Starostové Českotřebovska dostali informace o nových jízdních řádech  


Ani v době prázdnin neustala činnost na optimalizaci veřejné dopravy v Pardubickém kraji. Páteční dopoledne strávil náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu, dopravní obslužnost a investice Jan Tichý v České Třebové. Na zdejší radnici se uskutečnilo setkání se starosty správního obvodu města, kterým byly představeny změny v organizaci veřejné dopravy, jež na cestující v kraji čekají od poloviny letošního prosince.
„Dnes jsme vám nejenom přijeli představit základní principy optimalizace, s sebou máme i návrhy autobusových jízdních řádů, o kterých můžeme diskutovat,“ řekl na úvod setkání náměstek hejtmana Tichý. Do České Třebové ho doprovodili zástupci společnosti Oredo, která pro Pardubický kraj celý projekt připravuje. Jednatel Oreda Vladimír Záleský starostům vysvětlil důvody optimalizace a představil její hlavní zásady. „Počítáme s tím, že po změnách, které v krajské veřejné dopravě uděláme, dojde k celkovému navýšení spojů a cestujícím tak nabídneme lepší servis, než mají v současné době,“ uvedl Záleský.
V následné diskuzi zajímalo hostitele, starostu České Třebové Jaroslava Zedníka, ekonomické pozadí optimalizace. „Chtěl bych vědět, kdy bude známá ekonomická analýza úspor, které změny přinesou?“ ptal se starosta. „Na železnici jsou úspory známé, činí 32,5 milionu korun, u autobusů počítáme se zhruba stejnou částkou, tedy kolem 35 milionů korun,“ odpověděl náměstek hejtmana Tichý. „Peníze se budou vracet zpět do systému veřejné dopravy, prostředky, které na zajištění dopravní obslužnosti kraj vydává, chceme ponechat ve stejném objemu.“
Zástupkyně Rybníka Stanislava Brdíčková v diskuzi konstatovala, že navržená obsluha obce není dostatečná. „Jde tam především o časovou návaznost na začátek vyučování ve škole v České Třebové a dopravu dětí do naší mateřské školky za sídliště Lhotka. Návrh nového jízdního řádu by to výrazně narušil, nedovedu si takovou situaci představit,“ řekla. Technolog společnosti Oredo Kamil Nenutil slíbil, že volné autobusy zajistí Rybníku poptávanou dopravu v požadovaných časech.
Diskutovalo se také o zastavování vlaků v Třebovicích. Podle přítomných zástupců obce se občanům příliš nelíbí navrhované množství zastavujících vlaků zdá se jim malé. „Víme o tom, nicméně musíme si tady říct otevřeně, že u vás bude zastavovat nejméně dvacet párů vlaků denně. Pohybuji se v okolí a myslím, že vzhledem k množství cestujících je tento počet zastavujících vlaků určitě dostatečný,“ řekl k tomu člen krajského zastupitelstva a zároveň radní České Třebové Martin Netolický. „Jsme v České Třebové potřetí a vždycky se nám tady příjemně jedná a předpokládám, že se budeme potkávat i nadále, dokud nebudou vyladěné jednotlivé jízdní řády ke spokojenosti občanů,“ uzavřel dnešní jednání náměstek Tichý. 
Související odkazy
Student agency své vlaky v České Třebové nezastaví
Návrh jízdního řádů ČD na trati 270 Praha - Č. Třebová - Bohumín
Návrh jiždního řádu ČD na trati 270 Bohumín - Č.Třebová - Praha
Regiojet vyjede později
Projekt Radiobus definitivně u ledu
Boj za zastavování vlaků vyšší kvality v České Třebové i ve vysílání České televize