Aktuální
informace starostky města - pondělí 30. března
Vážení občané,
nový pracovní týden jsme zahájili pravidelnou poradou členů
krizového štábu a také dobrou zprávou. O víkendu do našeho města
opět dorazila dodávka dezinfekce, ochranných roušek a
respirátorů FFP2.
Hned ráno byly tyto prostředky rozvezeny Sociálním službám města
Česká Třebová, Komunitnímu centru Petrklíč a spádovým obcím.
Lékaři a lékárníci mají stále distribuční místo na městském
úřadu. Děkuji při této příležitosti také dobrovolným dárcům,
kteří nám dodali dezinfekci.
Městská společnost Eko Bi, s. r. o. dnes byla pověřena
zajištěním dezinfekce laviček a kontejnerových stání na tříděný
odpad. Již dříve byl podobným způsobem ošetřen například areál
podzemních garáží Dopravního terminálu Jana Pernera.
Nadále shromažďujeme roušky, případně materiál na jejich
zhotovení, na podatelně MěÚ nebo na Odboru sociálních věcí a moc
děkujeme. Podle dostupných informací stoupl počet nakažených v
Pardubickém kraji na 70 osob. V okrese Ústí nad Orlicí bylo
aktuálně identifikováno 13 případů. Ačkoliv tedy náš region
pravděpodobně nepatří mezi nejvíce zasažené oblasti naší
republiky, dovoluji si Vás opětovně požádat, abyste nepřestávali
dbát na všechna doporučená bezpečnostní opatření.
I za to Vám děkuji a přeji hlavně zdraví.
Magdaléna Peterková
Malý nárůst nákazy v kraji nemusí znamenat
zvládnutí epidemie
Počet platných karantén nařízených krajskými hygieniky klesl na
141, celkový počet osob jimi indikovaných k testování dosáhl
795. Jen
mírný nárůst počtu nakažených proti minulému týdnu je způsoben
také malým testováním během víkendu.
V Pardubickém kraji se
testuje v porovnání s jinými kraji velmi málo, proto může být
v našem kraji evidováno nejméně nakažených v celém Česku.
Jinde se začalo testovat ve velkém a s tím narostl počet
pozitivních nálezů S masivním růstem počtu testování se pak náš
kraj začal v tabulce "propadat" (tak jak bychom
si přáli). Naděje, že by se epidemii
v kraji díky malému nárůstu počtu nakažených podařilo zastavit
je ale malá. Více testovaných rovná se více zjištěných
nakažených. Podle odborníků je nakažených až 10x více, než těch
skutečně pozitivně diagnostikovaných....
Opatrnost tedy je stále na místě, platí nouzový stav,
neobcházejme nařízená opatření...
Coworking od léta v České Třebové
Vzhledem
k rostoucí poptávce po kancelářském prostoru se společnost CFS Česká
Třebová rozhodla pro další investici v rámci svého areálu. Během 2.
čtvrtletí 2020 bude realizovat dostavbu celkem 550m2
kancelářského prostoru. Kanceláře budou stejně jako ty současné
v nejvyšší kvalitě. Půjde o moderní prostory ve velikostech od 45m2
až po 115m2. Všechny kanceláře budou klimatizované a
zajištěné elektronickým zabezpečovacím systémem. Současně vznikne i
zázemí jako zasedací a denní místnost,
kuchyňky,
toalety, sprchy.
Část z nových
kanceláří bude vyhrazena pro tzv. coworking – tedy sdílenou kancelář.
Zájemci tak budou moci využít vybavené kanceláře a platit pouze za
skutečně využitý prostor. Více informací včetně fotografií současných
prostor jsou k dispozici na
http://www.cfsct.cz/cs/coworking/.
Coworking i celé
kanceláře lze rezervovat již nyní na
info@cfsct.cz
.
Více ZDE
Každý den spolu komunikujeme
Uzavření
škol přišlo ze dne na den. Taková náročná situace může být skvělou
příležitostí, jak se naučit něco nového. Nebo se učit trochu jinak. A
může to být i nadále hrou. Přečtěte si, jak se některé děti vypořádaly
s prvním dnem školy z domova a jakým způsobem napsaly své první slohové
úkoly v této neobvyklé situaci. Někteří žáci o tom psali v duchu naší
celoroční hry. Protože, kdo si hraje, nezlobí. Ani ve škole ani doma.
Jinak sloh propojuje naši každodenní práci, protože spolu každý den
písemně komunikujeme. Většině čtvrťáků už kvůli tomu jejich rodiče
pomohli založit vlastní emailové schránky. Právě rodiče jsou v této
situaci pro vzdělávání dětí tou nejdůležitější oporou. Učitel je pouhý
navigátor a zásobovač.
Jindřich Strejček, třídní učitel 4. B, ZŠ Česká Třebová, Habrmanova ul.
Celý příspěvek najdete ZDE
Městská knihovna organizuje bezkontaktní donášku knih
Městská knihovna Česká Třebová nabízí svým čtenářům novou službu.
Objednejte si knihy z domova a my vám je bezkontaktně doručíme s
pomocí dobrovolníků z organizace Junák - český skaut, středisko
Javor Česká Třebová, z. s.
