Českotřebovský deník 218/2011 (15.8.)                                  
Co je nového s nemocnou mašinkou 

Lokomotiva se v pátek vrátila do Č.T. byla přivezena na voze, po vlastních kolech zatím nesmí jezdit. S mašinkou je dost zle. 2 nápravy jsou ohnuté tak, že se nedá jezdit. Ohnutá je i spojnice, celé je to způsobeno jak jela mašinka mimo kolej po pražcích asi 10 km. Poškozena jsou také ložiska a pružnice. Pak jsou drobnější poškození, ohnuté nárazníky, madla, utržený pluh, poškozený popelník atd. Což je práce pro šikovné kováře a svářeče. V týdnu by měla být podrobná prohlídka lokomotivy a sečtení rozsahu poškození. Protože lokomotiva dnes nepatří DKV Č.Třebová ale Depu historických vozidel v Lužné, rozhodnutí záleží na Lužné. Údajně (neověřená informace), ale v Lužné rozhodli, že nápravy budou vyměněny, tj. kola se z poškozených náprav sundají a nalisují se na nové nápravy. Horší bude, když se při prohlídce naleznou další fatální poškození lokomotivy, tj. prasklý, nebo ohnutý rám, popraskané díly kotle atd. bude to pro lokomotivu konec. Jediné co už je jisté, že vůz Ci  si už nezajezdí, kromě značného poškození rozsoch a ložisek je rám pokroucený (do vrtule), což vagon odsuzuje k trvalému odstavení. Rozsochy i ložiska budou opraveny, ale vůz bude již jen jako statický exponát, bez možnosti ježdění v historických vlacích. Proto asi už nebyl dopraven do ČT, ale bude vrácen do NTM, zřejmě skonči v depozitáři v Chomutově. Tak si budeme muset počkat na výsledky prohlídky                                                                                                                                            Pavel Stejskal
 
Návrh jízdního řádu je dělaný od stolu  

Pěkný den , na stránkách firmy OREDO  byly vyvěšeny návrhy jízdních řádů autobusové dopravy v Pardubickém kraji. Bohužel připomínky na linku sídliště Lhotka . Rybník prozatím nebyly zohledněny. Podle návrhu je vidět jak „fundovaně“ působí OREDO a jejich pracovníci, když ani neznají posloupnost autobusových zastávek . Dle zveřejněných návrhů pojede autobus  směrem na Ústí nad Orlicí nejprve na sídliště Lhotka potom zpět na zastávku Parník a jeho jízda bude pokračovat na Ústí nad Orlicí. A v opačném, směru opět na zastávku Parník a pak zpět na sídliště Lhotka. To zcela dokládá to jak se od stolu, bez znalosti místní problematiky vytvářejí jízdní řády. Vše přispěje ke zhoršení dopravy. Zcela určitě dojde ke kolapsu dopravy v ranních spojích ze sídliště Lhotka, neboť v současné době jsou ve spojích s odjezdy v 5.15.hod  a v 5.25 hod. plné autobusy a těžko  přistoupí všichni cestující do jednoho zaplněného autobusu z Ústí nad Orlicí. A děti, které cestují do mateřské školky v Rybníku pozdějšími spoji mají smůlu.
Zdenek Jindra

 

Podchod jako tělocvična v mateřské školce  

Pořád se cítím Třebovákem i když tu více jak 45 roků nežiju. Pomalu denně procházím internetovou formu ČT zpravodaje a z povzdálí 120 km sleduji dění v rodném městě. V poslední době mě mimo jiné zaujala "výzdoba" podchodu u Jelenice. Když jsem spatřil fotografie zmíněné lokality, nabyl jsem dojmu, že jsou omylem prezentovány obrázky z tělocvičny v mateřské školce. Ta "originalita"  profláknutých seriálových postaviček je něco úžasného a určitě hodícího se na toto veřejné prostranství.Nechápu proč například zadavatel, resp. organizátor této akce neuspořádal výběrovou soutěž návrhů a pod.No prostě závěrem možno konstatovat, že už chápu proč tolika Třebovákům leží v žaludku socha Ing. Pernera.                                                          Ing. Marek, Humpolec
 
DDM Kamarád - program na září  

Bazar
DDM Kamarád Česká Třebová připravuje bazar dětského a kojeneckého oblečení, oblečení pro „teenagery“, autosedaček, hraček, postýlek a dalších věcí pro děti.
Příjem zboží:     pondělí 19.9.2011            9:00-11:00           13:00-17:00
Prodej zboží:     úterý 20.9.2011                9:00-11:00           15:00-17:00
Výdej zboží:       středa 21.9.2011                              15:00-16:00
Nutné vyzvednout 21.9.2011 v určeném čase. V případě nevyzvednutí propadají věci charitě!!!
 
Kreativní kurzy
Dům dětí a mládeže Kamarád Česká Třebová pořádá pro dospělé a starší děti kreativní kurzy. Přihlásit se můžete vždy 14 dní před akcí v DDM Kamarád nebo na tel. č. 465 535 382, 777 292 244, 777 292 218. Každá akce se bude konat při minimálním počtu  5-ti účastníků. Platbu prosím uhraďte nejpozději 2 dny před konáním kurzu.  Bližší informace o jednotlivých akcích budou průběžně zveřejňovány na internetových stránkách DDM Kamarád.
Čtvrtek 15.9.2011 v 16:00hod. – Tvoření z fima – lektor: Skalová Gabriela
Čtvrtek  22.9.2011 v 16:00 hod. – Ketlovaný šperk – lektor: Pouková Lada
 
Úřední hodiny
Září – PO, ST  9:00 – 11:00     13:00 – 17:00
Říjen – PO, ST 9:00 – 11:00    13:00 – 16:30
 
