortyš.
Stavba měří více než 172 metrů a její hmotnost dosahuje přibližně
9000 tun. Šířka mostu je necelých 25 metrů, z toho 18 metrů slouží
pro vozovku a zbývající šířka potom pro pěší a cyklisty. Lan volného
předpětí je v každém
komorovém nosníku 12, celkem tedy 36. Jejich funkce spočívá
především v zajištění tvaru mostní konstrukce ve vazbě na únosnost
mostu při zatížení automobily.
Pardubický kraj v březnu plánuje podrobněji veřejnosti představit
celou rekonstrukci na speciálním projednání.
|
Zajímavý workshop v Litomyšli může být i pro
nás
Patříte k lidem, kteří si už podesáté pořídili
nádherný sešit, aby si vedli deník, ale neví,
jak vlastně začít? Napadlo vás někdy vytvořit
vlastní povídku, nebo pohádku pro děti, ale
nemáte nikoho, kdo by vám poradil a dal
zpětnou vazbu? Během dvoudenního
workshopu Píšu, kreslím. Záznamy
každodennosti se v Městské galerii Litomyšl
vše naučíte! Techniku kreativního psaní Vám
přiblíží spisovatelka Markéta Pilátová a se
základy ilustrace Vás seznámí
ilustrátorka Andrea Tachezy.
Program
workshopu:
Pátek 8. března, 16.00–20.00, Dílna
kreativního psaní s Markétou Pilátovou
Sobota 9. března, 9.00–13.00, Dílna ilustrace
s Andreou Tachezy
Cena
workshopu: 1200,- (v ceně je zahrnut materiál
a občerstvení).
Máte-li o workshop zájem, registrujte se
prosím na
edukace@galerie.litomysl.cz
Workshop bude součástí doprovodného programu
výstavy Kapky na kameni.
Místo konání: Městská galerie Litomyšl, dům U
Rytířů, Smetanovo nám. 110.
Lektorky:
Markéta Pilátová je spisovatelka,
překladatelka a novinářka. Je autorkou řady
románů, povídkových knih, básní a třinácti
dětských knih. K nejznámějším románům patří
Žluté oči vedou domů (2007), Tsunami blues
(2014) nebo S Baťou v džungli (2017). Zatím
posledním autorčiným dílem je román Senzibil
(2020) a dětské knihy Bába Bedla a Arnoštova
cesta.
Andrea Tachezy vystudovala ateliér textilu
a alternativních technik a ateliér animovaného
filmu na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Jako
ilustrátorka je podepsána pod mnoha tituly. Za
knihu Ferdinade!, Bořivoj a blecha Fló a Dům
číslo 226 dostala ocenění Zlatá stuha. Kniha O
čem sní byla nominována na cenu Czech grand
design 2016. Těšíme se na Vás!
V LANŠKROUNĚ
USPĚJETE S E - OBČANKOU V MOBILU
Na městském úřadu a Městské policii Lanškroun se
budete moci nově od 1. února prokázat občankou v
mobilu. Jde o první obec s rozšířenou působností v
Pardubickém kraji, která tuto službu lidem nabízí, a
to s pětiměsíčním předstihem.
Technické možnosti
městského úřadu dovolují spustit tuto službu dříve,
přestože zákonná povinnost platí až od července. „Jako
moderní úřad 21. století jsme se rozhodli jít
příkladem a spouštíme občanské průkazy v mobilu již od
1. února. Chceme být průkopníky v oblasti digitalizace
a aktivně implementovat nové trendy co nejrychleji.
Usilujeme o spuštění Portálu občana, který nám pomůže
snížit administrativní zátěž a nutnost osobních
návštěv. S ohledem na imobilní a starší občany
usilujeme o co nejlepší dostupnost z pohodlí domova,
která jim ušetří zbytečné cesty. Začínáme malými
krůčky, ale pevně věříme, že se nám podaří udělat s
digitalizací velký skok,“ říká vedoucí IT oddělení
Miroslav Krsek. Podobně jsou na tom i některé krajské
úřady.
Totožnost přes mobilní
telefon ověří v terénu i lanškrounští městští
policisté. Do aplikace se mohou občané přihlásit
prostřednictvím identity občana – třeba přes
internetové bankovnictví (Zdroj: Orlicky.net)
|
|