-
Krajské volby skončily, voliči
rozdali karty: Česká Třebová získá post krajského hejtmana
Výsledky
voleb byly vyhlášeny výslednou tabulku za celý Pardubický kraj uvádím
ve zvláštním souboru
ZDE spolu s obdobnou tabulkou, který zachycuje průběh
krajských voleb v České Třebové a další tabulkové přehledy, které by nás
mohly zajímat. Tabulky jsou doplněny krátkým komentářem, protože
v mnohém dopadly volby v České Třebové odlišně od ostatních měst v našem
Pardubickém kraji.
Výsledek
krajských voleb je důležitý pro všechny občany našeho města Česká Třebová.
Třebovák JUDr. Martin Netolický, Ph.D. bude hejtmanem Pardubického kraje!
ČSSD obhájila nejvyšší počet mandátů ze všech volebních stran a bude schopná
sestavit povolební koalici, jiná možnost na vytvoření povolební koalice bez
ČSSD reálná není. Česká Třebová bude mít ve 45ti členném krajském
zastupitelstvu dva kandidáty. Mimo Martina Netolického získal ještě mandát
krajského zastupitele také Jaroslav Zedník, lídr kandidátky TOP 09.
- Co výsledky voleb znamenají?
- Oranžová barva v označení kraje zůstává, na vedení kraje bude
zřejmě potřeba tříčlenná koalice. než se vytvoří, bude třeba vést náročná
jednání. Přiznal to při hodnocení volebního výsledku i
kandidát na nového hejtmana a lídr ČSSD v Pardubickém kraji
JUDr. Martin Netolický. Do krajského zastupitelstva přijdou
zastupitelé šesti volebních stran, levice bude mít převahu. Teoreticky je
možné nakreslit několik konstrukcí krajských koalic. Důležité bude ovšem
jak dopadnou vzájemné konzultace, ke kterým v dalších dnech určitě dojde.
ČSSD se zcela jistě sejde se všemi volebními subjekty, někde budou jednání
zvláště významná, jindy zase spíše zdvořilostní. Tak už to po volbách
bývá.
-
- Jaké
povolební koalice jsou nepravděpodobné, neboť se jich jejich aktéři
dopředu zřekli:
- ODS nebude v koalici s KSČM, podobně ani KDU-ČSL , tedy zřejmě také
Koalice pro Pardubický kraj, ve které je KDU-ČSL obsažena.
Málo pravděpodobné je seskupení ČSSD - ODS, byť by bylo součástí nějakého
trojúhelníkového řešení, např. s Koalicí pro Pardubický kraj. Byla by
to sice velmi výhodná většina 12 + 10 + 6 = 28 koaličních hlasů mezi 45
zastupiteli znamená slušnou většinu 62%. ODS a ČSSD se ovšem dosti
liší především v pohledu na zdravotnictví kraje a to je velmi důležitá
oblast.
-
- Jaká
povolební seskupení jsou více pravděpodobná?(vše
je spekulace, ale všem, kteří umí počítat do 45 to musí být jasné).
- 1) Na všech se bude podílet ČSSD, která má nejvíce mandátů. Je to
předně možnost vytvořit koalici ČSSD + Koalice pro Pardubický kraj +
SPOZ, která by měla 25 hlasů, což je poměrně slabá většina 55%.
V devítičlenné radě by jistě chtěla mít většinu ČSSD, kde by jistě
našli svá místa dosud aktivní radní, nový bude hejtman Martin Netolický a
možná i některý další radní. Mohli by se jistě opírat i o zkušenosti
Romana Línka, jako lídra Koalice pro Pardubický kraj, který patří mezi
tvůrce kraje a mohl by být snad také označován za jeho "otce", podílel se
na jeho vzniku od samotného počátku. Nevýhodou je ovšem to, že
by o toto seskupení obsahovalo "koalici v Koalici", podobně jako v minulém
období, kdy vykázala jistou "menší soudržnost". Mimo KDU-ČSL s
jasným zaměřením a programem se zde ještě vyskytují další subjekty, např.
