-
Historický
parní vlak na Den otevřených dveří v muzeum starých strojů v Žamberku
odstartoval na českotřebovském nádraží
-
-
Sobotní počasí víkendovým akcím v regionu moc nepřálo. Zamračené
chladné už podzimní počasí určitě snížilo návštěvnost jak např. na Dnu
otevřených dveří v Muzeu starých strojů v Žamberku, tak na oslavách 150 let sboru dobrovolných
hasičů v Ústí nad Orlicí a ovlivnilo i další sportovní akce, např.
fotbalový zápas Pod Jelenicí. Sem však přišlo 110 diváků a to je na
Českou Třebovou poměrně úctyhodné číslo. Zítra by
mělo být o poznání lépe, což je významné zejména pro atlety, kteří na Pekláku budou bojovat o nominaci na MS v horském běhu systémem "nahoru a
dolů.
- Historický parní vlak lokomotiva Němka řady 555.0153, plně funkční,
byť podle znalců doplněna některými prvky, které na původní lokomotivě
nebyly. Byla předmětem obdivu nejen Českotřebováků, ale i pasažérů
několika prsjíždějících rychlíků, kteří vystoupili, aby si mohli
historickou vlakovou soupravu vyfotografovat.
- Na třetím nástupišti českotřebovského nádraží se však sešli
fandové parních lokomotiv aby vypravili na cestu zajímavý stoj jezdící
pod přezdívkou "Němka" a který zavezl pasažéry do Žamberka, kde
tamní Muzeum starých strojů uspořádalo Den otevřených dveří. Sem ještě
mířil druhý historický motorový vlak z Litomyšle. Zájemců o jízdu párou
je ve Třebové stále dost, nyní byla tato možnost na Dbi železnice a nyní
při jízdě do Žamberka, nebo vlastně až do Doudlem nad orlicí.
Další možnost nabídne Mikulášká jízda.
-
-
Za Mílou
Keprtovou, skromnou, úspěšnou a vytrvalou atletkou Iscarexu
-
Září 2021. Přichází
smutná zpráva o úmrtí paní Miloslavy Keprtové, která navazuje na
předchozí smutné zprávy o její dlouhodobé hospitalizaci. Celý svůj život věnovala
sportu a nakonec to nevedlo ke zdraví, přesto že to znamenalo mnoho obětí a
odříkání, překonávání vlastní vůle. To lze vyčíst ze statistik běžeckých
závodů v širokém regionu.
-
Sportování jí znamenalo také velké úspěchy na
velkých závodech s velkou konkurencí, mistrovstvích republiky, ale také
v cizině. Míla Keprtová se nebála přihlásit ani do tak velkých
sportovních podniků, jako byly Světové sportovní hry veteránů
(Sydney), Mistrovství světa veteránů (Dolní Morava), běžeckých závodech
veteránů v Chicagu, Mezinárodního běžeckého desetiboje
(Německo), běžela maratónský běh a půlmaratony. Pro svoji přípravu měla
mimořádně skromné podmínky, byla velmi skromná a na sebe velmi
přísná.... Nesportovala pro obdiv sportovních areálů, ale snažila
se využít všechno co mohla a měla pro překonání dalších a
dalších bariér.
-
Míla Keprtová (*1948) věnovala běhům celý život, jako členka ČTBK
Iscarex vytrvale trénovala za všech podmínek a účastnila se téměř
všech závodů českého poháru i Iscarex poháru. Podle historické
statistiky Iscarex poháru se Miloslava Keprtová zúčastnila celkem 409
bodovaných závodů při kterých absolvovala celkovou trať v délce
2408 km. Po Martinu Vackovi (Isacarex) a Evě Jiráskové (Maratonstav
Úpice) je třetí nejaktivnější závodnicí Iscarex poháru. Ještě v roce
2018 absolvovala 15 závodů a obsadila a v celkovém hodnocení Iscarex
poháru ve své kategorii 55+ obsadila 5. místo.
