Mezinárodní pálení čarodejnic 2016

Den 1.: Sraz byl uskutečněn v odpoledních hodinách pátečního večera dne 29. dubna. Letos na čarodějnice máme jednu speciální novinku, a to, že k nám do České Třebové přijeli skautky a skauti ze Slovenského Svitu. Ke klubovně dorazili přibližně hodinu po našem srazu, protože před tím byli ještě na procházce v osadě Křivolík a také na Kozlovské rozhledně. Mezi tím jsme stihli připravit táborák a čarodějnici. Netrvalo dlouho a harceři z Polska také dorazili. Byl čas jít si dát večeři, což byla sekaná s bramborovou kaší. Po jídle můžeme jít všichni k táboráku, kde si zazpíváme několik písniček a zahrajeme si hry a soutěže. Po skončení táboráku nezbývalo nic jiného, než jít spát a připravit se na další den.

Den 2.: Budík zvoní a je půl osmé ráno, ideální čas vstát a jít na si rozcvičku, k snídani si dát připravenou buchtu (byla moc dobrá), sbalit si na výlet a jít na nádraží. Vlak nás zavezl do Březové nad Svitavou, kde jsme se vydali na procházku po naučné stezce, která nás provedla nádherným okolím, zavedla do záhadné jeskyně, kterou si skoro každý z nás prolezl, a vzal si s sebou kousek pískovce. Poté, cestou k rozhledně Járy Cimrmana, jsme se zastavili v menším lanovém parku, který měl vstup zdarma a jelikož si ho chtěl každý prolézt, dali jsme si pauzu na projití lanového parku a zároveň na oběd. Po klasickém obědě, který byl o chlebu, paštice a salámu, se dostáváme na menší rozhlednu, ze které, není až zas tak dobrý výhled jako jsem čekal, že bude. Když se pokocháme „výhledem“, můžeme pokračovat cestou zpět na vlak, kde po cestě z kopce Šéf vyzkouší válení sudů a přitom ztratí telefon, vydá se ho ještě se třemi kamarády hledat a my můžeme pokračovat na vlak. Máme ještě spoustu času, a tak není nic lepšího než se stavit na dětském hříšti. Po odpočinku se dostaneme na vlak, který nás zaveze zpátky na nádraží do České Třebové, a z něho jdeme pěšky do klubovny. Na večeři bylo ještě brzo, a tak jsme si šli zahrát fotbal a ringo. Po těchto hrách nám opravdu vyhládlo a teď už byl vážně čas na večeři. K večeři byla znojemská s houskovým knedlíkem. Když jsme dojedli, udělali jsme si neoficiální táborák, abychom si ještě naposled zazpívali několik českých, slovenských i polských písniček na dobrou noc.

Den 3.: Dnes jsem myslel, že budeme vstávat brzy, ale zas tak brzy se nevstávalo. Měli jsme akorát čas na snídani, rozcvičku, balení věcí a úklid celého střediska. Po všech těchto aktivitách jsme akci zakončili v plaveckém bazénu, kde si to většina z nás náramně užila. Teď už je čas se rozloučit jak se slovenskými skautkami a skauty, tak i s polskými harcerkami a harcery, kteří zde s námi strávili víkend, který si (dle mého názoru) všichni užili.

Spolupráce se slovenskými skauty je podpořena Městem Česká Třebová a Pardubickým krajem, kterým tímto děkujeme. Více o oddíle a fotografií z akcí najdete na našich stránkách: http://trojka.e-skaut.cz/

Za 3. chlapecký oddíl střediska Javor Česká Třebová tento článek napsal Michal Herynek – Brambora