Nabídkový katalog
zájmových kroužků DDM Kamarád publikován
Pro
přihlašování do zájmových útvarů a kurzů DDM KAMARÁD Česká Třebová
bude od 1. srpna 2024 spuštěn administrátorský systém
na odkazu ZDE
*věříme, že si vyberete dle Vašeho zájmu, potřeb a s nabídkou
budete plně spokojeni; v případě dalších dotazů nás můžete kdykoli
kontaktovat
*vyplníte
elektronickou přihlášku a vytisknutou s podpisem odevzdáte v DDM
Kamarád nejpozději do 4. 10. 2024
*přihlášku
musíte vyplnit, odeslat a odevzdat i za děti, které už do kroužku
chodily v loňském roce a chtějí pokračovat, přechod členství do
dalšího roku není automatický
*z
kapacitních důvodů může dojít k omezení počtu dětí v některých
kroužcích, v tom případě bude poptávka uspokojena podle data
odevzdání přihlášky
*chcete-li přihlásit dítě do více kroužků, musíte ho přihlásit na
každý kroužek zvlášť
*zahajovací
týden zájmových kroužků bude od 30. 9. do 4. 10. 2024
*seznamy kroužků a následně i termíny zahajovacích schůzek budou
zveřejněny ve vývěskách a na internetových stránkách DDM Kamarád
*zájmové kroužky budou probíhat do konce měsíce května 2025
*prosíme o pečlivé vyplnění, vytištění a podepsání přihlášky a
její včasné odevzdání do DDM
*úplatu
do kroužků a kurzů je nutné zaplatit během zahajovacího týdne,
nejpozději však do 4. 10. 2024, a to na účet č. 212 028 355/0600,
variabilní symbol – bude odeslán s pokyny k platbě,
specifický symbol – číslo zájmového kroužku (uvedeno u každého
kroužku SS) – bude odeslán s pokyny k platbě, vzkaz pro příjemce –
jméno a příjmení dítěte
*zájmové kroužky budou otevřeny při minimálním počtu pěti dětí;
zájmové kroužky pro předškolní děti a dospělé budou otevřeny při
minimálním počtu osmi přihlášených;
výjimky z těchto počtů jsou možné na základě rozhodnutí ředitelky
DDM
*při nízkém počtu účastníků může být ZK zrušen rozhodnutím
ředitelky
*rodiče se zavazují, že dítě bude pravidelně navštěvovat ZK
*pokud se dítě nemůže dostavit na kroužek, je povinností zákonných
zástupců omluvit dítě u vedoucího ZK či telefonicky, formou SMS
nebo e-mailem na níže uvedených kontaktech
*s
případnými dotazy se obracejte na pracovníky DDM osobně nebo
telefonicky na uvedených telefonních číslech a e-mailových
adresách.
Nabídkový
katalog najdete ZDE
Jak to
dělají na Valašsku (aneb stále je co zlepšovat)
Dostal
jsem podnět ke zlepšení služeb v našem městě. Shodou
okolností přesně souhlasí s tím, o co se snažím již léta -
tedy zveřejňování smutečních oznámení na městském internetu.
Snažil jsem se to zajistit už v době, kdy v našem krematoriu
"vládla" soukromá pohřební služba Alice Hurtové. A já tam
trpělivě chodil pro jména zemřelých - každý měsíc před uzávěrkou.
Zbytečně. Byla by to práce navíc, nikdo to prý nepožaduje a tak.
Potom od roku 2019 převzalo pohřební službu a krematorium město a
služby zajišťuje prostřednictvím městské společnosti Eko Bi. Tak
jsem si řekl, že to bude jistě důvod ke zlepšení. V tomto případě
nebyl. Ač město investovalo do rekonstrukce objektu
krematoria a vybavení pro pohřební službu velké peníze, tak
zlepšení služeb pro veřejnost se nedaří. Dokonce zde vymysleli
nový poplatek: Budou-li chtít pozůstalí zveřejnit jméno zemřelého
v Českotřebovském zpravodaji, tak za to začala pohřební služba
účtovat částku 50 Kč. (Právě v tomto roce jsem předal
Českotřebovský zpravodaj městu - předtím jsem dělal všechny tyto
služby samozřejmě zdarma). Poplatek pozůstalým pak díky mé
intervenci účtovat přestali. Nebylo to ani etické - občan, který
zde celý život platil daně musel informaci o svém úmrtí,
zprostředkovanou městem, zaplatit. O možnosti zřídit "virtuální
informační skříňku" se jednalo také, ale bezvýsledně. A
bylo to velmi potřeba, byla doba covidu a "dálkový přístup" byl
preferován. Ne však v tomto případě. A tak
to je až do nynějška. Prostě se nechce...
