-
Nové propagační video
Městského muzea Česká Třebová
- najdete na tomto odkazu
V současné
době zahajuje rekonstrukce povrchu
hokejbalového
hřiště, v pondělí 18.7. 2016 byly odstraněny mantinely, po dvanácti
letech od vybudování, které si můžeme krátce připomenout:
V roce 2003 byli mezi
sportovci oceněnými Cenou města Česká Třebová také hráči hokejbalového
oddílu. V té době trénovali a hráli svá mistrovská utkání na hřišti
v Dlouhé Třebové. Vzhledem k přechodu na nová pravidla přestalo
stávající hřiště vyhovovat svými rozměry a jeho další rozšíření nebylo
možné. Byla tak bezprostředně ohrožena další činnost oddílu a vedení
města se rozhodlo hokejbalistům pomoci.Stavba byla limitována časem,
protože nová soutěž, která začíná na podzim, se již musí hrát za
standardních podmínek. Koncem roku 2003 byl schválen záměr výstavby
nového hřiště a počátkem roku 2004 se začalo s hledáním vhodné lokality.
Po zvážení několika lokalit byla jako nejvhodnější přijata oblast
v Benátkách, v místě proti řadovým garážím. Původní myšlenku stavby
hřiště na asfaltové ploše za nevzhledným objektem SVAZARMu nebylo možné
realizovat, protože tyto pozemky nepatřily Městu Česká Třebová. Aby se
akce neoddalovala jednáním o převodu těchto pozemků, bylo nakonec
rozhodnuto postavit hřiště v těsné blízkosti bicrosového areálu, a to s
ohledem na koncepci výstavby sportovišť.
Co
se tehdy psalo: "V poměrně krátké době se podařilo
vydat územní a stavební rozhodnutí a stavbu pak rozdělit na spodní část
nazvanou „víceúčelová sportovní plocha Benátky“, kterou na základě
smlouvy o dílo realizovala firma RYDO, spol. s r.o. Česká Třebová a
subdodavetelem asfaltové plochy byla fy STRABAG a.s. Rychnov nad
Kněžnou. Tato část stavby byla velmi důležitá co do kvality – tj.
maximální rovinnost a přesné vyspádování povrchu. Dodavatel vrchní části
stavby nazvané „vrchní stavba hokejbalového hřiště Benátky“ firma UHER
COMPANY s.r.o. z Valašského Meziříčí zhodnotil první etapu výstavby
velmi dobře. Tato firma provedla stavbu střídaček, mantinelů, ochranných
sítí a provedla vyznačení hřiště. Firma UHER COMPANY s.r.o. má oprávnění
od Českomoravského svazu hokejbalu ke stavbám uvedeného typu a hřiště
tak splňuje podmínky, které jsou nutné k hraní mistrovských soutěží.
Celkové náklady na vybudování hřiště činí cca 2,740.000,- Kč. Využití
tohoto hřiště bude nejen pro hokejbalisty, ale i pro in-line hokej a
povede tak k rozšíření nabídky pro sportovní vyžití občanů města. Pro
potřeby hráčů hokejbalu a závodníků bicrosu bude v příštím roce
realizována stavba jednoduchého sociálního zařízení s kabinami."
(Letecký pohled Vladimír Hrdina, 12. 8. 2004 ve 20 hodin ).
VÍCE ZDE
-
-
Okolí litomyšlského zámku by se od září mohlo zbavit kamionů
-
Pardubice (19 .
července 2016) – Jediná hmotná památka v Pardubickém kraji zapsaná
na seznamu UNESCO si snad konečně oddychne. Těžkotonážní nákladní
automobily by mohly v blízko době zmizet z okolí zámku v Litomyšli.
Krajský úřad Pardubického kraje totiž vydal formou veřejné vyhlášky
opatření, na jehož základě bude nákladním automobilům s hmotností nad
12 tun zapovězen vjezd na silnici II/358 vedoucí kolem zámku.
- „Nákladní
doprava na silnici II/358 v současném rozsahu již dávno nepatří.
Výstavbou logistického terminálu společnosti Metrans v České Třebové
vzrostla zátěž této komunikace, která původně sloužila pouze pro
místní nákladní dopravu, nikoliv pro tranzitní,“ uvedl hejtman
Martin Netolický. „Nedovedu si představit, že na původní dlažbě
v okolí litomyšlského zámku, který je zařazen na listinu světového
kulturního dědictví UNESCO, by nadále v poměrně křivolakých uličkách
jezdily těžké nákladní vozy,“ podotkl hejtman Netolický.
- Návrh stanovení
místní úpravy se týká provozu nákladních vozidel s hmotností nad 12
tun na silnicích I/35, II/358, II/360 v Litomyšli a na silnicích I/14,
II/358, III/31512, III/36012 v České Třebové. Opatření bude vyvěšeno
na úředních deskách městských úřadů do 2. srpna 2016. Od té doby běží
30denní lhůta pro podání písemně odůvodněných námitek.
-
-
Člověk nic nedostane jen tak…
- Jednou z oblastí
poradenství v občanské poradně je ochrana spotřebitelů. Obrátila se na
nás klientka, která se zúčastnila předváděcí akce:
- Paní O. měla telefonát.
