-
V neděli
proběhl na zimním stadionu 2. ročník Ultimátních zápasů MMA
- Opět se jednalo o zajímavou událost, navíc jako vhodné využití
zimního stadionu v jarní a letní sezóně. Fotografie Vojtěcha
Soukupa najdete ve velkém počtu na tomto odkazu
https://picasaweb.google.com/vojtechsoukup/EastBohemiaRingII?authkey=Gv1sRgCPPxo7WL_drTyQE#
-
-
-
-
Ve čtvrtek 30. června 2011
v pozdních večerních hodinách ukončí řádný provoz analogový
dokrývač ČT1 Česká Třebová (35. kanál)
- Na konci června ČT vypne 9 analogových vysílačů velkého výkonu
a 174 analogových vysílačů malého výkonu. Jedním z nich je i ten
v České Třebové. Ve čtvrtek 30. června 2011 v
pozdních večerních hodinách ukončí řádný provoz analogový dokrývač
ČT1 Česká Třebová (35. kanál).
Jeho vysílání bude od 23. týdne označené piktogramem (symbol v
podobě čtyř čtverečků v pravém spodním rohu obrazovky), vedle
něhož se bude průběžně objevovat také textová lišta s bližšími
informacemi. Podle těchto grafických prvků velnutých přímo do
obrazu diváci snadno poznají, že přijímají signál z vysílače,
jehož vypnutí se blíží.
Více ZDE
-
Florbalový
turnaj v České Třebové vyhrálo Orlicko-Třebovsko
-
- Česká Třebová – Soutěžní sezóna všech florbalistů je již u konce, a
tak nastává čas různých turnajů. Dva o uplynulém víkendu uspořádal
českotřebovský florbalový klub v tělocvičně ZŠ Nádražní. Sobota
patřila již čtvrtému ročníku turnaje mužů. V tělocvičně se od 8 hodin
postupně střetávalo osm družstev a k vidění byly líté boje, mnohdy
prošpikované pěknými florbalovými akcemi. Z vítězství se radovalo mužstvo
nazvané Legendární práskači do bot složené převážně z hráčů rezervy
druholigových Svitav, které si ve finále poradilo v poměru 8:1
s královéhradeckými Myšáky. Třetí příčku obsadil tým Hradecký Fosy. Obě
hradecká mužstva jsou mimo jiné účastníky amatérské ligy v hlavním městě
sousedního kraje. Neděle patřila mladším žákům. Pět družstev z České
Třebové a blízkého okolí se postupně střetávalo každý s každým, aby si
vybojovala co nejlepší postavení v tabulce pro následné závěrečné boje o
konečné umístění. Turnajem nejlépe procházela družstva FbK Orlicko-Třebovsko
a FbK Svitavy a právem se střetla ve finále. V něm dominovalo družstvo
Orlicko-Třebovsko a díky jasné výhře 8:3 si jeho hráči odnesli pohár za
první místo. Pořádající FbK Česká Třebová získal po těsném vítězství 2:1
nad FBC Peaksport Litomyšl místo třetí. Na posledním, pátém, místě při
svém vůbec prvním turnaji skončil tým DJ Dlouhá Třebová, jehož hráči
sbírali své první zápasové statistiky. Nejlepším hráčem byl vyhlášen David
Čermák ze Svitav, brankářem pak českotřebovský Ondřej Novotný. (Momentka
z utkání o 3. místo Č. Třebová – Litomyšl 2:1)
-
-
Nový odkaz na
web smyslově naučné stezky Údolím Skuhrovského potoka
- Není aktualizovaný, stará verze je ale plně funkční, jistě bude
postupně obměněna a doplněna..
http://stezky.csop-podorlicko.cz
-
-
Rozhledna na
Kozlovském kopci je nyní opět otevřena - v květnu a červnu o sobotách a
nedělích.
- Má opět velmi dobrou návštěvnost, stejně jako Chata Maxe
Švabnského. První turisté byli letos na rozhledně již o
velikonocích. A bylo jich hodně. Je otevřena celodenně a zůstává
cílem cyklistů na vyjížďkách, motoristů i pěších turistů, také rodin s
dětmi. V okolí chaty je totiž pěkné dětské hřiště, k tomu k dispozici
občerstvení. O víkendu 14. a 15. května zde bude od 10 do 17 hodin
testování špičkových jízdních kol . Přijďte se podívat!
