Českotřebovský deník 185/2016 (19/7)
Nové propagační video Městského muzea Česká Třebová - najdete na tomto odkazu

V současné době zahajuje rekonstrukce povrchu hokejbalového hřiště, v pondělí 18.7. 2016 byly odstraněny mantinely, po dvanácti  letech od vybudování, které si můžeme krátce připomenout:

V roce 2003 byli mezi sportovci oceněnými Cenou města Česká Třebová také hráči hokejbalového oddílu. V té době trénovali a hráli svá mistrovská utkání na hřišti v Dlouhé Třebové. Vzhledem k přechodu na nová pravidla přestalo stávající hřiště vyhovovat svými rozměry a jeho další rozšíření nebylo možné. Byla tak bezprostředně ohrožena další činnost oddílu a vedení města se rozhodlo hokejbalistům pomoci.Stavba byla limitována časem, protože nová soutěž, která začíná na podzim, se již musí hrát za standardních podmínek. Koncem roku 2003 byl schválen záměr výstavby nového hřiště a počátkem roku 2004 se začalo s hledáním vhodné lokality. Po zvážení několika lokalit byla jako nejvhodnější přijata oblast v Benátkách, v místě proti řadovým garážím. Původní myšlenku stavby hřiště na asfaltové ploše za nevzhledným objektem SVAZARMu nebylo možné realizovat, protože tyto pozemky nepatřily Městu Česká Třebová. Aby se akce neoddalovala jednáním o převodu těchto pozemků, bylo nakonec rozhodnuto postavit hřiště v těsné blízkosti bicrosového areálu, a to s ohledem na koncepci  výstavby sportovišť. 

Co se tehdy psalo: "V poměrně krátké době se podařilo vydat územní a stavební rozhodnutí a stavbu pak rozdělit na spodní část nazvanou „víceúčelová sportovní plocha Benátky“, kterou na základě smlouvy o dílo realizovala firma RYDO, spol. s r.o. Česká Třebová a subdodavetelem asfaltové plochy byla fy STRABAG a.s. Rychnov nad Kněžnou. Tato část stavby byla velmi důležitá co do kvality – tj. maximální rovinnost a přesné vyspádování povrchu. Dodavatel vrchní části stavby nazvané „vrchní stavba hokejbalového hřiště Benátky“ firma UHER COMPANY s.r.o. z Valašského Meziříčí zhodnotil první etapu výstavby velmi dobře. Tato firma provedla stavbu střídaček, mantinelů, ochranných sítí a provedla vyznačení hřiště. Firma UHER COMPANY s.r.o. má oprávnění od Českomoravského svazu hokejbalu ke stavbám uvedeného typu a hřiště tak splňuje podmínky, které jsou nutné k hraní mistrovských soutěží. Celkové náklady na vybudování hřiště činí cca 2,740.000,-  Kč.  Využití tohoto hřiště bude nejen pro hokejbalisty, ale i pro in-line hokej a povede tak k rozšíření nabídky pro sportovní vyžití občanů města. Pro potřeby hráčů hokejbalu a závodníků bicrosu bude v příštím roce realizována stavba jednoduchého sociálního zařízení s kabinami."  (Letecký pohled Vladimír Hrdina, 12. 8. 2004 ve 20 hodin ).  VÍCE ZDE

 
Okolí litomyšlského zámku by se od září mohlo zbavit kamionů

Pardubice (19 . července 2016) – Jediná hmotná památka v Pardubickém kraji zapsaná na seznamu UNESCO si snad konečně oddychne. Těžkotonážní nákladní automobily by mohly v blízko době zmizet z okolí zámku v Litomyšli. Krajský úřad Pardubického kraje totiž vydal formou veřejné vyhlášky opatření, na jehož základě bude nákladním automobilům s hmotností nad 12 tun zapovězen vjezd na silnici II/358 vedoucí kolem zámku.
Nákladní doprava na silnici II/358 v současném rozsahu již dávno nepatří. Výstavbou logistického terminálu společnosti Metrans v České Třebové vzrostla zátěž této komunikace, která původně sloužila pouze pro místní nákladní dopravu, nikoliv pro tranzitní,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Nedovedu si představit, že na původní dlažbě v okolí litomyšlského zámku, který je zařazen na listinu světového kulturního dědictví UNESCO, by nadále v poměrně křivolakých uličkách jezdily těžké nákladní vozy,“ podotkl hejtman Netolický.
Návrh stanovení místní úpravy se týká provozu nákladních vozidel s hmotností nad 12 tun na silnicích I/35, II/358, II/360 v Litomyšli a na silnicích I/14, II/358, III/31512, III/36012 v České Třebové. Opatření bude vyvěšeno na úředních deskách městských úřadů do 2. srpna 2016. Od té doby běží 30denní lhůta pro podání písemně odůvodněných námitek.
 
