-
Podbranská
ulice je stále pracovištěm. Nikdo se ale během roku neflákal.
-
-
Jde
především o chodníky, které získávají novou kvalitu po celé délce,
tedy od mostu až po Tyršovo náměstí. V souvislosti s určitou prodlevou v
letních měsících a nynějším doháněním termínů přichází na firmu MADOS
kritika, není ale zasloužená. Při rekonstrukci trasy bylo
třeba rekonstruovat mnoho sítí a také domovních přípojek, řada z nich
byla v předchozí době zapojena neodborně. Přesto město a městská
vodárenská společnost provedla rekonstrukci všech přípojek tak, aby se
na akci museli podílet majitelé přilehlých nemovitostí. Teprve během
roku rozhodnuto o realizaci investice ČEZu tedy přeložení kabelu
vysokého napětí 35 kV, proto třeba úprava chodníku v jednosměrné části
Podbranské ulice vedené kolem bývalého Kapounova mlýna přichází na řadu
až nyní po dokončení nového přemostění a vlastní komunikace, která byla
pro firmu prioritou. Byla to akce Pardubického kraje za 46 milionů
korun. Vzhledem ke stavu sítí muselo během roku město přidat peníze
např. na řešení problémů v dolní části Hýblovy ulice Nebylo tedy vinou
dodavatele, že bylo zprovoznění zpožděno. Harmonogram stavby se nedařilo
plnit především síťařům. Přesto se nepodařilo rekonstruovat všechny
sítě, např. plynovod. Zůstal zde ten starý - doufejme, že ještě nějaký
rok vydrží.
- Přidávám fotografie, na
kterých je vidět nejen postup prací, ale na prvních dvou snímcích i
srovnání se stavem v červenci. Nyní budovaný chodník je najednou o pár
centimetrů výš a bude dělat majitelům domu
čp.
388 problémy.
-
-
Kruhový objezd
u Korada se chystá
-
Jde
o investici Ředitelství silnic a dálnic na silnici I. třídy.
Stávající křižovatka, kde vyjíždí z nově rekonstruovaných tunelů
(podjezdů) u Korada je frekventovaná, složitá a vyžaduje úpravu na
kruhovou křižovatku. Projekt na stavbu je v podstatě připraven,
chybí ještě patřičné územní rozhodnutí. Územní řízení na stavbu však
běží, po přerušení bylo znovu obnoveno. Pro získání zemního souhlasu
zbývá vyřešit dva problémy. Potom bude třeba ještě vykoupit zbývající
pozemky. Je velká snaha vše zařídit tak, aby se mohla v příštím roce
zahájit stavba. Tím by byl příjezd pro velká vozidla k logistickému
terminálu Metrans vyřešen. Pro Českou Třebovou je významná akce i
tím, že to vlastně bude první stavba budoucího obchvatu města. Na ten se
ovšem budeme jistě ještě dost dlouho těšit, optimistické odhady mluví o
15 letech čekání, pesimisté hovoří o pětadvaceti letech. Zatím byla jen
vybrána (červená) trasa obchvatu, který obejde Českou Třebovou a Lhotku
z východní strany a napojí se na I/14 až za Avenou u Dlouhé Třebové.
Potom musí být realizováno řízení EIA, které může trvat tak dva roky.
Zatím byla EIA zahájena pro přeložku úseku Česká Třebová - Opatov,
kde se očekávají problémy v souvislosti s překonáním lokality u
rybníka Hvězda. Obchvat České Třebové se zatím neobjevil mezi prioritami
ŘSD, kde je třeba před námi především obchvat Svitav, o kterém se mluví
jako o "téměř zahájeném" již 10 let a kde probíhá nyní archeologický
průzkum. Prioritou je také obchvat Chrudimi....
-
-
Národní
sportovní agentura vyhlásila investiční dotační programy
-
Výzva 12/2020 Sportovní infrastruktura – Investice do 10 mil. Kč
vypisovaný Národní sportovní agenturou.
-
Výzva 13/2020 Sportovní infrastruktura – Investice nad 10 mil. Kč
vypisovaný Národní sportovní agenturou.
- Jedná se o program
Regionální sportovní infrastruktury 2020-2024, který je zaměřen na
všeobecný rozvoj sportovní infrastruktury v České republice.
- Výsledkem realizace musí
být sportovní zařízení, které je způsobilé k provozování sportu.
-
Příjem žádostí probíhá od 21. 12. 2020 do 30. 6. 2022.
