-
S přímým
napojením České Třebové na dálnici D35 se nepočítá. Tečka.
-
O
potřebě přímého napojení České Třebové na dálnici se toho napsalo už
dost. Psát další řádky prostě nemá cenu. Důvod je jediný, nikdy se toho
nedočkáme, byť to je schválení v EIA, je to v plánech MDČR a počítá s
tím také původní i aktualizovaný územní plán Pardubického kraje. I
kdybychom se postavili na hlavu, nic s tím neuděláme a nemá nám kdo
pomoci, protože základní teze je nezdržovat výstavbu D35 jakýmikoliv
dalšími komplikacemi, neboť spory kolem Litomyšle už zdržely všechno
opravdu dost. A Česká Třebová ani není účastníkem stavebního řízení.
- Napomohli jsme tomu sami v
únoru 2014, kdy jsme lehkomyslně schválili návrh vševědoucího a (téměř)
všemi podporovaného starosty Zedníka a tehdejší rady města a prohlásili,
že exit Litomyšl sever u Litomyšle nechceme, že nám bude na obtíž.
Nepomohl ani pokus o revokování tohoto usnesení v září stejného roku
2014, kdy již bylo jasné k čemu se schyluje.
- Je třeba pogratulovat
litomyšlským představitelům, kteří na nás tuto habaďuru "ušili".
Potřebovali "zachránit" pozemky vlivných osob před zástavbou silničním
přivaděčem v Litomyšli - Lánech a obětovali k tomu Českou Třebovou a
vlastně i Ústí nad Orlicí. Za vítěze se ovšem považovat nemohou, protože
nyní je na jejich straně řešit spousta problémů, které si tím sami
vytvořili. Mám k současnému stavu tyto své závěry:
-
1) Tranzitní doprava bude
jezdit kolem po vydlážděném "přivaděči" kolem litomyšlského zámku.
Zbytečně tudy projede každý den 5000 automobilů, zhorší bezpečnost
litomyšlských občanů, návštěvníků města i životní prostředí. Litomyšl tak obětovala svoji
tak opěvovanou památku UNESCO. Dříve nebo později bude třeba tento
"ideální" stav (?) řešit.
-
2) Radost nebudou mít ani
ti vlivní radní ze "zachráněných pozemků" na plánované
spojnici I/35 - D35 v Litomyšli - Lánech vedené kolem
Kornice. V územním plánu Pardubického kraje zůstává jak samotný exit
Litomyšl sever, tak i územní rezerva pro přístupové koridory směr
Litomyšl i směr Česká Třebová/Ústí nad Orlicí po obchvatu Němčíc.
Pozemky tedy výhodně neprodají, stavební parcely zde nebudou. A přitom
celá ta šaráda s vypuštěním exitu Litomyšl sever byla provedena právě
kvůli tomu.
-
3) A co tzv. "náhradní řešení",
využití účelových komunikací (dokonce 6 variant)? Zbytečné
o tom mluvit. Kdo si prohlédl návrhy zveřejněné SÚS Pardubického kraje (Viz
ZDE), tak jasně vidí, že vůbec nejde o to vyjít vstříc nám
Českotřebovákům, ale že jde vlastně o to za každou cenu vymyslet nějaké
"záchranné řešení" pro odvedení tranzitu od litomyšlského zámku. Trasu k využití dálnice nám to podstatně nezkrátí, snad o kilometr. A za
takovou spoustu peněz, které není navíc kde vzít. Protože peníze určené
vládou na "přivaděče" byly zpronevěřeny na výspravu stávajících silnic,
které k žádné dálnici nevedou.
-
4) Škoda, že se nepodařilo
zajistit soustředěný tlak regionu. Kdyby byla snaha nového vedení
České Třebové znásobena obdobným tlakem z dalších měst, mohli jsme mít
větší sílu. Každé z měst v okolí si řeší (bohužel) jen své problémy na vlastním
písečku a region jako celek je nezajímá. Nejvíc na tom ve skutečnosti
prodělalo město Litomyšl.