Člověk nic nedostane jen tak…

Jednou z oblastí poradenství v občanské poradně je ochrana spotřebitelů. Obrátila se na nás klientka, která se zúčastnila  předváděcí akce:
Paní O. měla telefonát. Informovali ji, že obdrží poukázku na vyzvednutí výhry, protože byla vylosovaná z odpovědí v anketě. Výhru si měla vyzvednout v Kulturním domě v Ústí nad Orlicí poté, co si vyslechne přednášku o zahradní technice. Po přednášce však následovala prezentace a video o parním čističi. Paní O. byla „náhodně“ vylosovaná a vyhrála slevu 50.000,- Kč na předváděný parní čistič. Cena tohoto parního čističe však byla 80.000,- Kč. Aby mohla paní výhru uplatnit, a k tomu ještě dostat nádobí jako „dárek“, musela rozdíl doplatit. Zvažovala tedy, zda chce výhru vůbec převzít a zda parní čistič i darované nádobí upotřebí. Pořadatelé však na paní O. naléhali, až pod tlakem kupní smlouvu podepsala. Chtěli po ní 30.000,- Kč. Paní O. však u sebe neměla tolik peněz v hotovosti. Aby mohla rozdíl doplatit, pořadatelé ji velice ochotně zavezli do banky. A tak si z přednášky o zahradní technice odvážela parní čistič a nádobí.
Doma si paní O. vše důkladně rozmyslela, usoudila, že zboží nevyužije, a proto se rozhodla od smlouvy odstoupit. Písemné odstoupení od kupní smlouvy nikdo nepřevzal, vrátilo se zpět. A protože se jí nepovedlo prodávajícího zastihnout ani písemně ani telefonicky, zaslala mu zboží zpět.
Občanská poradna paní O. pomohla obrátit se na Českou obchodní inspekci a požádat o řešení sporu mimosoudní cestou. Česká obchodní inspekce však nebyla schopna prodávajícího dohledat, protože společnost zanikla.
Paní se proto dále obrátila na právníka, zda existuje šance, jak od prodejce zaplacených 30.000,- Kč získat nazpět. Během konzultace s právníkem vyšlo najevo, že jedinou možností je soudní řízení. Uspokojivý výsledek však není zaručen, a na právníka a soudní výlohy paní nemá ani peníze. Své půlroční úsilí nakonec vzdala. Časem se snad smíří s tím, že o peníze i zboží přišla. Jedním si je ale naprosto jistá: člověk nic nedostane jen tak…
Občanská poradna v České Třebové má otevřeno každé pondělí od 9 do 12 hod. v budově Městského úřadu na náměstí. Bližší  info na www.uo.charita.cz
 
Kovolis Hedvikov chystá rozšíření továrny, budoucí zaměstnance zaučuje už během studia

Třemošnický Kovolis Hedvikov se řadí mezi nejvýznamnější zaměstnavatele v regionu, ve čtyřsměnném provozu zde pracuje přes tisíc kmenových zaměstnanců. Další by měly najít uplatnění v nové provozovně, kterou společnost chystá postavit v příštím roce. O těchto plánech či o úspěšné spolupráci s místní Střední odbornou školou a Středním odborným učilištěm technickým jednal s představiteli firmy hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
„Kovolis Hedvikov patří v oblasti tlakového slévání slitin mezi špičky ve svém oboru, a proto musí reagovat na potřeby trhu. Pro zefektivnění výrobního procesu a zvýšení produkce proto plánuje vystavět v průmyslové zóně v Třemošnici nový závod, který nabídne lidem z okolí až 500 pracovních míst,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že nové zaměstnance získává firma i díky úspěšné spolupráci s odborným učilištěm v Třemošnici. „Škola je vzorem spolupráce s velkými zaměstnavateli v regionu. Pardubický kraj v minulých dvou letech školu opravil a investoval i do vybavení. Výsledky se postupně dostavují a absolventi nachází uplatnění v Kovolisu či ve společnosti Dako,“ podotkl hejtman.
Studenti chodí na praktickou výuku do Kovolisu Hedvikov od druhého ročníku do nástrojárny či podle profese do dalších dílen. Pod odborným dohledem zde pracují dva, tři dny v měsíci. Ve třetím ročníku přicházejí na pětiměsíční praxi. „To už se u nás dobře orientují. My máme tak šanci poznat jejich zájem a schopnosti a nabídnout jim zaměstnání. Každoročně se u nás prakticky vyučí mezi sedmi a deseti učni,“ řekl ředitel firmy Miloslav Pavlas.
Kovolis Hedvikov se historicky specializuje na tlakové slévání hliníkových slitin a svým zákazníkům dodává kompletní řešení v této oblasti – vývoj dílů, konstrukci a výrobu nástrojů, výrobu odlitků, jejich obrobení a povrchovou úpravu. Ve výrobních halách v Hedvičině údolí v Třemošnici a v nedalekém Ronově nad Doubravou produkuje součástky pro nákladní vozy, autobusy i osobní vozy po celém světě, například pro Citroëny nebo Peugeoty.