-
-
Slaměný betlém před farou.
- Mnozí lidé se zastavovali, fotili si ho nebo se dokonce vedle
slaměných postav vytvořila i skupinka. Je to výborný nápad který byl
obohacením adventního a vánočního období ve městě. Autora neznám, je
ho však třeba pochválit, velikost motivu odpovídá prostoru a napovídá, že
by zde do budoucna mohlo stát nějaké sousoší. Betonová (nedokončená) zídka
kolem areálu fary však současně žaluje, že zde máme určitý dluh v úpravě
centra města. Kdyby to bylo např. v Semaníně, tak už je zídka dávno
kamenem obložená... Dotváří prostředí, které je kulturní památkou a je to
na prestižním místě památkové zóny města. Na dokončení zídky lze
zajistit dotaci.
-
-
Odposlechnuto:
už z principu v podzemním
terminálu neparkuju
- Jel jsem ve středu expresem Vsacan do Prahy. Nechtě jsem
musel v kupé vyslechnout názory cestujících na dopravní spojení, jízdní
řád a parkování v českotřebovském terminálu. Tu první
spontánní repliku proslovenou cestující maminkou, která zřejmě nebyla z
České Třebové, do mobilního telefonu jsem si pro jistotu přesně napsal: "Ve
Třebové auto zaparkovaný nenechám, už z principu. postavili tam velké
podzemní parkoviště, naslibovali hory doly a teď už jen vybírají
nekřesťanské parkovné...." Styděl jsem se. Potom ještě vícekrát.
Byl jsem pozván do Senátu na setkání senátorů se zástupci médií a bylo
jich tam docela dost právě z našeho Pardubického kraje. Domů jsme pak jeli
v noci, obsadili jsme společné kupé a znovu přišla řeč i na naše parkování
před nádražím. Musel jsem od všech, kteří pak ze Třebové jeli dál
autem, odrážet dotazy proč děláme takovou politiku, která nemůže přinášet
žádné kladné hodnocení ani od Třebováků ani od těch z okolí, pro které by
měl náš terminál také sloužit. Snažil jsem se to vysvětlit, ale asi
jsem nepochodil. Hovořili o megalomanii, kterou máme dělat až když na to
budeme mít, o službě občanům, o tom, že jim žádný zaměstnavatel nezaplatí
při služební cestě do Prahy celodenní parkovné v terminálu a že si tedy
musí najít pro parkování jiná místa nebo jet s kolegy autem (hlavně v
létě). Snaha vyhnout se parkování v terminálu je velmi častá, již
vžitá, je také pochopitelná. Rostou přece náklady na všechno. Dopravní terminál v České Třebové dostal do vánku přívlastek DRAHÝ -
NEPARKOVAT a to není lichotivé, co nám je platné, že byl několikrát
oceněn....
- Na tomto místě bych mohl skončit, ale půjdu dál:
- Proč je vlastně tak parkování tak drahé,
vždyť přece návratnost investice se nevyžaduje? Více vit samostatná
článek "Proč je parkování na terminálu tak drahé",
který najdete ZDE
-
-
FLORBAL OT : Dorostenci do
nového roku vstoupili se šesti body.
- Dorostenecká soutěž v podzimní části mnoho zajímavého nepřinesla,
velké časové mezery mezi jednotlivými koly jsou pokaždé znát a kvalitě
soutěže to rozhodně nepřidalo.I na našich dorostencích je tento fakt
pokaždé znát a ještě o to víc, že tým je plný nováčků a hráčů co několik
let nehráli. I přes tyto hendikepy nepatříme mezi outsidery a dokážeme
sebrat body jakémukoliv soupeři v soutěži.
- K prvnímu turnaji v roce 2013 jsme odjeli do Svitav (6. 1.) a prvním
soupeřen byl tým z Vysokého Mýta. Po opatrném a vyrovnaném začátku jsme
vytvořili několik chyb a soupeř je dokázal potrestat. Naše hra byla plná
nepřesností, bez přihrávek a střelba zůstala ještě na vánočních
prázdninách. Druhá třetina přinesla podobný obraz jako dějství předešlé.