Protože stále žádosti o
zveřejnění parte od veřejnosti na internetu pokračují, tak jsem
letos v březnu začal zveřejňovat alespoň fotokopie. Je to
samozřejmě pro mne zátěž, vše dělám zdarma. Nyní jsem dostal
další podnět - ukázku " jak to dělají na Valašku". A nejen
tam, také v Blansku, Jičíně, Jevíčku apod. Všude tam se
chovají k občanům vstřícně. U nás, jak vidíte, máme stále co
zlepšovat. Pořád se díváme na peníze a přitom bych mohl
uvést dost příkladů, kdy se na korunu nekouká a kdy se přednostně
řeší projekty a záměry, které nejsou až tak zapotřebí. A tak zveřejňuji screen z webu smutecnioznameni.eu, které může
stávající vedení města přesvědčit o tom, že jinde se na požadavky
z veřejnosti dbá a že by to mohlo jít také u nás. Zatím tedy cca
obden obcházím skříňky Pohřební služby a snažím se rubriku
"Úmrtí" na webu Českotřebovského deníku aktualizovat. Věřím, že to
nebudu muset dělat dlouho, že zde bude jen odkaz na
profesionály, kteří budou publikovat smuteční oznámení přímo jako
pdf soubory a v lepší kvalitě. Snad se přece jen někdo z těch co "mohou
a zatím nechtějí" chytí za nos a pro veřejnost udělá nějakou práci navíc a
zdarma.
Viz
smutecnioznameni.eu |
Smuteční oznámení na internetu
Ono nejde jen o virtuální
skříňku pro smuteční oznámení, ale řádné rozmístění těch reálných
skříněk po městě. Tam kde chodí nejvíce lidí, žádné
skříňky nejsou, zato třeba na Skalce a pod Skalkou u Podbranské jsou dvě skříňky 130 metrů od sebe. Hlavně chybí nějaká
skříňka a také
plakátnice na dopravním terminálu Jana Pernera,
kde je největší frekvence lidí během dne. Vždycky zde (až do
rekonstrukce v r. 2009) logicky plakátnice byla. Po výstavbě
dotovaného terminálu s tím architekt nepočítal, nehodila se mu do
krámu. Zato tam musela být nefunkční elektronická infotabule,
která se bude nyní konečně odstraňovat. Po pěti letech, tedy od
roku 2015 již jsou změny na terminálu možné. Proto jsem se
zasazoval i o plakátnici, logicky u jednatele Ekobi Zdeňka Řeháka,
vždyť Eko Bi, službu plakátování zajišťuje. Nepochodil jsem. Prý
na to byl "malý pán", to by se muselo rozhodnout ve vedení města.
Nyní je Zdeněk Řehák starostou města, tedy "větším pánem". Má
jistě hodně dalších problémů k řešení, ale i řešení této
služby by mělo přijít na řadu. V září budou volby. Jistě zde na
terminálu bude opět velká předvolební propagace, je zde
nejúčinnější. Proč ale zde nemůže být nejúčinnější plakátnice,
nevím. Zatím řešíme, co nevhodného z terminálu odstranit, ale co
potřebného instalovat nikoliv. A tak místo po léta
nefunkčního digitálního informačního systému zde budou instalovány
betonové koule.Návrh jsem neviděl, jen publikovanou smlouvu o
dílo... Termín do 31.8. 2024. (mm)
Koalice pro Českou Třebovou připravuje
i letos tradiční akci: LOUČENÍ S LÉTEM v Javorce
Bude to už po dvanácté!
Letos se akce uskuteční v hudebním
pavilonu v Javorce
v sobotu 31.8. Tradičně opět zahrají Ahasveři.
Dvouhodinový koncert s bohatou nabídkou občerstvení bude
zahájen v 18 hodin
O prázdninách máte možnost
v České Třebové
navštívit tyto
zpřístupněné památky:
KOSTEL SV. JAKUBA VĚTŠÍHO červenec – srpen: soboty a svátky 9 – 12 a
13 – 17 hodin, neděle 13 – 17 hodin
ROTUNDA SVATÉ KATEŘINY červenec – srpen: otevřeno denně mimo
pondělí 9 – 12 a 13 – 17 hodin
KAPLE PANNY MARIE POMOCNÉ NA HORÁCH červenec – srpen: soboty, neděle a svátky
9 – 12 a 13 – 17 hodin
CHALOUPKA MAXE ŠVABINSKÉHO V KOZLOVĚ červen - srpen: denně mimo pondělí 9 – 17
hodin září - říjen: soboty, neděle a svátky 12 –
16 hodin
Mimo uvedené otvírací doby lze prohlídky
domluvit na tel. 465 534 516 (kancelář muzea). Upozorňujeme návštěvníky, že v církevních
objektech může být provoz během konání obřadů omezen
V Javorce se hrálo divadlo pro děti: O PALEČKOVI
Jednalo se divadelní představení Malého divadélka
Praha, které založili před mnoha a mnoha lety manželé Anna a
Rostislav Novákovi. Herci na klasickém pohádkovém příběhu dětem
citlivě ukázali, jak pevné je pouto mezi dítětem a rodinou. Řada
písniček je doprovázena živě - kytara, zobcová flétna.
Loutky: maňásci Délka představení 45 minut, divadlo vhodné pro
pro děti od 3 do 8 let.. Publikum bylo vděčné, vlastně jako vždy
na představeních pro děti. Jde o představení se vstupným
dobrovolným, stejně jako na čtvrtečních letních koncertech.
