Českotřebovský
deník 16/2018 (14/1)
|
Českotřebovští kuželkáři potvrdili svou kvalitu
Ve 12. kole česko-slovenské interligy zvítězila Lokomotiva Česká
Třebová
nad Sokolem Husovice 5 : 3 v jeho kuželně a potvrdila tak své renomé
nejlepšího českého týmu v této mezinárodní soutěži. V tabulce je Lokomotiva
na třetím místě za dvěma slovenskými celky. Zápasy 12. kola
soutěže se hrály v sobotu 13. ledna 2018
Domácí |
Hosté |
|
KK Slavoj Praha |
KK PSJ Jihlava |
3.0 : 5.0 |
3402 : 3451 |
Detail |
KK Inter Bratislava |
ŠKK Trstená Starek |
1.5 : 6.5 |
3638 : 3757 |
Detail |
TJ Tatran Spišská Nová Ves A |
TJ Slavoj Veľký Šariš |
2.0 : 6.0 |
3360 : 3432 |
Detail |
TJ Sokol Luhačovice |
ŠK Železiarne Podbrezová |
1.5 : 6.5 |
3555 : 3725 |
Detail |
TJ Sokol Husovice |
TJ Lokomotiva Česká Třebová |
3.0 : 5.0 |
3526 : 3571 |
Detail |
|
Družstvo |
Zápasy |
V |
R |
P |
Skóre |
Sety |
Průměr |
Body |
1. |
ŠK Železiarne Podbrezová |
12 |
12 |
0 |
0 |
85.5 : 10.5 |
211.5 : 76.5 |
3848 |
24 |
2. |
ŠKK Trstená Starek |
12 |
11 |
0 |
1 |
62.5 : 33.5 |
160.0 : 128.0 |
3595 |
22 |
3. |
TJ Lokomotiva Česká Třebová |
12 |
8 |
1 |
3 |
53.5 : 42.5 |
154.0 : 134.0 |
3588 |
17 |
4. |
TJ Sokol Luhačovice |
12 |
6 |
2 |
4 |
57.5 : 38.5 |
152.5 : 135.5 |
3578 |
14 |
5. |
KK PSJ Jihlava |
12 |
7 |
0 |
5 |
50.5 : 45.5 |
147.0 : 141.0 |
3535 |
14 |
6. |
ŠK Modranka |
11 |
5 |
1 |
5 |
47.0 : 41.0 |
123.0 : 141.0 |
3510 |
11 |
7. |
TJ Sokol Husovice |
12 |
4 |
1 |
7 |
40.0 : 56.0 |
137.5 : 150.5 |
3478 |
9 |
8. |
SKK Rokycany |
11 |
4 |
1 |
6 |
35.0 : 53.0 |
124.5 : 139.5 |
3516 |
9 |
9. |
TJ Tatran Spišská Nová Ves A |
12 |
3 |
1 |
8 |
35.0 : 61.0 |
123.0 : 165.0 |
3479 |
7 |
10. |
TJ Slavoj Veľký Šariš |
12 |
2 |
2 |
8 |
36.0 : 60.0 |
129.5 : 158.5 |
3480 |
6 |
11. |
KK Inter Bratislava |
12 |
3 |
0 |
9 |
32.5 : 63.5 |
119.0 : 169.0 |
3532 |
6 |
12. |
KK Slavoj Praha |
12 |
1 |
1 |
10 |
33.0 : 63.0 |
122.5 : 165.5 |
3425 |
3 |
|
V příštím 13. kole interligy hostí Lokomotiva
v domácí kuželně další vynikající slovenský celek - Inter Bratislava
Mistrovství ČR v kuželkách dvojic zrakově postižených
Český
svaz zrakově postižených sportovců (dále jen ČSZPS) je specifickou sportovní
institucí, jejíž činnost je zaměřena a specializována na sportovní aktivity
zrakově postižené populace v České republice. ČSZPS sdružuje Tělovýchovné
jednoty (TJ) a Sportovní kluby (SK) vytvořené pro nevidomé a zrakově
postižené, ale i sportovní oddíly nevidomých, které vznikly uvnitř sportovních
útvarů pro zdravou veřejnost.ČSZPS finančně podporuje sdružené subjekty formou
příspěvku na rozvoj pohybových aktivit zrakově postižených v České republice.
ČSZPS registruje více než 1900 členů provozujících sport na výkonnostní
úrovni.
Dne 13. ledna uspořádala sekce kuželek v naší kuželně u Národního domu
Mistrovství ČR dvojic zrakově postižených Hrálo se na 4 x 30 tj.120 hodů do
plných dle platných Pravidel a platného Soutěžního řádu ČSZPS o.s. Hráči byli
rozděleni do kategorií podle svého zdravotního postižení, rozdílnost
zdravotního handicapu byla také ohodnocena bonusem v %, který zvyšoval
hodnocení získané v kuželně.
