-
Běh na
Kozlovský kopec vyhrál Radek Hübl, Filip Záveský druhý
-
Na start závodu se postavilo v neděli 28. června 143 závodníků a
závodnic (a také dva psi). Doběhli všichni. Počasí
velmi přáílo, po nočním dešti bylo příjemné ovzduší, nahoře na Kopci
foukalo. Závod měl spoustu povzbuzujících diváků a počet doprovod,
nahoře na kopci nebylo skoro ani kam zaparkovat. Navíc se na Chatě Maxe
Švabinského konala nějaká dobře navštívená akce, takže zde bylo opravdu
živo. proti dřívějším dobám se termín závodu posunul z července dopředu
na červnové datum, loni byl dokonce již v polovině měsíce. Zdá se, že to
závodu prospělo, je to zřejmé z vysoké účasti závodníků. Dříve
závod na Kozlovský kopec těžil z termínové spolupráce se závodem
Mladkov - Suchý vrch, který se nyní běží v jiném termínu. ukazuje
se, že to našemu závodu na Kozlovský kopec neublížilo. Možná chybí pár
závodníků z velkých dálek, ale ti byli nahrazeni dalšími. Na kvalitě to
neubralo, Běh na Kozlovský kopec dál zůstává jako jeden z nejkratších
stále zařazen v seriálu Českého poháru Maratónstav, jistě také díky
vynikající organizátorské práci ČTBK Iscarex. Startovalo se opět u
budovy VDA, která se poprvé představila v novém kabátě, těsně před
závodem odváželi pracovníci stavební firmy poslední lešení, byť se
jednalo o nedělní dopoledne. Vlastní závod proběhl podle
papírových předpokladů. roli favorita splnil orlickoústecký závodník
Radek Hübl, který zvítězil s poměrně slušným náskokem před Záveským (Iscarex),
mezi ženami přiběhla do cíle první Michaela Stránská (na fotografiích).
Více v samostatném článku ZDE.
-
-
-
-
Mezinárodní
rychlíky CE jedoucí směr Bratislava - Budapest opět nemají v r. 2016 v
České Třebové stavět
-
Lze
to vyčíst z návrhu nového železničního jízdního řádu, který byl
zveřejněn např. na webu Pardubického kraje. Takže doba, kdy u nás
stavěly všechny EC vlaky trvala dva roky a poté se vše zase
postupně vrací zpátky. Čí je to zásluha se lze jen dohadovat, jsem
přesvědčen o tom, že se bude mluvit např. o objednávce dopravce,
resp. o úřednících ministerstva dopravy. Domnívám se však, že na základě
předchozích zkušeností se jedná jen a jen o osobní zájem některých
jednotlivců. Vlaková doprava se tím nezrychlí a naopak vzniknou problémy
se zajištěním dopravní obslužnosti velkého rajónu, v podstatě východní
poloviny Pardubického kraje. Pojedeme -li do Bratislavy, budeme muset
přestupovat v Brně, pokud se tam ovšem předtím v předstihu dostaneme v
rozumné době, může to znamenat třeba ztrátu i dvou hodin času. EC Vlaky
směr Vídeň podle nového jízdního řádu v České Třebové zastavovat budou,
setjeně jako obdobné typy rychlíků jedoucích na Olomouc, Ostravu a
Žilinu. Otázky co s tím je irelevantní, zřejmě s úrovně
České Třebové nebudeme mít sílu na této výše uvedené skutečnosti nic
měnit. Snad z úrovně Pardubického kraje.
-
-
Most přes
Třebovku v Benátkách bude rekonstruován
-
Uzávěrka
mostu má začít 7. července, po tuto dobu bude možné přejet do Benátek
pouze z druhé strany Husovou ulicí od Kauflandu. Cyklostezka vede přes
park na Zámostí a bude tedy průjezdná, podobně cesta pro
pěší. Všichni, kdo chodí od Kostelíčka nakupovat do Diskontu to tedy
budou mít nyní delší. Cesta parkem na Zámostí stále vede přes
soukromé pozemky, které zatím čekají na vykoupení městem. To současně
brzdí realizaci jakýchkoliv úprav parku a jeho vybavení novým
mobiliářem. je zde pouze jediná lavička a ještě ne v nejlepším stavu.
Jiný delší způsob odjezdu do města budou také muset volit obyvatelé
sídliště rodinných domků Kateřinská, kteří využívali jednosměrnou
(bezejmennou) cestu dolů k mostu a na Chmelnici. Dolů přijet
mohou, ale dál musí doprava přes celé Benátky. Z Kateřinské tedy
budou muset jezdit lépe přes ulici U starého hřbitova do bývalého lomu a
odtud na ulici Lidickou. Přes léto bude postaven nový most, potom se vše
opět zjednoduší. Ten starý je nutné opravit, podle znaleckého
posudku je jeho "zdravotní stav" velmi špatný a most vyžaduje nutnou
rekonstrukci.
-
-
VDA v novém
kabátě
Trvalo to rok, něž byly provedeny všechny práce spojené s se
zateplením a výměnou oken budovy, která měla jasně zřetelný dvojí původ.
Jednak se jedná o Habrmanovu školu práce z třicátých let, budovu, jejíž
průčelí zdobil akademický sochař František Formánek a jednak o panelovou
přístavbu z osmdesátých let. Budova se prostřednictvím " výměnného
obchodu mezi městem a Pardubickým krajem dostala do majetku kraje celá a
díky tomu mohla absolvovat omlazovací kůru, která je nyní na prahu
letních prázdnin dokončena. Celý uplynulý školní rok znamenal tedy
pro VDA určitá provizória, dokonce se na čas také přestěhovala ředitelna
školy do druhého areálu na Skalce. Nyní si budeme zvykat na novou
fasádu školy, řešení lze považovat za zdařilé. Dokončení se však proti
uzavřené smlouvě poněkud (asi o 14 dnů) protáhlo a to bude znamenat pro
dodavatele nutnost zaplatit penále, které bylo napočítáno na
50 tis. Kč/den. Jistě i proto se poslední úpravy, úklid lešení a
okolí provádělo i dnes v neděli 28. června. Jde o velkou budovua její
nový plášť se projeví i v úpravnosti města. Je to současně ukázka,
že Pardubický kraj o své školní budovy dobře pečuje. Vypadá to dokonce
tak, že by se proces zateplování neměl vyhnout ani budově
gymnázia. Je sice kulturní památkou, ale nový program Zelená úsporám to
již také umožňuje. "Každý milion, který získáme na dotacích je
investiční úsporou, proto Pardubický kraj realizuje modernizaci
školních budov ve svém vlastnictví plánovitě", řekl k modernizaci
školy hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Přímo naproti budově VDA je Základní škola Habrmanova, jejíž budova na sobě nese velké
stopy času a užívání, a která by také nový kabát potřebovala. Zatím se
však provádí každý rok pouze část prací a na takové stavební investice
dotace nezískáme. Letos se má provádět již šestá etapa prací a
jistě nebude poslední. Zateplování se státní dotací zatím město
realizuje pouze u MŠ Vinohrady.
|