|
Nové video
Českotřebovského
deníku:
Jak Kohouti vyhráli
třetí finálový duel
krajské ligy a
jak to oslavili
Video má více než 50
minut, obsahuje
sestřih z 1. a 3.
třetiny zápasu, ve
kterých padaly
branky. Ve druhé
třetině branky
nepadaly, zato se
více vylučovalo.
protože si týmy ve
druhé třetině
vyměnily strany, tak
by to na obrazovce v
sestřihu mohlo
působit zmatečně.
Video by také bylo
moc dlouhé.
Další neméně
důležitou součástí
videa jako rozhovory
před utkáním a po
vítězném finálovém
zápase a předání
pohárů. Hovoří
manažer hokejového
klubu HC Kohouti Mgr.
Vladimír Vaněk,
předseda krajského
svazu ledního hokeje
Vladimír Martinec,
který přijel předávat
poháry (s dobře
odhadl, že tady bude
potřeba) a také
starosta města Zdeněk
Řehák. No a
zaznamenána je také
oslava na ledě,
včetně předání
medailí hráčům obou
týmů a pohárů.
Video se večer
nahrávalo na youtube
s problémy, ale je
již k dispozici
od 8:00
Českotřebovští Kohouti,
měli i v letošní
sezóně velké
návštěvy v hledišti
Základní část:
Kohouti odehráli v
domácím prostředí 16
utkání, které
navštívilo 5 487
diváků. V průměru
vidělo každý zápas
343 diváků, nejvíce
jich přišlo na duel s
Litomyšlí (410).
Čtvrtfinále:
Série se hrála pouze
na dva vítězné zápasy
a Kohouti to vzali ve
zrychleném režimu. V
prvním duelu porazili
doma Nový Bydžov před
441 diváky, vzápětí
vyhráli na ledě
soupeře.
Semifinále:
V
sérii na tři vítězné
zápasy Kohouti rovněž
neztráceli síly a
čas. První domácí
zápas s Moravskou
Třebovou navštívilo
625 diváků. Poté náš
tým zvítězil na ledě
soupeře a postup do
finále vzápětí
potvrdil na domácím
ledě, před návštěvou
636 diváků.
Finále:
Rychlá jízda Kohoutů
vyřazovacími boji
pokračovala ve
finálové sérii se
Spartakem Nové Město
nad Metují. Náš tým
odehrál dva domácí
zápasy, které vidělo
dohromady 1 452
diváků.
Play off:
Pět
domácích zápasů
Kohoutů navštívilo 2
713 diváků. Průměr
byl 543 diváků na
utkání.
Celkový součet:
Sečteno, podtrženo:
Kohouti odehráli v
sezoně 21 domácích
utkání, které
navštívilo celkem 8
641 diváků.
Průměrná návštěva
činila 412 diváků
OIKTV se o
Kohouty nezajímá
K
úspěšnosti týmu patří
také mediální
propagace. S
komentáři k nápadům se
setkávám pravidelně na
regionálním webu
Orlicky.net, také v
Českotřebovském deníku
jsme také dosud
nevynechali žádnou
informaci o výsledcích,
tabulkách nebo
ohlasech. Prostě proto,
že HC Kohouti patří do
výkladní skříně našeho
města. Proto jsem také
využil možnost pořídit
z finálového zápasu,
předání medailí a
pohárů
videodokument, bude
dokládat jak uspěl tým
HC Kohouti v letošní
sezóně 2023/2024, kdy
vyhrál všechno, co se
dalo. Jsem velmi rád,
že Kohouti našli
pochopení také u vedení
města, které je
podporuje letos dokonce
formou finanční dotace.