O.s. Nádraží nedáme svolává další členskou schůzi 

Vážení členové sdružení, milí přátelé Staré dámy
dovolujeme si Vás pozvat na schůzi Nádraží nedáme!, o.s., která se uskuteční v sobotu 20. srpna od 14:00 v naší oblíbené nádražní restauraci v Ústí nad Orlicí. 
Stavebně-historický průzkum budovy je hotov a my bychom Vás rádi seznámili s jeho překvapujícími nálezy. Ke shlédnutí bude i fotodokumentace dokládající po desetiletí veřejnosti skryté výmalby interiérů a jiné artefakty z roku 1874.  Zároveň budeme přijímat nové členy.  Jste srdečně zváni. Těm z Vás, kteří nebudete moct přijet, touto cestou přejeme pěkný zbytek léta.
Těšíme se na Vás:  Martin Kadrman - Olga Sommerová - prof. Jiří Suchomel - prof. Pavel Kovář
Zdeněk Žák (bývalý náměstek ministra dopravy) a mnoho dalších...
Nové nádraží v Ústí-další tunelování státního rozpočtu     
http://www.youtube.com/watch?v=_9gdW4Ziejs
 
Odstartoval první národní cyklo a in-line průzkum v ČR 

15. srpna 2011 - Přestože na kole i na kolečkových bruslích jezdí stále více Čechů, seriozní čísla o jejich počtu a chování dosud naše republika nemá. Přitom analýza chování a potřeb cyklistů a inline bruslařů může pomoci nastavit lépe dotační politiku státu i regionů, ale také efektivně budovat potřebnou infrastrukturu a správně zacílit marketingové aktivity. Toto vše bylo na počátku prvního průzkumu zaměřeného na cykloturisty, bikery a in-line bruslaře v Česku. Bruslaři totiž často využívají stejnou infrastrukturu jako cyklisté. On-line průzkum startuje 15. srpna 2011 na stránkách portálu www.ceskojede.cz a dále budou pozvánkou k výzkumu osloveni členové online
panelu společnosti STEM/MARK. Autorka a iniciátorka průzkumu Renata Šedová našla pro tento projekt odbornou oporu v týmu národního cyklokoordinátora, u renomované agentury STEM/MARK, ale také u zástupců zájmových organizací, kteří pomohli doladit on-line dotazník. Na přípravě průzkumu se již od počátku podílel i odbor výzkumů, trendů a inovací agentury CzechTourism. Ta také první národní průzkum zaštítila a financuje. „Již při prvních přípravách tohoto cyklo a in-line průzkumu jsme se setkali s pozitivními  rekcemi odborné veřejnosti,“ říká Renata Šedová, která průzkum iniciovala a řídí. „Nejen u nás v Orlických horách a v Podorlicku scházejí informace o potřebách a zvycích uživatelů našich cyklo & in-line stezek a cyklotras. Seriózní čísla by rádi získali rovněž projektanti a investoři infrastruktury i manažeři dalších regionů České republiky. Například zájem veřejnosti o ‚trendové’ terénní stezky a singltraily pro horská kola můžeme zatím jen odhadovat. A to je pro efektivní výstavbu a marketing málo,“ dodává. „V Německu a Rakousku probíhají průzkumy zaměřené na cyklisty každý rok a o jejich výsledky je velký zájem,“ říká odborník na cykloturistiku Daniel Mourek z týmu národního cyklokoordinátora. „U nás máme zatím jen k dispozici čísla ze sčítačů na stezkách. Informace o
chování a potřebách cykloturistů nám zoufale chybí. Přitom například v Německu jsou jedním z klíčových argumentů pro podporu udržitelných forem cestovního ruchu,“ argumentuje Mourek. „Česká republika je pro zahraniční turistické centrály se svým potenciálem cyklistů silnou zdrojovou destinací. Naše cyklisty a in-line bruslaře lákají za hranice hlavně z Rakouska,“ uvádí ředitel odboru
výzkumu, inovací a trendů agentury CzechTourism Mojmír Mikula. „Cykloturistika je přitom významným segmentem domácího cestovního ruchu a my bychom měli zjistit, kde a jak můžeme tuto oblast posílit například vhodným marketingem, či úpravou dotačních programů,“ dodává Mikula. První národní cyklo a in-line průzkum bude probíhat formou on-line dotazníku na nově utvářených stránkách www.ceskojede.cz. V termínu od 15. 8. do 30. 9. 2011 by jej mělo vyplnit nejméně 1000 respondentů z řad veřejnosti. Motivací k tomu jim bude množství cen, které věnovali sponzoři průzkumu. Respondent bude mít možnost získat například jeden z víkendových pobytů pro dva nebo jiné zajímavé cyklistické dárky. „Silnou oporou průzkumu budou i partnerské internetové portály zaměřující se na cyklistiku, in-line bruslení či aktivní turistiku obecně. Na svých stránkách budou vyzývat uživatele stezek, aby sdělili své názory a iniciovali tak změny, které jim ve výsledku pomohou k tomu, aby se jim lépe jezdilo,“ dodala Jitka Vrtalová z řešitelského týmu.  „Jsem velmi rád, že průzkum vznikl a moc si vážím přístupu agentury CzechTourism, která jej bez váhání zaštítila. Konečně budeme moci získat konkrétní a podložené názory veřejnosti, jež budou určitě zajímavé nejen pro odbornou, ale rovněž pro laickou veřejnost. Vždyť kdo by nechtěl vědět, jaké terény, regiony a služby jsou nejvíce v oblibě a poptávané, kolik řádově ujede průměrný český cykloturista za rok apod.? Prostě: vyplň a budeš jezdit líp!,“ s neskrývaným nadšením zakončuje sloganem průzkumu národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek.