Notable real estate staví garáže za
domy v Borku
Již před dvěma lety
vznikla za domy postavenými podél Semanínské ulice první upravené
parkoviště se sedmi garážemi. Současně byl upraven příjezd i
chodník. Nyní projekt pokračuje v prostoru za dalším domem, kde
vyroste dvacet garáží stejného typu. Dnes 15. srpna byl od rána v
Borku čilý ruch, Kamiony s nákladem stály v dlouhé řadě. Chytře
zaparkovaný velký jeřáb firmy Kubový jim odebíral náklad a přenášel
pěkně do řady na připravené místo. Během dopoledne se
podařilo přemístit všech deset z Německa přivezených
garáží,připravených k okamžitému využití. Dnes to byl teprve
začátek. V úterý 16/8 bule specializovaná firma pokládat asfaltový
koberec na parkovišti i příjezdové cestě a ve čtvrtek bude
dokončena montáž další desítky garáží. Pro navážení garáží z Německa
bylo třeba zajistit i zpětné využití kamionů, byly zde proto také
slovenské kamiony. Na úpravě okolí se pracovalo celý den, viz
fotografie. Na řadu by pak následně měla přijít i třetí lokalita za
prodejnou, zřejmě v příštím roce.
Českotřebovský deník akci natočil na
video, potupně bude doplněno o další dění v tomto týdnu tak, aby na
víkend mohla být z této akce zveřejněna kompletní reportáž. zatím pár
fotografií... (mm)
Nová střecha v Bezděkově
Dům
čp. 1092 v Bezděkově stojící naproti areálu bývalého Böhmplastu a
Domovu pro seniory dostává novou střechu Je to dům
rozlehlý, proto je hodně práce. Dnes v úterý se zde pracovalo
naplno, především bylo třeba do výšky na střechu přemístit spoustu
materiálu a to se neobešlo bez velkého jeřábu. Práce nevyly na
chvilku, takže průjezd komunikací přes Bezděkov nebyl možný. Bohužel
uzávěra nebyla zejména od ulice U Podhorky nijak označena a tak se
musela vozidla otáčet a vracet. Je to ovšem omluvitelné, bez
uzavření průjezdu komunikací se to udělat nedalo.
Den železnice v České Třebové bude
v sobotu 16. září 2023
Všichni příznivci světa na
kolejích by v sobotu 16. září neměli chybět v České Třebové. V
areálu železničního depa se od 8 do 16 hodin koná Regionální den
železnice s pestrým programem. Na co se můžete těšit?
Program
v areálu depa:
výstava historických i moderních
kolejových vozidel
provoz vláčku taženého lokomotivou Prasátko (ř. 701)
možnost svezení na stanovišti strojvedoucího
občerstvení, stánky, dětský koutek
Program v uzlu Česká Třebová a okolí:
zvláštní vlaky vedené pantografem (Žabotlamem)
a parní lokomotivou (viz jízdní řád)
souběžná jízda pantografu a parního vlaku z České Třebové do
Opatova
kyvadlová doprava mezi nádražím a depem
jízdy pantografem po různých kolejích v uzlu Česká Třebová
možnost návštěvy dopravního sálu a simulátoru řízení lokomotivy ve
SŠ technické a dopravní v Habrmanově ulici od 9 do 14 hod.
zpřístupnění prostor hasičů Správy železnic v Semanínské ulici
možnost návštěvy ústředního stavědla 019 (přístup podchodem od
firmy Korado)
Více informací najdete ZDE
Procházka po
historických místech v okolí Kozlova
V sobotu 19. srpna odpoledne se z iniciativy kozlovských
obyvatel uskuteční procházka z obce na historická místa na Kozlovském kopci, např. ke kdysi významné "Hurtově louži". Sraz zájemců
o nenáročnou procházku na místa, kde jste možná ještě nebyli je v 14 hodin
u horního rybníčka v Kozlově.
7. října se bude slavit 150 let Moravské pohraniční
dráhy
Dolní Lipka - Hanušovice - Šternberk
První vlak zde projel 15. října 1873
Fanoušci železniční
nostalgie se mají i na podzim v Pardubickém kraji na co těšit.
