-
Peklák hlásí
stále dobré podmínky pro lyžování
-
Na svazích máme stále dost sněhu
na parádní jarní
lyžovačku. Tak dorazte,
jaro se rychle rozjíždí. Všechny služby v provozu.
O jarních prázdninách Vás zveme na
Peklák.
Od 12.3. budeme jezdit za zvlášť výhodný prázdninový tarif a to 10 bodů
za jízdu. Neváhejte, nejlepší prázdniny budou na Pekláku.
Od 12.3. bude mírně upravena provozní doba - pojedeme 9-19 hodin bez
přerušení. Vše platí do odvolání, těšíme se na Vás.
-
-
Inteligentní lavička už i v Přívratě
-
 Přívrat
je nejmenší obcí, kde byla instalována inteligentní lavička Steora.
Potvrzují to fotografie na facebooku. K tomu je dobré přidat
vysvětlení, o co se přesně jedná. STEORA je lavička, která se nabíjí
sluneční energií a umožňuje tak nabíjet ostatní elektronické zařízení
drátově i bezdrátově a přenáší také vysokorychlostní 4G LTE internet.
STEORA dokáže také podávat informace o teplotě, vlhkosti a srážkách. Má
také další využití, jako například inteligentní chladící systém, nebo
noční LED osvětlení okolí lavičky.
-
Solární
lavičky mají vícero funkcí a využití – sbírají údaje, slouží jako
bezdrátová nabíjecí podložka, nabíjecí port pro telefony a jiné
inteligentní zařízení, dále i jako noční osvětlení a rovněž jako hlavní
regulátor úspory energie. Solární lavička je poměrně jednoduše
vypadající produkt, který však disponuje obrovským potenciálem. Naše
inteligentní lavička má vestavěné snímače na shromažďování a analýzu
údajů, například i o počtu uživatelů lavičky, funkčnosti různých
komponentů a povětrnostních podmínkách. Majitel lavičky může jednoduše
měnit nastavení pomocí přístrojové desky.
-
Celková
zkušenost lidí s používáním lavičky a zpětná vazba budou sloužit jako
základ budoucího vývoje inteligentních řešení pro digitalizaci v
udržitelném prostředí. Proto je Steora dokonalým a jedinečným produktem
IoT (internet věcí) pro inteligentní prostředí anebo inteligentní místa.
Steora je vynikající volbou pro města, obce, univerzity a univerzitní
areály, vlakové a tramvajové stanice, parky, zoologické zahrady,
přístavy, hotely, pláže a jakýkoliv jiný veřejný nebo soukromý vnější
prostor.
-

-
Protihlukové stěny zohaví město, "užitek" je sporný, mohou být i
nebezpečné
- 1) Zajímalo by mě, jak má hygiena protihlukově ošetřená místa
kolem letišť.
- 2) Pro cestující s epilepsií by nejspíš hravé stěny znamenaly
parádní záchvat.
- 3) Pro ty, co bydlí u kolejí, by to bylo na Bohnice. Neumím si
představit, že by mně zakryli výhled z okna a já musela zírat do zdi,
byť barevné. Jsem si jistá, že bych měla psychické problémy. Ano, bylo
by to hrozné. V zimě babička nemůže skoro ven, je odkázaná na výhled z
okna a tohle by pro ni bylo opravdu zničující.
VV
-
-
ÚmrtÍ
- Karel Mareš, 71 let, Anenská Studánka 47
- Emílie
Maděryčová, 84 let, Na Výšině 1968
- Marta Linhartová, 92 let, Němčice 11
- Božena Škeříková, 86 let, Kozlov 52
- Libuše Bútorová, nedožitých 76 let, Nové náměstí 1748
- Libuše Stará, nedožitých 62 let, Ústí n. O. Sokolská 61
Kerhartice
- Drahoslava Chalabalová, 73 let, Trávník 1999
- Božena Tomková, 83 let, Masarykova 2100
- Karel Bočklaj, 68 let, Na Strouze 1717
- Jiří Uma, nedožitých 78 let, Ústí n.O. Nerudova 131 Čest
jejich památce !