-
5) Je nějaké světlo na konci
tunelu? Je to jenom malé světélko, protože ten tunel je hodně
dlouhý.Vidím ho v tom, že stav, který nyní zdá se nevyhnutelně nastane, nemusí
být navždy. Snad v době našich vnuků, kdy již bude ve vedení Litomyšle a
na dalších významných místech více rozumných lidí, se podaří oprášit
staré plány a realizovat zmíněný vypuštěný exit Litomyšl s
příslušenstvím, který umožní přímý a důstojný přístup na dálnici také od
"severu", tedy tak, jak bylo slíbeno v původním Memorandu kraje a
Ministerstva dopravy v roce 2006, kdy se měnila trasa severní na
variantu jižní. Tato varianta je správná, o tom není pochyb,
správné ovšem není chytráctví představitelů města Litomyšl, kteří viděli jen spoje potřeby a svoje možnosti (a stejně na tom prodělali).
Na krajské úrovni, ani ŘSD bohužel nebyl nikdo, kdo by jim dokázal
oponovat. A když se jim podařilo pro tento zločin získat i ne příliš
předvídavého starostu České Třebové, bylo "vymalováno". A tak jsme jim
skočili na špek i v našem městském zastupitelstvu a nemáme si na co
stěžovat... A "záchranná" usnesení o novém postoji našeho města v loňském
a letošním roce už nemohla nic zachránit. Poslední bylo schváleno v
únoru 2020 a to na tomto jednání Jaroslav Zedník chyběl. Byl bych zvědav, jak
by hlasoval nyní. Něco málo se jako vklad pro budoucnost podařilo:
zachránit exit v záměrech a v územním plánu kraje včetně budoucího
napojení. Kdy nevíme, někdy příště....
- 6. Kéž bych se (v tom
nadpisu) mýlil. Milan
Mikolecký 7.5. 2020
-
Na zlepšení
parkování jsme měli možnost pamatovat dříve (např. Na Strouze)
-
Už řadu let je situace ve městě s parkováním těžko udržitelná. Město
"rozdává" od roku 2010 po vytvoření zóny zákazu stání "povolení k
parkování v zóně zákazu" i na komunikacích, kde by mělo být podle
předpisů stání zakázáno pro nedostatečné šířkové poměry komunikace. Není
výjimkou, že povolení k parkování dostane i vozidlo odstavené mimo
komunikaci na trávě. "Někde se prostě parkovat musí", takové je
odůvodnění. Jenže projet Sadovou ulicí a potkat autobus je problém, na
který si dopravce stěžuje už dlouhou řadu let. Jako by to bylo
neřešitelné. Na průtahu města je také všude zákaz stání a nikdo si zde
vozidlo odstavit nedovolí (je to tedy řešitelné, že). Město zde na
státní silnici ovšem ani nemá kompetenci obdobné "povolení" vydávat.
A tak každé vytvořené parkovací místo má "cenu zlata". Pokud mělo být
řešením vybudování drahého pozemního parkoviště pod Novým náměstím, tak
k tomu lze jen napsat to, že jsme se narodili do špatné doby. Stálo by
to 250 - 300 milionů a parkování by to stejně nevyřešilo. Jako ukázku
nerozumného postupu uvede nedávný příklad rozšíření chodníku v ulici Na
Strouze v roce 2017. Zde mohlo vzniknout 10 míst s podélným stáním,
deset aut mohlo zmizet z prokleté Sadové ulice. Začalo to rekonstrukcí
vodovodu bylo jasné, že je zde šance. Aspoň pětkrát jsem
přišel s podnětem za tehdejším starostou města, ale zbytečně. "Někdo to
zhotoviteli" namaloval jinak a tak máme místo účelně rozšířené
komunikace zbytečně rozšířený chodník. A takových příkladů je jistě
možné najít ve městě více... Je to na obrázcích z roku 2017. Výkop pro
vodovod byl fotografován 30/9 2017. Další snímky jsou dřívější:
-
-
Zapomenutý
stativ
- Při natáčení koncertu
skupiny Nahonem a následném ústupu způsobeném deštěm, se mě podařilo
zapomenout na dějišti koncertu fotografický stativ, který se potom
už následně spolu s napadanými kapkami vody někam "vypařil". Stativ v
inventuře chybí, není zadarmo a tak se zkouším poptat alespoň touto
cestou. Za každou informaci na telefon 604 685 835 nebo mail
mikolecky@probit.cz
předem děkuje Českotřebovský (video)deník..
