Nezůstalo jen
u demolice Zedníkovy vily
Během dnešního dne 7.
listopadu zmizely z Hubálkovy ulice další stavby, které stály na
jižní straně komunikace v areálu společnosti Korado. Jejich
likvidace nevzbudila mezi občany žádný rozruch, nevznikly tím ani větší
potíže v dopravě.
Hudební
pavilon Antonína Bennewitze v Javorce má novou fasádu
Byla to ostuda, celé léto (a
nejen to letošní, ale několik posledních let) jsme chodili na letní
koncerty a jiné kulturní akce do Javorky a seděli před posprejovaným
hudebním pavilonem. Město si dalo letos za svůj cíl toto změnit, což se
však podařilo až nyní po letní sezóně. Doufejme proto, že nová čistá
fasáda zde vydrží hodně dlouho. Nebyla totiž nejlevnější. Původně jsem
si myslel, že by situaci klidně mohla spravit malířská štětka a kbelík s
barvou. Bylo by to ovšem jen provizorní řešení. Nyní máme opravu
provedenou důkladně. Věřme, že si toho budeme více vážit.
Českotřebovský
zpravodaj v sešitovém provedení A5 v prosinci naposledy
Českotřebovský zpravodaj
ovšem tím nezanikne, bude mít však nového vydavatele - Město Česká
Třebová, tak jako tomu byl,o do roku 1990. Bude mít také nový formát A4.
Nahradí tedy dosavadní Českotřebovské noviny, vycházející od poloviny
roku 2016. Nový Českotřebovský zpravodaj bude mít rozsah se
zvýšený o 4 strany, bude zachována Společenská kronika, rubrika Historie
& osobnosti. Není třeba platit předplatné, do českotřebovských
domácností bude distribuován do schránek zdarma. Probíhá jednání
za jakých podmínek bude také posílán (jako dosud) Třebovákům na adresy
poštou po celé naší vlasti. Předpokládá se prodej za výrobní cenu také v
okolních obcích v Rybníku, Třebovici, Semaníně, Přívratu a v
Dlouhé Třebové (prostřednictvím sítě prodejen Konzum), v těchto (i
dalších) obcích však nebude možné pokračovat v přímém doručování do
schránek předplatitelů tak, jak to dělal dosud soukromý vydavatel,
doručování bude možné pouze poštou za úhradu poštovného.
Českotřebovský zpravodaj
vychází letos 50. rokem, začalo se v roce 1970. Vydávání umožnilo
tehdejší zřízení "Tiskárny MěstNV" v díle u Frimlů v Nádražní ulici, kde
se podařilo soustředit starší tiskařské stroje, ovšem
dostatečně poruchové a problémové. Zastaralá tiskárna byla potom v
osmdesátých letech nabídnuta k odprodeji rozvíjejícímu se JZD Džbánov,
které slíbilo postavení nové tiskárny ve městě.
Pokračování
článku ZDE
Koupím garáž V Lukách, telefon 603 720 832
Českotřebovský
deník na internetu bude pokračovat beze změn
Příprava internetového
deníku je moje záliba, věřím, že se jí budu moci věnovat. Dosud
umožňovala prezentovat články dříve než vyjdou v tištěné podobě, později
tam příspěvků přibývalo a nyní již jde vlastně o různá média. Zprávy v
deníku musí být přece jiné než v měsíčníku. Navíc zde odpadá ta
nešťastná logistika. Svět se zrychluje, dnes jsou daleko důležitější
rychle podané zprávy a informace. Je pravda, že si je musíte přečíst v
počítači a nikoliv na terase či zahradě, ale lze denně měřit návštěvnost
a tím i adresnost a účinnost působení. A v případě Českotřebovského
deníku není malá, 25 tisíc návštěv měsíčně je minimum.
Českotřebovský deník tedy zůstává, má svůj poměrně velmi rozsáhlý archiv
a umožňuje rychle
najít události v našem městě v posledních 20 letech. A to jinak
jinde běžné není. Je pravda, že se celý projekt dá vypnout z hodiny na hodinu,
ale to není mým cílem. Za vytvořením takového množství
článků je velká spousta práce a bude dobře, když bude znovu lépe
utříděna a veřejně zpřístupněna. Českotřebovský deník na internetu je
barevný, může mít spousty fotografií, které do tisku nedostanete, mohou
zde být rychlé reportáže, videa. A můžete je sledovat doma, stejně jako
v Austrálii. Na internetu tedy již dlouho je a bude Českotřebovský deník, nikoliv
Českotřebovský zpravodaj, i když doména zůstává pořád stejná (je těžko
nahraditelná) tedy
www.zpravodaj.probit.cz.
