Českotřebovský deník 348/2017 (21/12)
Nová tělocvična na Skalce bude otevřena 11. ledna.
Návštěvníci uvidí ligový basketbal

Slavnostní zahájení provozu se uskuteční ve čtvrtek 11. ledna od 16:30. V rámci slavnostního otevření se uskuteční řada doprovodných akcí. Od 13:00 proběhne debata basketbalistů BK JIP Pardubice se studenty VOŠ a SŠ technické, následovat bude od 14 hodin zápas vítězů školních vánočních turnajů, od 14:45 se uskuteční ukázkové tréninky a představení sportovních oddílů přímo na ploše sportovní haly a v 16 hodin se při autogramiádě představí basketbalisté BK JIP Pardubice. V 16:30 bude zahájeno slavnostní otevření sportovní haly s vystoupením taneční skupiny Lenky Slavíkové. Sportovní odpoledne vyvrcholí v 17 hodin basketbalovým utkáním BK Synthesia Pardubice – BK Snakes Ostrava v rámci 1. národní ligy mužů.
Diskuze k trampskému muzeu se rozvíjí

Díky tomu můžeme více nahlížet do zákulisí této problematiky. Z diskuze začínají  vyplývat skutečnosti, které měly být ovšem řečené vedením města dříve, dosud se držely "pod pokličkou". Začínáme nahlížet na problém Trampské muzeum" z více stránek. Tak to ovšem mělo být od začátku. Co nejširší vysvětlování a prezentace problematiky by měly být pro toho, kdo chce tuto myšlenku prosadit, samozřejmostí. Místo toho byla prezentována jen vizualizace navrženého objektu. Po včerejším publikování příspěvku Petra Sychry máme dnes další informace o tom, pro koho je vlastně projekt Trampského muzea připravován. Více  ZDE a ZDE
 
ZO ČSOP Zlatá studánka – Ekocentrum  Červenka
připravila pro veřejnost v lednu 2018:

Úterý 2.1.2018:
ZIMNÍ VYCHÁZKA NA RICHTEROVU CHATU
Sraz: 9:40 na Terminálu (odjezd 9:50), autobusem na zastávku U křížku
Odtud procházka na Richterovu chatu, zde opečeme něco dobrého nad zimním ohněm, uvaříme si čaj a individuální návrat zpět podle počasí a nálady (pěšky přes pole kolem hřbitova, pěšky po naučné stezce do Rybníka nebo zpět na autobusovou zastávku). V případě nepříznivého počasí se akce nekoná (déšť, bláto, mráz).
 
Úterý 16.1.2018 od 17:30 hod.:
CYKLUS ŽIVOTA DLE PRVKU TČM – POHLED VÝCHODU
TČM-tradiční čínská medicína se v životě řídí cykly pěti elementů a ty se řídí dle orgánových hodin. Tím ke zdravému životnímu  rytmu. Vše sám na soběLektor: Alena Mistrová - Masáže a terapie TČM, Mistr Reiki učitel  Vstupné dobrovolné.
 
Informace: tel. 605 717350 (P. Vomáčková) po 15. hod. E-mail: pavlina.vomackova@seznam.cz
Do krajských silnic šlo letos 600 milionů 

Krajští radní na svém pondělním jednání projednávali záležitosti spojené s investiční činností Správy a údržby silnic Pardubického kraje v roce 2017. Mezi nejvýznamnější patří optimalizace průjezdních profilů pod železnicí v České Třebová za 118 milionů korun.
„Rok 2017 byl ve znamení investic ve všech oblastech, silnice nevyjímaje. Velká většina stavebních prací na silniční síti byla realizována prostřednictvím příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Tou nejvýznamnější byla optimalizace průjezdních profilů pod železniční tratí v České Třebové, která byla dokončena na podzim tohoto roku. Více než 80 milionů korun jsme investovali do rekonstrukce mostů a 23,5 milionu korun na opěrnou zeď na silnici II/359 v Osíku,“ uvedl hejtman Martin Netolický některé z významných stavebních investic organizace. „Z krajského rozpočtu putovalo na realizaci akcí na silniční síti 289 milionů korun. Téměř 294 milionů korun jsme získali ze Státního fondu dopravní infrastruktury jako podíl na příspěvku, který byl podle délky silniční sítě rozdělen mezi všechny kraje,“ doplnil Netolický.
Investiční činnost SÚS PK si pochvaluje také náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. „Ukazuje se, že naši silničáři jsou schopni investovat každoročně velký objem peněz i nad rámec své běžné nebo dodavatelské činnosti. I díky tomu se nám daří dohánět deficit na našich silnicích, který dosahuje řádově 15 miliard korun. V letošním roce jsme také investovali necelých 50 milionů korun do nové techniky,“ uvedl náměstek Michal Kortyš s tím, že v příštím roce by měly investice do dopravních staveb a techniky pokračovat.
Chystají se další investice do silnic na Orlickoústecku 

Zhruba 6 kilometrů silnice od konce obce Loučky přes obce Svatý Jiří a Jehnědí se dočká rekonstrukce. Krajští radní schválili zahájení zadávacího řízení na tuto stavbu, která bude spolufinancovaná z evropských peněz, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu. V rámci tohoto programu předložil Pardubický kraj projekty na rekonstrukce silnic II. a III. tříd, které bude postupně zahajovat.
Po dokončení rekonstrukce silnice mezi Ústím nad Orlicí a Hrádkem pokračujeme postupně v přípravě dalších dopravních projektů spolufinancovaných z evropských fondů. V tomto konkrétním případě se jedná o modernizaci silnice II/315 od konce obce Loučky přes Svatý Jiří a Jehnědí, včetně křižovatky se silnicí III. třídy, v celkové délce 5,7 kilometru,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Snažíme se využít všech dostupných finančních prostředků na rekonstrukce silnic nižších tříd, které jsou v našem kraji podinvestované, a to v částce okolo 15 miliard korun. Proto zapojujeme nejen evropské fondy, ale v minulých třech letech jsme využili prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury, které však pro příští rok stále nemáme garantované,“ doplnil Netolický.
Na zhruba šestikilometrovém úseku silnice II/315 necháme provést sanaci konstrukčních vrstev vozovky, včetně nových asfaltových vrstev. Modernizací projde i odvodňovací systém nebo přechody a autobusové zastávky,“ informoval náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš s tím, že stavba bude probíhat po etapách. Důvodem je zkoordinování čtyř na sebe navazujících staveb.
Konkrétně jde o modernizaci silnice II/315 Hrádek – průtah, která je rozestavěná do konce srpna 2018, dále o modernizaci silnice II/315 křižovatka s III/36016 – Hrádek s plánovanou realizací od 1. dubna 2019 do 31. října 2019 a modernizaci silnice II/315 Hrádek – Ústí nad Orlicí, kde se plánuje stavět od 1. července 2019 do 31. října 2020,“ řekl Kortyš a dodal, že rozhodujícím kritériem pro rozdělení stavby do jednotlivých etap bude především zachování dopravní obslužnosti obcí, zejména Jehnědí a Sudislavi nad Orlicí, které leží uprostřed upravovaného úseku a nemají jiné kvalitní dopravní napojení než opravovanou silnici II/315. Předpokládaná cena stavby je více než 114 milionů korun.