Českotřebovský deník 16/2018 (14/1)  
Českotřebovští kuželkáři potvrdili svou kvalitu

Ve 12. kole česko-slovenské interligy zvítězila Lokomotiva Česká Třebová nad Sokolem Husovice 5 : 3 v jeho kuželně a potvrdila tak své renomé nejlepšího českého týmu v této mezinárodní soutěži. V tabulce je Lokomotiva na třetím místě za dvěma slovenskými celky.   Zápasy 12. kola soutěže se hrály v sobotu 13. ledna 2018
Domácí Hosté  
KK Slavoj Praha KK PSJ Jihlava 3.0 : 5.0 3402 : 3451 Detail
KK Inter Bratislava ŠKK Trstená Starek 1.5 : 6.5 3638 : 3757 Detail
TJ Tatran Spišská Nová Ves A TJ Slavoj Veľký Šariš 2.0 : 6.0 3360 : 3432 Detail
TJ Sokol Luhačovice ŠK Železiarne Podbrezová 1.5 : 6.5 3555 : 3725 Detail
TJ Sokol Husovice TJ Lokomotiva Česká Třebová 3.0 : 5.0 3526 : 3571 Detail

  Družstvo Zápasy V R P Skóre Sety Průměr Body
1. ŠK Železiarne Podbrezová 12 12 0 0 85.5 : 10.5 211.5 : 76.5 3848 24
2. ŠKK Trstená Starek 12 11 0 1 62.5 : 33.5 160.0 : 128.0 3595 22
3. TJ Lokomotiva Česká Třebová 12 8 1 3 53.5 : 42.5 154.0 : 134.0 3588 17
4. TJ Sokol Luhačovice 12 6 2 4 57.5 : 38.5 152.5 : 135.5 3578 14
5. KK PSJ Jihlava 12 7 0 5 50.5 : 45.5 147.0 : 141.0 3535 14
6. ŠK Modranka 11 5 1 5 47.0 : 41.0 123.0 : 141.0 3510 11
7. TJ Sokol Husovice 12 4 1 7 40.0 : 56.0 137.5 : 150.5 3478 9
8. SKK Rokycany 11 4 1 6 35.0 : 53.0 124.5 : 139.5 3516 9
9. TJ Tatran Spišská Nová Ves A 12 3 1 8 35.0 : 61.0 123.0 : 165.0 3479 7
10. TJ Slavoj Veľký Šariš 12 2 2 8 36.0 : 60.0 129.5 : 158.5 3480 6
11. KK Inter Bratislava 12 3 0 9 32.5 : 63.5 119.0 : 169.0 3532 6
12. KK Slavoj Praha 12 1 1 10 33.0 : 63.0 122.5 : 165.5 3425 3

V příštím 13. kole interligy hostí Lokomotiva v domácí kuželně další vynikající slovenský celek - Inter Bratislava 


Mistrovství ČR v kuželkách dvojic zrakově postižených    
Český svaz zrakově postižených sportovců (dále jen ČSZPS) je specifickou sportovní institucí, jejíž činnost je zaměřena a specializována na sportovní aktivity zrakově postižené populace v České republice. ČSZPS sdružuje Tělovýchovné jednoty (TJ) a Sportovní kluby (SK) vytvořené pro nevidomé a zrakově postižené, ale i sportovní oddíly nevidomých, které vznikly uvnitř sportovních útvarů pro zdravou veřejnost.ČSZPS finančně podporuje sdružené subjekty formou příspěvku na rozvoj pohybových aktivit zrakově postižených v České republice.  ČSZPS registruje více než 1900 členů provozujících sport na výkonnostní úrovni.  Dne 13. ledna uspořádala sekce kuželek v naší kuželně u Národního domu Mistrovství ČR dvojic zrakově postižených Hrálo se na 4 x 30 tj.120 hodů do plných dle platných Pravidel a platného Soutěžního řádu ČSZPS o.s. Hráči byli rozděleni do kategorií podle svého zdravotního postižení, rozdílnost zdravotního handicapu byla také ohodnocena bonusem v %, který zvyšoval hodnocení získané v kuželně. Akce zdravotně postižených sportovců se nekonala v českotřebovské kuželně poprvé, konalo se zde již  několik mistrovství nebo regionálních přeborů. Turnaje v České Třebové se zúčastnili sportovci řady oddílů z Čech a Moravy, např. Sokola Brno,  Slávia Praha, SKK Rokycany, SK Michálkovice, Zora Praha atd.  Pro Českou Třebovou jako sídlo mistrovství hovoří jak pěkná závodní kuželkářská čtyřdráha a také vhodná poloha uprostřed republiky s dobrým dopravním spojením na Moravu i do Čech. Výsledky budou na  www.sport-nevidomych.cz   Více ZDE
Jaká bude trasa D 35 - aneb - Litomyšl sama sobě