Přesnou výši vybraného vstupného neznám, ale podle zkušeností
pracovníků Kulturního centra, kteří zajišťují kulturní dění v
Javorce, mohu uvést, že vybrané dobrovolné vstupné na
letních koncertech je opravdu velice nízké. Na divadelních
představení pro děti jsou návštěvníci několikrát štědřejší.
Organizátory letních akcí v Javorce je třeba pochválit, počasí
zatím přeje. Možná si připomenete, že v prvních letech pohádky
zajišťovalo RC Rosa a na vystupující se vybíralo posíláním
"krabice" během představení. Nyní je vše v rukou
Kulturního centra, které má pro letní akce plánovaný
rozpočet. Je však správné, aby se dobrovolné vstupné vybíralo
jen proto, aby bylo zřejmé, že všechno má svou hodnotu a cenu.
Však finanční nároky některých objednávaných kapel dnes
přesahují všechny meze. A nejde jen o finanční nároky, ale i o
další servis, který na pořadatelích požadují.
Pro nepřízeň počasí se letos v Javorce zatím
neuskutečnilo se zatím jen jedno jediné páteční filmové
představení. Možná po našem vzoru se organizují akce i
jinde, např. na ústecké Kociánce. Je to jistě také dobře, ale
myslím, že by takovou naši Javorku potřebovali....
Fotoreportáž Martina
Šebely ze středeční pohádky najdete ZDE
Tomáš
Zdechovský zvolen koordinátorem evropské lidové strany
Štrasburk - Europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) byl ve
středu v podvečer zvolen do funkce koordinátora Evropské lidové
strany ve Výboru pro rozpočtovou kontrolu (CONT) Evropského
parlamentu. Zdechovský zastával stejnou pozici i v první
polovině minulého volebního období, v té druhé byl
místopředsedou výboru CONT. „Stát se koordinátorem za
nejsilnější parlamentní frakci v kontrolním rozpočtovém výboru
bylo pro mě od mého znovuzvolení jasnou prioritou. Mám výhodu,
že s touto funkcí mám zkušenosti z minulého období a práci znám.
Chci pokračovat v boji proti neefektivnímu vynakládání peněz
daňových poplatníků a zneužívání evropských financí,“ řekl po
volbě Zdechovský, který začíná v Evropském parlamentu své třetí
volební období a patří tak k nejzkušenějším europoslancům.
Koordinátoři jsou mluvčí svých poslaneckých frakcí v
jednotlivých výborech, rozhodují o přidělování zpráv jednotlivým
poslancům a napomáhají vytvářet strategii při hlasování ve
výborech. Koordinátoři jsou voleni poslanci svého poslaneckého
klubu. Tomáš Zdechovský, europoslanec
MEZINÁRODNÍ
VOLEJBALOVÝ KEMP LUBOMÍRA VAŠINY V ČESKÉ TŘEBOVÉ JIŽ PO ŠESTADVACÁTÉ
Letos
se již po šestadvacáté konal mezinárodní Volejbalový kemp v České
Třebové, který je jedním z největších nejenom v ČR, ale i
v okolních státech. Jeho pořadatelem a autorem projektu je od
prvopočátku Lubomír Vašina ve spolupráci s Agenturou LeV, T.J.
Sokolem Česká Třebová II. a za finanční podpory města Česká
Třebová.
Ani v tomto
roce nebylo nouze o účastníky z řad volejbalových hráčů a hráček
všech věkových kategorií a výkonností včetně mládežnických
reprezentantů. Přesněji řečeno se letos v České Třebové sešlo na
160 účastníků, aby zdokonalovali své volejbalové dovednosti pod
vedením špičkových lektorů z řad reprezentačních, extraligových
trenérů a reprezentantů a extraligových hráčů.
Týdenní
kemp o takovémto počtu účastníků je organizačně obrovsky náročný,
ale vše vyšlo na jedničku.Že je kemp otevřen všem zájemcům nehledě
na věk, protože sportovat se dá v každém věku, dokazuje i
skutečnost, že nejmladšímu účastníkovi bylo 8 let a nejstaršímu 36
let. Jako každý rok byli účastníci rozděleni do skupin podle
pohlaví, věku a výkonnosti. Nakonec bylo utvořeno dvanáct
družstev. Trénovalo se třífázově, tedy dopoledne, odpoledne a
večer pak byly pro účastníky připraveny turnaje na antuce a na
trávě. Družstva pro večerní turnaje byla sestavena tak, aby je
tvořili hráči a hráčky z odlišných tréninkových skupin.
K dispozici byly dva kurty v hale ZŠ Nádražní, hale VDA, v hale ZŠ
Habrmanova, šest mobilních kurtů na travnatém hřišti na atletickém
stadionu a dva kurty s multifunkčním povrchem na internátě VOŠ a
SŠT Na Skalce, kde byli účastníci kempu ubytováni a také zde měli
svoje zázemí a také se zde stravovali. Foto: lektoři kempu.
Celý článek najdete ZDE
Viděli jste nedávno publikovaná videa Českotřebovského
deníku?
|