hnutí Nestraníci s více méně nejasnými cíli, což by mohlo vést navíc k
menší soudržnosti celku. Na všechny části subjektu "Koalice
pro Pardubický kraj" by možná nebylo dost významných funkcí, což by mohlo
vést k určité skepsi a nesoudržnosti pod heslem, "Proč podporovat celek,
když z toho nic nemáme.." a tak by možná bylo třeba hledat další posty pro
všechny součásti koalice... Třetí část "trojúhelníku" , t.j. 3 mandáty pro
SPOZ by byly nutně potřeba, i pro tento subjekt by bylo nutné zajistit
místo (placeného) radního....
-
- 2) Podobě existuje teoretická možnost povolební spolupráce trojice
ČSSD + Koalice pro Pardubický kraj + TOP09 a starostové také s 25 hlasy.
Pokud se však TOP 09 staví do role skutečné pravice, tak spojení s
ČSSD je méně pravděpodobné než spojení ČSSD - SPOZ. Není to však nemožné,
jistou naději dává to, že za TOP 09 získali mandáty právě
"starostové", tedy trojice Jaroslav Zedník - Mgr. Luboš Bäuchel -
Mgr.
Hana Štěpánová, kteří patří spíše do praktické krajské politiky Navíc
Luboš Bauchel již s ČSSD dříve spolupracoval také ve vedení města Ústí nad
Orlicí, tehdy jako nezávislý, a nyní se navíc nachází na pozici v Orlickém
sportovním sdružení, kterou by jistě za pozici krajského radního rád
vyměnil. Jenže od té doby přímo získal stranickou legitimaci TOP09 a
měl by tedy prosazovat tvrdý kurz. Určitá nesourodost TOP 09 se již
projevila po posledních komunálních volbách v Ústí n.O., kde TOP 09
zůstala v opozici, ale členka sdružení TOP09 + nezávislí kandidáti
Dr. Janyšová je členkou rady města a tedy radniční koalice, ač jí to její
spolubojovníci z kandidátky hodně vyčítali. Také v předvolebních debatách padaly
i některé ostré formulace,
hlavně ze strany TOP09, které by mohly být pro vytvoření koalice
kontraproduktivní. Před volbami se ovšem říká leccos....
-
- 3) Větší většinu by měla další koalice ČSSD + KSČM + SPOZ
t.j. 26 hlasů ze 45, ve které by se jistě dal najít průnik (levicových)
programů všech tří subjektů a stranická disciplína by byla větší,
excentrické tendence by zde tolik nepřicházely v úvahu. Byl by to
historicky první vstup komunistů do rady našeho Pardubického kraje a
naopak historicky první ústup lidovců (resp. Koalice pro Pardubický kraj)
z vedení kraje. Zde teoreticky nejsou Zemanovci potřeba, ovšem vznikla by
tak křehká většina, se kterou by vedl kraj po 4 roky jen sebevrah.
-
- 4) Existuje možnost utvořit Koalici bez ČSSD? Pokud si připomeneme, že
ani ODS ani KDU ani TOP 09 nebude spolupracovat s komunisty, tak to možné
není.
-
- Jak
bude vypadat nové krajské zastupitelstvo:
- V
krajském zastupitelstvu bude 12 zastupitelů ČSSD, 11
komunistů, 10 zastupitelů bude reprezentovat Koalici pro Pardubický kraj,
6 zastupitelů ODS a tři zastupitele bude mít TOP09 a tři zastupitele také
Strana práv občanů - Zemanovci.
-
-
Jména nových
zastupitelů najdete v přehledné tabulce ZDE
-
-
Nová vlaková souprava do Lanškrouna
-
- Takě
další tratě budou mít moderní soupravy
-
V Pardubickém kraji míří na koleje další nový
moderní vlak. Jde o motorový vůz RegioShuttle RS 1 z berlínského závodu
švýcarské společnosti Stadler Rail AG. Cestujícím nabídne bezbariérové
cestování a moderní klimatizovaný interiér.
