Úkol odstranit nyní parkující vozidla ze Sadové ulice dostali i
autoři zadané studie. Speciálně tento úkol uvedli, ale podle
mého názoru jej speciálně neřešili. Těžko přepokládat, že by
majitelé vozidel nyní parkujících (a překážejících) na Sadové
ulici bez reptání hledali parkování na rozšířeném parkovišti Nového
náměstí nebo v parkovacích věžích na krytu. Tato místa by jistě
byla přednostně obsazena dalšími motoristy, kteří to sem mají blíž.
Přitom úkol odstranit nyní povolené parkování rezidentů na Sadové ulici je
velmi nutný úkol. Zhoršují bezpečnost dopravy na frekventované
komunikaci a brání projetí autobusů. Největší problém je v úseku Padevět - Malá scéna, kde na 7 metrů široké vozovce někdy
parkuje 12 i 15 vozidel.
Další rozbor ukazuje, že tento problém je možné rychle vyřešit.
Je to možné přípravou parkovacích ploch přímo v této lokalitě. Jde zejména o dva
prostory:
1) Plocha za domy čp. 1689,
1690 a 1707 v majetku města, vedená jako
"ostatní plocha", kde může po úpravě parkovat jistě 14 automobilů. Navíc
je projekt na úpravu tohoto prostoru již na odboru majetku investic
připraven, jde o to zařadit jej do realizace velmi rychle, bude-li zájem
toto řešit.
2)
Další vhodnou lokalitou je plocha naproti garážím na domem čp.
289, na parcele, která je ve vlastnictví státu. Je to oplocený
pozemek vedený jako zemědělský půdní fond, na kterém nyní sem tam také parkují osobní automobily zde
bydlících občanů. Myslím, že není potřeba odkoupit celý tento pozemek s
plochou 800 m2, ale pouze část pro zřízení parkovacích míst proti
garážím (viz obrázek). Všude kolem jsou garáže a to je jasná zpráva o tom, že jde o
plochu pro parkování vozidel vhodnou, která nemá velký rekreační
potenciál. Pro obyvatele domu by měla zůstat dostatečná plocha pozemku
pro jejich využití včetně zeleně, město by muselo majetkově řešit
příjezd na parkoviště dohodou s jejími majiteli. Bylo by zde možné parkování zvětšit, ovšem na úkor zelené plochy, na které je ovšem (bez
evidence) také stavba ocelové montážní plošiny, to by bylo už spíše
nouzové řešení.
Úprava tohoto pozemku pro parkování by však mohla být pomalejší,
znamená majetkové vyřešení, projekt a teprve potom realizaci. Než se tak
stane, bude možné přesunou parkující vozidla rezidentů z této části
Sadové ulice do ulice na Strouze, která jediná zůstává z
nepochopitelných důvodů zcela volná. Je zde místo až pro 10 vozidel.
V této ulici je daleko menší frekvence než
v ulici Sadové a nejezdí zde žádné autobusy ani vozidla na 3,5 tuny. Tato změna
parkování se dá udělat velmi rychle během jednoho měsíce a podstatně
ulehčí provozu v Sadové ulici. Divím se, že odborníci tuto možnost
ve své studii neuvedli. Přitom v okolních stejně širokých ulicích
Felixova, Mlýnská i Pražského automobily běžně parkují. Po zřízení jednosměrky v Nádražní ulici v roce 2010 přitom dopravní
frekvence ve Felixově ulici vzrostla.
Odstranit vozidla parkujících rezidentů z úseku Sadové ulice mezi
ZUŠ a Litomyšlskou ulicí je však větší problém.
Na tomto úseku Sadové vozidel parkuje mnohem méně, nicméně také hodně
překážejí. Je to možné jen tak, že
z této ulice parkující vozidla rezidentů "přidáme" na parkoviště určené
pro sídliště Trávník. I zde je však možné rozšíření parkovišť, které
uvedu v dalším
4. díle seriálu.
Uvádím ještě
fotografie: lokalita přístupná z Felixovy ulice pojme 14 - 16
vozidel
Lokalita
Sadová naproti garážím u železniční trati
|