-
Více se dozvíte na vizualizaci
úseku Kornice
- Janov vedoucího kolem Litomyšle viz
-
https://www.youtube.com/watch?v=HgsEdwtpvI4
Jak to vlastně
je:
Pokusil jsem se pokračovat ve zjišťování
informací o tom, v jakém stavu je příprava vyhledávací studie na nové
připojení města Česká Třebová na dálnici a získal jsem tyto informace:
-
Po
zrušení trasování vynuceném působením pana Vaňouse z Bohuňovic se trasa
kolem Litomyšle řešila narychlo znovu včetně řízení vlivu na životní
prostředí EIA. Při tomto řízení si město Litomyšl uplatnilo svůj
požadavek na zrušeni MUK Litomyšl sever, který se jí nehodil do krámu.
Tím byly od dálnice navzdory přijatému Memorandu z roku 2006 odříznuta
"města na severu" Ústí nad Orlicí a hlavně Česká Třebová, byť trasa
D35 vede jen několik kilometrů za jejím katastrem. Třebováci tedy musí
do Litomyšle a pak teprve na dálnici. Budovat za těchto okolností tzv.
"přivaděč" je výsměch. Jde vlastně o podvod, o žádný přivaděč se
vlastně nejedná.
- Litomyšl se stará jen
o sebe a Česká Třebová na to doplatila. Litomyšlští a také ŘSD se ohání
usnesením zastupitelstva města Česká Třebová z roku 2014, které na
Zedníkův návrh naivně odmítlo vlastní připojení u Litomyšle. O tom již
bylo napsáno. Vznikla nenapravitelná škoda. Usnesení nás pro další
jednání zcela odzbrojilo. Bohužel byl odmítnut i můj následný
návrh toto škodlivé usnesení zrušit ještě včas 22. září 2014.
(Více
ZDE)
-
Jakkoliv by bylo rozumné znovu
obnovit jednání o vybudování MUK Litomyšl, znamenalo by nové zadání EIA
a zdržení o 3 roky, po zrušení trasy v r. 2014 vlastně už podruhé.
Vybojovat nový vlastní připojovací bod je proto zcela nereálné.
-
Přesto se o přímém připojení na
dálnici pro Českou Třebovou a Ústí nad Orlicí znovu nahlas mluví.
Pardubický kraj zadal zadávací studii, která má toto vyřešit, ovšem
bez zřízení nového sjezdu z dálnice. Návrh tohoto řešení
spočívá v tom, že by pro napojení "měst na severu" tedy České Třebové a
Ústí nad Orlicí posloužila obslužná komunikace, rozšířená na parametry
silnice II. třídy, vedoucí těsně podél trasy D35 od "naší" silnice
II/358 na sever až na MÚK Řídký, kde je nejbližší připojovací
místo ve směru do Čech. Je
to ovšem jistě 7 km! Na tuto souběžnou silnici by se také napojila
"třistašedesátka" od Sloupnice a Ústí nad Orlicí. Finanční objem této
investice by měl být údajně nižší než dobudování nové dálniční
mimoúrovňové křižovatky na II/358. Jde ovšem o to, kdo to bude platit,
zda kraj, nebo ŘSD. Bude nebo nebude to součást investice do D35?
- Výhoda spočívá v tom, že se
ve směru do Čech se tedy dostaneme na dálnici bez nutnosti
jezdit ulicemi a křižovatkami města Litomyšl a trasa bude o kousek
kratší a časově výhodnější. Nepojedeme však po dálnici a toto napojení
ztrácí smysl pro cestu směr Svitavy nebo Olomouc, kam budeme muset
jezdit přes Opatov. Každý (na první pohled) pozná, že to
není ideální řešení, ale řešení náhradní nebo snad i provizorní.
-
Z prezentované vizualizace
uvádím několik vybraných snímků, kde je i napojení na Českou Třebovou a
také uzkázka
"obslužné komunikace", která má však k parametrům obousměrné "dvojky"
hodně, hodně daleko má mít
šiřku
4,5 metru, na vizualizaci připomíná spíš cyklostezku....
Vizualizace je z doby, kdy se ovšem s využitím pro připojení ČT k
dálnici nepočítalo.
Křížení D35 s II/358 na Českou Třebovou - dva pohledy
Křížení D35 a
II/360 na Ústí
n.O.
Celý úsek Řídký - Janov se
schematickým vyznačením trasy souběžné komunikace pro připojení ČT k
dálnici.
Při
pohledu na poslední obrázek každého napadne:
nebylo by vybudování mimoúrovňové křižovatky na II/358
jednodušší, užitečnější a lacinější? Vždyť lze tuto akci
spojit i s úpravou další trasy II/358 do Litomyšle kolem Invekty směrem na
Strakovskou silnici a tím vyřešit problém dopravy na zámeckém návrší u
památky UNESCO! Stále ještě neplatí územní rozhodnutí a stále
se dá jednat, stávající projekt doplnit jen v 1 bodě. Pro všechny
podnikatele ze Třebové by to byl dar, který by jistě ocenili...
(MILAN MIKOLECKÝ)
|