-
-
Další podorobnosti najdete
ZDE
-
-
Kraj bude dále
podporovat venkovské prodejny a regionální výrobce
- Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a krajský radní pro
oblast venkova, životního prostředí a zemědělství Miroslav Krčil jednali
se zástupci Regionální agrární komory Pardubického kraje. Cílem bylo
nastavení spolupráce na stávající čtyřleté období v rámci podpory a
prezentace regionálních producentů, další rozvoj komunikace zemědělců s
krajskými středními školami či organizace krajských dožínek.
-
„Spolupráce
se Regionální agrární komorou je dlouhodobě na dobré úrovni a chceme ji
i nadále rozšiřovat. Stanovení priorit pro další období bude součástí
smlouvy o spolupráci, kterou bychom chtěli podepsat v prvním čtvrtletí
příštího roku,“ uvedl hejtman Martin Netolický. Ten potvrdil záměr kraje
pokračovat i nadále v podpoře venkovských prodejen. „I přes stávající
složitou situaci způsobenou výpadky příjmů chceme i nadále pokračovat
v dotační podpoře venkovských prodejen i se zohledněním nabízených
výrobků z regionu. Zároveň hledáme cesty jak více využívat regionální
producenty pro školní nebo závodní stravování,“ řekl hejtman.
- Podle Miroslava Krčila bude kraj aktivní také v rámci osvěty a
prezentace regionálních potravin. „Dlouhodobě spolupracujeme s projekty
MLS Pardubického kraje a Regionální potravina Pardubického kraje. Chci
jednat s organizátory tak, abychom prezentaci regionálních výrobců
posílili a netříštili síly tam, kde to není potřeba. Bohužel z důvodu
protiepidemických opatřeních se nekonala řada prezentací, ale doufám, že
i díky prezentaci například na sociálních sítích se nám podaří úspěšné
producenty zpropagovat a motivovat i ty, kteří se prozatím
nepřihlásili,“ sdělil Miroslav Krčil.
- Stejně jako celou řadu dalších odvětví, také zemědělství zasáhla
koronavirová pandemie. Podle viceprezidenta Agrární komory ČR Leoše Říhy
čekají zemědělci na větší podporu státu. „Firmám podnikajícím v oblasti
zemědělství, kdy se většinou jedná o provozy nepřetržité s nemožností
jejich zastavení, by pomohl podobný program, jako byl v první vlně
Antivirus C. Musel by však být spravedlivější a dotýkat se prvých 50
zaměstnanců ve všech firmách bez ohledu na jejich velikost. Navíc se
vůbec nebavíme o výchozím stavu, kdy podpora zemědělců u nás není vůbec
srovnatelná například s Bavorskem, ale i dalšími nejen německými
spolkovými zeměmi,“ řekl Říha.
- Jedním z dalších témat jednání byla příprava krajských dožínek, pro
které byl vybrán termín 19. září 2021. Dále byla debatována aktuální
témata spojená s morem prasat, který se rozšířil zatím hlavně v Polsku.
V České republice přijali opatření třeba ve Šluknovském a Frýdlantském
výběžku, ale je možné, že je bude potřeba rozšířit na celé pohraničí.
-
-
Z Kozlova na
Pazuchu po novém povrchu
-
Silnice
III/35846 sloužila po celou letošní stavební sezónu řidičům jako
objízdná trasa při modernizaci silnice II/358 z Litomyšle do České
Třebové. Po dokončení modernizace tohoto 12 kilometrů dlouhého úseku
za 186 milionů korun se dočkala obnovy živičného krytu také objízdná
trasa, a to v délce necelých dvou kilometrů. Práce vyšly na 5,6
milionu korun bez DPH. Silnice III. třídy přes Pazuchu a Kozlov nebyla
stavěná na takové zatížení, které se na ni přeneslo uzavřením silnice
II/358 z Litomyšle do České Třebové. Po dokončení modernizace za 186
milionů korun jsme proto zahájili rekonstrukci povrchu i této objízdné
trasy v délce necelých dvou kilometrů. Na tomto úseku došlo k
odfrézování dvou vrstev vozovky, vyrovnání a lokálním sanacím tak, aby
se zlepšila i únosnost povrchu.