Celý nekrolog
najdete ZDE
-
Horský běh na
MS Masters: úspěch pro Janu Matyášovou
- 20. mistrovství světa v horském běhu Masters, které se po roce 2014
podruhé konalo na trati Schlickeralmlauf v Telfesu ve Stubaitalu,
(Rakousko) proběhlo úspěšně 4. září 2021 za slunečného podzimního počasí. Byl to
mega běžecký víkend s opravdu monstrózním programem: ve dvou dnech se
běželo ve 42 věkových skupinách s téměř 800 účastníky a rozhodovalo se o
18 mistrech světa.
- Nejrychlejším mužem v cíli a mistrem světa ve třídě M40 byl v sobotu
Brit žijící v Tyrolsku Thomas Roach. V ženské kategorii zaběhla
nejrychlejší čas dne Simone Raatzová z Německa a zajistila si tak i
titul mistryně světa v kategorii W45. Německo bylo také nejsilnější zemí
s největším počtem zlatých medailí v individuálním i týmovém hodnocení.
(zdroj: překlad z oficiálních stránek závodu)
- Závodu se zúčastnilo i mnoho českých běžců. Níže pak najdete
výsledky jedné z kategorií, v které na druhém místě doběhla Jana
Matyášová z Dolní Dobrouče (běhá za Silvita s.r.o. Ústí nad Orlicí).
Gratulujeme k obrovskému úspěchu! Kompletní výsledky všech kategorií
najdete zde.
Petr Borek
-
Fotbalisté doma prohráli s Litomyšlí 1:0
- Porážku domácího FK shlédlo Pod Jelenicí 110 diváků. Z dalších
utkání nešťastník krajského přeboru Rohovládová Bělá prohrála doma
s Chrudimí B 3 : 4 a stále nemá žádný bod, Choceň porazila doma
Heřmanův Městec 4 : 1. Ostatní zápasy se hrají v neděli. Z
výsledků dosud dosažených je zřejmé, že si Česká Třebové dosavadní
desáté místo v tabulce rozhodně nevylepší.
-
Mladí
basketbalisté vstoupili do oblastní soutěže U13.
-
- V sobotu 18.9. se hrály v nové hale na Skalce
dva zápasy týmu U13 českotřebovského SKB v nově koncipované
oblastní soutěži zahrnující Pardubický , Královéhradecký kraj a také
část Vysočiny. Zatím se zvítězit nepodařilo, týmpotřebuje sehrát a
doplnit soupisku. trápí také marodka. Po loňském covidovém roce, kdy se
soutěž nehrála, se věkem mladí hráči už nevejdou do kategorie U11 a tak
postoupili do vyšší kategorie, kde však patří mezi nejmladší.
Uvidíme, jak dopadnou další zápasy na př. v Ústí n. O, Trutnově, nebo
zápasy s týmem Pardubic či Havlíčkova Brodu...
-
Volná místa v
Taneční škole
-
Rodiče s dětmi: děti od 2 let věku, středa 16:00 - 17:00h
-
Hobby moderna děti: 6-8let, čtvrtek 16:00 - 17:15h
-
Studio Taneční školy Podbranská 971 Č.T.
-
Do konce září můžete ZDARMA přijít vyzkoušet.
-
Šárka Prossová, Taneční škola Česká Třebová M: 604 972 458
-
Očkovací
centrum v litomyšlské nemocnici je od 16. září přemístěno
- Od čtvrtka 16. září 2021 je očkovací místo v Litomyšlské nemocnici
přemístěno do jiné budovy. Registrovaní i neregistrovaní zájemci o
očkování nyní najdou očkovací místo v 1. patře budovy P. Pro
bezbariérový přístup je možnost využití výtahu. Pro vjezd do areálu
využijte hlavní vrátnice. Parkování v areálu nemocnice je po dobu
provozu očkovacího centra na hodinu zdarma.
-
Spokojení
účastníci konference Současné problémy v kolejových vozidlech
Konferenci
pořádá Asociace strojních inženýrů, Klub Česká Třebová a Dopravní
fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice ve spolupráci s Žilinskou
univerzitou v Žilině tradičně střídavě na dvou místech v České Třebové
av Žilině. . Konference se koná jednou za dva roky, střídavě v České
Třebové a v Žilině. Přednáškové bloky se uskutečnily ve dvou
dnech 15. a 16. září a v pátek 17. září byla pro účastníky konference
jako doprovodný program připravena exkurze do Muzea
starých strojů a technologií v Žamberku. Cílem 25. ročníku
předat přihlášeným účastníkům nové poznatky ve výzkumu, vývoji,
zkušebnictví, konstrukci, výrobě, provozu, údržbě a opravárenství
kolejových vozidel byl splněn. Současně byla také navázány nové
kontakty mezi účastníky konference, mezi akademickou sférou a
průmyslovou a provozní praxí.
