-
TANEČNÍ
ŠKOLA STARTUJE JARNÍ TOUR VELKÝCH FORMACÍ
-
Po úspěšné podzimní soutěžní sezóně sól, duet a malých skupin nás
čeká čtyřměsíční tour velkých formací. Do soutěžního klání, posíláme
celkem 10 velkých formací, ve kterých tančí na 150 tanečníků.
Tradičně, jak je již dlouhou dobu zvykem, soutěžíme ve třech tanečních
stylech moderndance, discodance a streetdance.V těchto kategoriích
budou bojovat v nejvyšší výkonnostní třídě a to v extralize tři
formace. V II.lize dvě a pět ve III.lize. Soutěžní klání bude probíhat
ve všech věkových kategorií Mini, děti, junioři, dospělí. Letos, po
malé přestávce, se do soutěžení vrací naše ženy a budou mít možnost
poprat se o přední umístění. Po delší covidové pauze, se však nemění
nic na soutěžním srdci, nejen tanečníků, ale i celého doprovodného
teamu. Jak se říká "medaile jsou fajn", ale cesta k nim vede přes
přátelství, vzájemnou podporu , společné zážitky a sounáležitost
všech. A to je náš cíl pro rok 2023.
- Děkujeme předem všem tanečníkům, trenérům, rodičům i těm, co nás
podpoří a budou držet palce.
- Před startem jarní sezóny jsme v letošním roce využili možnosti
trenérských zkoušek pro mladé trenéry. Kategorii trenér
IV. třídy úspěšně absolvovali Kristýna Vomáčková, Aneta
Kaplanová, Zuzka Mazurová, Lenka Špajsová, Sofie Horská, Martin
Prossa a Marek Prossa. Gratulujeme. Šárka Prossová
(ilustrační snímek z akcí TŠ)
-
Na
modernizaci Kubelkovy ulice město poskytne kraji finanční příspěvek
-
Předmětem
Smlouvy je finanční závazek Města při realizaci akce ,,Modernĺzace
silnice III/36012 ul. Kubelkova, Česká Třebová". Město a Kraj mají z
důvodu efektivity vynakládaných veřejných prostředků v úmyslu
spolufinancovat akci Modernizace silnice lll/36012 ul. Kubelkova.
Kraj se zavazuje samostatně realizovat a financovat akci
,,Modernizace silnice lll/36012 ul. Kubelkova, Česká Třebová" s
předpokládaným termínem zahájení v roce 2023. Město se zavazuje
kraji z důvodu zkapacitnění kanalizace a následného zvýšení nákladů
oproti rozpočtu přispět formou finančního příspěvku objekt:"Dešťová
kanalizace" částkou 4 656 751,- Kč vč. DPH Příspěvek bude Kraji
poskytnut bez zbytečného odkladu od protokolárního předání a
převzetí díla a ukončení fakturace Zkapacitnění kanalizace - Dešťová
kanalizace spočívá: o přílož vodovodního potrubí DN 200 v délce 510
m a DN 225 v délce 175 m a zřízení nových šachet pro napojení
kanalizace, změna profilu dešťové kanalizace z DN 300 na
DN 400.
- Po dokončení stavby bude provedeno majetkoprávní vypořádání.
Dešťová kanalizace bude po řádném provedení díla převedena na
základě předávacích protokolů do vlastnictví Města, vyjma uličních
vpustí vč. přípojek, které budou ve vlastnictví Kraje. Termín
ukončení akce je předpokládán v roce 2023.
-
Ke smlouvě o finančním
příspěvku města je třeba dodat vysvětlení:
- Přílož vodovodu DN200 je pro potřeby
získání užitkové vody pro zasněžování Skiareálu Peklák z vodního
zdroje na Parníku. Voda bude čerpána z nově vybudované zdržovací
nádrže na vodoteči na ploše mezi železniční tratí a ulicí Pod
Březinou. Zkapacitnění dešťové kanalizace je pak vynuceno odvodem
srážkových vod z tělesa železniční trati po realizaci
modernizace koridoru a tato část investice by měla být proto
požadována k úhradě na investorovi rekonstrukce koridorové trati.
Protože zatím nebyla stavba modernizace železničního uzlu zahájena,
nelze toto financování v předstihu požadovat. Úhradu investice pro
potřeby modernizace koridoru by mělo město požadovat jako vynucenou
investici.