V Pardubickém kraji bude nasazen jeden z vozů z kontraktu na 17 motorových
vozů RegioShuttle RS 1 se společností Stadler. Vozy z této série jsou
dodány kromě Pardubického kraje také na Vysočinu a do Libereckého kraje.
Základní
zákaznické informace o nových a modernizovaných vlacích
·
440 RegioPanter: nízkopodlažní a bezbariérová
souprava, klimatizace, WiFi, el. zásuvky pro napájení drobné elektroniky
cestujících, pomocný výsuvný schůdek pro zastávky s nižšími nástupními
plochami;
·
471 CityElefant: nízkopodlažní a bezbariérová
souprava, klimatizace, el. zásuvky pro napájení drobné elektroniky
cestujících v 1. třídě;
·
814 Regionova: nízkopodlažní a bezbariérová souprava;
·
841 RegioShuttle RS 1: nízkopodlažní a bezbariérová
souprava, klimatizace, el. zásuvky pro napájení drobné elektroniky
cestujících;
·
motorový vůz 854 a přípojné vozy: modernizovaný
interiér, u linky do Letohradu také vůz upravený pro cestování vozíčkářů a
vybavený el. zásuvkami pro napájení drobné elektroniky cestujících;
·
řídicí vůz 961 „sysel“: vůz upravený pro cestování
vozíčkářů, klimatizace, el. zásuvky pro napájení drobné elektroniky
cestujících;
·
Revitalizací procházejí také malé motorové vozy řad 809 a
810 na vedlejších tratích s nižšími výkony, vozy mají např. nové textilem
potažené sedačky, determální otevíratelná okna a další vylepšení.
-
Modernizace souprav na tratích Pardubického kraje
(Kolín) – Pardubice –
Ústí nad Orlicí – Lichkov / Česká Třebová – Svitavy
·
jednotky 471 CityElefant;
·
řídicí vozy 961 „sysel“.
Česká Třebová –
Svitavy (– Borová u Poličky)
·
motorové jednotky 814 Regionova – od prosincové změny jízdních
řádů
Česká Třebová –
Rudoltice v Čechách (– Zábřeh na Moravě)
·
motorové jednotky 814 Regionova
Česká Třebová –
Lanškroun
·
motorový vůz 841 RegioShuttle RS 1 (na doplňkových výkonech
motorová jednotka 814 Regionova)
Choceň – Vysoké Mýto
město
·
motorové jednotky 814 Regionova
Choceň (– Týniště nad
Orlicí – Meziměstí)
·
modernizované motorové soupravy 854 a přípojné vozy na
spěšných vlacích.
Pardubice – Hradec
Králové (– Jaroměř)
·
jednotka 440 RegioPanter (postupně nahradí většinu klasických
souprav na osobních spojích a většině spěšných vlaků);
·
motorový vůz 854 a modernizované přípojné vozy.
Pardubice – Chrudim (–
Havlíčkův Brod)
·
motorové jednotky 814 Regionova.
Letohrad – Žamberk (–
Týniště nad Orlicí – Hradec Králové)
·
modernizované motorové soupravy 854 a přípojné, resp. též
řídící vozy na spěšných vlacích.
-
Dušičkové zamyšlení Jaroslava
Rybky
- Dnešní člověk je ze všech stran zavalen a
rozptylován spoustou bezduchých a prázdných informací, je mu nudeno, že
AKTIVITA je smyslem a cílem, že musí být aktivní, aby si "zabezpečil"
budoucnost, aby nebyl na nikom závislý. Aktivita je prostředkem, otázkou je
k čemu směřuje či slouží. Moderní člověk je závislý na ostatních lidech
nejvíce v historii (díky technické úrovni současného světa). Tato
technická úroveň, pokud nemá vést k destrukci, musí být "zasazena do morálně
a duchovně kultivovaného prostředí. Když se ale podíváme na současný svět je
patrné, že čím je technika dál a výš tím je drancování přírody i lidských
hodnot dokonalejší.
