Českotřebovský deník 237/2021 (24/8) 
Víkendový kemp HC Kohouti

Trenér Martin Šejba měl k dispozici dvacítku hráčů. „Přístup hráčů k tréninku byl v pořádku, po této stránce musím být spokojený. V první fázi kempu jsme se zaměřili spíše na objemový trénink, na kondici. Věnovali jsme se rovněž individuálním dovednostem, nácviku herních kombinací a samotné hře. V závěru kempu jsme odehráli modelové utkání,“ komentoval náročnou přípravu kouč Šejba.
Kempu se nezúčastnili pouze obránce Pražák (studijní povinnosti) a útočníci Hemský (svatba) a Prachař (dovolená). Nechyběl naopak brankář Lejsek, který se (v rámci regenerace po zranění) postaral o veselý doprovodný program…
Kohouti absolvovali celkem šest tréninků na ledě, pořádně zabrat dostali rovněž na atletickém stadionu. Nyní budou trénovat dvakrát týdně, první dva přípravné zápasy odehrají v sobotu 4. září, v rámci domácího turnaje o pohár starostky města, kterého se dále zúčastní týmy Litomyšle, Nového Města nad Metují a Náchoda. (HC Kohouti)
 
V září začne modernizace silnice z Ústí nad Orlicí do Skuhrova

Modernizace silnice II/315 mezí Ústím nad Orlicí a Lanškrounem bude pokračovat druhou etapou ze Skuhrova do Ústí nad Orlicí. Krajští radní na svém pondělním jednání schválili výběr dodavatele na více jak sedmikilometrový úsek. Předpokládaná hodnota stavby byla 109,5 milionu korun včetně daně. Vítězný subjekt nabídl částku 73,3 milionu korun včetně daně s délkou realizace stavby 114 dní. To je téměř o sto dní méně, než činila nabídka jednoho z dalších účastníků výběrového řízení.
„V loňském roce jsme dokončili modernizaci přibližně 11 kilometrů dlouhého úseku z Lanškrouna do Skuhrova za téměř 150 milionů korun a podle plánu pokračujeme navazujícím úsekem ze Skuhrova až do Ústí nad Orlicí na křižovatku se silnicí I/14. Tato etapa bude ze stavebního hlediska o poznání jednodušší, protože první úsek prochází velmi složitým terénem a překonává Třebovské stěny,“ řekl hejtman Netolický. „Pozitivní zprávou pro krajský rozpočet je vysoutěžená částka, která je výrazně nižší oproti předpokládané hodnotě. Zároveň je pozitivum, že se vítězný subjekt zavázal dokončit stavbu do 114 dní od předání staveniště, ke kterému by mělo dojít 1. září,“ doplnil hejtman.
Ekonomická výhodnost nabídek byla hodnocena podle poměru nabídkové ceny a doby trvání realizace díla. „Do výběrového řízení se nám přihlásilo šest subjektů a sdružení. Nabídková cena se pohybovala od 73,3 milionu korun včetně daně až po 103,7 milionu korun včetně daně. Vzhledem k tomu, že se do soutěže přihlásili klíčoví dodavatelé, tak je patrné, že se jedná o velmi důležitou a zajímavou stavbu,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast investic a kultury Roman Línek.
Podle 1. náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše bude stavba splňovat ty nejpřísnější parametry. „Stejně jako v případě prvního úseku dojde ke kompletní modernizaci, která spočívá ve výměně konstrukčních a asfaltobetonových vrstev vozovky, úpravě šířkového uspořádání s rozšířením v zatáčkách a s obnovou a doplněním odvodňovacího systému komunikace. Myslíme také na modernizaci mostních objektů, autobusových zálivů a zastávek pro větší bezpečnost vystupujících a nastupujících cestujících,“ řekl náměstek Michal Kortyš.
Modernizace celého úseku silnice II/315 z Ústí nad Orlicí do Lanškrouna je spolufinancována ze zdrojů Evropské unie. S oběma projekty jsme byli úspěšní v rámci čerpání prostředků z Integrovaného regionálního programu, konkrétně specifického cíle 1.1. Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T. Spolufinancování z evropských zdrojů je nastaveno ve výši 85 z uznatelných nákladů stavby. Pokud připočteme cenově velmi příznivý výsledek výběrového řízení, tak se jedná o výraznou podporu krajského rozpočtu,“ řekl krajský radní pro evropské fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr. (Foto: silnice Skuhorv - Lanškroun).