-
-
Spojení mezi Pardubickým a
Královéhradeckým krajem bude už možná brzy pro cyklisty bezpečnější
- Pardubický kraj se
společně s Královéhradeckým krajem zapojil do jednání obcí dotčených
zamýšleným vedením dálkové cyklotrasy č. 14. Cílem spolupráce je
najít efektivní řešení propojení Pardubického a Královéhradeckého
kraje, zajistit tak cyklistům komfortnější a bezpečnější jízdu, a
pokud to bude možné, vyhnout se silně frekventovaných úsekům
komunikací pro motorová vozidla.
- Projednána byla stávající varianta napojení krajů, ale zároveň
vznikla i nová řešení, která budou předmětem dalších jednání.
„Pardubický kraj má zájem rozšířit a zkvalitnit síť dálkových
cyklotras a současně využít možnosti financování prostřednictvím
programu Interreg ČR/PL 21+. Velmi mě těší, že v této oblasti máme
stejný zájem i s Královéhradeckým krajem a společně se všemi
dotčenými budeme hledat to nejefektivnější řešení,“ uvedl radní
Pardubického kraje Alexandr Krejčíř zodpovědný za cestovní ruch,
sport a informatiku.
- Cyklotrasa č. 14 by vedla z Hrádku nad Nisou přes Liberec,
Turnov, Jičín, Hradec Králové, Třebechovice pod Orebem, Týniště nad
Orlicí, Kostelec nad Orlicí, Potštejn, Ústí nad Orlicí, Českou
Třebovou, Lanškroun až do Zábřehu na Moravě/Lesnice.
- Na území Pardubického
kraje je plánovaná cyklotrasa dlouhá přibližně 70 kilometrů, záměrem
je část trasy vést po již stávající cyklotrase č. 18 (Orlické
cyklo
& in-line království). Ve hře je i výstavba trasy na opuštěném
drážním tělese mezi Českou Třebovou a Lanškrounem.
-
Nový
obchodní ředitel ELDIS Pardubice
-
má
za cíl pomoci radarům na západní trhy
- Výrobce aktivních radarů, společnost ELDIS
Pardubice, má nového obchodního ředitele. Stal se jím Filip Vogel, který
ve firmě na pozici obchodníka a později zástupce obchodního ředitele již
dva roky působil. Mezi jeho hlavní úkoly patří proniknout s radary ELDIS
na náročné trhy v západní Evropě. Další cílové teritorium představuje
Latinská Amerika. Ještě v letošním roce bude instalován sekundární radar
v Kolumbii. Kromě toho hodlá Filip Vogel upevňovat pozice pardubického
výrobce na trzích, kde se mu tradičně daří.
-
„V
týmu jsme aktuálně tři obchodníci včetně obchodního ředitele, v říjnu
nastoupí čtvrtý, který bude mít na starosti primárně západní Evropu.
Jako velkou výhodu vnímám to, že všichni kolegové jsou zkušení a mají
přehled o radarové technice. Opřít se můžeme též o kvalitní back office,
který nám pomáhá řešit specifika výběrových řízení v jednotlivých
zemích,“ uvádí Filip Vogel.
- ELDIS Pardubice, který letos slaví třicet let na
trhu, dodal své radary již do téměř třiceti zemí. Nejúspěšnější je
v Indii, kde jeho radary pokrývají 99 % vzdušného prostoru země.
V letošním roce navíc firma uspěla v dalším výběrovém řízení a bude ve
spolupráci s lokální firmou Mahindra dodávat jedenáct radarů pro indické
námořnictvo.
- „V Indii se již několik let uplatňuje vládní
nařízení, že státní sektor má nakupovat indické výrobky, proto je
lokální výrobce hlavním kontraktorem a část výroby se uskuteční v Indii.