- Stavba "modernizace silnice" byla původně
ohlášena již na loňský rok, ve výběrovém řízení vyhrála společnost
Eurovia. Loni však byla provedena během září pouze přeložka vodovodu v
oblasti stadionu Pod Jelenicí. Součástí stavebních podmínek není jen
cena, ale také časový termín pro realizaci investice. Právě z tohoto
důvodu se nakonec investice odložila až na letošní rok.
-
Stavba bude znamenat
velké omezení pro obyvatele na ulicí a přilehlé čtvrti, Informace o
průběhu stavby budpu podány občanům na veřejném jednání dne 21. 3. v
budově Orlíku. (mm)
-
Vypsána
veřejná zakázka na statické zajištění Malé scény
-
Zachráníme
budovu a získáme kavárnu a spojovací chodbu na jeviště
-
Předmětem
této veřejné zakázky je statické zajištění severozápadní části budovy
Malé scény. Na akci byla vypracována projektová dokumentace s
položkovým výkazem výměr. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je
uvedena ve výši 13.000.000,- Kč ale bez DPH
- Jde o stavební práce vymezené návrhem
smlouvy a projektovou dokumentací s výkazy výměr, kterou zpracovala
projekční kancelář Ing. František Málek Litomyšl. Zadavatel nepřipouští
varianty nabídky. Projektová dokumentace řeší bourací práce stávající
šatny a kavárny, statické zajištění základové spáry přilehlé části
budovy Malé scény a realizaci nové dvoupodlažní přístavby šatny, kavárny
s terasou a také spojovací chodby mezi předsálím a zázemím za jevištěm.
Stavební práce budou prováděny za částečného provozu budovy Malé scény.
Prostor, kde budou prováděny stavební práce bude stavebně oddělen, tak,
aby bylo možné v budově Malé scény realizovat program, možná v poněkud
omezeném rozsahu (Nebude k dispozici např. stávající šatna).
-
Více ZDE
-
PROJEKT
SDÍLENÁ KOLA JINDE OPOUŠTĚJÍ
-
Bikesharing
je zdánlivě velmi šlechetný a ekologický záměr, ale je to soukromý
byznys jedné firmy, která za svou službu chce až dost peněz. Peníze od
města tvoří většinu příjmů z této služby. Tak nějak to vyhodnotili
Liberci, kde sdílená kola dvě sezóny provozovali v tzv. zkušební době s
firmou Rekola, pro cenu smlouvu neprodloužili. Nová firma Next Bike
požaduje příspěvek města na provoz 100 kol po dobu jedné sezóny1,1
milionu korun. Mají loňskou zkušenost s firmou Bolt, která
provozuje elektrokoběžky a na městě nechce ani korunu. Liberec má
kopcovitý terén, pro který jsou koloběžky vhodnější. Odmítnutí sdílených
kol naopak kritizuje liberecká opozice.
- V prvním roce byl o sdílená kola poměrně velký
zájem, .každé kolo mělo v průměru denně tři výpůjčky. Další rok zájem
opadl o 43 procent a kol přitom přibylo. Hlavním důvodem bylo, že kola
už nešlo odkládat, kde si člověk zamanul, ale musela se odstavovat do
předem určených stojanů, které například v okrajových částech města
vůbec nebyly. V roce 2020 chtěla radnice k běžným kolům přiobjednat i
dvacet elektrokol s ohledem na kopcovitý terén v Liberci. Cena dva
miliony se ale radnici zdála příliš vysoká.
- Naše nabídka počítá s
15 minutami zdarma, ale všude to tak není. Je to dobrý "náborový
příspěvek"pro zavedení služby.. Jinde platí i za první půlhodinu
(Pardubice, Hradec Králové 24 Kč, v Praze je 30minut za 30 korun.
Více ZDE
-
Ještě
poznámka: V České Třebové máme kopce taky a navíc i nemožnost
legálně přejet Českou Třebovou napříč bez použití auty
exponovaných silnic, kde cyklisty neradi vidíme. Lze tedy
chápat bikesharing jako podnět pro rychlé vytvoření legálních cest pro
cyklisty. Pak by to přineslo další užitek pro všechny a splnilo sen
autorů projektu -
napomoci transformaci měst.
(mm)
-
FOTOGRAFIE PRO
PAMĚTNÍKY
- Dlouhá desetiletí se v České Třebové hrál fotbal na hřišti na
Farářství, kde se také odehrávaly i jiné velké události, třeba sokolská
cvičení. A uskutečnila se zde také i místní I. spartakiáda v roce 1955.
