-
Dostavba a
rekonstrukce městského muzea zahajuje
-
-
První "Litomyšlská stavební a.s". již převzala staveniště v Klácelově
ulici, uklidila celou parcelu, byly zahájeny první stavební práce.
Bude to největší investice města v letošním a příštím roce, dotovaná z
regionálního operačního programu zaměřeného na infrastrukturu
cestovního ruchu. Výsledkem bude rekonstrukce domu čp. 11 a jeho
dostavba, využije se také zahrada, ve které vznikne venkovní
expozice za jímavě řešený prostor v těsné návaznosti na městskou
památkovou zónu. Dostavba bude obsahovat také víceúčelový přednáškový
sál a badatelnu, kde vznikne důstojný prostor pro zasedání
zastupitelstva města a jiné významné akce města. Zanikne
dosud velmi problematický a neuklizený prostor přímo v centru
pod radnicí, využívaný dosud jen jako prostor pro WC při Týdnu sportu
a konečně bude pro muzeum využit dům čp. 11, který se začal pro tento
účel připravovat již v roce 1987, pro záchranu tehdejšího Gzílova domu
využil svůj patent Ing. Josef Poštulka, který tehdy pracoval v
projektovém ústavu kultury v Bratislavě.
-
-
CESTOVAT, ČI
SEDĚT DOMA?
-
(zamyšlení o
možnostech cestování o státních svátcích)
- Na základě upozornění v internetovém Českotřebovském zpravodaji o
poslední možnosti navštívit 5. 7. v Litomyšli zámecké návrší před
plánovanou rekonstrukcí, jsme se s manželem rozhodli, že se do Litomyšle
v uvedený den vypravíme. Jelikož nevlastníme auto a jsme tedy odkázáni
na autobusovou dopravu, zkoumali jsme v jízdním řádu (i na internetu),
který autobus by nám vyhovoval. A těžce jsme narazili. V uvedený den
nejede jediný autobus do Litomyšle ani zpět (kromě cyklobusu Zlatovánek,
který odjíždí ze Třebové v 9,15 a z Litomyšle navečer v 18,15). Maně
jsme pomysleli na lidi, kteří mají členy své rodiny v litomyšlské
nemocnici, rádi by je v tento den navštívili, ale protože auto nemají a
nebo jsou už staří a tudíž pěšího pochodu nezpůsobilí, musí sedět
doma.Trávit celý den v Litomyšli se nám nechtělo, uvedená akce na
zámeckém návrší začínala ve 14 hodin a tak jsme se rozhodli, že
použijeme dopravního prostředku našeho mládí – autostopu. Upozorňuji, že
jsme oba byli čistě oblečení, umytí a jediným naším zavazadlem byla
příruční taška na fotoaparáty. Jsme již starší lidé, tudíž jsme se
domnívali, že nikoho z řidičů ani nenapadne, že bychom ho chtěli
oloupit, nebo znásilnit. Více jak hodinu jsme stopovali u zastávky
autobusu u Pewagu. Někteří řidiči nám ukázali, že budou odbočovat
k chatám za koupadlem, nebo na Hory, ale většina jich projela kolem
naprosto bez povšimnutí. Rozhodli jsme se tedy, že půjdeme stopovat až
za město. Tam nám po další půlhodině zastavili manželé, kteří měli na
autě značku pro invalidy. Nezeptali jsme se jich na jméno, ani odkud
jsou, ale touto cestou bychom jim chtěli poděkovat za pomoc, kterou nám
poskytli. Díky nim jsme se mohli zúčastnit zajímavé akce a nafotit
spoustu fotek míst, kam se v dohledné době nebudeme moci podívat.
Snažíme se chápat řidiče aut, že nechtějí brát stopaře, mají třeba
špatné zkušenosti sami, nebo vidí v televizi, jak svět odplácí dobré
skutky. Doba je zlá, a člověk člověku se stává vlkem, ale co když jim
jednou nepojede auto a oni se budou potřebovat někam dostat v době, kdy
nepojede ani vlak či autobus? Pak jim moc přejeme, aby kolem jeli ti dva
dobří lidé, kteří včera pomohli nám…
Iva Stolínová
-
-
Minipivovar v
Moravské ulici něco co tu ještě nebylo
Stavba se připravuje, jak můžete vidět i na dalších
fotografiích. Volný prostor a dům čp. 207 v Moravské ulici bude nově
smysluplně využit a vznikne zajímavost, která zatím v našem regionu nemá
obdoby. Držme palce všem, kteří se do díla pouštějí - ať všechno
dobře dopadne - už se těšíme....