Pro objednání knih využijte formulář Bezkontaktní roznáška knih na
www.moderniknihovna.cz. Objednávky přijímáme také každý
všední den od 8 do 11 hodin na telefonních číslech 732 756 827 nebo
605 125 323.
Roznos knih domů bude probíhat v úterý a ve čtvrtek. Dopoledne
9:00–11:00 nebo odpoledne 16:00-18:00 hodin. Doručení ve městě Česká
Třebová, včetně částí Kozlov, Skuhrov, Svinná.
Podmínky služby Provedete objednávku přes odkaz na webu knihovny
nebo telefonicky. Maximálně 6 kusů na jednu čtenářskou průkazku.
Tašku s knihami, kterou vám zanecháme u dveří, si převezmete po
našem odchodu. Stávající výpůjčky si ponechejte, popřípadě vracejte
do biblioboxu. Bezkontaktní donáška knih je zdarma. Rádi si s vámi
popovídáme o knihách a životě, jakmile karanténa pomine.
I přes víkend se v našem kraji rozvážely ochranné prostředky a
dezinfekce
Krajský zásobovací štáb v pondělí dopoledne v rámci pravidelného
jednání zrekapituloval stav zásobování, které probíhalo v průběhu
víkendu. Řeč byla také o fungování jednotlivých odběrových míst
v rámci obcí s rozšířenou působností. Na návrh hejtmana Martina
Netolického bude připraven objednávkový systém na jednotlivé kategorie
materiálu.
„Ještě
v pátek jsme díky dobrovolným hasičům rozvezli do kraje šest tisíc
litrů dezinfekce na ruce. Následně jsme v sobotu pro ambulantní sektor
rozvezli 100 tisíc ústenek a 15 tisíc respirátorů, protože jsme
nechtěli, aby praktičtí lékaři, zubaři, ale i další specialisté museli
uzavřít své ordinace. V průběhu neděle jsme pak v návaznosti na
aktuální vývoj v oblasti sociálních služeb a především v domovech pro
seniory distribuovali 10 tisíc respirátorů a 12 tisíc ústenek. Některé
obce s rozšířenou působností zajistily okamžitě odběr pro koncové
uživatele. Na dalších obcích se to zajišťuje dnes,“ řekl hejtman
Martin Netolický.
Ten zároveň navrhl vytvořit centrální objednávkový systém. „Pro
zefektivnění evidence potřebných ochranných prostředků ze strany
ambulantních specialistů chceme vytvořit objednávkový systém, který by
vždy do pátečních 12 hodin sloužil k zadávání požadavků. Do toho
systému bychom dali všechny typy prostředků, které jsou k dispozici.
Ve spolupráci s jednotlivými komorami bychom tento systém rozšířili
mezi lékaře. Získáme tím jak zpětnou vazbu, tak i jistotu, že si
následně lékaři materiál vyzvednou,“ sdělil hejtman Netolický.
Zásobovací štáb řešil také výrobu ochranných štítů v krajských
středních školách. „Do konce týdne budeme mít k dispozici 430 štítů
a další objednáme prostřednictvím jiných výrobců a iniciativ tak,
abychom je mohli zabezpečit pro následnou lůžkovou péči či ambulantní
sektor,“ řekl hejtman.
Nový dotační
program pro zařízení sociálních služeb cílí na podporu přechodu na
vysílací standard DVB-T2
V souvislosti s přechodem na vysílací standart DVB-T2 vyhlásilo
Ministerstvo průmyslu a obchodu dotační program pro kraje. Jeho účelem
je vybavení vybraných pobytových zařízení sociálních služeb koncovými
zařízeními nebo televizními přijímači, případně úprava společné
televizní antény. Pro Pardubický kraj je vyčleněn přibližně jeden milion
korun.
„Ministerstvo
průmyslu a obchodu vyhlásilo dotační program, jehož účelem je podpora
vybavení pobytových zařízení sociálních služeb koncovými zařízeními -
takzvanými set top boxy, nebo televizními přijímači, případně úprava
společné televizní antény. Dotační program umožní snazší přechod na
vysílací standard DVB-T2 v některých pobytových zařízeních sociálních
služeb v kraji,“ sdělila Hana Štěpánová, radní zodpovědná za regionální
rozvoj, evropské fondy a inovace. Rada Pardubického kraje na svém
jednání odsouhlasila vyhlášení výzvy od pátku 27. března. Poskytovatelé
sociálních služeb v regionu mohou začít předkládat žádosti o poskytnutí
dotace od 28. dubna. Pro Pardubický kraj je z celkové částky dotačního
programu MPO ve výši 19,7 mil. Kč vyčleněn přibližně jeden milion korun.
„Shodli jsme se na tom, že žádosti budeme přijímat od 28. dubna do 8.
června. Musím však zdůraznit, že finanční podpora bude poskytována ex
post. To znamená, že žadatelé si nejdříve potřebné vybavení pořídí
z vlastních zdrojů, poté společně s žádostí doloží kopie účetních
dokladů za jejich nákup. Následně bude žádost vyhodnocena a na jejím
základě budou učiněny další postupy,“ doplnila radní
Štěpánová.
Dotační program společně
s formulářem žádosti a všemi nezbytnými informacemi je uveřejněn na
úřední desce a na webových stránkách Pardubického kraje www.pardubickykraj.cz/dotace.
|