K problému parkování v centru České Třebové -sídliště Trávník |
2) Demolice domů čp. 800 a 801 pod hudební školou. Tyto objekty jsou dlouhá léta neobydlené a nevyužité, mají demoliční výměr platný do roku 2022. Je tedy nejvyšší čas pro realizaci, při které bude třeba zabezpečit stabilitu budovy ZUŠ. Nějaké peníze to stát bude, ale domy jsou stejně k ničemu, mají statické závady a jejich zbouráním vznikne místo pro parkování 14 - 16 osobních automobilů. Parkovací místa potřebuje jak samotná ZUŠ pro učitele i rodiče dovážející žáky na vyučování, nyní musí parkovat v zákazu.
3) Kozlovská ulice u Pucholtova hostince. Stávající podélné stání je možné nahradit kolmým stáním na travních dlaždicích, umožňujících vsakování vody bez potřeby rozšíření asfaltové plochy. Další místa mohou vzniknout po úpravě svahu na druhé straně ulice v lokalitě pod transf. stanicí. Tato lokalita je vedena jako zbořisko po budově bývalého Vyskočilova mlýna. Úpravou lze získat dalších až 16 míst, která budou v tomto místě potřeba právě po obydlení domu čp. 1906.
4) Největší lokalita pro parkování rezidentů je na pozemku č. p. 183/2 na Splavě za dnešním stánkem. Dobrým využitím této parcely lze získat zde umístit 40 parkujících vozidel a při dvoupodlažním parkování třeba až 70 míst. Její velikost je obdobná jako u parkoviště před nemocnicí v Ústí nad Orlicí. Navíc by šlo lokalitu při snaze města i rozšířit. Parkoviště na tomto místě je dobře přístupné od hlavní silnice a je blízko sídliště Trávník. Vozidla zde parkují i dnes, ovšem plocha je málo využita. Pro kontejnery umístěné u plotu v bývalé Václavské ulici je třeba najít jiné dobře místěné a zakryté stanoviště, např. u severní zdi čp. 1748.
5) Rezerva pro rezidenty: prostor mezi Vyskočilovou vilou a domem 1749 - 51 u Mlýnské ulice. Při kolmém stání u plotu Vyskočilovy vily (na travních dlaždicích) lze v prostoru vytvořit 15 parkovacích míst s minimálními náklady. Pozemek je dnes zatravněn, je veden v kategorii "jiná plocha" a problém s vybudováním parkoviště by vzniknout neměl.
6) Rezerva pro rezidenty: parkování pod stromy na travních dlaždicích za domy čp. 1717 - 21 v ul. Na Strouze (na parcele 168/2). I nyní zde parkují vozidla bez jakýchkoliv pravidel vhodným uspořádáním prostoru by bylo možné tuto plochu nejdříve organizovaným, kolmým stáním na travních dlaždicích podél stávajících komunikací využít bez změny jejího dosavadního určení (je vedena jako "Ostatní plocha".Jsou zde povětšinou nevyužité sušáky na prádlo. Je více návrhů na využití. Minimálně je k využití souvislá nevyužitá plocha kolmého stání od stávajících garáží k trafostanici (viz foto). Počet parkovacích míst je zde 14 a při dalších úpravách u trafostanice může i narůst. Je to blízko Sadové ulice, lze užít jako možná náhrada za parkování na Sadové ulici (které je nutné zrušit). Tato stání je možné vybudovat při minimálních nákladech během jednoho roku a nebude třeba posílat vozidla ze Sadové parkovat až na Nové náměstí. Využití této plochy je mnohem snadnější než uvažované využití třeba jen části státního pozemku na parcele 2371/5 za domem čp. 289.
7) Další parkovací místa na sídlišti Trávník by mohla vzniknout zavedením šikmého stání a úpravou chodníku např. u domů 1984 - 1987 tak, jak se podařilo za domy čp. 2013 - 2015. 8) Kryt u Nového náměstí - je to místo vhodné k jednopodlažní zástavbě pro občanskou vybavenost města, jako parkoviště není vhodné. Je to zainvestovaný pozemek v majetku města, jeho využití může souviset i s podzemním prostorem. Parkovací věže jsou cizím prvkem městské zástavby, vyžadují náročnou údržbu a obsluhu, proto nenavrhuji. Jejich využití je možné v rámci architektonického návrhu nové nebo rekonstruované bytové lokality (tedy pro pro rezidenty) v místech, kde by jiná možnost nebyla a nová parkovací místa by byla podmínkou investice. Otázka případného vybudování parkovacího domu. Doporučuji tento problém nechat na samostatnou diskuzi, jde o vizi pro budoucnost, kdy ještě může dojít k další intenzifikaci dopravy. Lokality pro takovou stavbu existují, např. mezi parkovištěm Billa a Litomyšlskou ulicí. Takovou stavbu je třeba rozmyslet, nemůžeme parkování nadřadit všem ostatním funkcím centra města. V případě shody je třeba lokalitu získat do majetku města a chránit Za důležitější považuji realizovat návrh na bezplatné parkoviště v lokalitě Truby u železniční trati, pro tuto plochu není jiné využití, zástavba se sem nehodí. Takové parkoviště může být dobře využitelné po občany města (např. na zaparkování druhého vozu v rodině) a může se hodit i pro zajištění parkingu v případě pořádání větších akcí ve městě.
|