Hrály se zde nakonec i památné zápasy II. fotbalové ligy. Tak třeba na
fotbal s Rudou Hvězdou Brno tehdy přišlo v roce 1960 přes 4000 diváků.
(Výsledek zápasu byl 0:0). Hřiště po mnoha stránkách nevyhovovalo,
především nebylo v rovině a tak každé mužstvo hrálo polovinu zápasu "s
kopce" a druhou "do kopce". Byly jen jednoduché šatny. Jakousi výhodou
byla přítomnost červeňáku. Pavlače se měnily na fotbalové tribuny....
Fotografie bude ještě z doby před II. sv. válkou...
-
-
Aktuální stav
investic ŘSD v Pardubickém kraji
-
Bylo to hlavním tématem jednání hejtmana Martina Netolického a
ředitelem krajské správy této státní organizace Bohumilem Vebrem. Ten
hejtmana seznámil především s průběhem příprav výstavby dalších úseků
dálnice D35.
- „Po dokončení prvních dvou úseků dálnice D35 z Opatovic nad Labem
do Časů a do Ostrova je pro nás důležité, abychom měli aktuální
informace o stavu příprav dalších úseků kolem Vysokého Mýta a Litomyšle,
protože to jsou dvě velká sídla dlouhodobě zatížená nákladní kamionovou
dopravou. Ještě v letošním roce plánu ŘSD zahájit stavbu téměř 12
kilometrů dlouhého úseku mezi Janovem a Opatovcem, kde již bylo
dokončeno výběrové řízení a je vybrán dodavatel stavby. Dále by
v letošním roce měla být zahájena stavba šestikilometrového úseku Vysoké
Mýto – Džbánov a samostatná stavba tunelu Homole,“ řekl hejtman
Martin Netolický.
-
Žamberk připravuje sjezd z I/14
do areálu sportovišť
-
Tématem setkání, s ředitelem krajské správy ŘSD kterého se
zúčastnili také starosta a místostarosta Žamberku, byly také investice
na silnici I/11 při vjezdu do města od Jablonného nad Orlicí. Město zde
řeší především sjezd do areálu, ve kterém se nachází kemp, koupaliště a
město zde plánuje také budování zimního stadionu. „Naším záměrem je
domluvit se s ŘSD na vybudování sjezdu ze silnice I/11, který by zároveň
sloužil jako vjezdová brána do města a pomohl by k uklidnění dopravy na
vjezdu do centra. Je to téma, o kterém se ve městě hovoří přes 10 let a
v souvislosti s naším plánem na vybudování zimního stadionu nyní opět
ožívá. V našem případě bychom pak až po tuto vjezdovou bránu chtěli
protáhnout veřejné osvětlení a následně zajistili komunikace uvnitř
samotného areálu,“ uvedl starosta Žamberku Jiří Mencák. Ředitel
krajské správy ŘSD Bohumil Vebr přislíbil, že bude na tento sjezd zadáno
vypracování projektové dokumentace, ze které vyplyne optimální varianta
řešení celé lokality.
-
Síť cyklotras v Toulovcových
Maštalích doznává změn. Zlepší se i zázemí pro elektrokola
-
Projekt na přeznačení cyklotras v Mikroregionu Maštale,
na který kraj finančně přispěl, se řešil na setkání hejtmana Martina
Netolického s představiteli města Proseč. V dalších etapách plánuje
mikroregion rozšíření mobiliáře včetně dobíjecích stanic na
elektrokola.
- Lokalita Toulovcových Maštalí patří mezi jednu
z nejnavštěvovanějších oblastí v našem kraji. Skalní útvary lákají
každoročně tisíce lidí z řad pěších a cykloturistů. Právě pro ně
Mikroregion Maštale dokončuje obnovu a vylepšení značení sítě cyklotras.
Kromě obměny značení došlo k novému trasování, úpravě tras, ale také
napojení na náš hrad Rychmburk a železniční stanici v Předhradí.
- "Změna
tras byla konzultována se starosty členských obcí, ochránci přírody a
dalšími klíčovými subjekty tak, aby se celá oblast ještě více
zatraktivnila,“ uvedl hejtman Martin Netolický, kterého starosta
Proseče a předseda Mikroregionu Maštale Jan Macháček informoval také o
dalších projektech pro turisty. „V letošním roce by měla být
realizována první etapa instalace dobíjecích stanic pro elektrokola na
trase Hluboká – Proseč – Budislav, protože roste počet cyklistů, kteří
elektrická kola
využívají. Touto infrastrukturou se tak maštale více
otevřou také cyklistům, kteří nejsou tolik fyzicky zdatní,“ řekl
hejtman.
