|
|
Za
Vladimírem Hrdinou
Zpráva
o úmrtí Vladimíra Hrdiny mně šokovala, v 64 letech se běžně
neodchází. A v tomto případě jde o člověka, který ne pro sebe, ale
pro město něco udělal. Přestože si netroufám být jeho
životopiscem, chtěl bych ocenit řadu jeho zásluh a příspěvků k
obohacení města.
Vladimír Hrdina byl přímý člověk, který se
nedokázal přetvařovat a když měl k něčemu připomínku, neváhal
přijít s kritikou. Nakonec jsem se i já dostal díky
Českotřebovskému zpravodaji dostal do jeho "palby". Myslím ale, že
jsme se dokázali nakonec na mnoha věcech domluvit, a dokonce jsme
alespoň v některých oblastech docela dobře spolupracovali. Vím,
že si svým přímým jednáním nadělal také řadu nepřátel, hlavně tam
kde snahu o spolupráci a projednání problémů žádnou neviděl, a
kde nad vstřícností převažovala arogance.
Poznal jsem ho během sametové revoluce jako
obětavého člověka, který dokázal zorganizovat a realizovat pomoc
potřebným, připomínám si jeho dobrovolnictví ve věci tehdy
probíhající revoluce v Rumunsku, kam neváhal zajet jako řidič
náklaďáku s posílanou pomocí.
Vladimíra Hrdinu přitahovaly auta a motorky, v této
oblasti se pohyboval celý život ať již jako automechanik,
závodník, nebo i kaskadér. právě z této etapy jeho života jsme měl
velký zájem se dozvědět více. Tak jsme sháněli jsme bohužel
ztracené video záběry z této éry, snad se ještě najdou, třeba s
pomocí Jiřího Synka, který patřil mezi stejně zaměřené nadšence.
Hodně vím o jeho pomoci českotřebovskému aeroklubu, kam
nastoupil jako zájemce a hned se stal předsedou. V Hradci Králové
absolvoval letecký výcvik, poznal létání jako důležité i pro
budoucnost města a snažil se pochopit i jeho českotřebovskou
tradici. Spolupracoval se veterány létání, např. Josefem Gregorem
a Karlem Šverclem seniorem, zachránil velkou část archivu, který
doufám skonči v městském muzeu....
Celý text s příslušenstvím
najdete
na odkaze ZDE
Adventní akce na
Českotřebovsku
Aktuálně:
Komunikace od podjezdů (tunelů) k ČEZu je opět průjezdná a
opravená.
V
posledních týdnech zde pracovala Správa a údržba silnic
Pardubického kraje na opravě kritického místa na křižovatce
krajské silnice směr Semanín s místní komunikací vedoucí do
průmyslové zóny města. Zde jezdí mnoho těžkých nákladních vozidel
a úsek byl poškozený. Oprava se protáhla proti předpokladům déle
než měla, ale ode dneška je úsek opět průjezdný. Právě včera zde
byly stížnosti na to, že je zde zbytečný zákaz vjezdu a nikde se
na silnici nepracuje, Tak třeba do sběrného dvora bylo třeba
jezdit oklikou od tunelů až přes Semanin a Borek. Proto se nelze
divit, že se včera tímto úsekem přes zákaz vydala spousta vozidel.
1.
foto vlevo je z 26/11 z 10. hodiny, kdy ještě byla silnice
jen vyfrézovaná a nikde nikdo. Asfalt se pokládal až později,
zřejmě odpoledne. Pak byla potřeba zajistit, aby položený asfalt
zatuhl a uzavírka měla smysl. Bylo však už po termínu na který
byla uzavírka povolena. Stát se to může, lze to pochopit.
Hlavně, že se to do zimy stihlo dokončit. Co nevidět bude končit
sezóna výroben asfaltových směsí a pak už nebudou takové opravy
možné. K tomu uvádím dvě fotografie, jednu ze včerejška a druhou z
dnešního dne, kdy je vidět, že křižovatka již vyasfaltovaná a opět
v pořádku..