-
-
Zmařená příležitost zvýšit
bezpečnosti silničního provozu v EU:
-
Řidiči páchající přestupky v
cizině budou nadále beztrestní
- Evropský parlament dnes bude hlasovat o směrnici o usnadnění
přeshraniční výměny informací o dopravních přestupcích v oblasti
bezpečnosti silničního provozu. "Do směrnice byla vkládána velká
očekávání, která bohužel zůstala nenaplněna. Z původního ambiciózního
návrhu zaměřeného na vymáhání pokut za dopravní přestupky spáchané v
cizině zůstalo jen torzo v podobě nic neřešící výměny informací a údajů
o přestupcích", netají své zklamání nad podobou směrnice
europoslanec Jan Březina.Ve směrnici je stanoven postup pro výměnu
informací mezi členskými státy pomocí sítě pro elektronickou výměnu
údajů, umožňující identifikovat vozidlo, jehož řidič spáchal určitý
přestupek. V návaznosti na identifikaci tohoto vozidla by mělo být
příslušným orgánem členského státu, ve kterém došlo ke spáchání
přestupku, zasláno držiteli osvědčení o registraci dotčeného vozidla
oznámení o přestupku. Podle Březiny z provedených studií vyplývá, že
nerezidentní řidiči (ti, kteří spáchají dopravní přestupek v jiném
státě, než ve kterém mají bydliště) odpovídají za neúměrně vysoký počet
silničních nehod způsobených zejména překročením povolené rychlosti.
"Sankce ukládané za přestupky, které byly spáchány nerezidentními
řidiči, se velmi často nevymáhají, což platí zejména pro přestupky,
které byly zaznamenány automaticky a jejichž počet se s rozšířením
automatických radarových systémů na evropských silnicích výrazně zvýšil",
uvádí k tomu Březina.Podstatou původního návrhu Komise, se kterým se EP
v prvním čtení ztotožnil, ale který členské státy kategoricky odmítly,
bylo usnadnění vymáhání pokut udělených řidičům, kteří spáchali dopravní
přestupek týkající se překročení povolené rychlosti, řízení vozidla pod
vlivem alkoholu, nepoužití bezpečnostních pásů a nezastavení na červenou
na křižovatce se světelným signalizačním zařízením v jiném členském
státě. "Komise záměrně a zcela správně omezila působnost směrnice na
čtyři druhy přestupků, které jsou nejčastější příčinou úmrtí při
dopravních nehodách a jsou za přestupky považovány ve všech členských
státech EU", uvádí k tomu Březina, podle něhož však členské státy
následně veškeré odkazy na postupy vymáhání odstranily a působnost
směrnice omezily na pouhou výměnu údajů. "Vymáhání pokut tak zůstává
nepovinné a závislé na rozhodnutích jednotlivých členských států v
souladu s jejich vnitrostátními předpisy", komentuje rozředění
směrnice Březina. "Považuji to za zmařenou příležitost. Praktická
beztrestnost řidičů dopouštějících se přestupku v cizině podkopává
plnění cílů v oblasti bezpečnosti silničního provozu a zpochybňuje
oprávněnost silničních kontrol v očích evropských občanů, kteří
oprávněně požadují, aby se rezidentním i nerezidentním řidičům měřilo
stejným metrem", dodává závěrem Březina.
- Pro více informací: Jan Březina,
europoslanec, tel. 606 650781
-
-
7. ročník
Prázdninového turnaje v in-line hokeji na ZS Ústí n.O. bude 9. července
- Turnaj se hraje zároveň jako Český pohár v in-line hokeji 2011.
Rozpis je už neměnný. Pokud by se počasí zbláznilo a pršelo by, tak se vše
přesunuje do Lanškrouna na zimní stadion. Tam by se ale začalo s mírným
zpožděním. Pěkné počasí je ale objednáno...
- Hrají celky
Hammers
Bratislava Fevra Čierny team Bratislava Kapři Dlouhoňovice
Hello Kitty Letohrad, Slavoj Choceň IHC Warriors Praha a
Krajánci Ústí nad Orlicí
Startovné: 1 600 Kč
-