 

Pardubický kraj získal ocenění za digitalizaci úřadu

Krajský úřad Pardubického kraje jde s dobou a digitalizuje. O tom, že se kraj vydal správnou cestou, svědčí fakt, že získal cenu CNZ za mimořádný přínos pro oblast digitální kontinuity, důvěryhodnosti a dlouhodobého ukládání dokumentů.
„Krajský úřad se dlouhodobě snaží o přívětivější prostředí nejen pro své zaměstnance, ale také pro veřejnost. To, že náš kraj vyhrál z dvaceti dvou přihlášených projektů, vidím jako veliký úspěch a potvrzení toho, že jsme se v digitalizaci vydali správnou cestou,“ uvedl radní Alexandr Krejčíř zodpovědný za informatiku, cestovní ruch a sport.
V 18. ročníku soutěže IT projekt roku CACIO se hodnotilo, jaký byl rozsah projektu, jeho rozpočet, míra dodržení harmonogramu, ale i jeho originalita. Součástí hodnocení projektů bylo také posouzení toho, co projekt organizaci přinesl a jaký je další prostor k budoucímu zlepšování. Cena CNZ se uděluje za mimořádný přínos pro oblast digitální kontinuity, důvěryhodnosti a dlouhodobého ukládání digitálních dokumentů.
„Díky projektu došlo k zefektivnění práce jednotlivých odborů. Pracovníkům úřadu digitalizace umožňuje elektronické podepisování a pomáhá jim se schvalovacími procesy. Veřejnost může využít digitálních služeb prostřednictvím Portálu občana, který slouží ke sběru elektronických žádostí o dotace i pro úplná elektronická podání s využitím účtu v NIA,“ upřesnil ředitel krajského úřadu Jaroslav Folprecht.
Ač realizace projektu byla spuštěna ještě před nástupem koronavirové pandemie, její smysluplnost a funkčnost se plně projevila právě během lockdownů. Digitalizace provedená za spolupráce s firmou Gordic totiž přispěla k udržení funkčnosti úřadu i jím zajišťovaných služeb pro veřejnost.


Stovka malých hokejistů na letním kempu na českotřebovském zimáku 

V neděli 22.8. zahájili hokejový mládežnický oddíl  tradiční přípravný letní hokejový kemp mládeže. Letošní rok se jej účastní rekordní počet dětí a to rovná stovka. Do pátku čeká účastníky pořádná porce tréninků a to jak na ledě na zimáku a také na sousedním atletickém stadionu. K tréninkům ale přistupují s nadšením.


Oprava kanalizace na příjezdu do Kozlova

Od 26.08.2021 bude probíhat na příjezdové komunikaci do obce Kozlov oprava kanalizační sítě uložené v silnici III třídy. Oprava bude prováděna Správou a údržbou silnic Pardubického kraje a to za plného provozu. Předpokládaný konec oprav 30.08.2021.

 

Začíná projektování modernizací 92 kilometrů silnic druhých tříd

Rada Pardubického kraje na svém pondělním jednání schválila výběr projektantů, kteří pro kraj zpracují projektové dokumentace pro územní rozhodnutí na modernizaci 14 silnic s jejich celkovou předpokládanou hodnotou přesahující 2,4 miliardy korun. U většiny projektů je předpokládané zahájení stavby v průběhu roku 2023, a to pod podmínkou jejich uplatnění v rámci výzev IROP 21+ a po zajištění zdrojů v krajském rozpočtu.
„Vytipovali jsme 14 projektů způsobilých pro čerpání evropských fondů v příštím programovém období IROP 21+, u kterých chceme pokračovat v majetkoprávní a projektové přípravě. Pokud budeme úspěšní v rámci výzev IROP 21+ a budeme mít zajištěné spolufinancování z krajského rozpočtu, tak bychom mohli projekty postupně realizovat mezi lety 2022 až 2024. Celková souhrnná hodnota projektů podle investičního záměru činí přes 2,4 miliardy korun. Náklady stavební části podle studie dosahují 1,7 miliardy korun,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Podle Romana Línka náměstka pro oblast investic nečeká projektanty jednoduchá práce. „Z původních 17 projektů. Po posouzení způsobilosti pro čerpání evropských fondů nám vyšlo 14 úseků. V rámci výběrového řízení jsme hledali projektanty na každý úsek silnice samostatně, a to vždy s kritériem délky tvorby dokumentace pro územní rozhodnutí. Snažíme se tlačit jak na dodavatele staveb, tak i na projektanty,“ řekl Roman Línek.
Důležitost včasné a kvalitní přípravy projektů potvrdil radní pro evropské fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr. „Každý projekt vedeme samostatně, abychom v případě možnosti čerpat mohli v žebříčku priorit upřednostnit připravenější projekt a nepřišli jsme tak o možnost získat podporu z evropských fondů. Ačkoliv se bavíme o možnosti realizace primárně v letech 2023 a 2024, tak musíme být v přípravě aktivní a být vždy o krok vpřed,“ vysvětlil radní Ladislav Valtr.
Mezi finančně i stavebně nejnáročnější stavby patří modernizace téměř 14 kilometrů dlouhého úseku silnice II/358 z Litomyšle do Nových Hradů, desetikilometrového úseku silnice II/360 z Ústí nad Orlicí do Letohradu nebo modernizace silnice z Týnišťka do Chocně. „Celkově se jedná o 92 kilometrů silnic II. třídy na celém území našeho kraje od Jaroměřic u Jevíčka, přes Letohrad až po Břehy na hranici se Středočeským krajem. Osobně jsem rád, že se mezi projekty dostala modernizace silnice II/358 z Litomyšle do Nových Hradů a následně z Polanky do Zderaze v celkové délce 17,5 kilometru. Celý úsek bude po stavebně-technické stránce náročný a bude rozdělen do několika samostatných etap, abychom neodřízli jednotlivá sídla na trase nejen od osobní, ale také hromadné autobusové dopravy,“ upřesnil 1. náměstek hejtmana pro oblast dopravy a dopravní obslužnosti Michal Kortyš.

