-
Připomínkujme
nesmyslné změny v chystaném grafikonu vlaků 2009/10
-
- Za tímto textem uvádím tabulku, která porovnává zastavování vlaků
vyšší kvality v České Třebové dle současnosti, tedy dle platného jízdního
řádů a dle návrhu jízdního řádu, který jsem již dříve uvedl, je nyní připomínkován a
připravuje se k tisku.
- Obecně lze říci, že kvantitativně se v České Třebové nic nezmění, tedy
z cca 70 rychlíků směrem do Prahy a dalších opačným směrem jich 22
projíždí. Pokud se smíříme s tím, že vlaky SC Pendolino Českou Třebovou
projíždí, pak se dá hovořit o většině, která v Českou Třebové zastavuje. To je ale povrchni pohled.
-
- Pokud se do problému ponoříte hlouběji, pak zjistíte, že v
porovnání se současným jízdním řádem na tom bude v roce 2010 cestující,
který bude chtít nastoupit cestu vlakem v České Třebové podstatně hůře ,
než v současnosti.
- V současné době má Česká Třebová přímé spojení s následujícími
hlavními městy okolních zemí (bez přestupu a s periodicitou alespoň
dvakrát za den) s : Vídní, Bratislavou, Budapeští, Berlínem , Varšavou,
Bělehradem. (To nemluvím o Krakově, Hamburku, Košicích, Žilině atd.) V
současném jízdním řádů jeho tvůrci celkem kompromisně nechali zastavovat
dá se říci každý druhý vlak do Vídně a z Vídně. Od zavedení nového
jízdního řádu cestující z České Třebové ztratí zcela (až na jednu výjimku
s odjezdem 1.07 v noci) přímé spojení s Bratislavou (v současné době
existuje pět přímých spojení) a samozřejmě s Budapeští a s Bělehradem.
Jako určitá kompenzace za zcela nesmyslné projíždění všech vlaků do a z
Bratislavy (nejedná o nějak zvlášť luxusní vlaky a jízdní doby Brno -
Pardubice jsou stejné jako současné i po vypuštění zastávky v České
Třebové) tvůrci nového jízdního řádu nechávají zastavovat v České
Třebové vlaky z Vídně (nebo Wiener Neustadt). Jedná se o vlaky, které v
současném grafikonu Českou Třebovou projíždí.
-
- Bylo by velmi dobré, kdyby se podařilo ještě včas upozornit České
dráhy na poněkud zvláštní obchodní politiku ve vztahu k zastavování
vlaků vyšší kvality v České Třebové. Bylo by vynikající, kdyby se tyto
úvahy dostaly jako vážné (a realizovatelné) do připomínkového řízení JŘ s tím, že je
ještě možná čas. Ponechme nyní stranou zda a kdy bude
dokončen dopravní terminál, ale pokusme se zachovat přímé napojení
našeho regionu na Bratislavu, Budapešť, Bělehrad a další destinace.
Problém by tvůrcům JŘ způsobit neměla, vlaky stihnout dojet všude
včas i při zastávce v České Třebové. Podklady pro zmíněnou
iniciativu zaslal Ing. Jiří Vencl starostovi České Třebové Jaroslavu
Zedníkovi a zástupci hejtmana Pardubického kraje ing. Romanu Línkovi.
(mm)
-
-
Další článek Petra Čady na stejné
téma: Budou vlaky do Bratislavy Českou Třebovou jen projíždět? NAJDETE ZDE
|