-
XXIII. ročník recitační
soutěže na ZŠ Ústecká
-
V pondělí 26. 2.
2018 se konal již XXIII. ročník školního kola recitační soutěže.
Letošního ročníku se měl zúčastnit rekordní počet soutěžících.
Bohužel chřipková epidemie však zaúřadovala.
Výkony našich
mladých recitátorů byly skvělé. V porotě zasedli kromě učitelek Hany
Frühaufové a Dany Račkové také 2 bývalí výborní recitátoři – Adam
Pávek a Ondřej Kocourek. Oba dva si prošli soutěží od prvních
ročníků, postupovali do okresních, krajských a občas i do
celorepublikových kol v recitaci. Tuto soutěž tedy viděli i
pohledech svých dřívějších vystoupení.
Porota opět
neměla lehkou práci, ve světle olympiády, na které lze téměř vše
změřit a doložit, je velmi těžké zhodnotit výkony jednotlivých
soutěžících. Důležitá je motivace a snaha dětí, výběr textů, a také
práce pedagožek připravujících jednotlivé soutěžící. Mravenčí práci
si jako vždy dala zakladatelka soutěže – Kristýna Dostálová, která
s neutuchajícím nadšením děti k práci s textem již tak dlouhou dobu
vede. Za to jí patří dík vedení školy, rodičů, ale i všech
účastníků, kteří za 23 let trvání soutěží prošli.
-
Více o soutěži zde, kde
najdete i spoustu fotografií
-
Rekonstrukce havarijních mostů
-
Patří
mezi jednu z krajských priorit v oblasti dopravy a silničního
hospodářství. Krajští radní proto na svém posledním jednání
schválili deset projektových záměrů na rekonstrukce mostů, na které
je možné žádat dotací v rámci výzev Integrovaného regionálního
operačního programu v celkové předpokládané částce přibližně 150
milionů korun. Celkem kraj žádá o finanční podporu z evropských
fondů na modernizaci 19 mostů v celkové hodnotě necelých 320 milionů
korun. Vzhledem k nutnosti urychlení majetkoprávních vyrovnání bude
v rámci krajského úřadu přijat konkrétní pracovník, jehož primárním
cílem bude komunikovat s vlastníky pozemků.
„Dlouhodobě se potýkáme s problémem při řešení majetkoprávních
záležitostí spojených s výkupem pozemků nutných pro modernizaci
silnic a mostů v našem kraji. Finanční prostředky jsou k dispozici
jak v krajském rozpočtu, tak v rámci výzev Integrovaného regionálního
operačního programu. Chceme proto zajistit, aby se investiční
činnost nezastavila na řešení majetkoprávních záležitostí, a proto
na návrh pana náměstka Kortyše vyčleníme v rámci struktury krajského
úřadu pracovníka, jehož
primárním úkolem bude tyto záležitosti řešit,“
sdělil hejtman Martin Netolický. „V rámci IROP se chceme ucházet
o podporu modernizace devatenácti mostů za celkovou částku okolo 320
milionů korun. Na základě dlouhodobé statistiky však lze očekávat
úspory v nákladech na realizaci projektů vyplývajících ze zadávacích
řízení na zhotovitele stavebních prací mezi 20 až 35 procenty,“
doplnil hejtman Martin Netolický.
-

-
Na vyšetření
novou sanitkou
-
Na základě
rozhodnutí rady bude následně v nejbližší době zahájeno zadávací
řízení na zhotovitele projektových dokumentací a
následně bude
zpracována žádost o podporu do Integrovaného regionálního operačního
programu. „Mostů, které jsou v nevyhovujícím stavu je nejen v
našem kraji celá řada, a proto chceme i s využitím evropských dotací
tento stav postupně napravovat. V případě těchto mostů bude nyní
zahájena projektová příprava pro možné uplatnění v rámci výzev
Integrovaného regionálního operačního programu, který v prioritní
ose 1 obsahuje specifický cíl 1.1 Zvýšení regionální mobility
prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční
infrastruktury navazující na síť TEN-T, kde mezi hlavní podporovanou
aktivitu také patří technické zhodnocení a výstavba mostů,“
uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal
Kortyš s tím, že v rámci IROP je předpokládaná výše dotace 90
procent ze způsobilých výdajů projektu.
