-
Nová tělocvična na Skalce bude
otevřena 11. ledna.
-
Návštěvníci uvidí ligový
basketbal
-
Slavnostní
zahájení provozu se uskuteční ve
čtvrtek 11. ledna od 16:30.
V rámci slavnostního otevření se uskuteční řada doprovodných akcí. Od
13:00 proběhne debata basketbalistů
BK
JIP
Pardubice se studenty
VOŠ a SŠ technické,
následovat bude od 14 hodin zápas vítězů školních vánočních turnajů,
od 14:45 se uskuteční ukázkové tréninky a představení sportovních
oddílů přímo na ploše sportovní haly a v 16 hodin se při autogramiádě
představí basketbalisté
BK
JIP
Pardubice. V 16:30 bude zahájeno slavnostní otevření sportovní haly
s vystoupením taneční skupiny Lenky Slavíkové. Sportovní odpoledne
vyvrcholí v 17 hodin basketbalovým utkáním
BK
Synthesia
Pardubice – BK
Snakes
Ostrava v rámci 1. národní ligy mužů.
-
Diskuze k trampskému muzeu se
rozvíjí
- Díky tomu můžeme více nahlížet do zákulisí této problematiky.
Z diskuze začínají vyplývat skutečnosti, které měly být ovšem
řečené vedením města dříve, dosud se držely "pod pokličkou".
Začínáme nahlížet na problém Trampské muzeum" z více stránek. Tak to
ovšem mělo být od začátku. Co nejširší vysvětlování a prezentace
problematiky by měly být pro toho, kdo chce tuto
myšlenku prosadit, samozřejmostí. Místo toho byla prezentována jen vizualizace
navrženého objektu. Po včerejším publikování příspěvku Petra Sychry máme dnes
další informace o tom, pro koho je vlastně projekt Trampského muzea
připravován.
Více ZDE a
ZDE
-
-
ZO ČSOP
Zlatá studánka – Ekocentrum Červenka
-
připravila
pro veřejnost v lednu 2018:
- Úterý
2.1.2018:
ZIMNÍ VYCHÁZKA NA RICHTEROVU CHATU
-
Sraz:
9:40 na Terminálu (odjezd 9:50), autobusem na zastávku U křížku
-
Odtud procházka na Richterovu chatu, zde opečeme něco
dobrého nad zimním ohněm, uvaříme si čaj a individuální návrat zpět
podle počasí a nálady (pěšky přes pole kolem hřbitova, pěšky po
naučné stezce do Rybníka nebo zpět na autobusovou zastávku).
V případě nepříznivého počasí se akce nekoná (déšť, bláto, mráz).
-
-
Úterý
16.1.2018 od 17:30 hod.:
-
CYKLUS
ŽIVOTA DLE PRVKU TČM – POHLED VÝCHODU
-
TČM-tradiční
čínská medicína se v životě řídí cykly pěti elementů a ty se řídí
dle orgánových hodin. Tím ke zdravému životnímu rytmu. Vše sám
na soběLektor:
Alena Mistrová - Masáže a terapie TČM, Mistr Reiki učitel
Vstupné dobrovolné.
-
- Informace:
tel. 605 717350 (P. Vomáčková) po 15.
hod.
E-mail: pavlina.vomackova@seznam.cz
-
Do krajských
silnic šlo letos 600 milionů
-
Krajští radní na
svém pondělním jednání projednávali záležitosti spojené s investiční
činností Správy a údržby silnic Pardubického kraje v roce 2017. Mezi
nejvýznamnější patří optimalizace průjezdních profilů pod železnicí
v České Třebová za 118 milionů korun.
- „Rok 2017 byl ve
znamení investic ve všech oblastech, silnice nevyjímaje. Velká většina
stavebních prací na silniční síti byla realizována prostřednictvím
příspěvkové organizace Správa a údržba silnic Pardubického kraje. Tou
nejvýznamnější byla optimalizace průjezdních profilů pod železniční
tratí v České Třebové, která byla dokončena na podzim tohoto roku.