- Když se podíváme do historie vidíme, že tomu tak bylo i dříve. Rozdíl je
v tom, že dříve se jednalo o místní, lokální stav, zatímco dnes je v
propojeném globalizovaném světě patrné, že řešení úhybným manévrem jako v
minulosti kolonie, otroctví v původní formě) je již "zastaralé" a tak
současní mocní hledají MODERNÍ způsoby manipulace a otroctví, aby udrželi
svůj materiální luxus.
- Osobně mě vadí, když současní manipulátoři, aby odvedli pozornost od
současných problémů, vytahují kartu komunismu či nacismu, ale již se zamlčí,
že k nacismu i komunismu vedla sociální, duchovní i morální bída, kterou -
stejně jako dnes - způsobili především bohatí, mocní a vlivní. neztotožňuji
se s americkým komerčním viděním světa, kde člověk je pouze "pracovní a
kupní síla" a příroda prostorem k k vydrancování a chápu postoj Ruska ,
které se brání stát se další ekonomickou kolonií. Životní úroveň a kvalitu
života neurčuje jen materiální úroveň a finanční zisk, ale také životní
prostředí, stejně jako hodnotová, duchovní a kulturní atmosféra ve
společnosti.
- K říjnovému úvodníku Jana Peringera ohledně stromu u krematoria a
"odborné firmy", která ho uznala za závadný. Bohužel je to v současnosti
běžný stav.
- Ke kanálu D - O - L dodám, že doufám, že k jeho realizaci nikdy
nedojde a že je někdy štěstí, když nejsou peníze)
- Vlaky ČD a soukromí dopravci. Vzhledem k tomu, že věřím ve
slušnost, solidaritu a vzájemnost, nikoliv konkurenci (která rozděluje a
ničí vztahy) je pro mně ČD solidním dopravcem než soukromé firmy, které
svoje zisky z lukrativních tratí vyvedou na soukromé účty, zatímco ČD
budou chybět na financování prodělečných tratí. lidé přitom budou nadávat
na České dráhy.
Čas podzimu a dušiček je časem, který člověka vede k zastavení se a
zamyšlení v dnešní hektické době. kdesi jsem četl citát, či nápis ze
hřbitovní brány: "Co jste vy, byli jsme i my, co jsme my, budete i
vy..." Tato slova by nás měla oslovit, zda naše srdce a svědomí
jsou v pokoji a v harmonii, čemu sloužíme a kam směřujeme. doma i na cestách
rád navštěvuji kostely, hřbitovy a přírodu - člověk se zde ztiší a získá
vnitřní klid a pokoj. ještě dva citáty:
"Neexistují slova, která by zachytila lásku, ticho chrámu, nebo tuto, s
ničím nesrovnatelnou vteřinu".
"Láska je především modlitba a modlitba je ticho".
- Jaroslav Rybka, Česká Třebová
Ještě malou
poznámku: Není vše tak jednoduché, jak vnímá tento pisatel.
Podívejme se např za problém ČD - soukromí dopravci. ČD, kde působí
více organizací. Základem je SŽDC jako státní organizace,, která
má udržovat železniční tratě a nemovitosti a České dráhy jsou nyní jen
jedním z dopravců, byť tím hlavním. Na provoz regionální dopravy získávají
dotace od krajů a za užití dopravní cesty platí poplatky právě té SŽDC
podobně jako další dopravci. ČD mají povinnost zajišťovat dopravu dle
požadavků objednavatelů (státu, tedy MDČR nebo krajů) a získají na to
dotace. Navíc provozují i další spoje, na které dotace nedostanou,
např. pendolino.... |