To je v současnosti běžný postup v řadě zemí. Například v Číně, kde
aktuálně rovněž řešíme významnou zakázku, jsme obhájili certifikaci a
plánujeme účast v dalších tendrech, proto tam připravujeme založení
joint venture společnosti,“ říká Filip Vogel.
- Po vynucené přestávce způsobené koronavirovou
pandemií se ELDIS Pardubice aktivně vrací na veletrhy a výstavy. V srpnu
se spolu s pardubickou společností RETIA představil na veletrhu IDEF
v Turecku, v září bude spolu s dalšími společnosti divize CSG Aerospace
prezentovat své produkty na veletrhu FAMEX 2021 v Mexiku. Mezitím nebude
chybět na domácím veletrhu IDET.
- „Latinskou Ameriku vnímáme jako potenciálně zajímavý
trh. Díky letošní instalaci radaru v Kolumbii získáme důležitou
referenci. Především si ceníme toho, že v tendru na tuto zakázku jsme
uspěli v konkurenci se španělskou Indrou, která je v tomto regionu
velice silná. Kolega, který má tento region na starosti, tam v minulých
týdnech absolvoval delší cestu a řadu obchodních jednání,“ upřesňuje
Filip Vogel.
- Nový obchodní ředitel také v současnosti dokončuje
jednání s německým zákazníkem o uzavření smlouvy na dodávku radaru.
Půjde o průlomovou zakázku v zemi západní Evropy. Na toto teritorium se
hodlá ELDIS Pardubice výrazněji zaměřit. „Od října nastoupí obchodník,
který bude mít západní Evropu primárně na starosti. Věříme, že první
realizovaná referenční zakázka nám pomůže také v dalších tendrech,“
dodává nový obchodní ředitel.
-
Filip
Vogel (33 let) je absolventem Stavebního
fakulty ČVUT, kde absolvoval též doktorské studium. Před nástupem do
společnosti ELDIS Pardubice pracoval jako obchodní manažer ve
společnosti Argun. Obchodní tým pardubického výrobce aktivních radarů
rozšířil v červnu roku 2019, o rok později se stal zástupcem obchodního
ředitele. Mezi velké záliby nového obchodního ředitele patří cestování.
V letech 2017-2018 absolvoval s kamarádem cestu kolem světa vozem Lada
2101. Vůz je dnes v Rusku vystavený v muzeu, jde o jediný „žigulík“,
který cestu kolem světa absolvoval.
-
- O společnosti ELDIS Pardubice
- Společnost ELDIS Pardubice, s.r.o. je ryze česká
firma, která byla založena v Pardubicích v roce 1991, a v letošním roce
tak slaví 30 let své existence. Od svého vzniku se specializuje
především na oblast vývoje a výroby radarové techniky a systémů pro
řízení letového provozu, v současnosti je předním českým výrobcem
aktivních radarových systémů. Produkty společnosti používají zákazníci
ve více než pětadvaceti zemích po celém světě, včetně České republiky,
přičemž tyto radarové systémy slouží civilním organizacím zajišťujícím
řízení letového provozu i vojenským subjektům. Nejdůležitější aktuální
produkty společnosti jsou primární přehledový radar RL-2000, sekundární
přehledový radar MSSR-1 a přesný přibližovací radar PAR-E. Všechny tyto
systémy jsou tvořeny moderní, výhradně polovodičovou technologií, jsou
modulárně rozšiřitelné a plně v souladu s normami EUROCONTROL a ICAO. Od
roku 2017 je společnost ELDIS Pardubice součástí průmyslového holdingu
Czechoslovak Group a její divize CSG Aerospace.
-
- O holdingu Czechoslovak Group
- Czechoslovak Group (CSG) je holding navazující na
tradici československého průmyslu. Podporuje rozvoj tradičních českých a
slovenských společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové
výrobě a obchodu. V podnicích začleněných do holdingu CSG, které
vygenerovaly v roce 2020 tržby v hodnotě více jak 25,7 mld. Kč, pracuje
více než 8100 zaměstnanců. Hlavními obory CSG jsou strojírenství,
automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. S produkty
společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat
na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá.
|