-
Prvním nositelem Medaile hejtmana Pardubického kraje v roce 2020
-
se stal Milan Mikolecký
-
Ten ocenění převzal v pondělí z rukou hejtmana Martina Netolického, a to
především za svoji novinářskou činnost, kdy od roku 1976 vydával
Českotřebovský zpravodaj, ale také za aktivity v rámci revolučního roku
1989. Milan Mikolecký se tak zařadil po bok Miroslava Brýdla, Ondřeje
Moravce, Pavla Stary či Davida Šimka.
- „Osoba Milana Mikoleckého je
pro mne významná především pro zcela unikátní novinářskou činnost při
vydávání městského zpravodaje po dobu 44 let, a to při zaměstnání jako
koníček. Neznám v regionu jiný podobný příklad, kdy by celý zpravodaj po
tak
dlouhou
dobu stál jen a pouze na jedné osobě,“ uvedl hejtman Martin Netolický,
který však ocenil také působení Milana Mikoleckého v době sametové
revoluce. „Nezpochybnitelná je jeho role v rámci revolučních dní, kdy
byl velmi aktivní i v rámci generální stávky a setkáních s občany.
V loňském roce jsme si připomněli 30 let od revoluce a na tento rok
připadá 30 let od prvních svobodných voleb. Proto beru jeho ocenění i
jako velmi symbolické,“ doplnil hejtman Martin Netolický.
- Milan Mikolecký je absolvent
SVVŠ a Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, aprobace
fyzika – chemie. Pracoval na střední odborné škole pro studující při
zaměstnání v České Třebové, poté přešel na nově zřízenou Střední
zdravotnickou školu v Ústí nad Orlicí. Českotřebovský zpravodaj převzal
v roce 1976 a od roku 1991 jej vydával jako soukromý vydavatel.
Dlouhodobě působí jako zastupitel v České Třebové. (Dominik
Barták)
-
Virtuální
prohlídka města
- Krásné snad jako
pohádkové obrázky České Třebové z ptačí perspektivy, ale také
některých turisticky atraktivních partií najdete na odkaze
https://www.ceska-trebova.cz/html/vprohlidka/ceska-trebova2/index.htm.
Vše je zakomponováno do webové stránky města Najdete zde pohledy jak
části za Třebovou, tak např. z druhé strany od Hor, park
Javorka, interiér kostela sv. Jakuba, areál rotundy sv. Kateřiny,
chaloupku Maxe Švabinského nebo i pohledy z rozhledny n a
Kozlovském kopci. Zatím jsem registroval jen pozitivní ohlasy a
chválu. Myslím, že zveřejnění takové virtuální prohlídky znamená
mnohem víc, než čtyřdenní výstavní expozice na veletrhu cestovního
ruchu.
-
-
-
Leo Express
odstranila nedostatky, ale kraj bude sankce uplatňovat
-
Zástupci
Pardubického kraje v čele s hejtmanem Martinem Netolickým a náměstkem
pro oblast dopravy Michalem Kortyšem jednali v pondělí s vedením
společnosti LeoExpress Tenders, která od 15. prosince loňského roku
provozuje železniční dopravu na tratích 024 a 025. Společnost ve
stanoveném termínu dle kontrol odstranila definované nedostatky.
Informační systém bude dle dohody v provozu po ukončení výluky. Sankce
za chyby budou vyčísleny do konce března. Prostředky společnost na
základě požadavku kraje investuje zpět do cestujících. „V tuto
chvíli lze říci, že dopravce dodržuje jízdní časy, což je samozřejmě
základ všeho. Do konce minulého týdne měly být odstraněny problémy
s topením, byl doplněn personální stav stevardů, takže by nemělo
docházet k tomu, že by byly jednotky neobsazené. Nutno dodat, že pokud
není cestující odbaven, tak o tržby přichází dopravce, nikoliv kraj. I
přesto, že zásadní problémy jsou odstraněné, tak budeme uplatňovat na
konci zúčtovacího období sankce. Na jejich vyčíslení musíme počkat po
uplynutí 90 dní od počátku platnosti smlouvy. V tuto chvíli jsme
domluveni, že objem sankce bude investován do dalšího zlepšování
služeb pro cestující. Stejný princip budeme uplatňovat také v případě
Českých drah, pokud se v rámci šetření prokáže nějaké pochybení,“
uvedl hejtman Martin Netolický.
