ČtD 25/2024 pátek 26. ledna |
Kolosální úspěch Michala Vebra v Paříži
O tom, jak probíhala zejména první část setkání vedení města s podnikatelskou veřejností byl zveřejněn pořízený videozáznam. Polovinu z jeho délky tvoří část věnovaná dotazů z publika. Zde převládaly dotazy na řešení komunikací ať již městských, tak ale většinou státních, řešila se problematika kvality povrchu, obchvatu města a napojení na budovanou dálnici. Jinak řečeno - byly to většinou dotazy na problémy, kde město samo je jen účastníkem řízení (a také prosebníkem), ale o jejich řešení nerozhoduje. Ačkoliv byli v sále Kulturního centra přítomni také další (bohužel ale mlčenliví) hosté - např. z odboru regionálního rozvoje Pardubického kraje, Hospodářské komory, byl zde i zástupce nově se tvořícího Českotřebovského podnikatelského inkubátoru ČTPINK, tak hodně chyběl právě odpovědný zástupce Ředitelství silnic a dálnic. Právě ten by měl dát fundované odpovědi na položené dotazy! Bohužel ředitel ŘSD pro Pardubický kraj Ing. Vebr chyběl. Jistě - nelze poručit, ale určitě by to byl přínos. Účast na jednání s českotřebovskými podnikateli by byla přínosná i pro něho samého, neboť by na vlastní uši slyšel co zdejší podnikatelská veřejnost od státu a podmínkách pro dopravu očekává. Protože položené dotazy při nejlepší vůli nemohl starosta Řehák odpovědět. Mohl by, pokud by byl dostatečně informován. Informace k daným problémům existují, ale městská samospráva se k nim těžko dostává. Jde např. o rozvoj zdejšího logistického terminálu Metrans. Zde se již během letošního roku počítá se zahájením stavebních úprav a činností spojených s akcí MODUL 2, byly již stanoveny termíny výluk a to jistě není bez předchozí projektové činnosti možné. Také problematika věčného problému "obchvat města" se posunula do konkrétní podoby, tedy etapy zpracování dokumentu EIA, který je nezbytný a bez kterého nelze stavbu vyřešit. A bohužel tento proces také neběží bez problémů. A to ještě uvažme, jak daleko je od ukončení procesu a schválení dokumentace EIA k zahájení stavby! Z toho vyplývá, že ještě hodně dlouho budeme odkázáni na existující silniční síť s nutností ji udržovat a vylepšovat. Jediným zrníčkem světla bude vybudování kruhové křižovatky u tunelů (u Korada). A bitvu o přímé dálniční připojení u Litomyšle jsme v prvním kole před cca 7 lety prohráli a budeme rádi, když se podaří iniciovat boj o "druhé kolo", ovšem až po dokončení a zprovoznění dálnice již v vyprojektované a zadané podobě. Nyní nás čeká velká stavební činnost spojená s modernizací železničního uzlu, Zatím je brzdou mnoha rekonstrukcí místních komunikací, které to přitom hodně potřebují! Připomeňme ul. Habrmanovu, Nové náměstí, a hlavně také ulici Semanínskou. Zde se spoléhá na finanční příspěvek společnosti Metrans umožněný jeho připravovaným rozvojem. Kéž by to tak skutečně bylo. (mm) Nová videa Českotřebovského deníku: |