Hokejbalisté žalují. Mají nejhorší hřiště v Česku

Má to být snad jednoznačně nejhorší hokejbalové hřiště, jaké je v posledních letech k vidění v Česku. a takových podmínek je těžké mít chuť jít zítra vůbec na trénink. Aréna se změnila pro sportování na nedůstojné místo, připomínající předměstí měst v rozvojových zemích nebo v Rusku. Je to nutné doložit následujícími fotografiemi.
Připomeňme, že před 17 lety  bylo hřiště vybudování a bylo slíbeno další pokračování výstavby areálu, nové šatny. Hokejbalová aréna je otevřena veřejnosti ve dne i v noci a podle toho to tam vypadá. Navíc je nejslavnější doba českotřebovského hokejbalu  pryč, ve velké konkurenci se začaly rychleji rozvíjet další sporty, kde mají možnost sportovat v lepších podmínkách.  To jistě také hodně ovlivňuje nábory a soudržnost kolektivu.  Žádné jiné sportoviště v České Třebové takto špatně nevypadá! Je to třeba doložit - podívejte se na další pokračování článku ZDE

Získali dotaci na zlepšení hospodaření se srážkovými vodami 

Pardubický kraj bude na Střední škole zemědělské a vyšší odborné škole Chrudim realizovat projekt na zlepšení hospodaření se srážkovými vodami v areálu školního statku ve Vestci. Celkové náklady po výběrovém řízení činí 7,6 milionu korun včetně daně. Projekt je spolufinancovaný z Operačního programu Životní prostředí.
„Kde jinde řešit hospodaření se srážkovými vodami než na zemědělské škole. Celý projekt je nastaven tak, abychom zajistili podchycení srážkových vod z části střech stávajících budov a doplněním stávajícího systému srážkové kanalizace. Srážkové vody budou shromažďovány v podzemních nádržích a budou využívány pro zalévání zeleně v areálu. Zároveň vyměníme současné železobetonové panely za nové povrchy tvořené zatravněnými rošty,“ řekl krajský radní pro oblast školství Josef Kozel.
Předpokládané náklady projektu podle projektové dokumentace byly necelých 9,3 milionu korun včetně daně. „V rámci výběrového řízení posuzovala hodnotící komise pět nabídek od 7,6 až po 10 milionů korun včetně daně. Staveniště bude předáno nejpozději do začátku dubna příštího roku s dokončením do konce srpna, tedy před zahájením nového školního roku,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast investic Roman Línek.
Projekt je spolufinancování z fondů Evropské unie. „Na projekt máme potvrzenou registraci a rozhodnutí o poskytnutí dotace v rámci Operačního programu Životní prostředí, konkrétně ze specifického cíle 1.3., který řeší povodňovou ochranu intravilánu a hospodaření se srážkovými vodami. Výše evropské dotace je 85 procent z celkových způsobilých výdajů,“ upřesnil radní pro evropské fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr.
 