V sobotu 7. října je totiž čekají oslavy 150 let od zprovoznění
někdejší Moravské pohraniční dráhy z Dolní Lipky přes Hanušovice do
Šternberka. Centrum oslav bude umístěno v prostorách železniční
stanice a výtopny v Dolní Lipce, kam budou zájemce svážet historické
parní vlaky. Ti se mohou těšit nejen na umístěné exponáty, ale také
komentované prohlídky, představení budoucího železničního muzea
v Dolní Lipce či přednášky o historii samotné dráhy. Po celý den
bude zajištěn hudební doprovod a občerstvení.
„Ve spolupráci s Českými drahami a
Muzeem starých strojů a technologií v Žamberku si chceme připomenout
významné výročí 150 let od zprovoznění někdejší Moravské pohraniční
dráhy z Dolní Lipky přes Hanušovice do Šternberka, po které se první
vlaky projel 15. října 1873. Jedná se tak o vyvrcholení letošních
jízd parních vlaků v Pardubickém kraji, které každoročně lákají
velké množství železničních nadšenců. Věřím, že nejen ti ocení také
oslavy v Dolní Lipce, které se uskuteční v sobotu 7. října. Do Dolní
Lipky se bude možné dopravit stylově parními vlaky z České Třebové,
Týniště nad Orlicí, Olomouce, ale také polského Klodzka. Na místě
pak budou kromě souprav, kterými bude možné se svézt, vystaveny také
lokomotivy novějšího data výroby jako například Sergej či Hektor.
Součástí akce budou komentované ukázky techniky, prezentace
budoucího železničního muzea či samozřejmě přednášky o historii
trati,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že v průběhu dne
bude v Dolní Lipce připraveno také občerstvení a hudební doprovod,
který zajistí kapela Mifo Band z Králík.
Organizátory akce jsou
Pardubický kraj, České dráhy a Muzeum starých strojů a technologií
za přispění řady partnerů. Podle obchodního manažera
Českých drah pro Pardubický kraj Josefa Huryty je akce naplánována
tak, aby ji mohli navštívit lidé ze všech koutů nejen Pardubického
kraje. „Celý program bude zajištěn tak, aby se do Dolní Lipky
mohli dopravit návštěvníci nejen z Pardubického kraje, ale i ze
vzdálenějších regionů. Pro cestující směrem od Prahy a Pardubic je
optimální napojení na parní vlak v Ústí nad Orlicí. Z Olomouce pak
pojede nejprve elektrická trakce do Šumperka a následně do Dolní
Lipky již parní vlak. Stejný režim bude veden na cestě zpět,“
řekl Josef Huryta.
Podle předsedy Muzea starých strojů a
technologií Michala Bednáře je cílem organizátorů přilákat
návštěvníky také z Polska. „Na pravidelných jízdách do Polska,
kde je naším partnerem muzeum ve Slezské Javořině, vidíme, že pára
je u našich sousedů velmi populární. Domluvili jsme se tedy, že
bychom soupravu, kterou využíváme pro letní parní jízdy
v Pardubickém kraji, využili pro jízdu z Klodzka do Dolní Lipky a
zpět, čímž bychom si mohli přivést velké množství fanoušků
železniční nostalgie z Polska,“ sdělil Michal Bednář.
Lokomotiva
431.032 Ventilovka pojede s historickou soupravou ve směru od
Týniště nad Orlicí a v Letohradu se spojí s lokomotivou 423.009
Velký Bejček, kterou zajišťují České dráhy. Společně pak obě
soupravy v atraktivní přípřeži dorazí do Dolní Lipky.
Na
jaké lokomotivy se můžete těšit?
- Lokomotiva 423.009 Velký Bejček
- Lokomotiva 431.032 Ventilovka
- Lokomotiva 555.0153 Němka
- Lokomotiva 464.202 Rosnička
- Lokomotiva 310.922 – statická ukázka
- Lokomotiva Prasátko – statická ukázka
- Lokomotiva T 435.0 Hektor – statická
ukázka
- Lokomotiva 781 Sergej – statická ukázka
- Lokomotiva 770 Čmelák – statická ukázka
Připravované trasy:
- Česká Třebová – Dolní Lipka a zpět
- Týniště nad Orlicí – Letohrad – Dolní
Lipka a zpět
- Dolní Lipka – Hanušovice a zpět
- Dolní Lipka – Štíty a zpět
- Olomouc – Šumperk - Dolní Lipka a zpět
- Klodzko – Dolní Lipka a zpět
ÚSTÍ ŘEŠÍ PARKOVÁNÍ U NÁDRAŽÍ
Vedení města oslovilo
společnost České dráhy s žádostí o majetkoprávní vypořádání s cílem
realizovat úpravy parkovací plochy u hlavního železničního nádraží
v Ústí nad Orlicí.