-
-
Exposlanec Pavel Severa pracoval i v českotřebovské Armaturce
- Pavel Severa pochází sice z Litomyšle, ale měli jsme k němu poměrně
blízko, pracoval svého času také v naší českotřebovské Sigmě. proto jsme
měli možnost častějších konzultací než s jinými politiky KDU-ČSL, viděli
jsme u něho snahu pomoci. Pak přišla aféra Jiřího Čunka a z KDU se
odštěpilo křídlo toužící po jiném způsobu velení a Pavel Severa přešel
právě tam, tedy do TOP 09., kde vznikly nové netušené možnosti.
Připomeňme také Ludmilu Müllerovou z Dolní Čermné, která byla svého času
také naší senátorkou. Díky dočasnému směrování starosty Zedníka právě do
TOP09 a nakonec i díky působení Prof. Václava Cempírka v Parlamentu v
lavicích určených této straně, jsme měli i zde u nás možnost setkání se
špičkami této strany např. v Národním domě nebo hotelu Korado, jezdil
jsem Jiří Kalousek, ale i senátor a pozdější kandidát na
prezidenta republiky Karel Schwarzenberg. To už byl Pavel Severa
generálním sekretářem této strany. A vedl si tak, že dnes mu hrozí
soudní postih za podvod s falešnou směnkou. Tomu se věnuje
aktuální tisk. Sledujeme to, protože se to týká někoho, kdo tu byl
poměrně dobře známý. Ukázalo se, že moc, funkce a možnosti toho člověka
zkazily...
Více ZDE
-
-
Zlaté ručičky našeho regionu -
Aksana s.r.o.
- Zastupitelstvo Pardubického kraje schválilo rozdělení sedmi
milionů korun na individuální dotace pro inovační projekty na boj s koronavirem.
Celkově bylo podpořeno 11 projektů z 23 došlých žádostí, které
projednala odborná komise. Jedním z podpořených subjektů je Aksana
s.r.o.
- Aksana s.r.o. je tradičním výrobcem klobouků a čepic více než 20
let. V době výpadku ochranných prostředků, se společnost rozhodla proti
tomu bojovat šitím roušek. Vedení firmy investovalo do nákupu unikátní
tkaniny, která je antibakteriální a současně i hydrofobní. V praxi to
znamená, že kapénky neproniknou skrz ochrannou vrstvu k ústům, čímž se
výrazně minimalizuje riziko nákazy. Těchto inovativních roušek si všimli
dokonce i naši zahraniční sousedé, kteří je hojně objednávají.
- „V dotační výzvě Covid-19 Pardubického kraje bylo podpořeno 7
miliony korun 11 firem z celkového počtu 23. Jsem opravdu potěšen, že
v našem regionu je tolik společností, které se rozhodly pomáhat,“ říká
hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
-
-
Mamzell
Nitouche - jedna z nejvydařenějších inscenací Hýbla, kterou znám
Současná doba nám přináší
také možnosti, které bychom, jinak neměli. Jde např. o on-line přenosy
obnovených premíér DS Hýbl nebo i koncertů Velkého swingového orchestru.
Právě ve středu večer a ve čtvrtek dopoledne jsme mohli sledovat velmi
vydařené představení notoricky známé operety. Moc se povedla, a
třebovští ochotníci na ni rádi vzpomínají. A nakonec kostýmy z této hry
byly pak použity i při jiných významných příležitostech. Podívejme se
tedy na pár fotografií, které nás vrátí o 8 roků zpátky a podívejme se,
kdo že tenkrát v tomto kuse vystupoval.... Škoda, že podle údajů z
youtube není počet sledujících nijak závratný, jde o unikátní
příležitost se vrátit v čase, ktrerá se jen tak jindy nepodaří....
Jaké jsou další nejbližší
on-line akce - odkazy budou vždy v den koncertu na hlavní liště
Českotřebovského deníku
Pondělí 11.5. ve 20 hod - DS HÝBL ČESKÁ TŘEBOVÁ - KYTICE,
záznam z roku 2014 -
https://youtu.be/LEPSbokKQk8
-
-
-
|