-
-
-
Poděkování z
Domova pro seniory v Bezděkově
- Obyvatelé tímto děkuji panu Skalickému a panu Zoubkovi, kteří nám
pravidelně (každý měsíc) přicházejí do Domova zahrát a zazpívat. Vždy
se na ně těšíme a zpíváme s nimi. Hudba je pro nás potěšení, přijdeme
hned na jiné myšlenky. Za to jim patří velký dík!! S přáním
všeho dobra, díků a pevného zdraví jim přejí obyvatelé Domova.
-
-
Rozšíření
teplovodu na Trávníku a napojení na uzlovou kotelnu DKV
- Rozsah stavby: Teplovodní potrubí propojí stávající
soustavy centrálního zásobování teplem s jednotlivými blokovými
kotelnami s napojením na větší zdroj mimo centrum města, uzlovou
kotelnu DKV Česká Třebová. V prostorách kotelen budou zřízeny
předávací stanice tepla. Trasa "A" potrubí teplovodu je vedena
ulicemi Mlýnská, za bytovými domy čp. 1751, 1750, 1749 a 1906 a dále
sídlištěm Trávník, kde se rozděluje do dvou tras : trasa " A1"
vedoucí ke kotelně "Trávník" a trasa "A2" vedoucí ke kotelně "TEZA -Habrmanova".
Odbor výstavby Městského úřadu v České Třebové, jako stavební úřad
spojil územní a stavební řízení a současně nařizuje k projednání
žádosti veřejné ústní jednání na den 10.6.201 1
v 9.00 hodin
-
-
Zemřel PhDr. Jan KAPUSTA
kulturní a muzejní pracovník, hudební vědec a publicista
-
Narodil
se 7. prosince 1932 v České Třebové. Ve Třebové chodil ještě na
měšťanku, Maturoval na gymnáziu v Lanškrouně v roce 1951,
pokračoval ve studiu na filozofické fakultě Palackého univerzity
v Olomouci (obor hudební věda, estetika a historie). Po ukončení
studia pracoval převážnou část života v muzejnictví, a to
v Zábřehu, Olomouci, Litomyšli a Poličce. Byl autorem trvalých
expozic litomyšlského a poličského muzea, zasloužil se o vznik
Památníku Bohuslava Martinů v Poličce a vypracoval scénáře mnoha
příležitostných výstav. Řadu let byl redaktorem periodika Zprávy
z muzeí od Trstěnické stezky, v němž publikoval celou řadu
důležitých příspěvků. V roce 1983 byl donucen z politických
důvodů práci v muzejnictví opustit. Až do odchodu do důchodu
pracoval ve Státním rybářství v Litomyšli jako pomocný dělník.
Stále se ale věnoval publikační činnosti. Středem jeho zájmu
bylo a je výtvarné umění a hudební věda, zejména pak sociologie
hudby. Napsal více než 430 studií, článků a textů katalogů
výstav a 10 samostatných monografií. Jako zakládající člen
Společnosti Bohuslava Martinů každoročně připravoval do sousední
malé vesničky Vlčkova na poslední víkend v květnu slavnost
Otevírání studánek. Spolu s několika kulturními činiteli
měl velký podíl na převozu ostatků Bohuslava Martinů do
vlasti. V roce 2010 mu byla udělena Medaile Bohuslava Martinů
za šíření skladatelova odkazu. Podílel se také na kulturním dění města
Litomyšle a širšího regionu (přednášková činnost, práce
v kulturních komisích, ve výborech Smetanovy Litomyšle a Mladé
Smetanovy Litomyšle, v Mužském pěveckém sboru). Přesto, že bydlel
v Litomyšli, na své rodné město nikdy nezapomněl. Neunikla mu
jediná výstava s výtvarným zaměřením, která se v České Třebové
uskutečnila, některé z nich sám zahajoval. Ve šlépějích otce
kráčí syn Jan Kapusta mladší, absolvent Ústavu dějin umění
Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 1980
působil v Galerii výtvarného umění v Náchodě (historik umění,
ředitel). Zemřel ve věku 78 let 7. května, poslední
rozloučení bude 17. 5. v českotřebovském krematoriu.