Naproti tomu musím
kroutit hlavou nad
neochotou OIKTV, s.r.o.
finančně silně
podporovanou městem,
neboť si za celou
letošní hokejovou
sezónu nenašla ani
jednou čas na
prezentaci činnosti
tohoto úspěšného klubu
a nepřišla tedy
ani na "velké finále",
kdy se očekávalo
zakončení letošní
soutěže. Nakonec to
opravdu bylo velké
vyvrcholení soutěže, i
když do poslední chvíle
to vypadalo opravdu
špatně. O to byl ale
zápas zajímavější a
určitě se zapíše do
análů českotřebovského
hokejového sportu. Ale
bohužel OIKTV, "která k
nám má podle svého
sloganu nejblíž" u toho
nebyla.
Dalo by se nad tím
mávnout rukou, ale
osobně v tom vidím
možné nedodržení rámcové
smlouvy o propagaci,
kterou má s městem
uzavřenou v hodnotě
větší než jeden milion
korun. Je to tedy
problém k řešení v
příslušných orgánech.
Obecně je výběr
prezentovaných programů
kritizován i v
jiných případech. Může
to však být třeba věc
názoru nebo priorit
jednotlivců. Aby bylo
vše co
nejobjektivnější, bylo
by vhodné, kdyby se
touto problematikou
zabývala k tomu
určená komise. Myslím,
že není třeba žádnou
novou komisi vytvářet,
stačilo by rozšířit
pravomoci redakční rady
Českotřebovského
zpravodaje, která se
problematikou
prezentace kulturního,
sportovního i
společenského dění v
našem městě i tak
zabývá. Pouze by tedy
rozšířila své zorné
pole na problematiku
regionálního, ale
městem placeného
televizního vysílání.
Je to problém rady
města, věřím, že se tím
bude zabývat. Posilnil
by se tím vliv
samosprávy na
mediální oblast. Toto
není v uzavřené
smlouvě, ale lze to
řešit dodatkem. (mm)
Koncert k 200.
výročí narození
Bedřicha Smetany
Adamusovo
trio
Česká Třebová, Malá
scéna, čtvrtek 28.
března 2024 v 19:00
hodin
Více ZDE
Modernizace
železničního uzlu Česká
Třebová "na spadnutí"
Hejtman
Pardubického kraje
Martin Netolický jednal
s generálním ředitelem
Správy železnic Jiřím
Svobodou o aktuálních
investičních plánech
této státní organizace
v kraji. Tím největším
připravovaným projektem
je modernizace
železničního uzlu Česká
Třebová. Řeč byla také
o dokončení modernizace
uzlu Pardubice či
elektrifikaci vybraných
tratí v regionu.
„O
modernizaci
železničního uzlu Česká
Třebová se hovoří možná
čtyři desítky let a
nyní se postupně
dostáváme do fáze, kdy
se Správa železnic
přibližuje zahájení
realizace celé akce,
která se předpokládá ve
všech etapách na sedm
let. Vzhledem k tomu,
že se jedná o jeden
z největších
železničních projektů
na území České
republiky, tak chceme
společně s vedením
Správy železnic, ale
také místními
samosprávami zajistit
s dostatečným
předstihem dobrou
informovanost nejen
obyvatel České Třebové
a okolí, ale také
samotných cestujících,“
avizoval po jednání
s generálním ředitelem
Správy železnic hejtman
Martin Netolický.
Modernizace uzlu Česká
Třebová by měla podle
aktuálních informací
začít v průběhu roku
2025. Modernizací
projde přes 58 km
kolejí, na kterých se
upraví 400 výhybek.
Obnova čeká také 30
mostů a 15 propustků.
Celá železniční stanice
bude zapojena do
dálkového ovládání z
Centrálního
dispečerského
pracoviště Praha.
Svoz odpadů po
železnici
Tématem
schůzky byla také
možnost výraznějšího
využití železniční sítě
pro budoucí svoz
odpadů. Pardubický kraj
proto nechal i ve
spolupráci se Správou
železnic zpracovat
studii, která by měla
navrhnout optimální
lokality pro umístění
překládacích stanic
v regionu. „V rámci
studie jsou prověřeny
možnosti železniční
přepravy odpadů, resp.
nakládky odpadů ve
vhodných železničních
stanicích a následné
přepravy z území
Pardubického kraje do
vhodných zařízení.