- Průběžné a nehlášené kontroly budou pokračovat i nadále.
„Kolegové z oddělení dopravní obslužnosti zcela nehlášeně projížděli
ve čtvrtek a v pátek různé spoje napříč regionem a kontrolovali
kvalitu poskytovaných služeb. Tyto kontroly budou samozřejmě
pokračovat i nadále, a to nejen v rámci provozu společnosti LeoExpress,
ale také u Českých drah,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast
dopravy Michal Kortyš. „Po řadě jednání je patrný posun v myšlení
vedení společnosti, která začala k naší spolupráci přistupovat
s velkým důrazem a vědomím toho, že skutečně je výrazný rozdíl mezi
komerčním rizikem a závazkovou smlouvou s krajem,“ uvedl Kortyš.
Dominik Barták
-
¨
-
Leoexpress:
Nedostatky ze zahájení provozu jsme odstranili
-
Leo Express vyjel se svými
vlaky na závazkových tratích na Orlicku v loňském roce podle jízdního
řádu. Během prvních dnů se objevily provozní nedostatky, které se již
podařilo odstranit.
-
„Nedostatky,
které se vyskytly pro začátku provozu, jsme odstranili, případně jsme
se s krajem dohodli na jejich řešení. Kontroly provedené
krajem na našich vlacích proběhly bez problémů. Leo Express jezdí dle
jízdního řádu a od začátku provozu se nestalo, že bychom nebyli
schopni přepravit cestující. Zároveň jsme se s krajem dohodli na
kompenzaci za nedostatky formou dalších investic a zkvalitnění služeb
pro cestující, jejichž konkrétní podobu budeme s krajem řešit po
vyhodnocení prvního kvartálu provozu,“ říká Jakub
Svoboda, ředitel Leo Express pro Českou republiku a Slovensko.
- Všechny vlaky Leo Express
na Orlicku jezdí načas. Dochází-li aktuálně ke zpožděním, jsou v
drtivé většině případů zapříčiněna čekáním na přípojné spoje nebo
křižováním na trati, a nikoliv dopravcem Leo Express. Odbavovaní karet
IREDO na vlacích Leo Express je plně funkční. Karty byly odbavovány i
v předešlých týdnech a pouze v ojedinělých případech, kdy bylo
například nutno restartovat odbavovací zařízení, mohli jet jednotky
cestujících zdarma na náklady dopravce. Zároveň byl doškolen
další palubní personál. Směny na všech vlacích jsou nyní obsazeny.
Zobrazovací systém bude dodán po výluce, která je na trati
plánována do konce měsíce dubna. Nyní se pracuje na variantě dočasného
řešení, kdy by byly zastávky hlášeny pomocí reproduktorů, které je
ovšem nutno do vlaků nově umístit.
- Součástí informačního
systému je také Wi-Fi připojení. To je nyní dočasně řešené pomocí
routerů, jejichž počet byl na jednotkách navýšen, čímž se na nich
posílil signál i pokrytí. Po ukončení výluky a instalaci informačního
systému již nebudou dočasné routery třeba.
- Během měsíčního provozu se
nestalo, že by Leo Express nepřepravil cestující. Podle výsledků
průzkumu mezi zákazníky jsou s cestováním s Leo Express spokojeny nebo
spíše spokojeny téměř tři čtvrtiny cestujících, nespokojeno bylo pro
první dílčí potíže pouze 9 % cestujících. Emil Sedlařík
-
-
Tříkrálový
průvod s velbloudy v Ústí nad Orlicí - VIDEO -
najdete ZDE
-
-
Stravenkový paušál nemusí být pro zaměstnance přínosem
-
Hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický jednal v pátek v Praze
s předsedou Českomoravské konfederace odborových svazů Josefem
Středulou o problematice zavedení stravenkového paušálu, stavebním
zákonu či aktuálním tématům ve vztahu k zaměstnancům v regionu.