Akce zdravotně postižených sportovců se nekonala v českotřebovské kuželně
poprvé, konalo se zde již několik mistrovství nebo regionálních přeborů. Turnaje v České Třebové se zúčastnili sportovci řady oddílů z Čech a Moravy,
např. Sokola Brno, Slávia Praha, SKK Rokycany, SK Michálkovice, Zora Praha
atd. Pro Českou Třebovou jako sídlo mistrovství hovoří jak pěkná závodní
kuželkářská čtyřdráha a také vhodná poloha uprostřed republiky s dobrým
dopravním spojením na Moravu i do Čech. Výsledky budou na
www.sport-nevidomych.cz
Více ZDE
Jaká bude trasa D
35 - aneb - Litomyšl sama sobě
Zamyšlení nad
připomínkami litomyšlských zastupitelů k výběru trasy dálnice D35 v okolí
Litomyšle: Každý myslí
především na sebe a kdo to tak nedělá, tak jde buď o vzácný případ nebo se
zbláznil.
Tak lze charakterizovat vývoj
trasování dálnice D35, původně "jen" rychlostní silnice R35 v Našem regionu.
Před jedenácti lety se definitivně rozhodlo o trasování tzv. "jižní
variantou", zasadila se o to především svitavská a litomyšlská lobby.
Nám "na severu" byla přiznána úlitba, t.j. tzv. memorandum, které v roce
2006 podepsal Roman Linek za Pardubický kraj a tehdejší ministr dopravy
Šimonovský. Memorandum je o tom, že města na severu dostanou za svůj
ústupek vybudované přivaděče k nové dálnici a navíc se zde (nepříliš jasně)
píše i o obchvatu města Česká Třebová. To vše bylo také nakonec zakotveno
v "Aktualizovaných zásadách územního rozvoje Pardubického kraje", neboli
novém územním plánu kraje jako vyššího územního celku.
Od té
doby již proteklo jak v naší Třebovce, tak v řece Loučné hodně vody,
uplynulo více než 10 let. Byla vybrána definitivní "nultá" varianta trasy
kolem Litomyšle a loni bylo také podepsáno nové Memorandum o přivaděčích. Takové
konkrétnější, ve kterém se ministr Dan Ťok zavázal, že stát zaplatí za
přesně vyjmenované přivaděče (které vybuduje Pardubický kraj rekonstrukcí
svých silnic II. třídy) skoro 3 miliardy korun. A měly to být vlastně
jediné peníze, které dá stát kraji na rekonstrukci jeho silnic. Je v tom
počítáno také cca 200 milionů i na silnici Česká Třebová - Litomyšl (jejíž
rekonstrukce je prý již nyní v podstatě připravena) a 100 milionů na trasu
Ústí n.O. - Litomyšl. Divného na tom je jen to, že se vlastně o
přivaděče k dálnici nejedná, tyto trasy dálnici podjedou a dopravu přivedou
až do města
Litomyšl. To proto, že v tichosti na přání města Litomyšl má být
vypuštěn připojovací dopravní uzel pro zmíněné přivaděče. Ten připojovací
uzel je ovšem v územním plánu Pardubického kraje zahrnut a pro dálnici byl
součástí schválené dokumentace EIA. Trasa D35 byla tedy schválena právě s
touto mimoúrovňovou křižovatkou "Litomyšl sever".
Nyní se v Litomyšli
handrkují o tom, zda nebude lepší "nultou" variantu změnit na údajně lepší
"variantu 1", vedenou ještě dále od města Litomyšl, zato podstatně blíže
obci Němčice. Protestující zastupitelé mající podepsanou podporu obyvatel Strakova čtvrti Záhrad apod.
již v září 2017 na jednání zastupitelstva města Litomyšle argumentovali tak,
že ani prosazovaná nultá varianta nedodržuje schválené
hodnocení EIA. Ovšem jen v těch bodech, které jim vyhovují. To, že se na
dálnici vynechá jeden důležitý přípojný bod pro města "na severu"
nikoho v Litomyšli netrápí a v připomínkách o tom není ani zmínka. A tak budeme jezdit "po přivaděči", tedy
opravené a upravené silnici II/358 do Litomyšle a než dojedeme na dálnici, tak ujedeme místo 10 km dvojnásobek. A začudíme jim Litomyšl i
s památkou UNESCO, kolem které se bude jezdit i nadále. Státu to nevadí. Tím, že nemusí budovat
mimoúrovňovou křižovatku podle projektu tak ušetří. (mm) Obrázek:
mapa z webu infocentraD35 ještě nenaznačuje nenapojení přivaděčů na
dálnici...
PRODÁM STAVEBNÍ POZEMKY V
ČESKÉ TŘEBOVÉ
Oba pozemky se nachází v
lokalitě Na Horách. Kontakt: 731 421 952,
stavebni.pozemek.ctrebova@centrum.cz
První pozemek o výměře 942 m2 je v místě budoucí stavby a příjezdu
rovný, ve zbylé části mírně svažitý. Přístup je po místní veřejné
komunikaci, která vede za hranicí pozemku, přípojka elektro je hotová
včetně elektroměru na pozemku, přípojka vodovodu a kanalizace, popř.
kabelové televize ve vzdálenosti cca 85 m. Cena 999 990 Kč.
Druhý pozemek o výměře 1322
m2 je rovný. Přístup je po místní veřejné komunikaci, která vede za
hranicí pozemku, přípojka elektro je hotová včetně elektroměru na
pozemku, přípojka vodovodu a kanalizace, popř. kabelové televize se
nachází na hranici pozemku.
Cena 999 990 Kč.
V nové hale
Skalka se hraje ligový florbal