Jedním z východisek
byla vzdálenost
překladiště v perimetru
maximálně 35 kilometrů
tak, aby bylo možné
odpad dopravovat do
překládací stanice
v běžných svozových
automobilech. Snahou
bylo pracovat již se
stávajícími lokalitami,
u kterých by nebyly
vyžadovány velké
náklady na jejich
adaptaci,“ řekl
hejtman Netolický.
Další tratě čeká
elektrizace
Tomu
generální ředitel
Správy železnic Jiří
Svoboda potvrdil, že je
připravována prostá
elektrizace na v úseku
z Rudoltic do
Lanškrouna s tím, že je
řešena také elektrizace
z Hanušovic do
Jeseníku. Právě na
mezikrajské trati
z Dolní Lipky do
Hanušovic je
objednavatelem spojů
Pardubický kraj, který
do budoucna uvažuje
také o navýšení počtu
spojů. „V tuto
chvíli předběžně
uvažujeme o tom, že
bychom o víkendech
navýšili naši
objednávku až na šest
párů denně a v běžném
pracovním týdnu na tři
páry. Jedná se však o
předběžné úvahy, které
by nebyly realizované
dříve než od jízdního
řádu 2025/2026,“
nastínil úvahy kraje
hejtman Netolický.
Oldřich Burian ještě
jednou mezi námi
Fotografie byla
pořízena zřejmě ze
srazu jeho třídy ze
základní devítileté
školy v Nádražní ulici
u Národního domu
poslala Vlastimila Babáková (z Kolína, též
dříve i z Bezděkova)
Snímek přiřadím k jeho
nekrologu , ale uvádím
jej ještě zvlášť z toho
důvodu, že si sraz
připomenou i další
osoby na fotografii
uvedené. Myslím, že by
nemělo dělat zas tak
velkou práci a napsat
jména lídí z tohoto
snímku. Byl by to další
kamínek do mozaiky ne
tak dávné minulosti.
Snímek se po kliknutí
zvětší!
Dne 24.03.2024 bude z
důvodu
kulturně-společenské
akce (Velikonoční
Flerjarmark)
omezen provoz na Starém
náměstí v České
Třebové. Od 10:00 hod
do 19:00 hod. bude
uzavřena spojovací
komunikace mezi horní
a dolní částí náměstí s
přilehlým parkovištěm a
komunikace před budovou
městského úřadu.
-
Rozvoji
pardubického
letiště by mohl
pomoci kongresový
hotel
-
Zástupci
Pardubického kraje
a města Pardubic,
tedy akcionářů
společnosti East
Bohemian Airport,
jednali se zástupci
společnosti SPGroup
Pavla Sehnala. Tato
společnost
předložila oběma
akcionářům svůj
záměr vybudovat
kongresový hotel
s víceúčelovým
výstavním sálem v
těsné blízkosti
terminálu
pardubického
letiště.
-
-
„O záměru
soukromého
investora vybudovat
v prostorách
pardubického
letiště kongresový
hotel jsme hovořili
před časem s panem
primátorem
Nadrchalem. Shodli
jsme se, že každý
záměr, který by
mohl pomoci rozvoji
letiště, ale také
rozvoji ubytovacích
a kongresových
kapacit v krajském
městě si zaslouží
pozornost a je
dobré jej detailně
projednat a nechat
posoudit po všech
stránkách. Osobně
nepředpokládám, že
by takto významný
rozvojový projekt
nenašel podporu
v krajském
zastupitelstvu,“
uvedl hejtman
Martin Netolický
s tím, že
nedostatečné
ubytovací kapacity
limitují například
pořádání kongresů
ve městě, které je
dobře dopravně
dostupné. „O
potřebě vybudovat
v krajském městě
velký hotel
hovoříme dlouhodobě
také se zástupci
Destinační
společnosti
Východní Čechy,
jelikož se právě
absence
velkokapacitního
ubytování promítá
také do statistik,
které pravidelně
zveřejňuje
CzechTourism. Tento
záměr by mohl
výrazně pomoci také
dalším aktivitám
jako je Velká
pardubická, Zlatá
přilba či další
velké akce ve městě
a okolí, kterým
nedostatek
ubytovacích kapacit
komplikuje život,“
sdělil hejtman
Netolický.