Moc však stále nechápu podivnou dělbu práce na našem městském
úřadě. Logicky by všechny zákazy a objížďky měly být
stejně jako v jiných městech s pověřeným úřadem třetího typu
soustředěny na odboru dopravy, tak to je třeba v Ústí, v Litomyšli
i v Lanškrouně. Když jsem však včera zavolal na odbor dopravy o
informaci o zbytečné objížďce, nedověděl jsem se nic. Silniční
hospodářství bylo u nás ('jak jsme se dozvěděl až dnes) převeleno
pod odbor výstavby, který je jinak dlouhodobě znám svou velkou
přetížeností. Takže, aby se jim práce "usnadnila", tak ještě
dostali úkoly navíc. To je důsledek opatření po loni
provedeném personálním auditu. Přitom se pak zřejmě
zjistilo, že odboru dopravy ubyla práce,. tak zde byla
"logicky" přidána starost o vydávání loveckých a rybářských lístků
nebo půjčování popelnic pro tříděný odpad. Mně to ale naopak
připadá jako Kocourkov.
Na stavbě multifunkčního hřiště v Borku se opravdu pracuje,
každý den je vidět nějaký pokrok.
Však taky termín hoří, do soboty má být všechno hotové k
předání bez vad a nedodělků Byl jsem tam teď každý
den, vždy se pracovalo a nějaké pokroky jsou vidět. Bude záležet
na počasí. Mohu poskytnout fotografie z včerejška i ze dneška,
nějaké rozdíly se dají najít. Stavbu provádí pražská
společnost Cortensa Plus, s.r.o., na stavbu je dotace kraje v v
hodnotě 1880 tis. a dalších 250 tisíc od Nadace ČEZ. Hlavně aby to
hřiště melo správnou kvalitu a také aby "něco vydrželo".
Budeme
stavět pavilon C Domova pro seniory. Budeme na to mít?
Dotace dopadla k naší radosti dobře, současně přibývají starosti s
tím, jak dofinancovat to na co už dotace nebude. A nebude to
málo. Podle posledních zveřejněných informací bude cela akce
stát 300 milionů, Při zadání projektu se psalo o podmínce
nepřesáhnout 200 milionovou hrabici. Ceny rostou, asi se nedá nic
dělat. Schvalování výstavby se naposledy projednávalo v
zastupitelstvu města 24. června letošního roku, kde byla tato
investice schválena v tomto znění: "Zastupitelstvo
města souhlasí s realizací projektu s názvem „Domov pro seniory
Česká Třebová – budova C“, na který bude podána žádost o podporu z
programu Národního plánu obnovy Modernizace a rozvoj pobytových
služeb sociální péče, komponenta Modernizace služeb zaměstnanosti
a rozvoj trhu práce, číslo výzvy 31_22_044, identifikace žádosti
2cfrwkP (hash) s plánovanými celkovými výdaji 250.000.000 Kč
včetně DPH. Zdrojem financování celkových výdajů projektu (tj. vč.
nezpůsobilých výdajů) bude kromě výše uvedené
podpory rozpočet města."
Pokud je dnes vše jasné a uvádíme částku 300 milionů, pak bude
ovšem co nejdříve třeba revokovat zmíněné usnesení a částku v něm
obsaženou povýšit. Vždyť kdybychom na to nedbali, bylo by to
nedodržení schváleného usnesení a závazných ukazatelů v něm
obsažených a měl by se tím zabývat kontrolní a finanční výbor
zastupitelstva. Kde na to vzít je záležitost
finančního odboru, který musí vše vypočítat tak, aby se dala
stavba pořídit a to v poměrně šibeničním termínu, který je v
podmínkách dotace. Číslo 300 je hrozivé, město musí přece také
žít. Už proto se začíná uvažovat o možnosti využití dotace určené
pro hospodářsky méně rozvinuté regiony... (mm)
Poslední prezentovaná videa Českotřebovského deníku
Jaké bylo cestování a rozsvícení vánočních stromů v České Třebové v
letech 2020 - 2024
|