-
Česká Třebová
nemá veřejné WC ani koncepci, jak jej zajistit
- Na problém, který je ve veřejnosti velmi živý, poukázala reportáž OIKTV,
vzbudilo ve veřejnosti velký ohlas. Se situací, že město bez náhrady
zrušilo veřejné WC na Splavě, se mnoho lidí nechce smířit. V současnosti
musí všichni, kteří WC potřebují na veřejně přístupné WC na nádraží
nebo do Tesca, veřejné WC jsou ještě na městském hřbitově. Na radnici
přece není WC určeno pro veřejnost, ale pro návštěvníky úřadu nebo akcí v
obřadní síni, jinak je zavřené. Také WC v restauracích apod. je určeno jen
pro jejich hosty. Veřejné WC v České Třebové není ani nikde uvedeno
v informačním systému města. Chceme do Evropy, žijeme ve 21. století. WC
řešilo přece i legendární město Zvonokosy....
-
-

-
Katalpa trubačovitá
- V těchto dnech mají možnost milovníci přírody obdivovat krásu plně
kvetoucího stromu v areálu ZŠ Habrmanova u plotu směrem ke Zdravotnímu
středisku. Jedná se o strom původem ze severní Ameriky, katalpu
trubačovitou, vysazovanou v parcích celé Evropy. Škoda že zahradník při
výsadbě nevybral lepší místo. Doušek pro křížovkáře - květenství je
lata.
Miroslav Bartoš
-
-

-
Spojené územní a stavební řízení o změně stavby a vlivu stavby na
využití území a stavebního řízení pro firmu METRANS
-
Podle zveřejněného oznámení podala dne 3. června 2011 a.s. Metrans Praha
10, Podleská 926 zastoupená zmocněncem, společností Chládek a
Tintěra Pardubice a Evou Mládkovou žádost o spojení územního řízení a
změně vlivu stavby na využití území na stavbu "Revitalizace vlečky,
jeřábové dráhy a zpevněných ploch v areálu Metrans Česká Třebová" a
změnu bývalé montážní a demontážní základny SŽDC na kontejnerový
terminál kombinované přepravy na katastru České Třebové a obce Rybník a
současně na územní řízení o umístění stavby a stavebního povolení na
stavbu "Revitalizace vlečky, jeřábové dráhy a zpevněných ploch v areálu
Metrans Česká Třebová, která zahrnuje stavby trafostanice 22kV/400V,
požární nádrž, vodovodní přípojku, systém likvidace splaškových vod,
přípojku VN 22kV, stavbu technického zázemí s vrátnicí, zastřešení
vrátnice a oplocení areálu. Zatím jde o I. etapu výstavby
uvažovaného logistického terminálu. Součástí správního řízeni pro vydání
příslušných stavebních povolení bude veřejné ústní jednání na 26.
7. 2011 ve 13 hodin pro část územního řízení o změně stavby a
změně vlivu stavby na využití území a územního řízení o umístění stavby
a o hodinu později pak neveřejné řízení pro část stavebního řízení.
Zde budou projednány případné námitky. Dosavadní informace vedly k tomu, že stavba měla
již od jara začít, že investor má
všechny potřebné dokumenty zajištěny od Drážního úřadu. Současně otevřené
stavební řízení však ukazuje, že je třeba ještě dodatečně požádat o
další dodatek, který tvoří cca 20% hodnoty projektu. Tato část stavby bude moci být
zahájena až po ukončení správního řízení a investor bude mít "v kapse"
všechny potřebné dokumenty. Lze říci, že všichni ve Třebové na
realizaci akce netrpělivě čekají, mluví se o ní již od roku 2009, kdy se
pro Metrans nakoupilo prvních 12ha pozemků. Potom je město prodalo
investorovi s podmínkou, že do šesti let zahájí výstavbu, jinak je
bude muset vrátit.
-
-

-
Jak vypadá obdobný
logistický
terminál Metrans,
a.s. v Dunajské Stredě
(SR)
- V České Třebové má vzniknou jiná alternativa terminálu jako v Dunajské
Stredě, kde je však mimo elektrifikovanou trať spojený s železnicí
vlečkou. U nás budou moci vlaky přijet a zase odjet přímo z hlavního
železničního koridoru bez problémů. Terminál má doplnit v další etapě
administrativní budova. Na fotografiích je nový nedávno postavený
terminál v Dunajské Stredě:
-



-
PRODEJ MEDU OD VČELAŘE
-
Jiří Kužílek U Javorky 125 Česká
Třebová telefon 737 460 083
465 535 845
-
Pouťová mše svatá v kapličce Panny
Marie Zbraslavské v Kozlově bude sloužena
-
ve středu 6. července 2011 od
15:00 hodin.