-
Kongresový hotel
s administrativní a
víceúčelovou
výstavní budovou by
se měl nacházet
v těsné blízkosti
Terminálu Jana
Kašpara na
stávající travnaté
ploše. „Město
Pardubice potřebuje
kongresový hotel,
ale také moderní
víceúčelovou
výstavní budovu.
Díky blízkosti
letiště si umím
představit, že
bychom mohli do
Pardubic přilákat i
kongresy
zahraničních
společností, pro
které může být
Česká republika
dobrou alternativou
nejen vzhledem
k poloze ve středu
Evropy, ale i díky
kvalitním službám
v nižší cenové
hladině. Záměr
soukromého
investora je pro
nás určitě zajímavý
od samého počátku,
kdy jsem se s ním
mohl seznámit, a
proto jej budeme
chtít společně
s kolegy
z Pardubického
kraje i ze
společnosti EBA
urychleně
posuzovat.
Stěžejním bude
v tuto chvíli
soulad s územním
plánem a limity,
které letiště samo
o sobě vzhledem
k výstavbě má,“
řekl pardubický
primátor Jan
Nadrchal.
-
Podle náměstka
hejtmana pro oblast
dopravy Michala
Kortyše je
důležité, že
investor předložil
jasný a konkrétní
plán, který může
mít pozitivní vliv
také na
zaměstnanost, ale i
na lákání dalších
leteckých
společností. „Z
mého pohledu bychom
měli s každým
zájemcem, pro
kterého je
atraktivní
investovat v našem
kraji, jednat,
pokud splní
stanovené podmínky.
Vybudování
ubytovací kapacity,
ale i dalšího
zázemí bude
znamenat další
pracovní místa a
může být navíc
zajímavou přidanou
hodnotou pro
jednání s leteckými
společnostmi o
nasmlouvání nejen
charterových letů,
ale i pravidelných
linek,“ uvedl
náměstek Michal
Kortyš. „Důležité
pro mne také je,
aby celé stavba
vhodně
architektonicky
zapadla nejen
k samotnému
terminálu, ale do
celého území,“
doplnil Kortyš.
-
Významnou otázkou
v rámci jednání je
také zajištění
parkování. „V
rámci takto
rozsáhlého projektu
je nutné řešit také
parkování, což je
záležitost, kterou
se samozřejmě
zabýváme také
v rámci letištního
terminálu. Záměr
investora počítá
v maximalistické
variantě až
s počtem dvou tisíc
parkovacích míst, a
to s využitím
stávajících ploch
určených
k parkování. Rádi
bychom však jednali
o vybudování
parkovacího domu
s tím, že by nebyl
nutný takový zábor
pozemků, jako
v případě
standardního
parkoviště,“
podotkl náměstek
primátora Jan
Hrabal.
-
Zástupci obou
samospráv se
shodli, že dalším
krokem v rámci
jednání bude
zpracování
znaleckého posudku
na zájmový pozemek,
ale také detailní
prověření parametrů
územního plánu, ale
také soulad záměru
s podmínkami
leteckého provozu.
Následovat by měla
další jednání obou
akcionářů na úrovni
rad a
zastupitelstev.
Pozvánka na akci Církve
adventistů sedmého dne
Velikonoční chvály a
rozjímání ve sborovém
domě CASD dne
23. března od 18 hodin
Připomeňme si 2 roky stará jarní videa z roku 2022
| |