-
-
Petice střídá petici
- Současný svět si bez
petic nelze ani představit . je to jediná možnost, kdy musí být názor
petičníků
nějak povšimnut. Hodně petic dnes vyvolala snaha o
optimalizaci veřejné dopravy. Pověřená firma připravující podklady
zasela spoustu zla a nejistoty, dlouho vytvářené stereotypy se mají
najednou měnit, na jedné straně se ušetří, na druhé straně vzniknou již
neodstranitelné škody v podobě zdevastovaných tratí, po kterých nejezdí
žádné vlaky. Zajímavé je že to vůbec nevadí Správě železniční
dopravní cesty, která je majitelem a správcem tratí a zajišťuje zde
veřejnou dopravu podle objednávek a to nejen dopravu osobní a nákladní.
Více ZDE
-
-
Optimalizace
dopravy na Ústecku pokračuje
-
Ústí
nad Orlicí (11. 5. 2011) - Další schůzka k projednávání
optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji proběhla dnes v Ústí
nad Orlicí. Zástupci Pardubického kraje jednali se starosty o změnách
dopravní obslužnosti na trase 010 Choceň - Ústí nad Orlicí – Letohrad.
Nejdiskutovanějším tématem setkání bylo projíždění železniční zastávky
Bezpráví.
- Tomáš Záruba ze společnosti Oredo v úvodu zdůraznil, že plánované
změny jsou koncipovány tak, aby zatraktivnily autobusovou a železniční
dopravu pro většinu cestujících: „Chceme, aby na sebe spoje
navazovaly a jezdily v takových intervalech, aby vyhovovaly co
největšímu počtu cestujících.“ Optimalizace počítá s efektivní
železniční dopravou mezi městy v regionu, na které bude navazovat
autobusová doprava.
- Hlavním bodem jednání bylo projíždění železniční zastávky
Bezpráví. Starosta Orlického Podhůří Josef Novák upozornil na petici
občanů z okolí této zastávky, kteří se záměrem nesouhlasí. Projížděním
zastávky by podle nich byla znemožněna doprava do této oblasti. „Chci
zástupce kraje i firmy Oredo pozvat na setkání s občany, aby jim
plánované změny řádně vysvětlili,“ uvedl starosta Josef Novák.
Optimalizace počítá s tím, že železniční zastávku Bezpráví nahradí
autobusový spoj z osady Klopoty. Změnu podporuje vyšší počet obyvatel
a chatařů v oblasti. „Nechceme lidem dopravu znemožnit, ale chceme
jim nabídnout lepší a efektivnější variantu,“ vyjádřil se Jan
Tichý, náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu, dopravní
obslužnost a investice.
- Starostové s optimalizací dopravy v regionu souhlasili. Na
projíždění zastávky Bezpráví se ovšem nedomluvili, proto bylo
naplánováno veřejné setkání s občany a chataři z Bezpráví, kde bude
záměr znovu projednán. Zástupci obcí ocenili hlavně snahu o zlepšení
návaznosti vlakových a autobusových spojů v regionu i plánované
zavedení zónově-relačního tarifu, který umožní nákup jízdenek dle
daných tarifů a umožní přestupování mezi vlaky a autobusy bez placení
na každém přestupu. Tarifní jízdné by mělo fungovat v rámci
Pardubického a Královéhradeckého kraje, do budoucna je počítáno s jeho
rozšířením do dalších krajů.
-
S optimalizací starostové Moravskotřebovska souhlasí
-
Moravská
Třebová (11. 5. 2011) – Po jednání o optimalizaci veřejné dopravy
na Orlickoústecku absolvovalo vedení Pardubického kraje jednání se
stejným tématem v Moravské Třebové. Tady se optimalizace dotkne
železničních tratí číslo 262 mezi Moravskou Třebovou a Velkými
Opatovicemi a číslo 271 mezi Chornicemi a Dzbelem, na kterých kraj
nebude objednávat osobní železniční dopravu a nahradí ji autobusy.
