-
Blížící se
konec volebního období vybízí k závěrečné rekapitulaci.
-
Já
se v tuto chvíli zaměřím zatím na oblast školství, která mně vždy byla
a je nejbližší a kterou jsem měla ve své gesci.
- Na modernizaci mateřských a základních
škol byla vynaložena v letech 2019 - 2022 částka v celkové výši 157
mil. Kč. Jednalo se o zateplování budov, celkové rekonstrukce,
přístavbou u MŠ U Koupaliště došlo k navýšení kapacity mateřských
škol. Velkým dluhem z dřívějších dob byl, a dosud ještě je, stav ZŠ
Ústecké. Zatím se podařilo zrealizovat nezbytnou rekonstrukci
sociálního zařízení na budově 1. stupně vč. elektroinstalace a nových
podlah na chodbách. Letos byly zahájeny stejné práce na budově 2.
stupně a ještě v tomto roce je plánována celková rekonstrukce tzv.
školičky.
- Zavedením pravidelných pracovních
setkávání s ředitelkami a řediteli MŠ a ZŠ se nastavila vzájemná
spolupráce mezi MŠ a ZŠ při přechodu dětí do prvních tříd a výrazně se
zlepšila spolupráce uvedených školských zařízení se zřizovatelem, a to
nejen v souvislosti při řešení problémů s covidem nebo umístěním
ukrajinských dětí do škol.
- Věřím, že každoroční udělování ceny
„Českotřebovský Ámos“ zástupcům všech třebovských škol a školských
zařízení přispělo k uznání a ocenění dobré práce pedagogů a také
k motivaci do další činnosti ve výchovně vzdělávacím procesu.
- Jsem si ovšem také dobře vědoma, že máme
v oblasti školství ještě řadu problémů, nad kterými nemůžeme zavírat
oči a na které mj. poukázala i Mapa vzdělávání. Úroveň školství
v našem městě nám není lhostejná, proto s cílem tyto problémy řešit
vznikla pracovní skupina, v níž jsou zástupci vedení města,
zřizovatele, vedení školských zařízení a odboru sociálních věcí. Tato
začala pracovat na jaře letošního roku, další setkání se uskuteční v
září po zahájení školního roku.
- Škola děti vzdělává, učí je schopnosti
zvládat a přijímat změny, připravuje je na život. Učitelé mají v tomto
procesu nezastupitelnou roli.
- J. Á. Komenský řekl: „Naši učitelé
nesmějí být podobni sloupům u cest, jež pouze ukazují, kam jít, ale
samy nejdou.“
- Naším cílem je tedy vytvářet pedagogům
takové pracovní prostředí a takové podmínky, aby mohli své poslání
plnit co nejlépe.
- Magdaléna Peterková, starostka města
-
Regionem
Orlicka po třicáté šesté
-
- Přes Českou Třebovou dnes
projela 4. a poslední etapa mezinárodního cyklistického závodu
kategorie JUNIOR závodu Regionem Orlicka, jehož pořadatelem je Sportovní
klub policie DUHA Lanškroun. Podobně jako v jiných letech velká účast,
vysoká úroveň. Do cíle poslední etapy dojelo 120 klasifikovaných
závodníků dalších 8 vylo diskvalifikováno nebo do cíle nedojelo. V
cíli vyl první prostějovský závodník Matyáš Koblížek Výsledky jsou
kompletně k dispozici na webu skpduha.cz
ZDE.
- Na
Starém náměstí v České Třebové byla poslední rychlostní prémie závodu,
kterou vyhrál Milan Kadlec z Dukly Praha před Richarem Kobrem z týmu
Roman Kreuzinger Academy. To měli závdníci za sebou právě 69 km této IV.
etapy. První závodníci na prémii jsou na první fotografii. Na cyklisty
na náměstí v České Třebové čekalo několik desítek sledujících. Na dolním
snímku je průjezd hlavního pelotonu.
Více ve zvláítním textu ZDE
-
-
Zablokovaná
Podbranská, včetně chodníku
-
- Fotografie není dnešní,
nedělní, byla pořízena již ve středu 1. června dopoledne. Nicméně
ukazuje na stav, který se zde v jednosměrné části Podbranské ulice
opakuje s určitou periodicitou a naznačuje, že takto kamiony zásobovaná
prodejna stavebnin do této lokality nepatří. Docela si připomínám, když
se o prodej bývalé sběrny surovin firmě RYDO dojednával, tak zde
mělo být sídlo firmy přenesení z Topolové ulice v Borku (což bylo
splněno), ale o žádné prodejně stavebnin ani řeči, měla zde být nějaká
vzorkovna materiálů a byly k tomu předloženy i výkresy. Nejde jen
o dočasné zablokování dopravy, ale také o parkování těžkých vozidel na
chodníku, který není na takovou zátěž stavěn a můžeme jen tipovat,
jak dlouho to vydrží. Při stavbě byly jistě stanoveny podmínky, které
lze ve stavebním povolení dohledat.
- Podobně to je i jinde. Na logistický termináíl Metrans má dojíždět
denně max. 50 kamionů, ve skutečnosti jich je až 300. Rekonstruovaná
silnice pdo tunely by to však měla vydržet. Horší je to, že polovina z
tohoto počtu odjíždí denně parkovat do areálu firmy Rozlivka transport,
pronajaté Metransu po místní komunikaci, kterou musíme nákladně
opravovat, i když by bylo zapotřebí se věnovat vylepšení stavu
komunikací ve městě.... Omezit přitom město samo firmy využívající
komunikace nemůže, byl by to faul proti jejich podnikání. Můžeme však
chtít příspěvek na opravy. V případě Metransu je snad již přislíben.
Ovšem až v souvislosti se stavbou druhé etapy rozšiřující
zdejší logictický areál...(Foto VV)
-
17 nových
videí na webu Českotřebovského deníku v červenci 2022
-
V červenci
bylo publikováno 17 videí, od 1. ledna celkem 120.
-
-
|