Českotřebovský deník bude i proto, že je zatím nenahraditelný, i když
nevylučuji, že se postupem času třeba změní na spíše vlastivědný projekt
zaměřený na regionální historii. Uvidíme. (mm)
V Hliníkách zaPRŠÍ
za každého počasí!
Klub Hliníky pořádá již 10. ročník karetní hry "PRŠÍ"!
Turnaj se koná ve spolkové chatě "Hliníky"
v sobotu 9.11.2019.
Prezentace od 9.00 hodin, začátek v 10.00 hodin. Turnaj je určen dívkám
od 18 let, maminkám, babičkám, tetičkám, sousedkám, přítelkyním atd.,
všem ženám, které mají radost ze hry i ze života. Teplý oběd zajištěn.
Srdečně se na Vás těší krásnější polovina Klubu Hliníky".
Leo Express představil své nové
vlaky pro regionální dopravu na Orlicku.
Na
prezentační jízdu, která vedla také přes Pardubice a byla ukončena
v Praze, dorazilo několik stovek návštěvníků. Vlaky si v rámci exkurze
prohlédly i děti z mateřské a základní školy v Jablonném nebo
zastupitelé obcí, ve kterých budou na své trase stavět. Leo Express
vyjede v regionu s nízkopodlažními vlaky, ve kterých je samozřejmostí wi-fi
nebo klimatizace, od 15. prosince. Ve vlacích bude platit krajský tarif
IREDO a dopravce dnes zároveň spustil prodej vlastních jízdenek, které
budou levnější než krajská jízdenka.
Na jednotlivé zastávky v Lichkově,
Jablonném, Letohradu, Ústí nad Orlicí, Pardubicích a Praze dorazily
stovky návštěvníků, kteří si nové jednotky prohlédly. Například
v Jablonném si kromě starosty a místostarostky jednotky prohlédly i děti
z místní mateřské a základní školy. Lidé se nejvíce zajímali o možnost
přestupů nebo ceny jízdného a možnost nákupu jízdenek.
„V naších vlacích bude
platit krajský tarif IREDO, díky kterému budou moci lidé snadno
přestupovat na návazné vlaky a autobusy. Zároveň si mohou zakoupit
jízdenky i přímo na spoje v síti Leo Express, které pro ně budou
v průměru o několik
korun levnější. Především cestující, kteří vlaky
využívají pravidelně, tak při cestování s Leo Express ušetří,“
vysvětluje Škripko. Nákup jízdenek bude možný na pokladnách v Králíkách,
Jablonném a Letohradě. Stejně tak přímo ve vlaku nebo na webu
www.le.cz, kde jsou jízdenky již nyní
v prodeji.
Leo Express na Orlicku
nasadí celkem čtyři nízkopodlažní jednotky s kapacitou 120 míst pro
sezení, ve kterých je samozřejmostí wi-fi či klimatizace. Umožněna je
rovněž přeprava jízdních kol či lyží. Jednotky jsou díky
nízkopodlažnosti uzpůsobeny také pro hendikepované a jsou vybaveny
nájezdovou plošinou a bezbariérovou toaletou. Pátá jednotka pak bude
umístěna v Letohradu a bude v případě potřeby nasazena jako záložní nebo
pro posílení spojů. Nasazena bude také další elektrická jednotka ve
standardu Leo Express, která region ve všední den spojí jako spěšný vlak
napřímo s Prahou a od pátku do neděle také polskou Vratislaví.
Připraveny jsou také návazné autobusové spoje na Dolní Moravu. K
zajištění provozu má Leo Express již dostatečné množství personálu. Pro
doplnění stavu nicméně plánuje přijmout další personál jako
strojvedoucí, technické pracovníky nebo stevardy a pokladní.
Startuje hlasování o Alej roku 2019.
Letos soutěží rekordních 96 adeptek
Od dnešního dne, 7. listopadu do
7. ledna 2020 mohou lidé hlasovat o devátou Alej roku. O přízeň bojuje
96 kandidátek z
celé
republiky, což je dosud nejvíce v historii ankety. V Pardubickém kraji
soutěží 7 alejí a stromořadí. Vítězku vyhlásí Arnika v lednu příštího
roku a na jaře k ní umístí pamětní ceduli.
Pro Alej roku 2019 hlasujte na
www.alejroku.cz
-
CHL
vstoupila do 2. části soutěžního ročníku 2019/2020
- Uvádím tabulky po 1. části soutěže a výše
najdete také rozdělení týmů pro 2. část soutěžního ročníku po
postupech a sestupech:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
|