- Druhým tématem jednání byly také investice do dobrovolných hasičů.
V loňském roce převzali prosečtí hasiči dopravní automobil, na
jehož pořízení přispěl částkou 300 tisíc korun také Pardubický kraj.
Nyní Proseč řeší pořízení nové hasičské cisterny, jelikož ta stávající
je téměř 40 let stará a dosluhuje. Dalším projektem je vybudování přírodního koupacího biotopu na místě
původního koupaliště. „Stávající koupaliště z 30. let 20. století
netěsní a je po všech stránkách nevyhovující. Pro zásobování koupaliště
má obec připraven
nový vrt s vysokou vydatností.
-
Poznámka: zajímavostí města Proseč je jeho znak se symbolem kohouta.
Nemá však lidskou hlavu....
-
II. etapa silnice II/366
do Křenova dokončena
- Silnice II/366 v okrese Svitavy
prochází v posledních letech velkou proměnou. Letos silničáři dokončí
poslední etapu oprav, a to v úseku z obce Pohledy až ke křížení se
silnicí I/43. Celkové náklady na opravu 16,5 kilometrů silnice
dosáhnou 370 milionů korun včetně DPH. Pardubický kraj na všechny
úseky využil finance z Integrovaného regionálního operačního programu.
Dotace dosáhly v jednotlivých etapách 60 až 90 procent uznatelných
nákladů.
-
Již
v roce 2021 byla dokončena modernizace ze Zadního Arnoštova do Křenova
za 60 milionů včetně DPH, v loňském roce byly dokončeny další tři
etapy z Křenova až po konec obce Pohledy za 180 milionů včetně DPH. Na
průtah Pohledy byly navíc instalovány takzvané chráničky pro zavedení
5G sítě. V letošním roce na svou realizaci čekají poslední dvě etapy
od Pohledů přes Sklené až ke křižovatce se silnicí I/43 za 130 milionů
včetně DPH.
- V rámci modernizace posledních dvou etap
se počítá s obnovou nefunkčního odvodnění komunikace, odfrézováním
stávajících krytových vrstev vozovek a sanací spadlých krajů vozovky.
K opravě se používají moderní metody včetně recyklace přímo na místě a
vyztužení krajních částí vozovky, což má do budoucna zamezit problémům
se spadlými krajnicemi. Samozřejmostí je i náhradní výsadba.
- „Rekonstrukce vozovky spočívá v
odfrézování stávajících krytových vrstev, sanaci krajů v celé délce
úseku. Vozovky se v dobách minulých rozšiřovaly tak, že únosný je
pouze původní vozovka a kraje jsou takzvaně na blátě, a z tohoto
důvodu nám potom vznikají typické poruchy. Touto technologií ale
problémům s krajnicemi do budoucna zamezíme,“ uvedl náměstek
hejtmana zodpovědný za oblast dopravy Michal Kortyš. Modernizovat se
bude také odvodnění komunikace. Propustky a nefunkční odvodňovací
zařízení s ukončenou životností se dočkají obnovy. Vyhovující
propustky budou v rámci rekonstrukce vyčištěné.
-
- Na modernizaci první etapy ze Zadního
Arnoštova do Křenova o celkové délce 3,5 kilometru činila dotace z
evropských fondů 90 procent, tři další etapy z Křenova až po konec
obce pohledy byla dotace ve výši 60 procent a ve stejné výši je bude
Pardubický kraj čerpat i na poslední úsek z Pohledů přes Skelné až ke
křižovatce se silnicí I/43. Celkem bude ve všech etapách opraveno 16,5
kilometrů silnice II/366.
-
Služka
vstoupila do českých kin. Drama o lásce dvou dívek se natáčelo v
Pardubickém kraji
-
V pardubickém
kině CineStar proběhla v úterý 14. března exkluzivní česká
předpremiéra celovečerního snímku Služka, který vznikl
v česko-slovenské koprodukci, a filmaři jej z velké části natáčeli
přímo v Pardubickém kraji.