Pardubický
kraj
i přes obrovské výpadky v daňových příjmech letošního roku využívá
všech možných dostupných zdrojů k rekonstrukcím a modernizaci silniční
sítě. Pokud je to v souladu s pravidly, myslíme také na užívané
objízdné trasy
-
-
Špehovací
databáze veřejných funkcionářů nebude zcela volně přístupná
-
Pardubický
kraj navštívil ve čtvrtek europoslanec a předseda Sdružení místních
samospráv ČR Stanislav Polčák. S hejtmanem Martinem Netolickým,
náměstkyní pro oblast zdravotnictví Michaelou Matouškovou, ředitelem
Krajského úřadu Pardubického kraje Jaroslavem Folprechtem a jeho
zástupcem Miroslavem Mockem řešili mimo jiné problematiku střetu zájmů u
veřejných funkcionářů. Jeho novela v minulosti způsobila velkou nevoli
na straně starostů obcí, ale i dalších funkcionářů, které registr svléká
doslova donaha. Ministerstvo spravedlnosti nyní rozhodlo, že nově budou
vyplňovaná oznámení dostupná pouze na základě individualizované žádosti.
Zároveň by měla být zastavena všechna řízení o nesplnění povinnosti
registr vyplnit.
- „Nejvyšší správní soud na
konci října rozhodl, že přestupky spáchané nesplněním povinnosti nelze
sankcionovat. Nyní je nutné neprodleně zastavit všechna již probíhající
řízení a nezahajovat nová. Otázkou bude, jak se Ministerstvo
spravedlnosti postaví k již ukončeným případům. Za velký úspěch
považuji, že se společnými silami podařilo dosáhnout toho, že
zpřístupňování údajů v Centrálním registru oznámení bude možné pouze na
základě individuální žádosti. Vracíme se tak o několik let zpět, kdy
jsme toto společně se starosty požadovali,“ uvedl hejtman Martin
Netolický. „Nechceme nic tajit, ale není možné, aby kdokoliv mohl
nahlížet do osobních a majetkových údajů. Vše musí mít jasná pravidla a
jsem rád, že po letech debat budou nastavena. Osobně jsem vždy vše řádně
vyplnil, ale nevím, stejně jako kolegové, kdo si informace prohlížel a
jak s nimi pracoval,“ doplnil hejtman Netolický.
- Nevyřešenou otázkou nyní
zůstává, jak řešit případy, které již byly rozhodnuté, a sankce za
nezveřejnění údajů již byla uložena. Hejtman na jednání přislíbil, že
Pardubický kraj bude v této věci velmi aktivní a nebude čekat na
vyjádření státu. „Musíme si uvědomit, že kvůli zavedení Centrálního
registru oznámení opadl zájem kandidovat na komunální úrovni. Řada
šikovných komunálních politiků, starostů a zastupitelů již v roce 2018
nekandidovala a stát by se jim měl omluvit. Otázkou je, kdo to udělá a
zde není pozdě,“ řekl hejtman Martin Netolický, který bude chtít
zjistit, kolika osob v Pardubickém kraji se sankce za uplynulé období
týkaly. "Osobně beru přezkumné řízení jako formu
osobní rehabilitace těch, kteří byli protiústavně kráceni na svých
právech a navíc sankcionováni i ve formě finančního postihu,“ dodal
hejtman.
-
-
Nové Město nad Metují spustilo nový silniční radar.
-
Ten mohou strážníci umístit na jedno z osmi stanovišť.
Řidiči přitom při průjezdu nepoznají, jestli je místo určené pro radar
prázdné, a nebo v něm měřící zařízení právě je.
Podle vedení radnice jde především o prevenci.
-
-
Leo Express
jezdí na Letohrad rok
-
Je tomu přesně
rok, co provoz regionální železniční dopravy na trati 024 a 025 v
úseku Ústí nad Orlicí - Letohrad - Jablonné nad Orlicí - Králíky -
Červená Voda s odbočkou na Hanušovice převzal na 10 let dopravceLeo
Express.
Počáteční problémy
se podařilo odstranit a po celé období jízdního řádu 2019/2020 jezdil
bez větších obtíží. Dopravní komplikace přinesla ovšem rekonstrukce
železniční stanice Letohrad a samozřejmě koronavirová krize, která
obecně znamenala enormní pokles počtu cestujících, a tím také pokles
tržeb všech dopravců. Dnes jsem využil pro cestování na chalupu
dominantního národního dopravce (České dráhy) z České Třebové do Ústí
nad Orlicí. Vlak "Slovácký expres" byl obstojně obsazený a jel načas.
Osobní vlak společnosti Leo Express jel po celou dobu také podle
jízdního řádu. Ve vlaku jsem i pracoval. Wi-fi fungovala naprosto bez
problémů, přípojka na 230 V ovšem byla mimo provoz v celé jednotce.
Pravděpodobně výpadek. Na druhou stranu jako cestující musím také
ocenit přístup personálu. Martin Netolický
-
|