Nemnoho diváků, muselo bolet oči a rozhodně se nejednalo o zápas
atraktivní. Přestávka před třetí části přinesla lehkou bouři na naší
střídačce a do nové hry kluci přenesli trochu nápaditosti a hlavně se
začali tlačit víc do brány. Málo stačilo k tomu otočit stav 6:2 pro
Vysoké Mýto a zakončit zápas za stavu 7:10 pro OT.
- Druhý zápas proti Lubné byl od začátku v naší režii a po dvou
třetinách se zdálo, že zápas pouze dohrajeme. Opak byl pravdou, Lubná
dokázala zabrat a lehce zdramatizovat průběh zápasu. Naštěstí ke konci
zápasu kluci pochopili, že bez pohybu, nahrávek a střel nevyhrajeme a
ještě pár zásahů do soupeřovy branky přidali a i přes výborného gólmana
Lubné si odnesli zasloužený výsledek 10:5.
- Klukům se dařilo a 6 bodů do tabulky je příjemný začátek roku 2013.
V příštím kole nás čeká vedoucí dvojce soutěže Svitavy a Přelouč.
Tak sportu zdar a florbalu zvlášť: D
-
-
Celní
úřad (vlastně územní pracoviště) už sídlí v České Třebové
- Pracoviště Celního úřadu Pardubický kraj už pracuje na
Náměstí 7. listopadu v Borku v dudově bývalého internátu VDA
vedle svářečské školy. Město Česká Třebová o zřízení
tohoto pracoviště velmi usilovalo. Hlavním
argumentem pro zřízení celního úřadu starosty Jaroslava Zedníka
byly zájmy investorů, například společnosti Metrans, jež ve
městě vybudovala železniční kontejnerové překladiště, podmínkou
bylo sídlit ve vlastním objektu, nikoliv v nájmu.
Převedlo na Správu cel bezplatně budovu s pozemkem a navíc zde
byly na náklad města ještě v loňském roce provedeny některé
stavební úpravy, aby bylo možné budovu dále vybavovat.
Do karet pro umístění celníků do České
Třebové ještě hrála změna organizačního uspořádání Správy
cel. Dosavadní třístupňové uspořádání bylo převedeno jen na
dvoustupňové, dřívější celní ředitelství a okresní celní úřady
byly zrušeny. Podobně byla změněna struktura finančních úřadů.
Do pracovního obvodu tohoto
územního pracoviště který zahrnuje prakticky území okresu
Ústí nad Orlicí a Svitavy, tedy územní deseti obvodů měst
s rozšířenou působností:
-
-
V
Letohradě mají štědrého sponzora
- V rámci podepsané pětileté darovací smlouvy mezi Městem
Letohrad jako obdarovaným a dárcem OEZ Letohrad s.r.o.
dostane město Letohrad slušnou sumičku peněz.
V letošním roce městu poskytne OEZ dar ve
výši deset milionů korun, a pro období let 2014 až 2017 zamýšlí
poskytnout každoročně obdobný dar, jehož výše bude odvislá od
ekonomických výsledků firmy. Dar může být použit pro obyvatele
Letohradu. Z darované částky bude investováno i do zdravotního
střediska a školství v Letohradu, město také plánuje poskytnut
dar Orlickoústecké nemocnici. Takového sponzora si můžeme u nuás
v České Třebové jen přát...
- .
-
Informace z 5.
jednání Rady Pardubického kraje
- Čtvrtek 10. 1. 2013
-
Radní kraje podpořili dokončení splavnění Labe
- Splavnění Labe do Pardubic je jedním z
významných záměrů rozvoje Pardubického kraje, zakotvených nejenom v
Programu rozvoje Pardubického kraje z roku 2011, ale také v Zásadách
územního rozvoje Pardubického kraje z roku 2010. Ty dokonce vymezují
umístění veřejně prospěšných staveb jako nový plavební stupeň Přelouč II -
plavební kanál, komory a další doplňující stavby a rovněž přístav
Pardubice.