- Film je inspirovaný stejnojmenným románem
Hany Lasicové, která je společně s režisérkou Marianou Čengel
Solčanskou i spoluautorkou scénáře. Historické drama pojednává o dvou
dívkách zmítaných problémy dospívání a citovou nejistotou, které se
rozhodnou podlehnout vzájemné přitažlivosti bez ohledu na rozdíly v
jejich sociálním postavení a národnosti. Zatímco se v roce 1918 svět
koupe v krvavé válce, zápasí služka a panská slečna o právo svobodně
žít a milovat. V hlavních rolích účinkují Dana Droppová, Radka Caldová,
Anna Geislerová, Vica Kerekes, Karel Dobrý, Zuzana Mauréry, Cyril
Dobrý, Lukáš Pelč a Marko Igonda.
- „Pardubický kraj dlouhodobě podporuje
vybraná audiovizuální díla, která se nějak váží k našemu kraji,
v tomto případě byla vazba zcela evidentní, protože produkce si pro
natáčení vybrala zámek ve Slatiňanech, kde již v době jednání
s produkcí bylo deklarováno, že se tam natočí naprostá většina záběrů.
Natáčení probíhalo ve složitých podmínkách covidové pandemie na podzim
roku 2020 a na jaře 2021. Kromě 29 natáčecích dní ve Slatiňanech se
točilo i dva dny v Železných horách a jeden den v Holicích,“ uvedl
k premiéře filmu Alexandr Krejčíř, člen rady Pardubického kraje
zodpovědný za majetek, sport a cestovní ruch.
- Regionální filmová kancelář Pardubického
kraje East Bohemia Film
Office spolupracovala s produkcí Bright Sight Pictures od roku
2019 - vytipovala další vhodné lokace pro natáčení v kraji, například
kostel sv. Martina v Holicích, zprostředkovala kontakty na ubytování,
catering, stavbu kulis či vyhlášení komparzu. East Bohemia Film Office
ve spolupráci s produkcí a distributorem zorganizovala předpremiéru
filmu v Pardubicích.
-
- Trenér
Jindřich: Chceme vybojovat bronz
-
Do třetice
všeho dobrého tentokrát neplatilo. Zatímco v osmifinále a ve čtvrtfinále
dokázali Kohouti otočit napínavé série a v pátém rozhodujících střetnutí
se dvakrát radovali z postupu, v semifinálové partii s Novým Bydžovem
patřil závěr soupeři.
-
Za další
napínavou hokejovou podívanou se ohlíží trenér Jaromír Jindřich.
-
„Popravdě
řečeno, musel jsem si dát časový odstup, abych se k semifinálové sérii
vrátil. Bylo to, jak se říká, na krev. Hrál se hodně dobrý hokej. První
zápas vyzněl ve prospěch Bydžova, narazili jsme na typologicky úplně
jiného soupeře. NB má narostlý a hodně silový tým, s šikovnýma hráči,
kteří neuhnou a neustále se tlačí do brány. Zápas jsme nezvládli ve
třetí třetině, v níž jsme fyzicky odpadli. Naše trable, bohužel,
neskončili první prohrou. V kabině se rozjela chřipka, která během celé
série přeskákala snad přes všechny hráče. Proto musím ocenit nasazení ve
druhem a čtvrtém zápase, které jsme sice vyhráli, ale s velkými
zdravotními problémy. Pozor, to nikterak nesnižuje výkon soupeře. Třetí
zápas byl jak přes kopírák toho prvního. Výborné dvě třetiny a potom
kolaps, tentokrát na konci druhé třetiny, kdy naše nedisciplinovanost
pohřbila celé úsilí.
-
Rozhodující
pátý zápas jsme nepochopitelně ztratili hned na začátku zápasu, kdy tým
nepodržel do té doby slušně chytající brankař Kraus. Tento okamžik mě
osobně trápí nejvíce. Stále si promítám, co jsem mohl udělat jinak,
abych týmu a Krausíkovi pomohl. Je to mladý brankař, i díky jeho výkonům
jsme mohli hrát o finále. Stalo se, nic nevrátíme. Semifinálovou sérii
jsme prohráli 2:3 na zápasy. Kvalitnímu soupeři gratuluji, našim hráčům
ještě jednou děkuji za nasazení a bojovnost.
-
Doufám, že se nyní popereme o
třetí místo, i když jme první utkání s Novým Městem nad Metují prohráli.
Soupeř je kvalitní, rovněž chce medaili. Tu by si za celou sezonu určitě
zasloužili českotřebovští fanoušci.“
-
|