„Debaty o zavedení takzvaného stravenkového paušálu sleduji, a proto
jsem požádal pana předsedu o bližší seznámení s touto problematikou.
Po našem setkání plně rozumím tomu, proč odbory tento návrh
kategoricky odmítají. Pro zaměstnance jako takového se tímto návrhem
velmi pravděpodobně nic nezlepší a navíc se sníží příjmy do státního
rozpočtu,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
- Stravenkový paušál se má stát alternativou ke stravenkám a
podnikovému stravování. Daňové zvýhodnění paušálu by mělo zůstat
stejné jako u stravenek, v případě stokorunové stravenky by tak
zaměstnanci měli mít 55 korun za každý odpracovaný den. Zaměstnanci
by částku měli dostávat vyúčtovanou samostatně, protože by neměla na
rozdíl od mzdy podléhat povinným odvodům a daním.
- Na základě prosincového setkání se zástupci velkých
zaměstnavatelů v regionu přišla řeč i na aktuální problematiku trhu
práce. „V tuto chvíli máme avízo zaměstnavatele z Králíků, který
informoval částečně o útlumu výroby a částečně o přesunu některých
kapacit do Letohradu. Samozřejmě budu chtít znát, jakým způsobem
bude zaměstnavatel komunikovat tyto změny se samotnými zaměstnanci.
Zároveň jsem v úzkém kontaktu se zástupci krajských odborů, a to
nejen v rámci jednání tripartity, jelikož jsou naším partnerem,“
sdělil hejtman Martin Netolický.
- Hejtman s předsedou
odborů hovořil také o problematice stavebního zákona.
„S panem předsedou se
shodujeme, že stávající návrh zákona nemá budoucnost a bylo by
nejlepší začít zcela znovu se zapojením odborníků, akademiků, obcí a
regionů. Názor sdílíme také na silnou roli Hospodářské komory, která
zastupuje pouze jednu stranu stavebního řízení, a to stavební
firmy,“ řekl
hejtman Netolický.
Poslední otevřené dveře byly určeny průmyslovým oborům SŠUP
V sobotu
18. ledna byla prezentační akce na Střední škole umělecko průmyslové,
která je nástupcem dřívější školy textilní nebo tkalcovské, zaměřena
především na ty, kdo zvažují studium jednoho ze tří průmyslových
oborů. Do uměleckých vzdělávacích programů již proběhly
talentové zkoušky.
Nyní se pozornost školy zaměřuje na
celostátně organizované zkoušky. Ty se týkají dvou maturitních oborů:
Reklama a propagace a Mechanik-seřizovač. „Zájemci o tyto perspektivní
obory si mohli prohlédnout veškeré odborné učebny včetně nově
pořízeného vybavení, naši pedagogové a žáci jim poskytli všechny
potřebné informace. S podáváním přihlášek není vhodné příliš otálet,
termín doručení je do 2. března,“ hovoří o důležitém termínu ředitel
SŠUP Zdeněk Salinger a doplňuje další důležitou informaci: „První
termín přijímacího řízení byl stanoven na úterý 14. dubna, druhý o den
později.“ V rámci sobotního dne otevřených dveří byly v plném provozu
také dílny, které využívají jak žáci čtyřletého maturitního oboru
Mechanik-seřizovač, tak žáci tříletého učebního oboru Nástrojař. Tyto
obory nabízí možnost kvalitního budoucího uplatnění. Průběžně se nám
daří rozšiřovat spolupráci s firmami a využívat jejich možností
v rámci odborných praxí. Nástrojař navíc patří k oborům, které jsou
podporovány krajským stipendiem, což je jeho nesporná výhoda.
-
-
-
|