Poměrně brzy po přestavbě ústeckého nádraží se ukázalo, že nové
parkoviště nebude stačit. Protože je situováno v okrajové části
města, řada lidí, která z Ústí nad Orlicí cestuje po železnici,
přijíždí auty. Oficiální parkovací místa jsou často obsazená, proto
řidiči využívají k parkování i pozemky souběžné s příjezdovou
komunikací, které jsou právě v majetku Českých drah. Protože je zde
terén nezpevněný a pro cestující za špatného počasí nekomfortní, má
město snahu situaci řešit. „České dráhy jsme požádali o možnost
převodu části dotčených pozemků, případně o udělení souhlasu
s realizací zamýšlené stavební úpravy. Město je připraveno oficiálně
rozšířit stávající parkovací kapacitu a terén zpevnit a celkově
upravit, k tomu je ovšem potřeba, aby pozemky byly ideálně ve
vlastnictví města,“ uvedl starosta Petr Hájek. TZ
Úplná
uzavírka významné silnice
Kvůli
výstavbě další etapy silnice I/36 ve směru Časy – Holice dojde
od 14. srpna do 14. října k úplné uzavírce. Ta se
dotkne úseku od okružní křižovatky v Holicích (křižovatka silnic
I/35, I/36 a místní komunikace) po křižovatku silnice I/36 a
silnici III/3051 směr Horní Ředice, Komárov.
Úplná uzavírka je nutná z důvodu
výstavby nové komunikace ve složitém terénu, charakter
prováděných stavebních prací vyžaduje úplnou uzavírku silnice
I/36 a nelze je provádět kyvadlově.
Zmíněná uzavírka a vedení
objízdných tras vyvolá změnu v rámci úplné uzavírky „silnice
II/298 Rokytno - průtah obcí“. Objízdná trasa obchvatu Rokytna
po silnici I/36 směr Časy – Holice bude sjednocena s objízdnou
trasou uzavírky I/36 Časy – Holice.
Oficiální objízdná trasa pro vozidla do 12 tun ve směru Holice –
Pardubice
Objízdná trasa povede ze silnic I/35 a I/36 na okružní
křižovatku v Holících (u městského úřadu), kde se napojuje na
silnici III/29817, po které pokračuje do Horních Ředic, kde se
napojuje na silnici III/3051, dále pokračuje na křižovatku se
silnicí I/36 a stávající trasu. Objízdná trasa je vedena
obousměrně.
Oficiální objízdná trasa
pro vozidla nad 12 tun Holice – Pardubice
Objízdná trasa je vedena z Holic (východně od uzavřeného úseku)
po silnici I/ 35 přes Ostřetín do Vysoké u Holic, dále na
okružní křižovatku u Zámrsku na silnici I/35, zde trasa
pokračuje po silnici I/17 ve směru Stradouň, Hrochův Týnec,
Chrudim – Obchvat, tedy silnici I/37, dále objízdná trasa
pokračuje po silnici I/37 ve směru Pardubice. Zde na MÚK
Palackého pokračuje objízdná trasa sjezdem na Holice po silnici
I/36, dále ulicemi Palackého třída, Hlaváčova, Kpt. Jaroše, Na
Drážce, Hůrka. Objízdná trasa opouští Pardubice po silnici I/36
ve směru Sezemice, odtud dále po silnici I/36 až k dálnici D35
(sjezd 144 Časy) - uzavřenému úseku silnice I/36 v úseku Časy –
Holice (západně od uzavřeného úseku). Objízdná trasa je vedena
obousměrně.
Vozidla nad 12 tun mohou dále od
31. srpna 2023, kdy skončí úplná uzavírka silnice II/322 a
II/340 na trase Zminný – Dašice využít trasu z Pardubic
ve směru na Dašice, Dolní Roveň, Ostřetín a Holice obousměrně.
| |