Hlavní akce v městské knihovně v září

  • Šachové odpoledne v knihovně 2. 9.   
  • Matyldino pohádkohraní v Javorce 7. 9.
  • Knižní klubíčko 29. 9.
  • od září nová výstava Třikrát JINAK  Městská knihovna je od 1. září otevřena v běžné provozní době.

  • Pardubický kraj si připomněl 30 let od vzniku samostatné Ukrajiny 
    Ukrajina slaví v úterý 24. srpna svátek. Připomíná si den vyhlášení nezávislosti na Sovětském svazu. K symbolické oslavě se přidává také Pardubický kraj. Na budově krajského úřadu totiž visí ukrajinská vlajka.
    Pardubický kraj dlouhodobě a cíleně pomáhá v partnerském regionu, kterým je Zakarpatská oblast. Právě ta byla v letech 1919 až 1938 součástí meziválečného Československa. „Pro Ukrajinu je výročí 30 let nezávislosti na Sovětském svazu velmi významným dnem. Jsme si vědomi složité situace, ve které se vzhledem ke konfliktu na východě země a okupaci Krymu nachází. Proto chceme i tímto symbolickým gestem vyjádřit podporu ukrajinské svrchovanosti a územní celistvosti v hranicích, které jsou uznány mezinárodním společenstvím,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
     Ukrajinský parlament vyhlásil nezávislost 24. srpna 1991. O čtyři měsíce později poté rozhodnutí potvrdil ukrajinský lid. Pro nezávislost na Sovětském svazu bylo tehdy 90,32 procent populace. Tehdejší Česká a Slovenská Federativní Republika uznala nezávislost Ukrajiny 8. prosince 1991.
    Kromě symbolické podpory pomáhá Pardubický kraj Zakarpatí také finančně, a to zejména v oblasti zdravotnictví a školství. V minulosti do místa putovaly tři vyřazené sanitní vozy a z krajských financí se podařilo zrekonstruovat také školy a školky nebo třeba poliklinika v Koločavě. Tam kraj daroval chybějící přístroje, které u nás nahrazujeme, ale jsou plně funkční.
    Tisícům Ukrajinců, kteří pracují v Čechách, by se navíc v budoucnu mohlo výrazně usnadnit cestování mezi oběma zeměmi. Užhorodské letiště v Zakarpatské oblasti má zájem jednat o přímém spojení s pardubickým letištěm.
    Z Pardubic v tuto chvíli provozuje pravidelné letecké spojení s Ukrajinou společnost WizzAir, která létá do Kyjeva a Lvova. Stav užhorodského letiště však není ideální a není ani letecká společnost, která by linku provozovala. Při poslední návštěvě naší krajské delegace, však byli zástupci našeho kraje ujištěni, že Užhorodské letiště dokáže odbavit cestující z schengenského prostoru. Zatím se však zdá, že do zprovoznění  letecké přímé linky uplyne ještě v našich i ukrajinských řekách hodně vody. Bylo by to však řešení oboustranně výhodné, nemuselo by se jednat o každodenní linku.
    Zdroje. Orlický deník, tiskové zprávy Pardubického kraje

  •   

    Z atletiky v regionu 

    Plánované atletické akce probíhají již normálně a termínovka je plná tradičních prázdninových závodů.  Sousední města Liotomyšl a Ústí nad Orlicí jsou zařazena v II. atletické lize.
    2. kolo II. ligy proběhlo v Čáslavi. Litomyšl si vedla skvěle a obsadila 2. místo , když její hlavní síla byla tedy především v kompletních vrhačích. Po dvou ligových kolech je Litomyšl dokonce první. Výsledky 2. kola: 1. Olymp Praha; 2. Litomyšl; 3. Čáslav; 4. Aktis Praha; 5. AC Pardubice; 6. Ústí n. Orl.; 7. Hvězda Pardubice B; 8. Jičín.
    Soutěžila také mládež (ve Svitavách). V soutěži starších žáků byla Litomyšl třetí z 10 celků, mezi 12 družstvy děvčat obsadila 5. místo. Nejlepších výsledků v této kategorii dosahují děti ze sportovních škol v Pardubicích a Chrudimi. Na 2. kole mladšího žactva opět ve Svitavách děvčata Litomyšle obsadila 2. místo. Chlapci obsadili 3. místo, ale po dvou kolech zůstávají čtvrtí za Ústím o pomocné body. V srpnu proběhl v Litomyšli tradiční letní mítink Velká cena Litomyšle a memoriály a 3.kolo II. ligy se konalo v Jičíně (21.8.).