Informovali ji, že obdrží poukázku na vyzvednutí výhry, protože byla
vylosovaná z odpovědí v anketě. Výhru si měla vyzvednout v Kulturním
domě v Ústí nad Orlicí poté, co si vyslechne přednášku o zahradní
technice. Po přednášce však následovala prezentace a video o parním
čističi. Paní O. byla „náhodně“ vylosovaná a vyhrála slevu 50.000,- Kč
na předváděný parní čistič. Cena tohoto parního čističe však byla
80.000,- Kč. Aby mohla paní výhru uplatnit, a k tomu ještě dostat nádobí
jako „dárek“, musela rozdíl doplatit. Zvažovala tedy, zda chce výhru
vůbec převzít a zda parní čistič i darované nádobí upotřebí. Pořadatelé
však na paní O. naléhali, až pod tlakem kupní smlouvu podepsala. Chtěli
po ní 30.000,- Kč. Paní O. však u sebe neměla tolik peněz v hotovosti.
Aby mohla rozdíl doplatit, pořadatelé ji velice ochotně zavezli do
banky. A tak si z přednášky o zahradní technice odvážela parní čistič a
nádobí.
- Doma si paní O. vše důkladně
rozmyslela, usoudila, že zboží nevyužije, a proto se rozhodla od smlouvy
odstoupit. Písemné odstoupení od kupní smlouvy nikdo nepřevzal, vrátilo
se zpět. A protože se jí nepovedlo prodávajícího zastihnout ani písemně
ani telefonicky, zaslala mu zboží zpět.
- Občanská poradna
paní O. pomohla obrátit se na Českou obchodní inspekci a požádat o
řešení sporu mimosoudní cestou. Česká obchodní inspekce však nebyla
schopna prodávajícího dohledat, protože společnost zanikla.
- Paní se proto dále obrátila
na právníka, zda existuje šance, jak od prodejce zaplacených 30.000,- Kč
získat nazpět. Během konzultace s právníkem vyšlo najevo, že jedinou
možností je soudní řízení. Uspokojivý výsledek však není zaručen, a na
právníka a soudní výlohy paní nemá ani peníze. Své půlroční úsilí
nakonec vzdala. Časem se snad smíří s tím, že o peníze i zboží přišla.
Jedním si je ale naprosto jistá: člověk nic nedostane jen tak…
-
Občanská poradna v České Třebové má otevřeno každé pondělí od 9 do 12
hod. v budově Městského úřadu na náměstí. Bližší info na
www.uo.charita.cz
-
-
Kovolis Hedvikov chystá rozšíření továrny, budoucí zaměstnance zaučuje
už během studia
-
Třemošnický Kovolis Hedvikov se řadí mezi nejvýznamnější
zaměstnavatele v regionu, ve čtyřsměnném provozu zde pracuje přes
tisíc kmenových zaměstnanců. Další by měly najít uplatnění v nové
provozovně, kterou společnost chystá postavit v příštím roce. O těchto
plánech či o úspěšné spolupráci s místní Střední odbornou školou a
Středním odborným učilištěm technickým jednal s představiteli firmy
hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
- „Kovolis
Hedvikov patří v oblasti tlakového slévání slitin mezi špičky ve svém
oboru, a proto musí reagovat na potřeby trhu. Pro zefektivnění
výrobního procesu a zvýšení produkce proto plánuje vystavět
v průmyslové zóně v Třemošnici nový závod, který nabídne lidem z okolí
až 500 pracovních míst,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že
nové zaměstnance získává firma i díky úspěšné spolupráci s odborným
učilištěm v Třemošnici. „Škola je vzorem spolupráce s velkými
zaměstnavateli v regionu. Pardubický kraj v minulých dvou letech školu
opravil a investoval i do vybavení. Výsledky se postupně dostavují a
absolventi nachází uplatnění v Kovolisu či ve společnosti Dako,“
podotkl hejtman.
-
Studenti chodí na praktickou výuku do Kovolisu Hedvikov od druhého
ročníku do nástrojárny či podle profese do dalších dílen. Pod odborným
dohledem zde pracují dva, tři dny v měsíci. Ve třetím ročníku
přicházejí na pětiměsíční praxi. „To už se u nás dobře orientují.
My máme tak šanci poznat jejich zájem a schopnosti a nabídnout jim
zaměstnání. Každoročně se u nás prakticky vyučí mezi sedmi a deseti
učni,“ řekl ředitel firmy Miloslav Pavlas.
- Kovolis
Hedvikov se historicky specializuje na tlakové slévání hliníkových
slitin a svým zákazníkům dodává kompletní řešení v této oblasti –
vývoj dílů, konstrukci a výrobu nástrojů, výrobu odlitků, jejich
obrobení a povrchovou úpravu. Ve výrobních halách v Hedvičině údolí v
Třemošnici a v nedalekém Ronově nad Doubravou produkuje součástky pro
nákladní vozy, autobusy i osobní vozy po celém světě, například pro
Citroëny nebo Peugeoty.
-