-
Zlepšení
stavu vozového parku zdravotnické dopravní služby ve společnosti
Nemocnice Pardubického kraje (NPk) a ve svých zdravotnických
příspěvkových organizacích bylo jedním z témat posledního zasedání
krajských radních. Ti navrhli do vozového parku letos investovat přes
šest milionů korun. Jejich návrh ještě musí schválit zastupitelé na
dubnovém jednání.
-
Často
mi je až stydno, s jakým šrotem byli pacienti převáženi k ambulantnímu
ošetření. Komfort služeb a kondici nemocnic poznáme i podle
doprovodných služeb, kterými doprava do nemocnice a zpět bezesporu je,
a proto jsme přistoupili k uvolnění finančních prostředků, aby se
zvýšil komfort pacientů. Zdravotnická záchranná služba prošla po roce
2010 kompletní obnovou vozového parku a záchranářské vozy jsou dnes
nové, moderní a k jejich obnově stačí standardní odpisový plán. O něco
podobného se budeme postupně snažit i u dalších zařízení,“
uvedl hejtman Martin Netolický.
-
Stav vozového parku ve Zdravotnické
záchranné službě Pardubického kraje je již na dobré úrovni
udržitelnosti, což potvrzuje také krajský radní Ladislav Valtr. „Díky
podpoře kraje a dotacím EU je technický stav vozidel ZZS vyhovující a
s ohledem na stav dostatečnou tvorbu vlastního investičního fondu,
který je každý rok doplňován o částku odpisů, je zde zajištěno
i žádoucí samofinancování obnovy na úrovni zhruba šest vozů ročně. Do
stejného režimu právě chceme během dvou let dostat také naše nemocnice
a další příspěvkové organizace,“ sdělil radní pro zdravotnictví
Ladislav Valtr.
-
„Plánovaná obnova v rámci společnosti
Nemocnice Pardubického kraje, která má v současné době 28 vozů,
spočívá v letošním roce v pořízení tři sanitních vozů formou leasingu.
Pokud by byla pořízena ještě další dvě vozidla v roce 2018, od roku
2019 by bylo možné přejít na pravidelnou obnovu dvou vozů ročně a
zabránit tím stárnutí vozového parku,“
uvedl Ladislav Valtr, který dodal, že rada kraje proto navrhla
poskytnout NPk ze svého rozpočtu příspěvek ve výši 2,4 miliony korun
na dva sanitní vozy.
-
Své vlastní sanitky mají i další
příspěvkové organizace Pardubického kraje. Kromě Nemocnice následné
péče Moravská Třebová, která provozuje zdravotnickou dopravní službu
se sedmi vozy, mají všechny příspěvkové organizace jen minimální počet
sanitních vozů pro dopravu vlastních pacientů. Většinou se jedná o
převozy do jiného zdravotnického zařízení, na odborná vyšetření a
podobně. „Finanční možnosti příspěvkových organizací nejsou takové,
aby mohly okamžitě financovat obnovu sanitních vozidel. Na základě
přehledu, který jsme zpracovali, je potřeba v letošním roce pořídit po
jednom vozidle pro Odborný léčebný ústav Albertinum, Léčebnu
dlouhodobě nemocných Rybitví a dvě sanitní vozidla pro Nemocnici
následné péče Moravská Třebová,“ informoval radní Ladislav Valtr
s tím, že investice těmto příspěvkovým organizacím by dosahovala téměř
4 milionů korun.
 

|