Více než 80 milionů korun jsme investovali do rekonstrukce mostů a
23,5 milionu korun na opěrnou zeď na silnici II/359 v Osíku,“
uvedl hejtman Martin Netolický některé z významných stavebních
investic organizace. „Z krajského rozpočtu putovalo na realizaci
akcí na silniční síti 289 milionů korun. Téměř 294 milionů korun jsme
získali ze Státního fondu dopravní infrastruktury jako podíl na
příspěvku, který byl podle délky silniční sítě rozdělen mezi všechny
kraje,“ doplnil Netolický.
- Investiční činnost SÚS PK
si pochvaluje také náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost
Michal Kortyš. „Ukazuje se, že naši silničáři jsou schopni
investovat každoročně velký objem peněz i nad rámec své běžné nebo
dodavatelské činnosti. I díky tomu se nám daří dohánět deficit na
našich silnicích, který dosahuje řádově 15 miliard korun. V letošním
roce jsme také investovali necelých 50 milionů korun do nové
techniky,“ uvedl náměstek Michal Kortyš s tím, že v příštím roce
by měly investice do dopravních staveb a techniky pokračovat.
-
Chystají
se další investice do silnic na Orlickoústecku
- Zhruba 6 kilometrů silnice od konce obce Loučky přes obce Svatý
Jiří a Jehnědí se dočká rekonstrukce. Krajští radní schválili
zahájení zadávacího řízení na tuto stavbu, která bude
spolufinancovaná z evropských peněz, konkrétně z Integrovaného
regionálního operačního programu. V rámci tohoto programu předložil
Pardubický kraj projekty na rekonstrukce silnic II. a III. tříd,
které bude postupně zahajovat.
- „Po dokončení rekonstrukce silnice mezi Ústím nad Orlicí a
Hrádkem pokračujeme postupně v přípravě dalších dopravních projektů
spolufinancovaných z evropských fondů. V tomto konkrétním případě se
jedná o modernizaci silnice II/315 od konce obce Loučky přes Svatý
Jiří a Jehnědí, včetně křižovatky se silnicí III. třídy, v celkové
délce 5,7 kilometru,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Snažíme
se využít všech dostupných finančních prostředků na rekonstrukce
silnic nižších tříd, které jsou v našem kraji podinvestované, a to
v částce okolo 15 miliard korun. Proto zapojujeme nejen evropské
fondy, ale v minulých třech letech jsme využili prostředky ze
Státního fondu dopravní infrastruktury, které však pro příští rok
stále nemáme garantované,“ doplnil Netolický.
- „Na zhruba šestikilometrovém úseku silnice II/315 necháme
provést sanaci konstrukčních vrstev vozovky, včetně nových
asfaltových vrstev. Modernizací projde i odvodňovací systém nebo
přechody a autobusové zastávky,“ informoval náměstek hejtmana
pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš s tím, že stavba
bude probíhat po etapách. Důvodem je zkoordinování čtyř na sebe
navazujících staveb.
- „Konkrétně jde o modernizaci silnice II/315 Hrádek – průtah,
která je rozestavěná do konce srpna 2018, dále o modernizaci silnice
II/315 křižovatka s III/36016 – Hrádek s plánovanou realizací od 1.
dubna 2019 do 31. října 2019 a modernizaci silnice II/315 Hrádek –
Ústí nad Orlicí, kde se plánuje stavět od 1. července 2019 do 31.
října 2020,“ řekl Kortyš a dodal, že rozhodujícím kritériem pro
rozdělení stavby do jednotlivých etap bude především zachování
dopravní obslužnosti obcí, zejména Jehnědí a Sudislavi nad Orlicí,
které leží uprostřed upravovaného úseku a nemají jiné kvalitní
dopravní napojení než opravovanou silnici II/315. Předpokládaná cena
stavby je více než 114 milionů korun.
-
-
|