Zamyšlení nad připomínkami litomyšlských zastupitelů k výběru trasy dálnice D35 v okolí Litomyšle:  Každý myslí především na sebe a kdo to tak nedělá, tak jde buď o vzácný případ nebo se zbláznil.
Tak lze charakterizovat vývoj trasování dálnice D35, původně "jen" rychlostní silnice R35 v Našem regionu. Před jedenácti lety se definitivně rozhodlo o trasování tzv. "jižní variantou",  zasadila se o to především svitavská a litomyšlská lobby.  Nám "na severu" byla přiznána úlitba, t.j. tzv. memorandum, které v roce 2006 podepsal Roman Linek za Pardubický kraj a tehdejší ministr dopravy Šimonovský. Memorandum je o tom, že města na severu dostanou  za svůj ústupek vybudované přivaděče k nové dálnici a navíc se zde (nepříliš jasně) píše i o obchvatu města Česká Třebová.  To vše bylo také nakonec zakotveno v "Aktualizovaných zásadách územního rozvoje Pardubického kraje", neboli novém územním plánu kraje jako vyššího územního celku.  
Od té doby již proteklo jak v naší Třebovce, tak v řece Loučné hodně vody, uplynulo více než 10 let. Byla vybrána definitivní "nultá" varianta trasy kolem Litomyšle a loni bylo také podepsáno nové Memorandum o přivaděčích. Takové konkrétnější, ve kterém se ministr Dan Ťok zavázal, že stát zaplatí za přesně vyjmenované přivaděče (které vybuduje Pardubický kraj rekonstrukcí svých silnic II. třídy) skoro 3 miliardy korun.  A měly to být vlastně jediné peníze, které dá stát kraji na rekonstrukci jeho silnic. Je v tom počítáno také cca 200 milionů i na silnici Česká Třebová - Litomyšl (jejíž rekonstrukce je prý již nyní v podstatě připravena) a 100 milionů na trasu Ústí n.O. - Litomyšl. Divného na tom je jen to, že se vlastně o přivaděče k dálnici nejedná, tyto trasy dálnici podjedou a dopravu přivedou až do města Litomyšl. To proto, že v tichosti na přání města Litomyšl  má být vypuštěn připojovací dopravní uzel pro zmíněné přivaděče. Ten připojovací uzel je ovšem v územním plánu Pardubického kraje zahrnut a pro dálnici byl součástí schválené dokumentace EIA. Trasa D35 byla tedy schválena právě s touto mimoúrovňovou křižovatkou "Litomyšl sever".
Nyní se v Litomyšli handrkují o tom, zda nebude lepší "nultou" variantu změnit na údajně lepší "variantu 1", vedenou ještě dále od města Litomyšl, zato podstatně blíže obci Němčice. Protestující zastupitelé mající podepsanou podporu obyvatel Strakova čtvrti Záhrad apod. již v září 2017 na jednání zastupitelstva města Litomyšle argumentovali tak, že ani prosazovaná nultá varianta nedodržuje schválené hodnocení EIA. Ovšem jen v těch bodech, které jim vyhovují. To, že se na dálnici vynechá jeden důležitý přípojný bod pro města "na  severu" nikoho v Litomyšli netrápí a v připomínkách o tom není ani zmínka. A tak budeme jezdit "po přivaděči", tedy opravené a upravené silnici II/358 do Litomyšle a než dojedeme na dálnici, tak ujedeme  místo 10 km dvojnásobek.  A začudíme jim Litomyšl i s památkou UNESCO, kolem které se bude jezdit i nadále. Státu to nevadí. Tím, že nemusí budovat mimoúrovňovou křižovatku podle projektu tak ušetří.  (mm)  
 Obrázek: mapa z webu infocentraD35 ještě nenaznačuje nenapojení přivaděčů na dálnici...
PRODÁM STAVEBNÍ POZEMKY V ČESKÉ TŘEBOVÉ

Oba pozemky se nachází v lokalitě Na Horách. Kontakt: 731 421 952, stavebni.pozemek.ctrebova@centrum.cz
První pozemek o výměře 942 m2 je v místě budoucí stavby a příjezdu rovný, ve zbylé části mírně svažitý. Přístup je po místní veřejné komunikaci, která vede za hranicí pozemku, přípojka elektro je hotová včetně elektroměru na pozemku, přípojka vodovodu a kanalizace, popř. kabelové televize ve vzdálenosti cca 85 m. Cena 999 990 Kč.
Druhý pozemek o výměře 1322 m2 je rovný. Přístup je po místní veřejné komunikaci, která vede za hranicí pozemku, přípojka elektro je hotová včetně elektroměru na pozemku, přípojka vodovodu a kanalizace, popř. kabelové televize se nachází na hranici pozemku. Cena 999 990 Kč.
V nové hale Skalka se hraje ligový florbal