- Zástupci samospráv obcí dotčených záměrem optimalizace v této
lokalitě byli seznámeni s autobusovými linkami, které vlakovou
dopravu nahradí. Jejich připomínky pak směřovaly mimo jiné
k trasování některých autobusových linek, které podle prvotního
návrhu vedly po nevhodných komunikacích. Tento problém byl přímo na
jednání vyřešen, když ve spolupráci se starosty došlo ke shodě na
výhodnějších trasách. Zároveň starostové vyjádřili obavy z duplicity
stávajících a náhradních autobusových spojů. „Dnes tady řešíme
autobusovou náhradu neobjednávaných vlakových spojů a poté, co se na
koncepci optimalizace veřejné dopravy shodneme, budeme řešit
kompletní systém dopravní obslužnosti kraje,“ vysvětlil náměstek
hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu, dopravní
obslužnost a investice Jan Tichý.
- „S vámi navrhovanou optimalizací nemám problém, chápu, že
dotování vlaků je dražší než dotování autobusů, rozumím i tomu, že
lidé budou mít k dispozici více nástupních míst a další pozitiva,
která optimalizace přinese,“ řekl při jednání starosta Chornic
Jiří Smékal. „Potřebuji od vás ale i další informace, například o
tom, jak je vypočtena ztráta vlakové dopravy, abych to mohl lidem
vysvětlit.“ „Četl jsem o protestech proti optimalizaci
v jiných částech kraje a musím říct, že tady to vidíme opravdu
ekonomičtěji,“ vysvětlil své kladné stanovisko starosta Jevíčka
Roman Müller. „Když vidím motorák se dvěma vagóny, ve kterém je
jenom strojvedoucí, zkrátka cesta musí vést jinudy, pokud dokážeme
region dopravně obsloužit vhodněji.“
- „Z hlediska města Moravská
Třebová vidím záměr optimalizace jako pozitivní, neboť nabídne
v rámci dopravy občanům kvalitnější služby propojené na stávající
systém dopravy,“ uvedl na konci jednání starosta Moravské
Třebové Miloš Izák.
- Výsledkem jednání v Moravské Třebové
je, stejně jako na předcházejících místech kraje, shoda s místními
samosprávami na projektu optimalizace, která tak i tady může
pokračovat.
-
-
Rozpačitý
výsledek jednání ministrů Bárty a Bessera na orlickoústeckém nádraží
-
Dva
měsíce signatáři petice za záchranu ústeckého nádraží čekali a mlčeli.
Nic konkrétního se kolem nádraží neděje. Stavebně-historický průzkum
prováděný Národním památkovým ústavem ještě nezačal, mezirezortní komise
je ve vleku SŽDC, vznikla nová petice za důstojné odbavení cestujících v
Ústí nad orlicí a zatím ji město ji ignoruje, zprávu o ní nechce
dát na své webové stránky, když v případě Kerhartické petice tam petiční
web vlípli v ten samý den, kdy vznikla).V pardubické MfDnes vychází ve
čtvrtek 12.5. článek, ve kterém Marek Dian coby šéf mezirezortní komise
uvádí , že komise zasedá, ale vlastně ještě nic neví a vše se řeší. A to
prosím komise už pět měsíců funguje! V únoru bylo sdružení Nádraží
nedáme vyzváno, aby dodali čtyři členy komise, kteří budou zasedat v
pracovní komisi při mezirezortní komisi. Pracovní komise zasedá, ale
O.s. Nádraží nedáme zatím nebylo pozváno a ani nezískali jakékoliv
informace o průběhu či závěrech jednání. Žádost u přijetí u nového
ministra dopravy o jednání nebyla vyslyšena.
- České dráhy budovu nijak neudržují , je pokrytá zaprášenými
pavučinami a lidem se bez rozdílu zvedá žaludek, když mají čekat na
vlak. Nedivme se tedy, že chtějí něco nového - čistého. jedinou
možností bude tedy podání podnětu k zahájení správního řízení s
vlastníkem budovy pro podezření z porušení památkového zákona. Ten mu
ukládá pečovat o kulturní památku, aby nedegradovala, nebyla ničena atd.
Uvidíme, jestli to pomůže. Zatím ovšem takové podání nebylo
odesláno, zatím probíhají diskuze. K nějakému zásahu to však spěje,
nelze stále jen čekat a čekat... (mm) Fotografie
dokumentují bídný stav nádraží, o které se léta nikdo nestará a hlasité
sliby jej nezachrání....
-
|