- „Dokončení splavnění Labe do Pardubic
představuje prodloužení labské vodní cesty z přístavu Chvaletice do
Kunětic o 33 kilometrů. Labe na území České republiky tak dosáhne splavné
délky 247 kilometrů, což nabízí obrovský potenciál,“
řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Labsko - vltavská vodní
cesta je dopravní cestou síťového charakteru, u které se projeví plné
efekty až po realizaci všech opatření. „Vodní cesta do Pardubic nabídne
možnost mezinárodní nákladní dopravy zejména směrem do námořních přístavů
včetně využití kontejnerové dopravy. Díky této vodní cestě bude možno
zkrátit cesty nadměrných investičních celků a dalších komodit nejen do
evropských přístavů, ale i do zámoří,“ vysvětlil krajský radní
zodpovědný za regionální rozvoj a evropské fondy Zdenek Křišťál.
- Pro zajištění splavnosti Labe do Pardubic
chybí realizace stavby Stupeň Přelouč II, která představuje vybudování
plavební komory na 3 kilometry dlouhém plavebním kanále. Tato komora
překoná spád současného jezu Přelouč a navazujícího nesplavného úseku.
Dále do Pardubic je vodní cesta již splavná (hladinu udržují jezy Přelouč,
Srnojedy a Pardubice, u jezů Srnojedy a Pardubice jsou funkční plavební
komory), pouze je nutné realizovat dílčí modernizační úpravy.
- O vybudování stupně Přelouč usiluje
Ředitelství vodních cest jako investor stavby řadu let. Dne 17. 12. 2012
vydal stavební úřad Přelouč veřejnou vyhláškou rozhodnutí o umístění
stavby Stupeň Přelouč II, s možností odvolání ke Krajskému úřadu
Pardubického kraje. „Pokud by nebylo rozhodnutí napadeno odvoláním,
bylo by ze strany investora reálné zahájit realizaci stavby v roce 2014,
neboť v minulosti byl již vybrán zhotovitel stavby a smlouva s ním je
platná,“ doplnil radní Křišťál.
-
-
Služby města Pardubic zaplatí záchrance novou sanitku
- Rada Pardubického kraje
odsouhlasila přijetí finančního daru ve výši 1 250 000 korun pro
příspěvkovou organizací Zdravotnická záchranná služba. Dárcem je obchodní
společnost Služby města Pardubice a dar je určen na pořízení nového
sanitního vozidla včetně vybavení. „Službám
města Pardubic patří velký dík už za dva dary v celkové hodnotě 2,5
milionu korun. I přes nelehkou ekonomickou situaci přispěly záchranné
službě na potřebnou plně vybavenou sanitku a toho si velmi vážíme,“
řekl 1. náměstek hejtmana Roman Línek. Dar od akciové společnosti
musel přijmout Pardubický kraj, jako zřizovatel záchranné služby, a poté
bude sanitka zakoupena spolu s dalšími vozy v rámci výběrového řízení.
- „Tato nová sanitka bude na základně v
Pardubicích našim pacientům k dispozici vzhledem k procesním a dodacím
lhůtám v polovině roku. Podstatným způsobem omladí současný, bohužel
každoročně stárnoucí, vozový park,“
uvedl ředitel záchranky Pavel Svoboda. Zdravotnická záchranná služba
Pardubického kraje má téměř padesát sanitních vozidel pro 26 posádek na
patnácti základnách v kraji. Polovina slouží v ostrém provozu, kdy při
svých výjezdech k pacientům najede více jak 40 000 kilometrů ročně, a
druhá polovina je jako záloha pro případ poruchy nebo opravy sanitek v
ostrém nasazení. „S každým novým vozem klesají náklady na opravy, jež
jsou u starých sanitek vysoké. Tyto peníze pak může Zdravotnická
záchranná služba Pardubického kraje využít smysluplněji,“ dodal Roman
Línek.
-
-
-
|