Výstřižek z
týdeníku Železničář 16. června 2011 strana 2
Firma IMS-Drašnar s.r.o. přijme do hlavního pracovního poměru zaměstnance na
posici:
Vedoucí údržby strojů a správy budov
Směnnost: Jednosměnný provoz
Pracovní úvazek: Plný
Pracovněprávní vztah: Pracovní poměr
Minimální stupeň vzdělání: ÚSO s maturitou (bez vyučení)
Nástup: Okamžitě
Mzdové rozpětí: od 18 000 Kč do 25 000 Kč
Nabízené výhody: Podnikové stravování
Požadujeme:
Organizační a administrativní schopnosti. Pokročilá schopnost práce s PC!
Nutné osvědčení dle §6 vyhl. 50/78 Sb. Znalost údržby nástrojařských strojů
a vstřikových lisů. Znalost problematiky běžné údržby budov a areálu firmy.
Znalost problematiky nakládání s odpady. Zkušenosti s řízením dle ISO 9001 a
ISO 14001 (ISO/TS 16949 výhodou). Svářečský průkaz na obal. elektrodu
výhodou.
Požadované dovednosti:
Činnost dle §6 vyhl. 50/78 Sb. Práce s PC Řidičský průkaz - řízení
osobních automobilů - skupina B.
-
Vlaky základní dopravní
obslužnosti nemají platit poplatky správci železniční dopravní cesty
- Na základě tohoto převratného zjištění se rozhodla společně s
náměstkem hejtmana Pardubického kraje panem Tichým učinit zásadní změny v
jízdních řádech regionálních vlaků. Tento krok se dotkne vlaků směřujících
z Králík do Hanušovic, ale i na jiných úsecích železnice, které tak budou
vlastně odsouzeny v postupnému zrušení. V této horské oblasti budou vlaky
zčásti nahrazeny autobusy. Osobně jsem přesvědčen o tom, že již první zima
ukáže nesmyslnost tohoto rozhodnutí. Bohužel od stolu v Pardubicích nic
není problém. Jediným a zcela zásadním argumentem byla cena za jeden
kilometr. Přesněji řečeno doplatek, který kraj poskytuje dopravcům. V této
souvislosti je třeba připomenout, že osobní vlaková doprava je významnou
měrou znevýhodněna. České dráhy musí platit SŽDC 15,90 Kč za každý ujetý
kilometr. To ve své podstatě znamená, že kraj přispívá na hospodářský
výsledek jiné firmě, než je vlastní dopravce. Podle mého názoru je to
systémově špatně. Za použití dopravní cesty by se mělo platit pouze v
případě komerční přepravy. Platit by se mělo v případě dálkové autobusové
a vlakové dopravy. Základní dopravní obslužnost by měla být od poplatku
osvobozena.
(podle Orlického deníku)
-
-
Pozvánka do Litomyšle na akci
Federico Diaz - LacrimAu - Slza naděje
- Zlatý hřeb letošního festivalu Smetanova výtvarná Litomyšl je opravdu
zlatý. Ostře střežená zlatá Slza naděje – LacrimAu. Unikátní dílo odhalil
v pátek odpoledne v novém kostele Církve bratrské v Litomyšli sám autor
Federico Díaz
- 18.6.2011 - 26.6.2011, 9:00 - 18:00, v neděli 13:00 - 18:00
Pořádá Galerie Zdeněk Sklenář ve spolupráci se sborem Církve bratrské v
Litomyšli
Nový kostel Církve bratrské, Moravská 1222, Litomyšl, 18. - 26. 6. 2011.
Otevřeno každý den mimo neděle od 9.00 do 18.00 hod., v neděli od 13.00 do
18 hodin. Ve dnech konání pořadů hudebního festivalu Smetanova Litomyšl do
jejich začátku.
Více informací o akci zde:
vytvarna.smetanovalitomysl.cz/7.-rocnik-smetanovy-vytvarne-litomysle-2011/federico-diaz-la
pořádá
Smetanova Litomyšl, o.p.s. koná se v rámci festivalu
Mezinárodní
operní festival Smetanova Litomyšl
-
-
Hradecké
letiště připravuje letecký den pro handicapované
- V sobotu 25. června se na hradeckém letišti uskuteční od devíti
hodin čtvrtý ročník Open skies for handicap. Jedná se o originální
letecký den s programem určený speciálně pro handicapované. Ti se budou
moci proletět vojenskými letouny a vrtulníky. „Součástí programu jsou
také koncerty, ukázka pozemní techniky, historických tanků a dalších
zajímavostí. V České republice jsme jediní, kdo pořádá tento typ akce.
Jsem rád, že můžeme handicapovaným nabídnout zážitky z létání a
připravit pro ně příjemný celodenní program,“ říká ředitel letiště Roman
Zindulka. Zájemci se budou moci
proletět v letounu L-410, v transportním vojenském letounu CASA nebo
třeba ve vrtulníku Mi-17. „Každý rok je o létání větší zájem. Za minulé
ročníky jsme přepravili téměř dva tisíce handicapovaných,“ vypočítává
Zindulka.
|